Hałka chce w Polsce nowych operatorów komórkowych

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 67

Wojciech Hałka, wiceminister infrastruktury twierdzi, że w Polsce jest miejsce na jednego, maksimum dwóch nowych operatorów telefonii komórkowej.

"W mojej ocenie na rynek taki jak polski może wejść jeszcze jeden, maksimum dwóch operatorów telefonii przenośnej. Wejście nowych operatorów zwiększyłoby konkurencyjność rynku i byłoby korzystne dla konsumentów" - powiedział Hałka w wywiadzie dla agencji PAP.

Dodał, że wkrótce pojawią się możliwości uwolnienia nowych częstotliwości, ale nie jest to proces łatwy i nie można precyzyjne określić terminu jego zakończenia.

"W takim przypadku można się spodziewać, że URTiP ogłosi przetarg na zagospodarowanie nowych częstotliwości dla telefonii mobilnej" - powiedział.

Hałka poinformował, że koncesje obowiązujące obecnych operatorów telefonii mobilnej nie stwarzają żadnych przeszkód dla wejścia nowych operatorów.

Zdaniem Hałki trudno jest obecnie przesądzać w jakim standardzie mogliby działać nowi operatorzy GSM czy UMTS, gdyż powinno być to przedmiotem analiz.

Hałka jako wysoki ocenia poziom liberalizacji na rynku telefonii mobilnej, gdyż oferta usług jest różnorodna, ich jakość dobra oraz pokrycie kraju tymi usługami jest wystarczające. "Jednak sama liberalizacja nie powoduje że rynek jest konkurencyjny" - powiedział. Według niego bardzo ważna jest kwestia dostępności cenowej, która jest jednym z kryteriów konkurencyjności.

"Relatywny koszt usług telefonii mobilnej w stosunku do dochodów jest wysoki. Jeżeli dochód narodowy Polski to średnio 40 proc. dochodu UE to konsumenci przy podobnych cenach będą oceniać usługi telekomunikacyjnego jako drogie" - powiedział.

Opinie:

Opinie archiwalne (67):

Komentuj

Komentarze / 67

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pete55 pisze: 2004-03-01 20:03
    bylby to sygnal do konkurencji miedzy opami tylko z pozytkiem dla uzytkownikow
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-03-01 20:04
    No,to ja tego człowieka bede popierał całkowicie,podpisuje się pod tym,co mówi obiema rekami- musi być nowy operator,a najlepiej dwóch,wtedy ceny spadną jeszcze bardziej:-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-03-01 20:05
    i może Idea wreszcie przestanie robic idiotów z ludzi:P:P:P
    0
  • Users Avatars Mini
    Robertas pisze: 2004-03-01 20:06
    Jestem za, moze ceny polaczen wkoncu by spadly...
    0
  • Users Avatars Mini
    mpunkt pisze: 2004-03-01 20:14
    przecież niedługo mają wejść operatorzy wirtualni więc po co mieszać ?? i tak nie można się połapać we wszystkich promocjach
    0
  • Users Avatars Mini
    ZB. pisze: 2004-03-01 20:32
    Polecam CDMA ,a jeszcze jego nowszą wersję 2000 -1x/+. I tak miło patrzeć na nieśmiałe ruchy /2/ opów w tym syst.--TPSA i SFERIA. Pozdrowionka. ZB.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-03-01 20:35
    Wlasnie! Raz pisza o MVNO, raz o takich...tradycyjnie wiecej szumu niz dzialan.
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-03-01 20:40
    byloby pieknie:) kazdy posiadacz tel. by to odczul na wlasnej kieszeni.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobody pisze: 2004-03-01 20:56
    To sie chwali panu ministrowi.Całkiem niezły pomysł.Napewno spowoduje to spadek cen,nie wiem czy telefonow,ale napewno połączeń co będzie korzystne dla nas czyli konsumentów.Byłoby super gdyby mogła to byc jeden z miedzynarodowych operatorów np.: ORANGE !
    0
  • Users Avatars Mini
    zaciekawiony pisze: 2004-03-01 21:25
    Ludzie, ale kurna wy sie tu wszyscy podniecacie. Kupujecie sobie telefony na ktore was nie stac. Nosicie je jak gadgety. A jak przychodzi termin zaplacenia rachunku to nie macie pieniedzy. Z tel. sie dzwoni, z uslug sieci sie korzysta. Pieprza tu na takich forach jedynie jakies dzieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkibird pisze: 2004-03-01 21:30
    **roller_master: dobry czlowieku slyszales kiedys o telecoms bubble?? myslisz ze rozsadne byloby sprzedawac czestotliwosci za pol darmo zaraz po peknieciu tego babelka? moze jestes mlody ale teraz nie pokazalas ze cos potrafisz...
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkibird pisze: 2004-03-01 21:32
    a swoja droga to nie jestem tak pewny jak pan Bułka ze oferta operatorow jest "roznorodna"
    0
  • Users Avatars Mini
    ProJack pisze: 2004-03-01 21:34
    zaciekawiony** O przepraszam, ale znam tu kilka powaznych osob. Sam zarabiam na swoj telefon i nie mam problemow z rachunkami. I zapewniam Cie, ze jest tu sporo takich osob, a czesc z nich malo jest widoczna, bo nie wypowiada sie pod kazdym news'em, a jesli juz to robi to ich komentarze nie zawieraja jedynie jednego zdania. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-01 21:39
    Czy ja to dobrze zrozumiałem kolejny operator gsm (nie MVNO)? No było by dobrze, ale realistycznie patrząc, to kto będzie w stanie wyłożyć tyle kasy na wszystko co się wiąże z uruchomieniem telefoni komórkowej (począwszy na koncesji, btsach, itp. a kończąc na podpisaniu umów z producentami telefonów)?
    0
  • Users Avatars Mini
    Milirad pisze: 2004-03-01 22:18
    No tak, podpisanie umowy to najdrozsza sprawa. Jak ich nie stać niech od Kwaśniewskiego pożyczą. On ma wieczne pióra i teczki.
    0
  • Users Avatars Mini
    flopik pisze: 2004-03-01 22:45
    Za WPROST (9/2004 \"Drogo bo w Polsce\"): \" W Polsce dziala dzis trzech operatorow GSM , tyle samo co na Litwie , ktora ma dziesieciokrotnie (!) mniej obywateli. Efekt ? 17,2 mln abonentow telefonii komorkowej w Polsce placi za minute rozmowy szesc (!) razy tyle co Litwini ! \"
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-01 22:48
    flopik: I tu trafiłeś w samo sedno!!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    flopik pisze: 2004-03-01 22:49
    Wiec niech P. Halka nie mowi ze w Polsce jest miejsce dla 4 , MAX 5 operatorow !!! Miejsca jest wystarczajaca dla kazdego ! Na tym polega wolny rynek ! Osobiscie chcialbym placic przynajmniej 2 razy mniej ( nie mowiac juz o 6 krotnym obcieciu rachunkow ). Pozdrawiam P. Halke.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-03-01 22:55
    No niech wchodza, ale lepiej juz chyba zeby byli to operatorzy UMTS, a nie nowi GSM ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2004-03-01 23:23
    **tkubon** -a co UMTS oferuje MASOWEMU ODBIORCY czego nie zapewnia mu GSM-EDGE na przyklad??
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-03-01 23:46
    Dobrze by było jak by wszedł tutaj taki powiedzmy Vodapfone czy inny giant! Zreszta niech wchodzi kto chce byle tylko ceny spadły! Zresztą wydaje mi sie, że jak wejdzie nowy op to będzie musiał zrobić bardzo konkurencyjne promocje żeby przyciągnąć wiare! zaciekawiony: a co wiesz to z autopsji???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-01 23:49
    roller_master - tylko, że w Stanach jeśli operator działa na terenie jednego tylko stanu to i tak więcej niż obszar Polski... A i inna kultura - tam się zarabia na usługach, bo ludzie dzwonią a nie tylko płacą abonamenty. Poza tym, jak sądzę, mają roaming wewnętrzny - na takim obszarze raczej nie ma możliwości by jedna firma zapewniła dostęp do sieci. Polska w porówaniu ze Stanami to pikuś :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-01 23:50
    Biały_ i reszta - dlaczego maja robić promocje? Jak dla mnie niech tylko zrobią dobre cenniki - to wystarczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-03-01 23:58
    **roller_monster: no masz sporo racji. dzieki za ciekawego linka. pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2004-03-02 00:02
    dobry pomysł, sprawdził się na Litwie tam po wprowadzeniu trzeciego operatora ceny spadły na łep!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Allen3 pisze: 2004-03-02 00:04
    wlo: byłem w Us i używałem telefonu - i jest dokładnie tak jak mówisz, a mianowicie w stanie Illinois w którym byłem, używałem telefonu i korzystałem z darmowych minut w abo (3000 :-), lecz jak tylko wyjechałem poza granice IL, np. Wisconsin, to włączał mi się roaming za który dodatkowo płaciłem. Tam dopiero to mają rozmach :-) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    CITER pisze: 2004-03-02 00:13
    Kazda konkurencja jest dobra :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nick pisze: 2004-03-02 00:33
    Przecież już w przyszłym tygodniu rusza operator wirtualny. Prowadzona jest juz nawet akcja reklamowa. Koszt minuty ok 25 gr/min. Bedzie lepiej , już niedługo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-03-02 00:35
    wlo co do tych promocji to w sumie sie zgadam a właściwie zgadzam sie w 100%! Ja od razu zmienie opka jak tylko tamten będzie miał lepsze (tańsze) usługi powiedzmy o 20 %!
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2004-03-02 01:20
    przecież to bajki, jaki 4 czy 5 operator? kto ich wpuści na rynek, ci co zyją na garnuszku 3 istniejących opów? Panowie dajcie spokój, wszystko są w stanie zablokować jescze przez długi czas, a gdyby ktoś chciał wejść w GSM juz dawno by to zrobił, a nie czekał na opinie pana wylatującego, że jest miejsce, bo pan wylatujący jeszcze pewnie mysli o kasce którą może wziąć, albo od tego co bedzie chciał wejsc, albo od 3 obecnych, żeby go nie wpuścić....
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2004-03-02 01:24
    4 operator nie mówiąc o wirtualnych może pojawić się jak wejdzie UMTS, pod warunkiem ze wyłoży 650 mln euro na koncesję...I jeśli mogę pomarzyć to chciałbym, żeby to był jakiś azjatycki operator...Źółtki mają rozmach we wprowadzaniu nowości....Pomarzyc dobra rzecz
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-03-02 01:35
    Konkurencja to dobra rzecz... ale czy w Polsce, po tylu latach dzialania obecnych OPow, nowe podmioty odnalazlyby sie na rynku... czy zdbobylyby wystarczajaca rzesze Klientow by byc moc sie utrzymac i skutecznie walczyc z konkurencja (cenowo)? *ProJack *zaciekawiony... hmmm - sa jeszcze osoby 'na ktore' zarabia telefon... (czyt. znaczaco ulatwia prace i jest jej nieodzownym narzedziem).
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-03-02 01:41
    szkoda ze nie powiedzial ze w innych krajach regionu jest taniej. i to wcale ne relatywnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-03-02 01:42
    poza tym wolalbym zeby to twierdzil miniser a nie wiceminister
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-03-02 02:01
    Kiedy będą wirtualni? Ktoś mówił, że w przyszłym tygodniu??? Który operator???
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-03-02 02:27
    No to się w porę zorientował...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-02 10:14
    nie bedzie zadnego 4go do czasu uruchomienia umts-u. niestety...
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2004-03-02 10:14
    jak przyjdzie do podpisania licencji to gościu weźmie w łapę od pozostałych opów, żeby nie podpisywac i wszystko zostanie po staremu .... ew. w ogóle nie zdąży podpisać a nowy minister będzie się kolejne 4 lata zastanawiał :((((((((((((((((((((((((((((
    0
  • Users Avatars Mini
    MISIEKZZ pisze: 2004-03-02 10:15
    i tak nasze gsm'y tak podzielily sobie rynek ze trudno bedzie sie pokazac nowemu opkowi nie mowiac juz o jego konkurencujnosci, poprostu zgniota go i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-03-02 10:38
    **zaciekawiony*** rachunki swoje place za telefon place jak na razie bez problemow(i mam nadzieje ze tak zostanie) i narzekam bo jest za drogo. Ceny sa nienormalnie wysokie!!!! wiesz kiedy bedzie normalnie!kiedy taryfa z 200 minutami w abonamencie bedzie jakies 60 PLN bez promocji kosztowac! przyklad niemcy 50EUR i masz Relaks200, a ich zarobki sa 4-5 razy wyzsze,czyli te 50 EUR to jak dla Polaka 50-60 PLN. Ale nasi operatorzy nie zamierzaja obnizyc cen, wirtualny ich do tego nie zmusi, wiec trzeba nowych graczy wprowadzic!ale dwoch to chyba za duzo, jeden juz duzo zmieni!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-02 11:16
    ***Ministerstwo Infrastkruktury powinno zająć się najpierw budową autostrad i dróg o normalnej jakości, bo w skali kraju to zdecydowanie większy problem niż "niedosycony" rynek telekomunikacyjny. Mam wrażenie, że ludzie w ministerstwie nie dostrzegają związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy infrastrukturą drogową a wzrostem gospodarczym? A przecież bez wzrostu gospodarczego można o konkurencji - i to nie tylko w telekomunikacji - tylko pomarzyć.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-03-02 11:48
    ***MICHAŁ:: Nie wiem czy czytales poprzedni artykul dot. tego ze telefonia 3g to rowniez duza szansa na upowszechnienie sie taniej mobilnej transmisji danych!!! To pierwsza kwestia, umts moze transmitowac dane z predkosciami porownywalnymi do ADSLa!!! Kilkanascie razy szybciej niz EDGE!!!! Dalej mozliwosc prowadzenia wideorozmow! Wiem, ze to nie dla kazdego istotne, ale jesli sie upowszchni ludzie zaczna z tego bardziej korzystac. No i to co powtarzam tutaj wielokrotnie: ROZWÓJ i jeszcze raz ROZWÓJ. jezeli tego nie bedzie to skonczymy jak Wirtualna Polska! Gdy 3g sie upowszechni dotychczasowe uslugi MUSZĄ iść na dół jesli chodzi o ceny!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gebp pisze: 2004-03-02 11:48
    A ja myślę że nasi trzej operatorzy nie pozwolą wejść jeszcze jednemu bądź dwum operatorom. Będą blokować prace nad tym bądź same wykupią te dodatkowe częstotliwości. Bo to jest POLSKA.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-03-02 13:10
    ***tkubon - wydaje mi się, że nieco uległeś propqagandzie sukcesu wygłaszanej w gazetce plusa. Transmisja danych bedzie popularna jak będzie tania i szybka a nie tylko szybka. A Twój ukochany plus chętnie wprowadza nowe technologie ale każe sobie za to słono płacić :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-02 13:20
    Ocho , ***ojciec.dyrektor pokazał lwi pazur :-) Zgadzam się , kwestia ceny jest kluczowa. Muszę przyznać i może , mnie tu zaraz wszyscy okrzyczą , ale jak się poszuka oferty na stronach operatorów , to można znaleźć wiele tanich ofert od Idei , przez Erę , aż do Plusa. Nie rozumiem tego narzekania na ceny,. "Drogo , drogo"... Czy aby na pewno ?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-02 13:32
    To jest , abym został dobrze zrozumiany , jest dużo ofert na tanie rozmowy i sms-y , gprs czyt do do wap czy to do internetu jest w Plusie drogi. Tak więc to ojciec. dyrektor ma 100% rację. Pozdrawiam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-02 13:36
    ***Issa - zdecydowanie się z Tobą zgadzam, a przy okazji pozdrawiam Dolnoślązaka :). Natomiast czy drogo, czy tanio to bardzo ruchoma kwestia. Jak ktoś ściąga dane do kontraktu za milion dolarów, to stawka 100 PLN za 1 MB jest stawką przystępną. Natomiast jak ktoś jest na zasiłku, to 0,25 PLN za kb WAP jest wygórowana :). Abstrah.ując od cen, bandyckie jest na pewno rozliczanie paczek danych. Skoro już impulsy lecą co sekundę, to może dane będą przelatywać co 1/10 kb w zalezności od tego, czy to jest WAP/Internet ?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-02 14:01
    Jeśli ktoś chciałby przykład tanich usług , to podam tu nieśmiertelną "Super Kartę dla Oszczędnych" , tyle , że wykorzystanie nie w wersji sms-owej , a w wersji głosowej. Otóż do abonamenty za 12 zł , dobiera sobie "Sami swoi" na numery Plusa , po 2.44 za numer , czyli ma za (zakładająć , że będą to trzy numery) za 19.52 zł , 66 minut połączeń do "Swoich". Za 20 zł , 66 minut albo 122 połączenia , to chyba nieźle , co ? Może zaraz ktoś powie , "Eeee , tam , kto dzwoni na 1 (3 ?) wybrane numery.." . A dla mamy , która np. nie pracuje i spędza czas w domu , wybrane numery do syna, męża i swojej mamy , to idealna sprawa. I jak mówiłem takich promocji jest pełno , tylko po prostu większość , która marzy o tanich połączeniach ich nie widzi , bo patrzy na coś innego. Wiadomo - TELEFON ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-03-02 14:04
    "Hałka jako wysoki ocenia poziom liberalizacji na rynku telefonii mobilnej" Jak można mówić o liberalizacji na rynku regulowanym ściśle koncesjami? Może mi ktoś odpowie? Pan Hałka nie bardzo wie co mówi. A teksty o nowych operatorach są zapewne po to, żeby zwrócić na siebie uwagę, bo nie sądzę, żeby coś z tego hałkowego ględzenia wynikało.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-02 14:05
    *** Gonzales - pozdrawiam oczywiście również, no i końiecznie raz jeszcze następnego słynnego Dolnoślązaka ojca. dyrektora :-) Wczoraj się właśnie zastanawiałem nad "taktowaniem" gprs , myślę , że rzeczywiście 1/10 wap/int. lub 1/25 nawet to byłoby idealnie. Bo strony www , pożerają kilobajty nieco innaczej i "takt" 25 byłby w sumie wystarczający... W Idei jest , "paczkowane" po 50 kilobajtów (internet) ....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-03-02 14:06
    Ale hałka jest za to dobra w smaku... ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2004-03-02 14:26
    Z tego wyjdzie wielka Hała....
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-02 14:52
    W sumie trudno spodziewać się innych wyników po dzialalności Ministerstwa Infrastruktury.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-03-02 15:09
    ***issa - święta racja, jak się poszuka, pomyśli i policzy to może być naprawdę tanio. Podam przykład: swej konkubinie zmieniłem taryfę z NIO 90 na NIO 30, do tego dokupiłem 720 minut za punkty profit (w obecnej promocji to 10000 p-któw zamiast 12000 :-) i przez najbliższe 8 (osiem!) miesięcy będę miał oszczędność na abo w wysokości 400 PLN netto, bez uszczerbku w minutach!
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-03-02 20:22
    naprawde maja wejsc jacys wirtualni???kiedy? bo ktos kilka postow wczesniej takie rewelacje podawal???czy to moze dowcip w stylu nowe taryfy ery????
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-03-02 20:44
    im więcej tym lepiej!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-03-02 21:16
    Nie chce tu juz tlumaczyc, dlaczego uwazam, ze w Polsce jest drogo. Wystarczy ogladnac taryfy na www.o2online.de i wszystko jasne (porownujac do zarobkow)
    0
  • Users Avatars Mini
    BUCiu pisze: 2004-03-02 23:48
    U mnie (Kraków), przy recznym wyszukiwaniu lapie siec o kodzie 99. Wyglada na to, ze juz niedlugo wystartuje pierwszy MVNO. Siec dziala na czestotliwosci 900MHz na kanale 34 (u mnie) co sugeruje, ze dogadali sie z Era. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-03-03 00:35
    Ja koło Wrocławia przy ręcznym mam tylko trójcę
    0
  • Users Avatars Mini
    BUCiu pisze: 2004-03-03 00:57
    Dostałem info od osoby siedzącej w temacie, że to raczej nie MVNO tylko Era testuje EDEG w Krakowie. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-03 10:18
    BUCiu - nie onet czasem - zdaje się w Krakowie mają siedzibę? EDGE przecież nie będzie "zgłaszać się" jako kolejna sieć...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ali_DreS pisze: 2004-03-03 15:01
    a to dobre je
    0
  • Users Avatars Mini
    nick pisze: 2004-03-03 22:54
    Z nowym operatorem to nie jest zaden żart. Bilbordy z czarną ręką na czerwonym tle to właśnie tajemnicza reklama nowego operatora, narazie niestety tylko pre-paid , bez telefonów , ale za to ceny połączeń bardzo konkurencyjne , kupony o nominałach 50 i 100 zł , swoje BTSy udostępniła ERA. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-03-04 00:48
    Dokładnie,przed chwilą usłyszałem w programie "Bilans" na TVN24 o tym,ze startuje nowy operator i ze zaoferuje - tak jak pisze ***nick -połaczenia w systenmie pre-paid.
    0
  • Users Avatars Mini
    nick pisze: 2004-03-04 01:02
    Może w końcu mi uwierzycie. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-04 10:23
    nick - nie ma powodu, żeby Ci nie wierzyć... pytanie tylko czyja ta czarna (pamiętacie "niewidzialną"?) ręka?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-03-04 10:59
    strona www.nadchodzi.pl zaprasza na 12 marca. Jak na razie są na niej logosy i dzwonki więc rzeczy związane z telefonami. Czyżby to był ten nowy operator.... Czekamy do 12 marca :-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: