Huawei - w styczniu wiele nowości

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
Huawei jest nadal mocnym zawodnikiem - w tym roku walczył o prymat w zegarkach i słuchawkach

Huawei konsekwentnie dostosowuje swoją strategię na europejskim rynku, przesuwając uwagę ze smartfonów na innowacyjne zegarki i słuchawki. To przesunięcie odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na inteligentne akcesoria, ale oczywiście jest też reakcją na ograniczenia zewnętrzne z jakimi musi borykać się ten producent.

Cel to premium

Na szczęście wcześniejsze, niemal niegraniczone, zaufanie klientów do jakości i innowacyjności oferowanej przez Huawei w dziedzinie smartfonów bardzo procentuje w segmencie urządzeń ubieralnych, a nowa „ubieralna” strategia nie jest strategią na przetrwanie. Dowodem na to jest dojrzałość portfolio, przemyślana strategia cenowa oraz dynamika premier i ofert promocyjnych jaka towarzyszyła marce Huawei w tym roku. Huawei nie tylko dostosowuje się do zmieniających się trendów (walka o udziały w segmencie premium), ale także oferuje klientom szerszy zakres produktów, co ma przyciągnąć różne grupy konsumentów. Huawei posiada konkurencyjne, innowacyjne zegarki i słuchawki i zdobywa dzięki nim przewagę nad konkurencją na rynku wearables, a pamiętajmy, że ten rynek jest obecnie bardzo konkurencyjny.

Huawei jest nadal mocnym zawodnikiem - w tym roku walczył o prymat w zegarkach i słuchawkach

Klucz to ekosystem

Ostatecznym kryterium sukcesu nowej strategii jest oczywiście akceptacja produktów przez klientów. Zegarki i słuchawki Huawei zdobywają na naszym lokalnym rynku popularność i uznanie, więc strategię można już uważać za celną i perspektywiczną. Nie należy także zapominać o tym, że klienci korzystający z jednego udanego urządzenia Huawei będą chętniej decydować się na zakup kolejnych produktów firmy. W przypadku Huaweia, integracja z istniejącym ekosystemem i synergia między różnymi produktami mogą stać się w przyszłości kluczowymi elementami sukcesu. Jeśli zegarki i słuchawki są dobrze zintegrowane z innymi urządzeniami Huawei, może to przyciągnąć klientów do korzystania z pełnego ekosystemu – także laptopów, tabletów, a w przyszłości ponownie smartfonów.

Należy docenić też, że chiński producent sprawnie i z dużą wolą walki zarządza swoją transformacją u nas i na rynku europejskim, a na pewno nie jest to łatwy do prowadzenia proces.

Marketing i PR

Wewnątrz samego Huawei również było w tym roku bardzo dynamicznie. W połowie roku w polskim oddziale nastąpiła oficjalna zmiana szefowej marketingu. Stanowisko objął też nowy szef PR. Huawei rozpoczął współpracę z nowymi influencerami, w tym z Jessicą Mercedes Kirschner, Natalią Szroeder, Olgą Kalicką, rezigiuszem i Tomaszem Fornalem. Europejski oddział Huawei poinformował, że na naszym kontynencie markę będzie wspierać Niemka Pamela Reif. Pamela na Instagramie ma 9.3 mln followersów. W promocji zegarków towarzyszy jej Mo Farah, zdobywca 4 złotych medali na mistrzostwach olimpijskich. Kampanie nowych produktów na naszym lokalnym rynku były dobrze widoczne w telewizji, na outdorze oraz w internecie.

Sprzedaż

Pod koniec lipca chiński producent pochwalił się, że w II kwartale 2023 r. był numerem jeden w segmencie produktów core wearables w Polsce pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Huawei chwalił się wtedy, że zwiększył w tym okresie liczbę sprzedanych zegarków o 134%. W II kwartale średnio co czwarty (25,8%) inteligentny zegarek sprzedany w Polsce wyprodukowany został przez Huawei. Przełożyło się to na podwojenie wartości sprzedanych przez producenta urządzeń (+106%).

We wrześniu Huawei pochwalił się, że do tej pory w Polsce sprzedał ponad 2,1 miliona swoich urządzeń ubieralnych (słuchawki, opaski, zegarki).

Zegarki Huawei pojawiły się też w ostatnich tygodniach w sieciach salonów SWISS i TimeTrend.

Huawei jest nadal mocnym zawodnikiem - w tym roku walczył o prymat w zegarkach i słuchawkach

Portfolio

Ten rok był dla Huawei bardzo ważny także pod kątem poszerzenia portfolio produktów.

Już w lutym sprawdzaliśmy w redakcji bardzo oryginalny zegarek Huawei Watch Buds z „bagażnikiem” na słuchawki. W kwietniu chiński producent chwalił się zaskakująco dobrą (to nie jest tani produkt) sprzedażą flagowego HUAWEI WATCH Ultimate. Wyniki na początku przedsprzedaży tego smartwatcha nie tylko spełniły nasze oczekiwania, lecz wręcz je przerosły. (…) – powiedział cytowany w komunikacie Martin Sun, Country Manager, HUAWEI CBG Polska.

W maju w Monachium pokazano tańsze zegarki z eSIM: Huawei Watch 4 i Watch 4 Pro. Watch 4 skupiał się przede wszystkim na pomiarach aktywności i zdrowia. W tej serii zadebiutowała nowa funkcja monitorowania oddechu, która przedstawia wyniki jak badanie spirometrii. Nowy tryb mierzy siedem parametrów zdrowia w minutę i zapisuje taki zestaw danych. Pojawiły się także nowe widżety oraz szybsze ładowanie, które ładuje zegarek do pełna o połowę krócej niż w poprzedniku.

W lipcu testowaliśmy już prostą opaskę Huawei Band 8. Najważniejsza prezentacja nowych produktów odbyła się jednak we wrześniu w Barcelonie. Huawei zaprezentował w stolicy Katalonii swoje tegoroczne zegarki z serii GT. Seria współpracuje z systemem Android oraz iOS. Obie wersje spełniają normę IP68 oraz mają klasę wodoodporności 5ATM. Przy typowym użytkowaniu i korzystaniu z inteligentnych funkcji, HUAWEI WATCH GT 4 w wersji 46 mm pozwala na 14 dni pracy, a w wersji 41 mm wytrzyma do 7 dni na jednym ładowaniu. GT 4 obsługuje ponad 100 trybów sportowych.

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, Huawei, podobnie zresztą jak pozostali najwięksi producenci sprzętu elektronicznego, próbuje jak najmocniej zaistnieć w segmencie premium, który gwarantuje znacznie wyższe marże. W Barcelonie producent nie zawahał się zaprezentować specjalnej złotej wersji HUAWEI WATCH Ultimate Gold Edition, która kosztuje w Polsce 13 tys. złotych. WATCH Ultimate Gold Edition to pierwszy w historii złoty smartwatch Huawei. Złota jest ramka, koronka, a sam pasek zegarka jest tytanowy.

Huawei jest nadal mocnym zawodnikiem - w tym roku walczył o prymat w zegarkach i słuchawkach

Przyszłość

Huawei chce konkurentom uciec do przodu. Dlatego w Helsinkach już działa ogromne laboratorium o powierzchni prawie 1000 m2 wyposażone w sprzęt sportowy dla 20 dyscyplin sportowych, śledzący ponad 200 wskaźników fizjologicznych i biomechanicznych. Laboratorium jest miejscem pozwalającym na badania algorytmów sportowych i fitness w rzeczywistych zastosowaniach. Takie laboratoria mają tylko najwięksi producenci sprzętu. To też oznacza, że w przyszłym roku możemy się spodziewać kolejnych udanych smartwatchy i słuchawek zaskakujących jakością dźwięku i skutecznością systemów ANC. Perspektywy są dobre, bo najnowsze badanie przeprowadzone na ponad 8 tysiącach Europejczyków pokazało, że 91% z nich chce poprawić co najmniej jeden aspekt swojego stylu życia związanego ze zdrowiem, a 50% badanych nie jest zadowolonych ze swojego poziomu sprawności fizycznej.

Firma zamierza w przyszłości poszerzyć funkcje monitorowania zdrowia swoich wearables, by obejmowały również te śledzące zdrowie jajników, zdrowie emocjonalne, odczyty ciśnienia krwi podczas ćwiczeń czy poziom glukozy we krwi.

Przyszły rok dla Huawei zapowiada się równie ciekawie, a pierwsze zapowiedzi nowych produktów poznaliśmy już na grudniowej premierze w Dubaju. W Emiratach Huawei pokazał po raz pierwszy bardzo ciekawe otwarte słuchawki douszne HUAWEI FreeClip, które już zadebiutowały na polskim rynku. Absolutną nowością jest także tablet HUAWEI MatePad Pro 13.2'' z rysikiem nowej generacji i odpinaną klawiaturą z pełnowymiarowym gładzikiem. Na tym jednak nie koniec, ponieważ Huawei zaprezentował także w Dubaju odświeżoną wersję popularnego laptopa HUAWEI MateBook D 16 oraz tablet dla fanów ebooków - HUAWEI MatePad Air PaperMatte Edition. Huawei nie zwalnia tempa i nadal walczy o palmę pierwszeństwa w innowacjach.

To materiał sponsorowany - powstał na zlecenie firmy Huawei.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: