Idea ma ok. 5.100.000 użytkowników

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 65

Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o przekroczeniu w sieci Idea w drugim kwartale br., poziomu 5 mln klientów. Pięciomilionowym abonentem Idei został pan Mariusz Szewczyk, który korzysta z planu taryfowego Idea Meritum 200, a aktywację i telefon kupił w czerwcu br. w promocji Mój Obszar Działania. Obecnie w sieci Idea jest ok. 5.100.000 użytkowników (z czego ok. 3 mln w ofercie prepaid - Idea POP).

"Miarą sukcesów PTK Centertel w drugim kwartale 2003 r. jest dalsze systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych - zarówno ilościowych jak i wartościowych - pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, ale przede wszystkim budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. Dzięki temu będziemy wzmacniać pozytywne, długofalowe relacje z naszymi klientami, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami, a także jeszcze lepszą obsługą klientów".

"Uzyskane w pierwszym półroczu 2003 r. dobre wyniki sprzedaży, udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel - w ciągu tych kilku miesięcy zaoferowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań, z których wymienię tylko kilka najważniejszych to: rewolucyjna taryfę Zrób To Sam w Idea POP oferta Morze Możliwości w Idei Opimie, Mój Obszar Działania, Sieć Biznesowa, Pakiet Moja Firma - w Idei Meritum oraz usługi MMS (MMSowa Kartka Pocztowa, Pakiety MMS) czy rozbudowę możliwości interaktywnej Poczty Głosowej.

W trzecim kwartale br. oferta sieci Idea obfituje w wiele nowych usług i akcji promocyjnych m.in.:

  • w Idea POP są to: Popularne Rozmowy z TP, wakacyjny konkurs SMS w POPie, Idea Show, Oferta dla uczniów i studentów

  • w Idei Optimie: Morze Możliwości, Promocja abonamentu 15 zł, Idea Show, Po Znajomości 2, MMSowa Kartka Pocztowa, SMS Viva!, Przyjaciel, nowe funkcje Poczty Głosowej, Pakiety MMS

  • w Idei Meritum: Mój Obszar Działania, Sieć Biznesowa, Łap Okazję, Idealne Połączenie Bankowe, Pakiet Moja Firma

Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej i doświadczenia Grupy France Telecom oraz Grupy Orange. Idea to pomysły dla ludzi i właśnie jednym z naczelnych zadań jest stałe doskonalenie jakości obsługi klientów tak by zawsze byli przekonani ze dokonali optymalnego wyboru.

Opinie:

Opinie archiwalne (65):

Komentuj

Komentarze / 65

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    maciejm pisze: 2003-07-10 17:46
    Nowa moda: licytacja kto ma więcej !
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawel pisze: 2003-07-10 17:48
    A ja mam 20 klimo nadwagi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-07-10 17:48
    Taaaa... teraz pytanie: ilu jest nieaktywnych POPakow ;))) ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawel pisze: 2003-07-10 17:48
    kilo miało byc
    0
  • Users Avatars Mini
    maciejm pisze: 2003-07-10 17:48
    Kiedy zniknie ta upierdliwa reklama Ery ?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawel pisze: 2003-07-10 17:50
    chris_oni tam wszyscy sa nieaktywnie he he
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2003-07-10 17:55
    Mam Panienke ktora o zgrozo ma popa i smsy od niej przychodza po godzinie, wczoraj sie zdarzyło ze po polnocy zabrało jej cały kredyt i było zero miziania. Złoże pozew Idei ze przez nich nie moge romansowac z moja ukochana i moja zwiazek podupada przez ich "Morze mozliwosci". ale to nic noedługo dostanie sim+ i zegnaj tania prowizorko!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-07-10 17:59
    ten news powinien wygladac tak: "Idea ma ok. 5.100.000 nieaktywnych użytkowników" :P
    0
  • Users Avatars Mini
    piokuk pisze: 2003-07-10 18:13
    I cały czas nie ma N3650 :(
    0
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2003-07-10 18:17
    I ma zasięg do dupy
    0
  • Users Avatars Mini
    m pisze: 2003-07-10 18:20
    i po co sie chwalicie ?? skoro 4 mln narzeka na Was. Co z Gprs w POPie lepiej powiedzcie. Kiedy obnizka cen za minuty i koniec doplat do telefonow. To ludzi interesuje a nie to ze macie 5 mln klientow
    0
  • Users Avatars Mini
    piokuk pisze: 2003-07-10 18:23
    Zobaczcie sobie na nowy cennik telefonów w ofercie "Zostańmy Razem". Ceny wiekszosci modeli poszły do góry. I przestało meć takie znaczenie jak dotychczas oplacanie rachunków powyżej 150 PLN.
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2003-07-10 18:53
    spox, a Era ma 5.6... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    POP pisze: 2003-07-10 18:56
    Co wy p...?Mi w POP-ie SMS-y smigają natychmiast.I zasieg tez jest ok.Po prostu kombinujecie na lewo,a potem macie pretensje.Paweł,twoja panienka jest bardzo mądra ze ma POP-a.To jedyny normalny prepaid w kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-07-10 18:58
    Ciekawe, czy pan Mariusz Szewczyk dostanie od Idei jakiś upominek... Ale znając ideę to pewnie nie.
    0
  • Users Avatars Mini
    abcd pisze: 2003-07-10 19:12
    Brawa dla pana Mariusz Szewczyka. Co z tego że mają 5.1 mln użytkowników skoro tylko około 2 mln to stali abonenci. A przecież to stali abonenci przynoszą największe zyski operatorom.
    0
  • Users Avatars Mini
    Novac pisze: 2003-07-10 19:12
    maciek603: taaa pan Marek napewno dostanie prezent...pieciokrotnie drozszy abonament do placenia:)
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2003-07-10 19:32
    wylaczcie popy i wtedy mowcie... licytacja... a mi sie podoba polityka plusa, simplus nie ladowany to ciach..
    0
  • Users Avatars Mini
    siemens-s55 pisze: 2003-07-10 19:41
    5.100 000 ??? czyli z jakies 200 000 bedzie nieaktywnych kart POP'a!!!! Idea buduje wizerunek firmy??? Powinna zaczac od programu ktory zaczyma ludzi w sieci po 24 miesiacach a nie ze czlowiek ktory placil rachunki w terminie przez 2 lata jest gorzej niz nowy klient ktory przyjdzie pierwszy raz w tej sieci telefon!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    polak mały pisze: 2003-07-10 20:04
    A zasięg i tak do d***!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 20:08
    no zz asięgiem to nie przesadzajcie. ma porównywalny z plusem. wiem bo 3 lata bylem w plusie teraz jestem pop. a że jakość czasem dupiata, no cóż nobody's perfect, ale i plusowi i erze można wiele zarzucić
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-07-10 20:17
    POP zgadzam sie z toba oni poprostu zazdroszcza ze maja do nieczego taryfy w tych swoich tak takach i sim+ mi to tam wisi ale nie krytykujeich no ale niestety pokazali swoja zawisc i tyle mam na ten temat do powiedzenia!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    sruba pisze: 2003-07-10 20:18
    siemens-s55*** to mi pokaz inna siec ktora lepiej traktuje swoich dotychczasowych klientow! Dwa przyklady: moj ojciec ma dwa telefony w plusie, faktura srednio ok.200zl, i po czterech latach i chcialby wziasc 6100/6610, w przypadku tej pierwszej w Plusie az strach myslec o cenie, 6610 taniej ale bez rewelacji. Drugi przyklad: kumpel po dwoch latach w Erze chcial wymienic na Motorole t720 to mu zaspiewali 150 a w promocji byla wtedy po 49! (p.s. ale mozemy razem ponarzekac na ICPnet ;-) )
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2003-07-10 20:19
    "efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci" - sporo moich znajomych odeszlo z POPa do Simplusa bo wlasnie ta jakosc techniczna byla beznadziejna - smsy albo nie dochodzily lub dochodzily z opoznieniami, nie szlo sie dodzwonic z powodu przeciazenia sieci... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    antyjudea pisze: 2003-07-10 20:20
    J U D E A ! kazdy kto kupuje w ten p........ sieci to imbecyl!
    0
  • Users Avatars Mini
    sruba pisze: 2003-07-10 20:23
    ...a ci ktorzy zarzucaja kiepski zasieg Idei to chyba przebudzili sie ze snu zimowego :)trwajcego ok.5 lat i pamietaja jeszcze Idee dzialajaca na 1800MHz tylko w duzych miastach
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 20:27
    no właśnie. z moich obserwacji to najlepszy zasięg ma era, niemniej wszystkie sieci kręcą wały z zasięgiem. w plusie nie miałem na jednym osiedlu w tychach zasięgu to w BOKu powiedzieli ze telefon do niczego(wtedy t10) z czasem zmienilem na 3310 i dalej tak samo. .to po co sciemniają?
    0
  • Users Avatars Mini
    RTs pisze: 2003-07-10 20:32
    Era i tak jest najlepsza i ma najfajniejsze fony!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2003-07-10 20:41
    szczerze mowiac mnie nie zalezy na tym ktora siec ma najwiecej abonentow. wazne zeby ogolnie ilosc ludzi posiadajacych fony komorkowe sie zwiekszala a jakosc uslug caly czas byla poprawiana. wtedy bedzie mozna powiedziec ktory op jest najlepszy. ps ja mam np. zle doswiadczenia z plusem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-07-10 20:53
    swerd ja mam ide i tez w jednym bloku w tychach nimam zasiegu ale juz na dworze jest niewiem nedzwonilem do BOK-u ale moze zadzwonie pozdrawiam a co do osiedla to na L
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 21:11
    no ja z ideą nie mam zasięgu w windzie- mieszkam w śródmieściu- plus i era mają, ale są miejsca że plus sie gubi , era też, więc nie ma co pisać że idea jeat do niczego. gdyby tylko w boku byli milsi, ale to juz pisalem w taryfach - ZTS
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-07-10 21:14
    no co do bok-u to tez niezabardzo cos ostatni z ideą chcialem se aktywowoac usluge to jeden mi mowi ze jest dostepna drogi ze nie a trzeci ze domnie zadzwoni i wkoncu nic z tego poszedlem do salonu firmowego w tychach i gosciu powiedzial ze niemozna i tyle musze zmienic taryfe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg2 pisze: 2003-07-10 21:28
    Mam wrażenie, że Idea "idzie" na ilość a nie na jakość... Liczy się masa, a nie pojedynczy abonent. Pan Skrodzki dostaje orgazmu mówiąc o 5,1 mln abonentów, z których tak naprawdę aktywnych (kart SIM) jest połowa. Nie dochodzące sms-y, kiepski zasięg, beznadziejna obsługa klienta - to norma w Idei. Ale cóż - jaka cena - taka jakość... chociaż nie do końca. Jakość nie dorównuje cenie... (delikatnie mówiąc) Wiem , bo byłem abonentem Centertela i Idei wiele lat. Teraz mam porównanie z Plusem - tu zawsze faxy dochodzą. Ogólnie Judea działa dokładnie jak TPSA - czyli - wiadomo...
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 21:39
    no greg, narzekasz na tepse, to czemu neta masz z tepsy? ja tam to tepsy nic nie mam, ceny ok, nie najnizsze, ale jakosc ostatnio jest bardzo dobra(odpukac)
    0
  • Users Avatars Mini
    Olek pisze: 2003-07-10 22:25
    Zmartwie pana Mariusza, bo mnie z dwoma dogorewajacymi i niezarejstrowanymi popami należałoby odliczyć.. Ja też korzystam z Tp.sa i jest na co narzekać.. Uprzedzając ewentualne pytanie...korzystam z netu w Tp.sa , bo pomimo,że mieszkam w dużym mieście , to nie mam wyboru... albo TP albo nic...
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-07-10 22:27
    jesli chodzi o TP, to ostatnio troche tam ruszylo, wprawdzie wolno, ale zawsze do przodu q lepszemu:)
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 22:41
    olek, skoro mieszkasz w dużym mieście to strasznie mnie zaskakuje brak wyboru. u mnie jest tepsa, netia, sieci kablowe, net drogą radiową -a tez nie mieszkam w duzym miescie
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2003-07-10 22:48
    KAŻDY MOŻE NARZEKAĆ, szczególnie na zasięg, pokrycie w żadnej sieci nie jest 100 %, więc wszędzie sa miejsca bez zasięgu, np. ja musiałem zrezygnować z ERY i wróciłem do IDEI, ERA kompletny brak zasięgu u mnie w domu, żeby wysłać smsa musiałem latać z komórką po pokoju ;) i tak jest z zasi.egiem ERy w całej miejscowości, w której mieszkam...
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-07-10 22:51
    Uściski, poklepywanie po plecach, pozowanie do zdjęc. Miła imprezka.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-07-10 22:57
    miki to gdzie ty mieszkasz o ile mozna wiedzec:)
    0
  • Users Avatars Mini
    RTs pisze: 2003-07-10 23:11
    Cholerna idea, jeszcze ere prześcignie :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-10 23:20
    oj tyski, po ip to wynika ze miki=zielona góra :) zgadlem?
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-07-10 23:39
    zasięg kijowy,ale nie jest taka zła,popatrzcie ile młodzieży wali do idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-07-10 23:54
    troche mnie przycimilo he he niespojazalem:)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-07-11 00:18
    ***abcd*** Tak - moze 'stali' generuja najwieksze zyskim, ale prepaid jest kawalkiem tortu o ktory walcza wszyscy operatorzy. Ilosc uzytkownikow jest tak znaczaca, ze nie mozna ich bagatelizowac. Pozyskanie jednego 'prepaidziarza' jest tansze niz pozyskanie 'klienta postpaid'. Faktem jest ze u kazdego operatora sa 'martwe dusz', ale przeciez one nic nie kosztuja (bo niby w jaki sposob maja generowac koszty) - moga jedynie wplywac na statystyki. ***Co do zasiegu - obecnie nie mozna sie czepiac Idei bardziej niz Ery czy Plusa - pokrycie we wszystkich sieciach jest podobne. ***Wydaje sie tez ze Idea najbardziej docenia lojalnosc (Profit i mnogosc sposobow na dodatkowe punkty bez dodatkowych wydatkow), niezaleznie od charakterystyki klienta (Post / Pre). ***sruba / siemens-s55 *** Ostatnio ICPnet rozczarowuje... :( Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2003-07-11 00:36
    Promedia*,masz racje z ICPnet,też zaczyna mnie wkurzać :-( A jesli chodzi o Idee,to też uważam,ze nie ma sie co tak jej czepiac.Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2003-07-11 01:03
    nic tylko usiasc, zaczac sie cieszyc i wypic sobie po jednym :P wiecej takich newsow na GOL-u to znowu rozgorzeje wojna o to ktory operator jest najlepszy... :PPPP
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-07-11 01:09
    skad ta nienawisc do idei??? czy kazdy z was ktorzy narzekaja na idee mial ja kiedykolwiek??? pewnie nie wiec nie szkalujcie jej i nie klamcie... zasieg? idea startowala z 1800 i wchodzila na 900(czyli caly kraj ) spozniona ale nadrobila to i teraz nie mozna powiedziec zeby miala kiepski zasieg, sa miejsca gdzie jest idea nie ma ery czy plusa i odwrotnie... krzyczycie na program lojalnosciowy... mam w domu abo idei i ery i widze jak to dziala w erze- dla mnie dno-tak jak pwa ,natomiast profit idei jest obiektywnie najbardziej elastyczny i wszechstronny-punktami mozna zaplacic za wymieniany telefon-w erze niema... w plusie jest swietna rzecz-plus tobie o reszcie powiedziec nie moge bo nieznam zbyt dobrze
    0
  • Users Avatars Mini
    radagast pisze: 2003-07-11 01:15
    Nie rozumiem dlaczego plus ma mniej klientów od ery i idei?? przeciez jest duzo lepszy!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-07-11 01:30
    radagast : a w czym jest taki lepszy ??
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalecitoplus pisze: 2003-07-11 02:04
    *radagast dlatego, ze plus jest droższy (nie zawsze) no ale jakosc kosztuje:) no ale wole dolozyc te pare zlotowek i nie miec zadnych niespodzianek takich jak np mialem w popie, a mowili, ze sie w popie poprawilo, heh dzisiaj probowalem rozmawiac z brata telefonu(pop) oczywiscie pokazywalo 3 krechy zasiegu ale zeby normalnie rozmawiac musialem wlezc na dach!! ja juz nigdy wiecej nie wroce do POPa! chocby nie wiem co!!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-07-11 02:28
    VIP : zapewniam cie ze sa rejony w który plus na "białe plamy" Aaaa widzę że lubujesz się w gierkach JAVA po 1 zeta -- moje gratulacje. Zapeniam cie ze jak przyjdzie ci samemu zarabiac na rachuneczki to będziesz inne kategorie bral pod uwagę. Jestes młody i myslisz narazie o głupotach
    0
  • Users Avatars Mini
    bartplus pisze: 2003-07-11 11:59
    Mam POPa i SIMPLUSA i powiem ze bardziej jestem zadowolony z Plusa. W IDEI czesto mi sygnal zanika mimo ze mieszkam w miescie (nie jest to wina telefonu bo dziala tez z karta Plusa i jest OK), czesto nie mozna nigdzie zadzwonic bo cos "grzebią" w sieci, jedyne co mi sie podoba to pojemnosc karty SIM na SMSy :) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2003-07-11 13:14
    idea dezaktywuje pop\'y
    0
  • Users Avatars Mini
    Droniu pisze: 2003-07-11 13:48
    Mam dwie aktywki w Idei , dwie w Plusie , i jedną w Erze . Zero problemów w Plusie i Erze jeśli Chodzi o Idee to straszna padaka , polecenia zapłaty nie mogą zrealizować więc roamingu nie mogę uruchomić bo wysokość faktur nie przekroczyła 600 PLN i właśnie komunikaty awaria sieci i takie tam IDEA drut
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatek pisze: 2003-07-11 14:05
    wlasnie jak judea odlaczy nie aktywne karty pop to zostanie jej moze ze 3 miliony! heheh! era odlacza nie aktywne karty! sam sie o tym ostatnio przekonalem! po 10 miesiacach nie uzywania karta sie nie rejestruje do sieci! plus tez odlacza z tego co wiem! a w popie waznosc karty sie sumuje i wychodzi z tego ze zudzie maja wazne karty do 2005 roku! zupelna glupota! Tylko Era!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel pisze: 2003-07-11 14:21
    Pytanko. Skąd takie przekonanie u wiekszości, że jesli chodzi o Pre_paid to POP jest najlepszy, jantańszy itd?
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-07-11 14:40
    Wszyscy jesteście za jedną siecią i wyrażacie opinie że dana sieć jest lepsze, bo wy w niej jesteście... Każda sieć jest dobra, tylko zależy dla kogo... U mnie Era ni ch**a, ale nie odbiera, ale za to idea i plus śmiga... co do jakości usług to plus ostatnio się nieźle poprawił i ja ani nikt ode mnie na niego nie nażeka... Znam też osoby, które kożystają z Ery i Idei i też nie nażekają... Dla każdego dobre jes to co jest dobre....
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-07-11 15:02
    jak widac mozna jeszzce sporo sprzetu opchnac.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-07-12 21:22
    paweln - mówiąc o jakości usług... co masz na myśli? Z jakich usług GSM korzystasz (pomijam połączenia gosowe i esemesy), które tak nagle w Plusie się poprawiły? Bo jeśli mówisz o kjakości połączeń głosowych, to może przeczytasz jakiś poradnik (albo chociaż instrukcję swojego telefonu) i sprawdzisz do czego służą kody EFR0 i HR20?
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-07-13 14:39
    hmm cos tu niegra;)jest mowa o 5 milionach uzytkownikow to jak wyzej wymieniony Pan mogl zostac 5 milionowym abonentem;)tylu IDEA nie ma;)nie da sie tez chyba okreslic kto bedzie tym 5 milionowym uzytkownikiem...
    0
  • Users Avatars Mini
    mak pisze: 2003-07-14 18:59
    nie ma takiej sieci w ktorej by wszystkim dogodzili!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-07-14 20:17
    tak to juz jest, ze kazdy twierdzi, że jego sieć najlepsza. no ale ciężko być obiektywnym jak zadna z sieci tak w zasadzie nie postępuje uczciwie w stosunku do klienta. no może poza tak zwanymi klientami biznesowymi którzy płacąpowyżej 200 zeta co miesiąc
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 16:48
    mak** Masz rację jeszcze nie mają sieci... są pojedyńcze burdeliki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    sagem-mobile pisze: 2003-12-11 17:40
    A era ma ponad 6 milionow a poza tym Idea ma prawie samych pre-paidowcow!!! Malo jest uzytkownikow oferty post-paid.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: