W związku z zakończeniem okresu pilotażowego Orange od 16 stycznia 2006 r. świadczy usługę przeniesienia  przydzielonego numeru pomiędzy ruchomymi publicznymi sieciami telefonicznymi.  Jednorazowa opłata za przeniesienie numeru z sieci Orange wynosi 100 zł + VAT  (122 zł z VAT). 
 
 Od 16 stycznia 2006 r. możliwa jest realizacja połączeń przychodzących z sieci  komórkowych oraz odbieranie SMS i MMS.
 
 Natomiast z przyczyn niezależnych od Orange od 16 stycznia 2006r. nadal mogą  występować czasowe ograniczenia w realizowaniu połączeń przychodzących z  niektórych sieci telefonii stacjonarnej na numery przeniesione do Orange.  Ograniczenia te spowodowane są czynnikami niezależnymi od Orange i wynikają z  braku podpisania umów o prawidłowym kierowaniu ruchu pomiędzy niektórymi  sieciami stacjonarnymi, a pozostałymi operatorami sieci komórkowych. 
 
 Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru z dnia 09.01.2006
 
 § 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady i  warunki przenoszenia przydzielonego numeru przy zmianie operatora.
 2. Zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.  U z 2004r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), Abonent będący stroną umowy z  dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej  operatora może żądać przy zmianie operatora przeniesienia przydzielonego numeru  do istniejącej sieci innego operatora. Uprawnienie to nie dotyczy przenoszenia  numerów pomiędzy stacjonarnymi i ruchomymi publicznymi sieciami telefonicznymi.
 3. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
 1) „Abonent” - osoba korzystająca z abonamentu, którą wiąże z PTK Centertel sp.  z o.o. pisemna umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
 2) „dotychczasowy operator” – przedsiębiorca telekomunikacyjny, który na  podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych świadczy na rzecz  Klienta usługi z wykorzystaniem przydzielonego numeru, który Klient zamierza  przenieść;
 3) „Klient” - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług  telekomunikacyjnych zawartej w formie pisemnej z innym niż PTK Centertel sp. z  o.o. przedsiębiorcą telekomunikacyjnym;
 4) „nowy operator” - przedsiębiorca telekomunikacyjny, z którym Abonent zamierza  zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru  przydzielonego Abonentowi na podstawie umowy o świadczenie usług  telekomunikacyjnych zawartej z PTK Centertel sp. z o.o.;
 5) „operator” – przedsiębiorca telekomunikacyjny w rozumieniu przepisów Ustawy;
 6) „Regulamin” - niniejszy Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru;
 7) „Rozporządzenie” - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2005  r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci  telefonicznej (Dz.U z 2005 r., Nr 46, poz. 438);
 8) "salon Orange" - odpowiednio oznaczony punkt sprzedaży, zajmujący się  sprzedażą usług telekomunikacyjnych świadczonych przez PTK Centertel sp. z o.o.,  prowadzony przez PTK Centertel sp. z o.o. lub przez podmiot działający na  zlecenie PTK Centertel sp. z o.o., z wyłączeniem stoisk handlowych znajdujących  się w lokalach, w których sprzedaż usług telekomunikacyjnych świadczonych przez  PTK Centertel sp. z o.o. nie stanowi działalności podstawowej (np.  hipermarketach, stacjach benzynowych, kioskach ulicznych);
 9) „Umowa” - umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta pomiędzy PTK  Centertel sp. z o.o. a Abonentem;
 10) „Ustawa” - ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U z  2004r., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).
§ 2 ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH Z PTK CENTERTEL SP. Z O.O. Z PRZENIESIENIEM PRZYDZIELONEGO NUMERU
1. Klient za pośrednictwem salonu Orange  występuje do PTK Centertel sp. z o.o. z wnioskiem o potwierdzenie możliwości  zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem  przydzielonego numeru.
 2. PTK Centertel sp. z o.o. rozpatruje wniosek, o którym mowa w pkt. 1 powyżej,  i udziela odpowiedzi w formie pisemnej w terminie 7 dni od dnia złożenia przez  Klienta wniosku w salonie Orange.
 3. Klient po otrzymaniu potwierdzenia możliwości zawarcia z PTK Centertel sp. z  o.o. umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem  przydzielonego numeru, występuje do dotychczasowego operatora z pisemnym  wnioskiem o rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z  przeniesieniem przydzielonego numeru. Do wniosku należy dołączyć wystawione  przez PTK Centertel sp. z o.o. potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o  świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
 4. Klient przedstawia w salonie Orange oryginał zawiadomienia o terminie  rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych otrzymanego od  dotychczasowego operatora (z którego pracownik salonu Orange sporządza kopię) i  zawiera umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem  przydzielonego numeru. Warunkiem zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego  numeru jest spełnienie warunków wynikających z aktualnie obowiązującego  Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej GSM  900/1800 i UMTS przez spółkę pod firmą PTK Centertel sp. z o.o., warunków  promocji, z której Klient zamierza skorzystać, Ustawy i Rozporządzenia.
 5. Warunkiem aktywowania w sieci PTK Centertel sp. z o.o. przenoszonego numeru  jest jego przekazanie przez dotychczasowego operatora. PTK Centertel sp. z o.o.  nie ponosi odpowiedzialności za nie przekazanie przenoszonego numeru przez  dotychczasowego operatora.
  
§ 3 ROZWIĄZANIE Z PTK CENETERTEL SP. Z O.O. UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH Z PRZENIESIENIEM PRZYDZIELONEGO NUMERU
1. Po otrzymaniu od nowego operatora  potwierdzenia możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych  z przeniesieniem przydzielonego numeru Abonent występuje do PTK Centertel sp. z  o.o. za pośrednictwem salonu Orange z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie Umowy z  przeniesieniem przydzielonego numeru.
 2. Oprócz wniosku o rozwiązanie Umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru  Abonent składa w salonie Orange kopię wystawionego przez nowego operatora  potwierdzenia możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych  z przeniesieniem przydzielonego numeru, a oryginał potwierdzenia okazuje  pracownikowi salonu Orange.
 3. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o rozwiązanie Umowy z  przeniesieniem przydzielonego numeru PTK Centertel sp. z o.o. poinformuje  Abonenta w formie pisemnej o terminie rozwiązania Umowy.
 4. Warunkiem realizacji usługi przeniesienia przydzielonego numeru do nowego  operatora jest uregulowanie wszystkich wymagalnych płatności względem PTK  Centertel sp. z o.o., w tym kar umownych (opłat specjalnych) związanych ze  wcześniejszym rozwiązaniem Umowy, na mocy której Abonent korzysta z promocji lub  innych ulg.
 5. Jeżeli do dnia, w którym powinno nastąpić rozwiązanie Umowy z przeniesieniem  przydzielonego numeru, Abonent nie ureguluje wszystkich wymagalnych płatności, o  których jest mowa w pkt 4 powyżej, PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie  prawo rozwiązania Umowy bez przeniesienia przydzielonego numeru.
 6. Za przeniesienie przydzielonego numeru do nowego operatora PTK Centertel sp.  z o.o. pobiera jednorazową opłatę za każdy przeniesiony numer w wysokości  określonej w Cenniku usługi przeniesienia przydzielonego numeru opublikowanym na  stronie internetowej www.orange.pl, a także dostępnym w salonach Orange.
§ 4 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 9  stycznia 2006 roku.
 2. Do spraw nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia  właściwego, obowiązującego Abonenta lub Klienta Regulaminu świadczenia usług  telekomunikacyjnych, Ustawy oraz Rozporządzenia.
 3. PTK Centertel sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za działania lub  zaniechania innych operatorów.
 4. Regulamin jest opublikowany na stronie internetowej www.orange.pl, a także  jest dostępny w salonach Orange.
 5. PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zmiany treści Regulaminu, przy  czym zmienione postanowienia będą obowiązywały od momentu ich opublikowania na  stronie internetowej www.orange.pl.
 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
           
           
           
           
           
          