Tylko 31% Europejczyków korzysta z internetu w roamingu - 12% w ogóle wyłącza swój telefon

Newsy
Opinie: 1
Opinie: 1

Z  badania Eurobarometr Flash wynika, że zdecydowana większość Europejczyków już teraz dostrzega korzyści wynikające z roamingu bez dodatkowych opłat.

71 proc. uczestników badania wie, że opłaty roamingowe zostały zniesione, a 72 proc. twierdzi, że oni sami lub ich znajomi odniosą w związku z tym korzyści.

Wśród respondentów, którzy po 15 czerwca wyjeżdżali za granicę, odsetek osób świadomych, że dodatkowe opłaty roamingowe zostały zniesione, wynosi 86 proc.

Ankieta Eurobarometr została przeprowadzona pod koniec sierpnia.

W grupie respondentów, którzy wyjeżdżali za granicę po 15 czerwca, odsetek posiadaczy komórek korzystających z internetu w roamingu tak często, jak w kraju, wzrósł dwukrotnie i osiągnął 31 proc. Przed 15 czerwca z internetu w roamingu korzystało tylko 15 proc. wyjeżdżających za granicę.

Odsetek respondentów, którzy nigdy nie korzystali za granicą z usług mobilnej transmisji danych po 15 czerwca spadł o połowę i wyniósł 21 proc. Przed 15 czerwca wynosił on 42 proc.

Mniej osób wyłącza telefony (12 proc.) w porównaniu z sytuacją sprzed 15 czerwca (20 proc.).

Jednak nawet po wprowadzeniu zmian w przepisach 60 proc. podróżujących wciąż ogranicza korzystanie z telefonu komórkowego podczas pobytu w innym kraju UE.

Operatorzy sieci komórkowych już odczuwają skutki zmian zachowań konsumentów. Wielu z nich odnotowało już istotny wzrost ilości danych pobieranych przez podróżnych, która tego lata zwiększyła się kilkakrotnie (trzykrotnie, sześciokrotnie, a nawet bardziej) w porównaniu z latem 2016 r. Sytuacja ta może być częściowo spowodowana tym, że co roku na rynku krajowym ilość przesyłanych danych rośnie, jednak w znacznej mierze jest to wynikiem nowych przepisów dotyczących roamingu. W mniejszym stopniu, ale również znacząco, zwiększyła się liczba połączeń telefonicznych w roamingu. W związku z tym operatorzy telefonii komórkowej w regionach turystycznych w dużym stopniu inwestują w swoje sieci, aby wykorzystać możliwości, jakie oferuje zwiększony popyt ze strony konsumentów.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: