Lucent Technologies przedstawił najnowszą wersję MiLife SurePay - zestawu rozwiązań dla realizacji usług przedpłaconych. Rozwiązania te umożliwiają operatorom sieci komórkowych i stacjonarnych wyjście naprzeciw rosnącym wymaganiom abonentów, z uwzględnieniem szerokiego zakresu usług bezprzewodowej transmisji danych. Vodafone Telecel z Portugalii będzie jednym z pierwszych dostawców usług, którzy wykorzystają nowe rozbudowane funkcje SurePay.
MiLife SurePay w wersji 8 oferuje obsługę rozliczeń ze wsparciem dla usług transmisji danych, takich jak SMS, oraz transakcji obejmujących m.in. sprzedaż przez Internet i usługi informacyjne (content charging). Oferta obejmuje również pełny pakiet metod płatności, w tym przedpłatę za usługi telefonii komórkowej, karty przedpłacone oraz tradycyjny abonament (post-paid). MiLife SurePay obsługuje zarówno usługi transmisji głosowej, jak i danych dla sieci: CDMA, CDMA2000, GSM, GPRS oraz Wideband-CDMA/UMTS.
"SurePay umożliwia operatorom sieci komórkowych oferowanie nowatorskich promocji, ułatwiających przyciągnięcie nowych abonentów i realizację bardziej spersonalizowanych usług dla użytkowników końcowych. Oznacza to większy wybór dla klienta, jego większe zadowolenie i lojalność," powiedział Roger Derrien, wiceprezes działu zarządzania produktami UMTS & Intelligent Networks w Mobility Solutions Group Lucenta. "Dzięki elastyczności systemu SurePay, operatorzy umacniają swoją konkurencyjną pozycję oferując klientom
poszerzony zakres usług transmisji głosu i danych."
Vodafone Telecel będzie w stanie monitorować i zarządzać transmisją głosu i danych w czasie rzeczywistym, wprowadzać spersonalizowane plany taryfowe lub specjalne oferty dla klientów w zależności od zakresu wykorzystania oferowanych usług.
Nowe funkcje rozwiązania SurePay obejmują następujące elementy.
Account Spending Limit (ASL) Service - umożliwia klientom składanie na kontach depozytu, którego wysokość ogranicza wydatki na usługi telefoniczne. Rozwiązanie to jest korzystne dla klientów pragnących kontrolować swoje wydatki. ASL jest atrakcyjne np. dla kierownictwa firm, które zapewniają pracownikom korzystanie z usług telefonii komórkowej, a jednocześnie kontrolują ponoszone na to nakłady, czy dla rodziców kontrolujących czas rozmów telefonicznych ich dzieci. Usługa wykorzystuje system taryfikacyjny, oferujący operatorom zalety związane z rozliczaniem w czasie rzeczywistym, a klientom - wygodę związaną z odroczoną płatnością (rozliczeniem w trybie post-paid).
Data and Content Charging - zapewnia operatorom komórkowym generowanie przychodów z usług przesyłania wiadomości między użytkownikami sieci oraz z dostarczania klientom usług informacyjnych przez integrację źródła informacji z modułem MiLife SurePay e-Commerce Gateway Server (eCGS). Funkcja ta umożliwia operatorom komórkowym obciążanie w czasie rzeczywistym
kont przedpłaconych opłatami za wysyłane i odbierane SMS-y. Operatorzy mogą naliczać opłaty za usługi o charakterze biznesowym, takie jak poczta elektroniczna, przeglądanie stron w Internecie czy dostarczanie informacji za pośrednictwem wiadomości SMS oraz usługi rozrywkowe, np. przesyłanie wyników sportowych, pobieranie gier, dzwonków itp.
e-Commerce Gateway Server (eCGS) - zapewnia otwarty interfejs, który umożliwia operatorom obciążanie użytkowników końcowych opłatą za dowolne transakcje związane z transmisją danych, na przykład pobieranie filmów, plików audio, aplikacji BREW (Binary Runtime Environment for Wireless) czy zakup biletów do kina. Otwarty interfejs oparty na technice XML umożliwia również operatorom realizację różnych opcji doładowywania kont dla klientów usług przedpłaconych, na przykład przez bankomaty oraz punkty sprzedaży
detalicznej. Interfejs XML serwera eCGS w połączeniu z zaawansowanymi funkcjami zabezpieczającymi zapewnia także dostęp do odpowiednich informacji na temat kont klientów autoryzowanym stronom trzecim.
System Zarządzania Doładowaniem - obsługuje autoryzację kart prepaid w czasie rzeczywistym i zarządza wszelkimi aspektami dotyczącymi cyklu życia kart przedpłaconych, od produkcji przez dystrybucję i administrację.
System Obsługi Klienta - zapewnia użytkownikom jednolity internetowy interfejs graficzny do przedstawicieli obsługi klienta, którzy wyposażają abonentów, utrzymują istniejące subskrypcje, odpowiadają na pytania klientów, aktualizują salda na rachunkach i generują raporty.
Oprócz Vodafone Telecel, system MiLife SurePay jest obecnie wdrażany u operatora E-Plus w Niemczech oraz w Vodafone Omnitel we Włoszech.