Smartfony Meizu na razie nie są hitem - przychody Maxcom prawie bez zmian

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Maxcom podał swoje wyniki za trzy kwartały 2018 r. Firma w komunikacie nie podała jakie wyniki zanotowała tylko w III kw.

Maxcom wypracował po trzech kwartałach 2018 roku 6,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 21,1% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny w analizowanym okresie zwiększył się o 29,2% do 8,3 mln zł.

Prognoza zakłada w 2018 roku osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost o ponad 30% w porównaniu do 2017 r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost o ponad 38% w porównaniu do 2017 r.).

Podstawowe dane finansowe za I – III kw. 2018 r.

I -III kw. 2017 r.

I-III kw. 2018 r.

Dynamika

Przychody (mln zł)

74,5

77,5

4,0%

Zysk operacyjny (mln zł)

6,4

8,3

29,2%

Marża operacyjna

8,6%

10,7%

+2,1 pp

EBITDA

6,7

8,7

29,2%

Marża EBITDA

9,0%

11,2%

+2,2pp

Zysk netto (mln zł)

5,7

6,9

21,1%

Marża netto

7,7%

9,0%

+1,3 pp

Celem na najbliższe kwartały jest wzmocnienie sprzedaży zagranicznej. Po trzech kwartałach 2018 roku eksport stanowi ok. 29 proc. skonsolidowanych przychodów.

Maxcom został w tym roku wyłącznym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce.

Kolejne smartfony Meizu doczekały się premiery w Polsce i  znalazły się w ofercie  operatorów telekomunikacyjnych oraz na rynku otwartym. Do sprzedaży trafił m.in. flagowy i najbardziej wyczekiwany smartfon Meizu, model 16th. Ponadto dostępne są również modele M6T oraz budżetowy M8c – mówi Arkadiusz Wilusz.

Opinie:

Rekomendowane: