MTV i Motorola wspólnie oferują nowe usługi

Newsy
Żródło: Motorola
Opinie: 8

Motorola Inc. oraz MTV: Music Television, własność Viacom Inc., przedstawiły nowy półgodzinny program MTV Mash, jako pierwszy efekt 3-letniego strategicznego porozumienia o wartości 75 milionów dolarów, zawartego w marcu br. MTV Mash dociera do 112 milionów domów odbierających sygnał MTV Networks Europe i pozwala zespolić dwa najbardziej znaczące elementy w dzisiejszej kulturze młodzieżowej - muzykę i telefony komórkowe. 

Wykorzystując popularność i znaczenie MTV wśród młodzieży, znajomość stale zmieniającej się sceny muzycznej, trendów młodzieżowych i stylu życia, a także technologie i możliwości personalizacji oferowane przez telefony Motoroli, obie firmy opracowują i wprowadzają promocje dostosowane do lokalnej specyfiki poszczególnych regionów świata. MTV i Motorola będą wspólnie oferować rozrywkę poprzez specjalne zintegrowane środowisko animacji świata telewizji, Internetu i telefonii komórkowej w postaci audiowizualnych miksów czyli "maszowania" (ang. mash, mashing - połączenie zupełnie różnych utworów tworzące nową formę muzyczną). 
Ponadto porozumienie obejmuje globalny zakup czasu antenowego i nośników informacji, dzięki któremu marka Motoroli pojawi się na kanałach i stronach internetowych MTV w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Północnej i Rosji, a tym samym dotrze do ponad 377 mln gospodarstw domowych w 164 krajach.

MTV Mash - maszowanie staje się faktem
Cotygodniowy półgodzinny program MTV Mash poświęcony jest odkrywaniu nowej muzyki i trendom młodzieżowym w Europie. MTV Mash ma pokazywać reportaże o młodych ludziach i ich pasjach, marzeniach, sukcesach i porażkach. W pierwszym odcinku widzowie mogli zapoznać się z rosnącą obecnie w Londynie fascynacją zapasami, odwiedzić Sztokholm o poranku, a także przeżyć dzień z życia francuskiego malarza graffiti. Odwiedzinom w Sztokholmie towarzyszył specjalny sygnał alarmowy, który można było zainstalować w telefonie komórkowym Motoroli. W kolejnych odcinkach programu MTV Mash utwory Pink i The Vines oraz Michaela Jacksona i Dannii Minogue zostaną wymieszane przez jednych z najbardziej niezależnych producentów muzycznych Europy, m.in. Ultra 396 i McSleazy, tworząc całkowicie nowy styl muzyczny. Czy wam się to podoba czy nie, maszowanie stało się faktem. Pozostałą część programu wypełnią elementy rozrywkowe, informacje oraz muzyka, której nie oprze się żaden koneser nowych trendów. Tourne MTV Mash po Europie zmierza w kierunku Berlina na spotkanie z Puppetmastz, supergwiazd niemieckiego hip-hopu będących marionetkami. Następnie program odwiedzi Mediolan, a w nim projektanta mody Ricardo Tisci, później Madryt o 5 rano, na koniec zostawiając zapasy w Londynie, graffiti w Tuluzie oraz kitesurfing na Wyspach Kanaryjskich.
Polska edycja MTV Mash rozpoczęła się 18 lipca. Wyłącznym sponsorem programu w piątki o 23:00 jest Motorola. 

MTV Mash wykracza poza ramy telewizji - program będzie dostępny za pośrednictwem Internetu w sieci MTV Europe na 10 stronach internetowych, a treści programu MTV Mash będą także dostępne dla użytkowników telefonów komórkowych Motorola, co oznacza, że miłośnicy MTV Mash będą mogli oglądać program gdziekolwiek i kiedykolwiek. Wszystkie serwisy MTV Mash możliwe są do ściągnięcia na telefony komórkowe Motoroli za pośrednictwem stron internetowych MTV Europe: MTV Espana www.mtv.es/mtvmash MTV European www.mtve.com/mtvmash MTV France www.mtv.fr/mtvmash MTV Germany www.mtv.de/mtvmash MTV Italia www.mtv.it/mtvmash MTV NL www.mtv.nl/mtvmash MTV Nordic www.mtve.com/mtvmash MTV Polska www.mtv.pl/mtvmash MTV Romania www.mtve.com/mtvmash MTV UK & Ireland www.mtv.co.uk/mtvmash i strony Motoroli www.hellomoto.com
Wśród gotowych do pobrania elementów będą: zmiksowane ze sobą animowane wizerunki artystów, grafiki autorstwa wielokrotnie nagradzanych rysowników z Shynola, wygaszacze ekranu brytyjskiego twórcy graffitti Kilo, tapety, gry, dzwonki w formacie MIDI i MP3, wideoklipy, a także informacje o koncertach i imprezach specjalnych. Dodatkowo, od października 2003 r., wiele miksów będzie standardowo wbudowanych w nowe wybrane telefony komórkowe Motoroli, co stworzy niespotykane dotąd nowe możliwości korzystania z nich. Oprócz znanego już z modelu Motorola C350 interaktywnego "MotoMixera" (pozwala na tworzenie remiksów polifonicznych dzwonków za pomocą telefonu i/lub Internetu), telefony zostaną wyposażone w nowe funkcje np.: "One-Touch Downloads" (umożliwia pobranie za jednym razem zestawów tematycznych - dzwonków, wygaszaczy ekranu czy tapet) oraz "Synchronized media" (pozwala przechowywać i odtwarzać zdefiniowane uprzednio zsynchronizowane utwory muzyczne, obrazy, tekst czy teksty piosenek, za pomocą aplikacji opracowanej w oparciu o J2ME, a-la Karaoke).

Globalny zasięg i lokalna specyfika
Od grudnia 2003 MTV Mash planuje zorganizować 13 imprez plenerowych w różnych zakątkach Europy, których kulminacją będzie planowana na maj 2004 impreza główna z koncertem gwiazd światowej sławy. Będą one poprzedzane imprezami Moto Mash, na których miłośnicy muzyki i DJ-e amatorzy będą mogli zmierzyć się w walce o miano najgorętszego DJ-a Starego Kontynentu. Planowane miejsca imprez plenerowych w grudniu to m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, Rosja, a w Polsce w styczniu 2004 r. - Warszawa.

"Chcąc zaoferować młodym ludziom nieporównane doświadczenia interaktywne, stacja MTV zaczęła szukać partnera na rynku telefonii komórkowej, który nie tylko zdawałby sobie sprawę ze zróżnicowanych stylów życia widowni na całym świecie, ale też miał równie silną markę oraz zaplecze techniczne umożliwiające dostarczanie atrakcyjnej, dostosowanej do lokalnych potrzeb rozrywki muzycznej. Wybór Motoroli, łączącej spersonalizowane nośniki informacji, kreatywną strategię marketingową i doskonałą zawartość, był oczywisty" - powiedział Bill Roedy, prezes MTV Networks International. 

"Żadna inna firma na rynku mediów nie ma tak silnej więzi emocjonalnej z młodym pokoleniem, co MTV. Właśnie ta więź i wynikająca z niej energia tworzona przez ogromną popularność muzyki to najciekawsze elementy tej współpracy" - powiedział Geoffrey Frost, wiceprezes ds. marketingu Motoroli. "Możliwość przekazania tej energii w zupełnie nowy sposób - za pośrednictwem inteligentnej technologii bezprzewodowej - owocuje całą masą oryginalnych pomysłów dla Motoroli i MTV. Chcemy zapewnić klientom dostęp do nowego świata muzyki na żywo, na ekranie, w Internecie i oczywiście w ogólnoświatowej sieci telefonów Motoroli.

Motorola i MTV w Azji
W Azji, MTV i Motorola rozpoczęły emisję nowego programu MTV Alert, w którym prezentowane są nowe brzmienia oraz style muzyczne. Podobnie jak w przypadku MTV Mash, program ten ukazuje nowe gatunki muzyczne w formie "maszowania" czego efektem są zupełnie nowe formy artystyczne. Kulminacją nadawanych codziennie pięciominutowych segmentów muzycznych, których emisję rozpoczęto w maju, jest specjalny comiesięczny półgodzinny program. Uruchomiono też dedykowaną stronę internetową Alert - www.alert.mtvasia.com , na której odwiedzający mogą uzyskać informacje na temat nowych artystów oraz zakulisowe szczegóły dotyczące zmiksowanych ze sobą utworów. 

Motorola i MTV w Ameryce Łacińskiej 
W hiszpańskojęzycznych krajach Ameryki Łacińskiej MTV rozpoczęło emisję "MTV Alerta", która prezentuje młodzieży nowatorskie brzmienia muzyczne, nowe trendy oraz najnowsze wiadomości - zarówno lokalne jak i międzynarodowe, a wszystko to za pośrednictwem telewizji, Internetu oraz telefonów komórkowych. MTV emituje krótkie spoty promujące nowych artystów oraz nowe wideoklipy, a na stronie www.MTVla.com dostępne są dodatkowe informacje na ich temat, rozbudowane wersje wideoklipów oraz ekskluzywne premiery, forum i elementy do pobrania na telefony komórkowe.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: