Multimedia Polska - wyniki za 2006 r.

Newsy
Żródło: Multimedia Polska
Opinie: 4

Multimedia Polska osiągnęła w ubiegłym roku (po IV kwartałach 2006 r.) najwyższe w historii wyniki finansowe.

Przychody wyniosły 377 mln zł, skorygowana EBITDA prawie 183 mln zł, a zysk netto 68,6 mln zł. Marża EBITDA w ubiegłym roku wyniosła 48,4%.

Spółka znacząco zwiększyła liczbę klientów usług pakietowych z czego 32,5 tys. abonentów korzystało ze sztandarowej usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie telewizję, Internet i telefon.

Średni przychód na abonenta wzrósł w IV kwartale 2006 r. do rekordowego poziomu 53,73 zł.

Wyniki finansowe Multimedia Polska po IV kwartałach 2006 r. i w IV kwartale 2006 r.

w mln PLN I-IV kw.2005** I-IV kw.2006 Wzrost 2005/2006 IV kw. 2006
Przychody 356 377 6% 95,8
Skorygowana EBIDA* 157 183 16% 47,4
Zysk operacyjny 69,8 100 43% 26,4
Zysk netto 64,2 68,6 7% 23

* Zysk operacyjny przed amortyzacją, odsetkami i opodatkowaniem skorygowany o jednorazowe zdarzenia
** Dane za rok 2005 w ujęciu pro-forma tzn. razem z wynikiem Grupy TeleNet za cały rok 2005

Rosnące przychody

Multimedia Polska w 2006 r. odnotowała 377,3 mln zł przychodów. W IV kwartale ubiegłego roku Grupa miała 95,8 mln zł sprzedaży. Był to najlepszy pod względem obrotów kwartał w 2006 r.

Na koniec ubiegłego roku klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 807 tys. usług (RGU - telewizja, Internet i telefon). Było to 13% więcej niż w 2005 r. Tylko w IV kwartale 2006 r. Multimedia Polska zyskała 37,7 tys. RGU - o 5% więcej niż w III kwartale poprzedniego roku. Spółka dostarczała usługi 575,5 tys. abonentom. Najbardziej dynamiczny wzrost firma osiągnęła w segmencie Internetu, gdzie uzyskała 74,2 mln zł przychodów czyli 25% więcej niż rok wcześniej. – To bardzo dobra informacja biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję na rynku dostawców szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz wyraźny spadek cen tej usługi. Bardzo dobre wyniki w tym segmencie zawdzięczamy podwojeniu liczby nowych klientów korzystających z Internetu za pośrednictwem naszej sieci – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska.

Multimedia Polska odnotowała w 2006 r. także wzrost przychodów w segmencie telewizji kablowej (o 5% do blisko 168 mln zł). Zmniejszyły się przychody w telefonii – o 3% do 120,5 mln zł. - Spadek przychodów z usług tradycyjnej telefonii (PSTN) jest jednak zjawiskiem naturalnym, postępującym na wielu rynkach. Co ważne te spadki rekompensujemy dynamicznym zwiększeniem sprzedaży usług nowoczesnej telefonii VoIP – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Coraz większe znaczenie usług pakietowych

Z kwartału na kwartał rośnie średni przychód na abonenta (ARPU) Multimedia Polska. W IV kwartale 2006 r. wyniósł już 53,73 zł. Rok wcześniej było to prawie 10% mniej. Głównym czynnikiem wzrostu ARPU był dynamiczny wzrost liczby klientów korzystających z usług pakietowych: Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie). Z podwójnego pakietu korzystało w IV kwartale 114 tys. abonentów., a z potrójnego - 32,5 tys. W ciągu roku liczba abonentów Triple Play wzrosła o ponad 130%.

Na jednego abonenta przypadało średnio 1,4 usługi, podczas gdy rok wcześniej 1,3. Pakietyzacja usług przyczyniła się także do wzrostu lojalności klientów. Spadł wskaźnik rezygnacji klientów, czyli tzw. churn. W segmencie telewizji kablowej o 22% w porównaniu z 2005 r. do 0,57% średniomiesięcznie, a w segmencie Internetu z 3% średniomiesięcznie w 2005 r. do 1,6% w roku 2006.
– Osiągnięte wyniki potwierdziły, że kierunek naszego rozwoju jest słuszny. Z pełnym przekonaniem możemy kontynuować naszą strategię zakładającą zwiększanie liczby abonentów korzystających z usługi Triple Play – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Wraz ze wzrostem przychodów, Multimedia Polska odnotowała spadek kosztów operacyjnych. W 2006 r. wyniosły 195,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 196,8 mln zł. Wyraźnie spadły wydatki związane z zakupem pasma dostępu do sieci Internet. Były o ponad 5 mln zł niższe niż rok wcześniej.

Inwestycje

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w ubiegłym roku 143 mln zł.

70% środków Grupa przeznaczyła na projekty rozwojowe związane bezpośrednio z pozyskiwaniem nowych klientów i możliwością świadczenia usług pakietowych.

Najważniejsze inwestycje to:

Modernizacja sieci pod kątem świadczenia usługi dostępu do Internetu i telefonii VoIP.

Zakup urządzeń sieciowych do usługi telefonii i dostępu do Internetu, a także IP TV.

Inwestycje związane z podłączeniem nowych klientów.

Około 10% zainwestowanej kwoty Multimedia Polska przeznaczyła na akwizycje 12 operatorów kablowych i dostępu do Internetu. 4% wydatków inwestycyjnych pochłonęła rozbudowa sieci w nowych obszarach.

Około 30% środków Multimedia Polska zostało przeznaczonych na inwestycje nie związane bezpośrednio z pozyskiwaniem klientów m.in. na rozbudowę sieci szkieletowej, systemy informatyczne służące m.in. redukcji kosztów czy inwestycje związane z przystosowaniem systemów do możliwości przenoszenia numerów telefonicznych.

Plany Multimedia Polska

Zwiększenie liczby klientów korzystających z usług pakietowych

Wprowadzenie telewizji cyfrowej dla abonentów telewizji kablowej – połowa 2007 r.

Zakończenie modernizacji sieci w pełni umożliwiającej wprowadzenie telewizji cyfrowej w sieci kablowej. Multimedia Polska zakończyła już inwestycje związane z przystosowaniem sieci do świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do internetu.

Dalsza konsolidacja rynku operatorów kablowych i dostawców Internetu. Firma już realizuje te deklaracje. Niedawno przejęła 100 % udziałów w spółce Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowego dostępu do Internetu. Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmowała udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. lokali w bezpośrednim zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    waszkins pisze: 2007-03-05 21:32
    no coz..przedstawiciele co innego obiecuja, klienci co innego podpisuja a wtedy MM loi ich ile wlezie. sasiadowi powiedzieli "trzeba bylo patrzec co pan podpisuje" - mowili tak a stanelo na zupelnie innych ustaleniach. mnie jednakze tam juz nie zobacza :]
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciecdyrektor pisze: 2007-03-06 05:46
    MM to dno z limitami w każdej opcji to już chello zniosło limity oprócz najtańszej opcji ale za to z niezawodnością w chello jest nieciekawie teraz to oni są poniżej dna
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2007-03-08 02:43
    Trudno jest mi się odnieść do niezawodności usług oferowanych przez UPC, ale w MM też nie jest tak dobrze jakbyśmy chcieli. Dość częste awarie TV a co za tym idzie i netu to coś do czego użytkownicy MM też już są przyzwyczajeni. Do tego ich infolinia techniczna pracuje jedynie do 00:00, co za tym idzie późniejsze zgłoszenie awarii jest niemożliwe. Ktoś powie, że i tak w nocy niewiele się załatwi, może - ale pozostaje komfort użytkownika, który wie, że stosowna usterka została zgłoszona.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2007-03-08 02:47
    Także droga MM poza ofertą którą macie @#$%^& pozostaje wam jeszcze wiele pracy odnośnie obsługi klienta - bo na tym polu macie BARDZO WIELE do zrobienia, chodź mnie już nie zobaczycie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: