Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać  energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów  biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług  telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla  Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w  ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.
 
 Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla  siebie.
 
 – Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych  klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza  telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym  rynku i przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją  Informacyjną Newseria.
 
 W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla  Netii były Węgry.
 
 – Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty,  przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar  Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów  telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w  ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.
 
 Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług  telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.
 
 – Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej  dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr  Kolasiński.
 
 Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci  zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15  proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii  gratis.
 
 – Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014  roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet,  24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w  e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i  marketingu w RWE Polska.
 
 Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii  elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.
 
 – Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem.  Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy  ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i  oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.
 
 Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu  pomysły.
 
 – Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii  elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I  to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju –  przyznaje Piotr Kolasiński.
 
 Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z  sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh  (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców.  Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE  jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.