Nokia 3310 nadal szwedzkim liderem

Newsy
Żródło: TeliaSonera
Opinie: 52

TeliaSonera Sweden opublikowała swój comiesięczny ranking najlepiej sprzedających się telefonów komórkowych. Ranking dotyczy wyłącznie sieci TeliaSonera i sprzedaży w sierpniu. Liderem w sierpniu została ponownie Nokia 3310 sprzedawana w zestawie z kartą prepaid Telia Refill.

Ranking sierpień

Ranking lipiec

Model

Dodatkowe informacje

1

1

Nokia 3310

R

2

4

Sony Ericsson T630

GO + K

3

3

Sony Ericsson K700i

 GO + K

4

2

Sony Ericsson T230

R (+K)

5

6

Samsung SGH-E710

GO + K

6

 

New Nokia 6610i

GO + K + R

7

7

Sony Ericsson Z1010

GO + K + 3G

8

 

New Siemens MC60

R + K

9

10

Sony Ericsson T610

GO + K

R - Telia Refill prepaid; GO - abonament Telia GO; K - z kamerą; 3G - działający w sieci 3G

Opinie:

Opinie archiwalne (52):

Komentuj

Komentarze / 52

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-03 09:41
    "No jak to - taka staroć i się najlepiej sprzedaje??!!!" Ciekawe ile będzie komentarzy w tym stylu. Niemniej jednak jest to jedna z tajemnic sukcesu gospodarczego Szwecji - tam ludzie kupują to, co jest im potrzebne, a nie to, czym mogą zaszpanować. A zaoszczędzoną kasę ładują w rozwój. Jedynie na ironię zakrawa fakt, że Nokia triumfuje w kraju Ericssona :).
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-09-03 10:00
    3310 sprzdaje sie w Pre papidzie co jest normalna sprawa, ze tani telefon i w miare dobry tel bedzie sie sprzedawalal lepiej w pre.. niz inny w abo... . Poza tym Szwedzi jak wspomnial przedmowca biorą telefon do dzwonienia ewentualnie dobieraja do uslugi a nie jak u nas wkopuja sie w abonamenty zeby blysna przed znajomymi.pozdr..
    0
  • Users Avatars Mini
    damga pisze: 2004-09-03 10:08
    tylko zadajmy sobie jedno pytanie (a raczej 2): ile taka 3310 kosztuje w szwecji i jak to sie ma do ich zarobkow?
    0
  • Users Avatars Mini
    omega pisze: 2004-09-03 10:16
    I to jest TO, po co 3G, dobra stara nokia jest super, a zamiast kupować super nowość za krocie lepiej sobie za te pieniądze pogadać i smsować a telefon nie straci na wartości bo itak był kupiony za grosze.
    0
  • Users Avatars Mini
    koniu pisze: 2004-09-03 11:13
    Gonzales 100% racji
    0
  • Users Avatars Mini
    cham_ze_wsi pisze: 2004-09-03 11:16
    To że Nokia 3310 się tak dobrze sprzedaje w prepaidzie nie jest dziwne-w koncu Szwedzi są praktyczni-Ci którzy potrzebują prostego telefonu do dzwonienia kupują tą prepaidową Nokię...A ci,którzy potrzebują telefonu DOBREGO,INNOWACYJNEGO,BOGATEGO W FUNKCJE kupują solidne telefony Sony Ericsson T630,K 700 i,Z 1010, lub Samsungi....bo przecież nie od dziś wiadomo,że Nokia robi w tej chwili telefony z wyświetlaczami gorszymi niż konkurencja i mniej funkcjonalne...a i jakość pozostawia wiele do życzenia...no i jeszcze są droższe...hasło:"Co Nokia to Nokia" i "nokie się nie psują" to wielki mit...U mnie serwis w 70% naprawia Nokie...Nawet jeśli Nokia miałaby 50% udziału w rynku i psułaby się na równi z konkurencją to przecież statystycznie stanowiłaby 50% moich napraw....czyli jednak się psują...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-03 11:29
    ***Cham: oczywiście, że Nokie się psują :). Ci, którzy potrzebują telefonu innowacyjnego kupują telefony SE, ale ci, którzy potrzebują telefonu bez bajerów, ale trwałego, wybierają starsze Nokie. Mogę się założyć, że gdyby były jeszcze w sprzedaży, to ludzie wybieraliby Nokie 6150, które są synonimem trwałości i jakości.
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-09-03 11:45
    *****Gonzales otoz to.... stae nokie sa bardo dobrymi telefonami i nadal w cenie wszystkie 51xx, 61xx,,,, a polak musi mie zawsze kozakować "a zeby kolege szlag trafił"..... a po drugie co do awaryjnosci.. nokia ma ponad 50% udział na rynku - czyli automatycznie rosnie liczab uszkodzeń - jesli by policzy - z proprcji- ile psuje sie motorol , erykow czy siemensow wyszlo by podobnie.... nie ma to jak skandynawia - to sa pozadne kraje gdzie mysli sie o ludziach,, stąd najwyzszy standard zycia jest wlasnie w norwegii....
    0
  • Users Avatars Mini
    sidke pisze: 2004-09-03 12:04
    3310 w szwecji kosztuje w pln 70 zl wiem bo kupilem w sieci voodafonie
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-09-03 12:08
    i jak tai telefon zgubisz czy ukradnie ci obcokrajowiec co sie nie przjmujesz ze wywaliłes w błoto 2000pln ....
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek19 pisze: 2004-09-03 12:09
    U nas też jeszcze na rynku można znaleźć wiele tych telefonów. Niedawno u mnie w rodzinie kupiono 2 takie telefony, bo są dość tanie i proste w obsłudze. Osoby, które z nich korzystają dzwonią i smsują. Nie mają pojęcia o 3G :) Jest to im niepotrzebne tak, jak lepszy telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sento pisze: 2004-09-03 12:23
    Ta Nokia jak i inne starsze Nokie jest bardzo dobra i łatawa w obsludze. Pozatym jest wytrzymała i bateria długo trzyma ludze go kupuja jako pierwszy telefon, oraz jako prezent dla dzieci. Polecam go każdemu kto potrzebuje telefon tylko do rozmow i smsow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-03 12:32
    ***Bakx: jako uzupełnienie podam, że używam Nokii 5110 z 1999, gdzie musiałem po trzech latach wymienić wyświetlacz; oryginalną baterię wibracyjną na Allegro kupiłem za 30 PLN. W międzyczasie ta Nokia przeżyła kilka tak zwanych hi-endowych telefonów :).
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2004-09-03 12:43
    ***bakx - nie 50%, ale już niewiele ponad 30% i ciągle im spada (SE i Koreańczycy podgryzają im rynek aż miło).
    0
  • Users Avatars Mini
    neon pisze: 2004-09-03 12:44
    A co innowacyjnego mają SE czego nie mają Nokie? Myślałem, że takie np. push to talk i EDGE wprowadza w europie Nokia a tu słyszę, że jest daleko z tyłu. Dajcie jakieś konkretne rozwiązania SE, bo szczerze jestem ciekaw.
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-09-03 12:44
    wiem bo sam osobicsie mam 5110 i 6150 (seria 51xx i 61xx miala klopoty z ELASTOMERAMI - ta gumka) oraz 3210,,, i co?? działaja od nowisci,,, tylko baterie co rok, 2 sie zmienia,,, upadki tez im nie obce... dzielnie sie trzymja,,,:):):)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-09-03 12:49
    ***DJ i dobrze,,,, konkurencja robi swoje :) i cenowo i jakosciowo
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-09-03 12:51
    mogli by nasi opy takie zestawienie podać
    0
  • Users Avatars Mini
    pepe pisze: 2004-09-03 12:58
    Gonzales: Tak sie sklada ze mialem w zyciu Nokie 3110, 6210, 6310 a teraz mam 7650 i zadna sie nie popsula wiec nie gadaj glupot ze sie psuja. Jak ktos robi z telefonem niewiadomo co to juz jego problem.
    0
  • Users Avatars Mini
    orestes pisze: 2004-09-03 13:00
    nokia 3310 jest bardzo prostym telefonem w obsłudze noi na tyle funkcjonalnym ze jest praktycznie dla kazdego kto chce uzywac telefonu do dzownienia i esemesów, zgadzam sie z poprzednikami ze u nas wiele osob kupuje tele dla szpanu, po drygie rzeczywiscie serie 51xx i 61xx byly najbardziej wytrzymałymi teleleonami a co 3210 mojej dziewczyny naparzykład 3 razy wyladowała w herbacie kikanascie razy spadla i co ciekawe nadal dziala , trzeba bylo tylko obodowe wymienic,
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-09-03 13:04
    to tak jak z fiatami - mowia ze sie psują - ale ile % rynku stanowią ,,, i tak samo jest ze wszytkim innym co popularne,, i wiecej tym proporcjonala liczba awarii....
    0
  • Users Avatars Mini
    neon pisze: 2004-09-03 13:05
    A co innowacyjnego mają SE czego nie mają Nokie? Myślałem, że takie np. push to talk i EDGE wprowadza w europie Nokia a tu słyszę, że jest daleko z tyłu. Dajcie jakieś konkretne rozwiązania SE, bo szczerze jestem ciekaw. Ps. Wklejam raz jeszcze, bo przepadnie moje pytanie bez odpowiedzi. Coś mi się wydaje, że pomijając wyższe ceny Nokia cała śpiewka o innowacyjności konkurencji to głosy bez pokrycia.
    0
  • Users Avatars Mini
    fon-man pisze: 2004-09-03 13:07
    przez wiele lat pracowalem bezposrednio u operatora i nie chwalac sie co niecaly miesiac mialem nowy telefon - prawie ze na wlasnosc, w wiekszosci - i uzywajac 5110, 3210 czy tez nawet 9210i stwierdzam ze N6150 to krol krolow w telefonach - prosta konkretna niezawodna. Zgadzam sie ze wszystkimi ktorzy pisza ze 51xx i 61xx to king kong. Ostatnio zamienilem N3200 na N8850. I nie zaluje tej wymiany. Na koniec dodam cos co uslyszalem bedac w kraju za oceanem podczas szkolenia: Wy europejczycy macie telefony - my je uzywamy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Olek pisze: 2004-09-03 13:17
    A niektorzy smieja sie np z Plusa ze w swojej ofercie (patrz Mix) umieszcza takiego \'rzecha\' jak N3310, ludzie czasami potrzebuja telefonu tylko do dzwonienia i smsowania. W/m najwazniejsza jest w telefonie bateria i vibra, nic mi wiecej nie potrzeba!
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-09-03 13:21
    1. mozliwie dlugi czas eksploatacji na jedorazowym ladowaniu baterii. 2. najnizsza cena w segmencie prepaid
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-09-03 13:22
    Mi osobiście nie przeszkadza ze ktoś kupuje telefon dla szpanu, jeśli go na to stac to czemu nie. Złości mnie natomiast narzekanie np. na opłaty za 1s w abo takich osob. Bo wtedy to juz nie wiem o co chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-03 13:22
    ***Pepe: najpierw się czyta, potem komentuje. Tak się składa, że nie jesteś punktem odniesienia dla oceny awaryjności telefonów. Być może miałeś je zbyt krótko. O masowo padających końcówkach mocy w 6210 też pewnie nie słyszałeś, co? Poza tym pokaż mi gdzie napisałem o psujących się Nokiach?
    0
  • Users Avatars Mini
    lukaszg pisze: 2004-09-03 13:28
    dziwi popularność nokii.. tzn może to i dobry telefon ale wcale nie tani - płaci się w końcu za markę - znam inne telefony o podobnej (większej) funkcjonalności a znacznie tańsze. Przykladowo mój młodszy brat ma Sendo za niecałe 200zł w taktaku. Dzwoni smsuje działa i do tego ma kilka bajerow.
    0
  • Users Avatars Mini
    BONUS pisze: 2004-09-03 13:35
    Ja od roku mam 6510 i jestem bardzo zadowolony. Jest to mój chyba 8-10 lelefon w czasie ostatnich 7-8 lat i zdecydowanie najlepszy i zostanę z nim do czasu aż sam odmówi posłuszeństwa, więc chyba długo będziemy razem.
    0
  • Users Avatars Mini
    neon pisze: 2004-09-03 14:49
    Dla mnie oczywiste jest, że nikt nie zmusza ludzi do kupowania Nokia i nikt nie dał Finom miana najlepszej marki za darmo, po prostu sobie na dobrą sławę zasłużyli swoimi produktami. Sam korzystam z większości najnowszych usług na rynku GSM i muszę przyznać, że wiele najciekawszych rozwiązań wprowadza w europie właśnie Nokia.
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2004-09-03 15:29
    Po prostu ludzie maja klapki na oczach i sa ciemni. Wola przeplacac za 3310 ,a gdyby troszke poszukali to telefonow lepszych i tanszych od 3310 jest na peczki.
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-09-03 15:42
    Nie ma co sie dziwić, po pierwsze jest to Nokia, a po drógie kosztuje pewnie z 30 Euro. Nawet telefon 3g dobrze sie sprzedaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-09-03 19:29
    Proszę - model oferujący raptem podstawowe usługi sprzedaje się najlepiej w kraju gdzie penetracja GSM sięga 94% , a u nas 48,2 i mamy umts...
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-03 20:15
    ***BONUS,ja ma n 6150 od 2002 i muszę zmienić baterie,bo trochę już dupiasta jest,ale telefon bezawaryjny i trwały :-)) i jej nie sprzedam chociaż jest bardziej masywna od Siemensa MT 50 ,ale dobra :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-03 20:17
    kiedyś tam miałem nokie 2110 ( ktoś pamieta jeszcze te czasy??? ) z wysuwaną antenką i jak sprzedałem to później żałowałem dlatego tej 6150 nie sprzedzam :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-03 20:18
    ***Olek, maszrcje zabardzo sceptycznie byłem nstawiony do tej promocjii z MixPlusem,zwracam honor:-))
    0
  • Users Avatars Mini
    nyczaj100 pisze: 2004-09-03 20:58
    Wydaje mi się, że Nokię 3310 kupują ludzie którzy chcą zacząć przygodę z telefonem komórkowym (z uwagi na penetrację rynku w Szwecji takich osób jest już niewiele) lub osoby mocno rozczarowane nowoczesnym telefonem, który się zepsuł. Myślę, że szwedzcy nabywcy N3310 bardzo szybko zasmakują w nowej technologii i zmienią N 3310 na któryś z telefonów 3G (mają masę pieniędzy).
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-09-04 01:09
    pewnie jest za grosze i ludzie na to leca ale taka staroc sprzedawac to chyba wstyd
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2004-09-04 10:18
    dlaczegp wstyd? ja sam nie przepadam za telefonami Nokii, ,ale ten model dla użytkowników zielonych w temacie jest w sam raz, nawet nie ma za dużo klawiszy :) troche dziwie sie popularnośći SE, bo jak dla mnie poza seria P800-P900 i niektórymi starszymi low-endami nie robia jakiś super fajnych telefonów (chyba że Szwedzi chcieli zostać wierni starym dobrym Erykom), szkoda że takich rankingów nie publikują inne sieci poza szwedzkimi, a zwłaszcza wschodnio-europejskie...to by pokazało gdzie Nokia jest królową :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-09-04 13:33
    Ja chętnie kupiłbym sobie nowego Eryka T65 ale taniej niż w TT . 3310 to jest dobry tel , dość wytrzymały i niewielki więc wcale się nie dziwie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    SPECKOM pisze: 2004-09-05 10:52
    Mam 6310i i che właśnie se sprowadzić3310 bo potrzebuje 2giego telefonu na karte więc również zamierzam se kupić za granicą ten model noki którą kiedyś z zachwytem nosiłęm!dokładnie 3lata temu!szkoda że 6310i niejest w promocji bo bym se z 2sztuki kupił!ale niestety NIGDY takiej promocji niebędzie pozdrawiam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2004-09-05 11:37
    No nie. Czy oni maja oczy??? Ja napewno bym z posrod tych telefonow nie wybral 3310. A dlaczego??? Dlatego ze maja w ofercie o wiele lepsze telefony^^ Wiec nie ma o czym gadac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Łukasz24 pisze: 2004-09-05 19:08
    STARE ALE JARE
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-05 19:34
    Nawet sie zacząłem zastanawiać,czyu nie brać tej 3310 w zamian za tą moją starą 6150... :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-05 20:29
    ***Olek: w żadnym wypadku :). Masz najlepszego fona w swojej klasie i chcesz się go pozbyć? Pozdrawiam :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-06 13:09
    ja się nie dziwię... sam niedawno (w ciągu 3 miesięcy) kupiłem dwa te telefony w zestawach simplus - właśnie na zastąpienie starych. Szkoda, że sprzedają je z niklowo-wodorkowymi bateriami tylko. olek_01 - to akurat zły pomysł :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz pisze: 2004-09-07 00:46
    A ja wam mowie ze w Szwecji ludzie raczej rzadko nosza takie stare klocki. Duzo wiecej jednak tutaj sprzedaje sie telefonow bez promocji (bez zadnej aktywacji). Np. nowka SE 630 kosztuje 1399 koron W SKLEPIE. To jak na tutejsze ceny naprawde nie wiele. Pozdrowienia z Uppsali :)
    0
  • Users Avatars Mini
    PTAKU pisze: 2004-09-07 01:07
    *** Olek_01. Jeśli jednak zmienisz zdanie to daj znać że sprzedajesz N 6150, biorę w ciemno dla mej mamy. A co do funkcji w telefonach. Mojemu ojcu ostatnio sprezentowałem N 6310 (wcześniej miął 3310) i zapewniam was że w menu nie dotarł dalej niż do zakładki „WIADOMOŚCI”. Memu ojcu nie są potrzebne takie funkcje jak: gprs, Java, IrDa, Blutuchy, aparaty foto i inne wynalazki. Co do najlepszych i kultowych telefonów, bo ten wątek też się pojawił, to długo nam przyszło czekać na następcę N 6150, moim zdaniem jest to 6310i. Innych nie biorę pod uwagę, menu finów skrojone jest na moją miarę, myślę że nie tylko moją. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-07 11:31
    Biorąc pod uwagę problemy z Nokią 6210, faktycznie kolejny dopracowany model to 6310i.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-07 23:07
    Gonzales - niemal dwa lata miałem 6210, do dzisiaj używa jej mój kolega - to już będzie cztery prawie i nie ma z nią żadnych problemów...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-08 17:15
    A moi koledzy prowadzą serwisy GSM we Wrocławiu i był okres, kiedy serwisy były zawalone Nokiami 6210 - właśnie z powodu końcówek mocy. O niestabilnym sofcie już nie wspomnę, bo to pierdoła.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-09-09 21:42
    Jak widać stary, ale jary. :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: