Nokia i Sony Ericsson zwiększyły udział w rynku w II kw.

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 31

Nokia i Sony Ericsson najbardziej zwiększyły swój udział w globalnym rynku komórkowym w drugim kwartale, wynika z raportu Strategy Analytics. Dynamika wzrostu sprzedaży komórek spadła we wspomnianym okresie. Zwiększyły się także zapasy producentów.

Najważniejsze czynniki, które wpłynęły na wyniki branży komórkowej w drugim kwartale, to rosnący popyt na najnowsze aparaty z kolorowym wyświetlaczem oraz kamerą cyfrową na indyjskim rynku oraz spadek popytu na komórki na pozostałych azjatyckich rynkach, spowodowany epidemią SARS. Nie bez wpływu na sytuację branży były także upały panujące w Europie i spadek wysokości dopłat do aparatów stosowanych przez chińskich operatorów.

W drugim kwartale sprzedaż komórek do dystrybutorów, m.in. operatorów sieci, wzrosła o 11 proc. do 111 mln sztuk. Ich dalsza sprzedaż do użytkowników końcowych wzrosła już jednak tylko o 8% do 108 mln sztuk. W pierwszym kwartale sprzedaż do sieci rosła o 16%.

Średnia hurtowa cena aparatu komórkowego wyniosła w drugim kwartale 140 USD i była o 20 USD niższa niż rok wcześniej.

Analitycy Strategy Analytics podtrzymali prognozę 6% wzrostu globalnej sprzedaży komórek w 2003 roku. Spodziewają się, że sięgnie ona 455 mln sztuk.

W drugim kwartale największy wzrost sprzedaży zanotowała Nokia. Jej udział w rynku wzrósł z 35% w pierwszym kwartale do 37% w drugim. Poprawiła wynik zarówno w segmencie aparatów GSM, w którym jej udział sięga 46%, jak i CDMA.

Drugi producent komórek na świecie, Motorola, zanotował spadek udziału w rynku z 15,4 do 14,2% Jeszcze rok temu sięgał on 17%

Samsung, który w ostatnich latach wdarł się do pierwszej piątki branży, zanotował spadek udziału w rynku z 12,1 do 10,8% Na pocieszenie pozostało mu to, że jego przychody ze sprzedaży okazały się wyższe niż osiągnięte w tym samym okresie przez Motorolę.

Udział Siemensa w rynku komórek spadł z 7,4 do 7,3% W ubiegłym roku sięgał jednak 8%

Powody do zadowolenia ma szwedzko-japoński Sony Ericsson. Jego udział w rynku wzrósł z 5 do 6% Działająca od 18 miesięcy spółka szacuje, że do osiągnięcia rentowności niezbędny jest jej 7% udział w rynku. Jeszcze trzy lata temu działający samodzielnie Ericsson miał 10% udział w rynku komórek.

Udział w rynku LG Electronics spadł z 5,2 w pierwszym kwartale do 4,8% w drugim.

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-18 15:17
    No fajnie ze SE odbił sie od dna, ale martwi mnie ze moj ulubiony Siemens obniza loty...Musi wreszcie wprowadzić coś ciekawego na rynek, zeby ktos kto chce miec wszystkie uzyteczne funkcje w komorce nie musiał kupować 3 aparatów :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-18 15:24
    a moj ulubiony se pnie sie w gore :) siemens sie jeszcze w miare obronil - nie masz co sie smucic :)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-08-18 15:28
    Ciekawe - srednia cena = 140 USD
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-18 15:31
    procentowo to niewielkie różnice,
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-18 16:29
    Sony Ericsson coraz popularniejszy, dominacja Nokii nie powinna budzić zdziwienia. Siemens z kolei ciężko pracował na swoją pozycję.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2003-08-18 17:19
    Motorola nie dziwota skoro wpuscili tylko 1 telefon na GSM i 1 na CDMA V860 w drugim kwartale, w trzecim kwartale(aktualnym) przy tylu zapowiedzianych do sprzedazy telefonow , sprzedaz moze im bardzo wzrosnac
    0
  • Users Avatars Mini
    kmariusz pisze: 2003-08-18 17:50
    nokia OK! ale se to kibel najbardziej T68 i
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-18 18:07
    kmariusz: uzasadnij swoja wypowiedz, bo ja sadze ze sie mylisz, se robi dobre telefony poczawszy wlasnie odd t68i
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-18 19:02
    kmariusz: tez tak sadze (jak wsh), a ponadto przypuszczam ze pewnie masz nokie 8850 aby poszpanowac przed kolegami z bloku?
    0
  • Users Avatars Mini
    dEjMaN_GhaN pisze: 2003-08-19 02:24
    mozna pogratulowac slonio erykowi tylko tak dalej
    0
  • Users Avatars Mini
    dEjMaN_GhaN pisze: 2003-08-19 02:24
    a odnośnie kmariusza to mysle ze on jest slepo zapatrzony na fińskiego producenta i poza nim switu nie widzi i tego ze inni tez robia pozodne komorki, czesto o wiele lepsze niz nokia. t68i - to on napewno niewie co to jest pozatym ze to telefon a ktory przecież nie jest ot przecientnym fonem. A tekst kmariusza jest bez podstawny i pewien jestem ze niema nic ciekawego nam do powiedzenia o (niby) wyzszosci Nokii nad SE.
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-19 13:33
    dobrze powiedziane dEjMaN_GhaN
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 00:33
    popieram :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 12:53
    Osobiście nie przesadzałbym. Gadanie, że t68i to kanał, zwykłe pieprzenie w bambus. W końcu ten telefon ma wszystkie cuda swiata. Ale z drugiej strony uważam, że Nokia ma ciekawsze propozycje aniżeli SE; w tym kontekście Nokia jest lepsza od SE, co zresztą docenili konsumenci, a o czym informuje ten news.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 13:19
    Gonzales: Nie moge sie z Toba zgodzic, poniewaz nokia jest na rynku kilka ladnych lat, jak nie dluzej, a SE dopiero rok, dwa? To nowa spolka ktora musi zdobyc klientow. A jezeli chodzi o t68 to zainteresowani niech sobie sprawdza kiedy ten telefon zaczeli produkowac (ja mam go juz ok 1,5 roku) a pozniej niech porownaja do produktow z tych czasow :) Nokia sie kryje. No ale jedni lubia to a drudzy cos innego i tam tym polega swoboda... Nikt Ciebie do SE, ani mnie do nokii nie zmusi
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-20 13:29
    Bart.. : święta prawda. Gonzales: nokia jest lepsza bo tak jak pisze Bart jest dłużej na rynku i wie czego klient szuka
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 13:37
    sebokoo: Niedokladnie wiem co chciales tym powiedziec :) Slowo "lepsza" odnosi sie do czego dokladnie? W czym jest lepsza? Wg mnie nie jest lepsza tylko ma "bardziej rozpowszechniona" marke. Jest wiele ludzi ktorzy w ogole sie nie znaja na komorkach a jak uslysza "nokia" to twierdza ze to dobry telefon, a wcale tak nie musi byc. Mialem 6 nokii i 6 erykow/sonyeryk, z nokii 1 byla bez awarii, a z erykow wlasciwie jeden poszedl do serwisu bo mi "0" nie dzialalo...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 13:42
    Ano porownaj sobie do komputerow - powiesz lamerowi "microsoft" to od razu stwierdzi ze oni stworzyli swietny system "windows", co wcale nie zawsze jest prawda :) Mozna sie klocic czy jest swietny czy nie (popularnosc tak, a reszta to nie za bardzo). Moze miales kiedys DOS'a, lub OS/2? Pod wzgledem stabilnosci to windzie do nich daleko (chociaz xpsp1 jak narazie dobrze dziala)... no ale marketing wygral... (tak samo z nokia)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 14:17
    ***Bart - teraz ja nie mogę się z Tobą zgodzić. Moim zdaniem firma SE jest obecna na rynku trochę dłużej, aniżeli sama nazwa firmowa. Ostatecznie był Ericsson, było i Sony. Obie firmy produkowały całkiem niezłe modele - Sony z5, Ericsson r320s, o 520 czy też t39 nie wspominając. I dlatego pisanie, że Nokia jest dłużej na rynku i wie czego chce klient, jest nieuzasadnione. Marka Nokia jest bardziej rozpowszechniona - to prawda, ale taki stan rzeczy nie wziął się z powietrza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 14:23
    W każdym razie - tak jak napisałem - t68 jest wyposażony we wszelkie cuda świata (oprócz obsługi muzyki - ale czy to takie cudo?) i do dzisiaj bije na głowę większość Nokii, chociażby obsługą klienta e-mail (w roku 2003 nadal rzadkość). Siłą Nokii jest bogactwo propozycji - a chyba każdy zgodzi się, że jest ich sporo. Siłą Nokii jest estetyka, która jest zróżnicowana. Z kolei SE ma de facto 4-5 modeli. No i argument koronny - zaletą Nokii jest okragła wtyczka ładowarki ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 14:24
    Ale jak już kiedyś pisałem - dyskutowanie o tym, która marka jest lepsza, to dyskusja nad wyższością Swiąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiejnocy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 14:31
    A co do systemów operacyjnych - pamiętam Dosa, pamiętam. Zwłaszcza z Nortonem to fajnie wyglądało. Natomiast co do współczesnych wersji Windowsa - osobiście jestem miłośnikiem XP. I ponieważ ten program spełnia moje oczekiwania, uważam go za dobry i konkurencja mnie nie interesuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 15:34
    Na xp z sp1 tez nie narzekam, a powracajac do komorek. Moze i masz racje z tymi swietami, ale nie do zaprzeczenia jest ze kazda firma ma jakies swoje + i - :) A co do naszej nokii :) to nie myslisz ze ostatnio sie troche "popsuli" ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 16:24
    Czy Nokia się popsuła? Osobiscie uważam, że raczej nie. Wychodzą coraz to nowsze modele, którym nie można zarzucić zarówno funkcjonalności, jak i jakości wykonania. Bolączką są właśnie takie szczególy jak brak slotu na kartę MMC w modelach "muzycznych" czy tez brak klienta e-mail. W każdym razie domyślam się, o co ci chodzi *** Bart. Oprócz SL 45 pracuję jeszcze na 5110 i 5130, które mimo wieku nadal nieźle funkcjonują. W tym czasie przeżyły one ze 4 hi-endowe telefony, które się pieprzyły.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 18:31
    Gonzales: Ale swoja droga - mala dygresja: Gdyby trwalosc aparatu oscylowala w okolicy 100% to bym serwisow nie odwiedzal :) Moze bym mial jeszcze nokie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 18:29
    Zobaczymy :) Narazie pozostaje przy tym co mam. Poczekam az sie zepsuje (odpukac)...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 16:57
    Gonzales: Wlasnie mi o to chodzi. Te starsze modele (np 5110) do dzis dzialaja. Mialem kilka 3210 - padly. Kupilem 8210 (kiedys w promo w idei) i szybko sprzedalem :) Kolejna byla 6210 - nagle miala slaby kontrast i oddalem do serwisu. Okazalo sie ze ktos w tel. grzebal i oni nie naprawia, jakiez bylo moje zdziwienie gdy wlaczylem tel a wyswietlacz w ogole nie dzialal? Skontaktowalem sie z nokia a oni o tym nie chcielu slyszec - zacytowali kilka ustaw kodeksu cywilnego i do widzenia! Poszukalem odpowiednich ustaw przeciwko nim, to powiedzieli ze ich prawo nie interesuje :) well... od tego czasu nie korzystam z ich uslug.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 16:59
    To powyzsze dot. mi. in. obslugi klienta. Co do MMC to mnie jest obojetne, nie korzystam. Moze mialem takie szczescie ze na mnie trafilo, ale wsrod znajomych mam troche osob ktore na zawsze sie z ta firma pozegnaly. Przekonalem sie do eryka - t28s mialem 2 lata bez zarzutow, teraz mam 2 t68i i dzialaja. Aha to co zauwazylem - gdy masz nokie "made in finland" to przypuszczalnie model bedzie OK, lecz "made by nokia" bym nikomu nie polecal...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 17:02
    a z reszta - u mnie sa przegrani i tyle. koniec tematu :) kolejny temat... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 17:03
    Wiesz Bart - ignorancji serwisu nie można przekładać na jakość aparatów. Ale fakt jest faktem, że można się zrazić (tak jak to było w Twoim przypadku). Nokia miała kilka wpadek, miejmy nadzieję, że to było przejściowe, a kolejne modele będą tak wytrzymałe, jak te sprzed lat. W końcu to w naszym interesie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 19:23
    Pewnie tak.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: