Operatorzy będą musieli zapłacić za koncesje UMTS w normalnym trybie

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 27

Ministerstwo Infrastruktury jest przeciwne temu, by operatorzy telefonii komórkowej mający koncesję na UMTS mogli zamieniać opłaty koncesyjne na inwestycje - poinformował minister infrastruktury Marek Pol. "Nie widzę takiej możliwości. Analizujemy tę sprawę, ale w tej chwili odpowiedź jest negatywna" - powiedział na konferencji Pol.

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt ustawy, który umożliwi spółkom zamianę opłat za koncesje wymagane do podjęcia działalności operatorskiej na inwestycje w telekomunikacji. Ustawa ta nie dotyczy jednak koncesji na UMTS, lecz tylko "zwykłych" koncesji telekomunikacyjnych wydanych m.in. dla spółek telekomunikacyjnych z grupy Netia Telekom, Elektrim Telekomunikacja oraz Telefonii Dialog.

Opinie:

Opinie archiwalne (27):

Komentuj

Komentarze / 27

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-08-07 23:07
    Obie strony mają swoje racje. UMTS to narazie papierowa siec ale pieniądz papierowy jak najbradziej pożądany.
    0
  • Users Avatars Mini
    JR pisze: 2002-08-07 23:15
    ah, oczywiscie, ze lepiej by bylo zainwestowac te pieniadze. Tak to trafia do istnej czarnej dziury budzetowej, czesc pochlonie administracja... To w pewnym sensie dzialanie wspierajace nasz oligopol komorkowy a pewnie tez tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-08-07 23:29
    nic dziwnego w laaniu dziur budzetowych potrzebna jest gotoweczka a nie inwestycje
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-08-07 23:50
    m.kubiczek: trzecią generację w trzecim pokoleniu - czyli nasze wnuki....
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-08-08 01:36
    Skarb państwa nie popuści już wydali pieniądze których jeszcze nie wzieli za koncesje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-08-08 01:55
    pieniadze sie przydadza na latanie dziury budzetowej. To tak jak pieniadze na drogi, ktore sa wydawane na latanie dziur, ale nie na drogach. A tu ministerstwo sobie przekalkulowalo i teraz nie chca sie tej forsy pozbyc...
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2002-08-08 04:10
    W sumie trudno sie dziwic, nikt by nie chcial sie pozbywac takich pieniedzy, gdyby to od niego zalezalo... Natomiast dobro ogolne to u nas zawsze sliska sprawa...
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2002-08-08 04:27
    JR: zgadzam się, choć nie do końca - nie część, tylko wszystko pochłonie administracja ... przecież lancie są już stare, każdy chce mieć rządowego t68i albo coś podobnej klasy ... nie ma to tamto :( pozdr all Kuba
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2002-08-08 08:47
    196906: hehehaehehheh, to fakt. u nas tak sie rozwiazuje kwestie finansowe :) dlatego dziura goni dziure
    0
  • Users Avatars Mini
    byku pisze: 2002-08-08 10:42
    I przykład kolejnej kretyńskiej decyzji , przeciez logiczne jest że jezeli przeznaczony by to na inwestycje , kasa i tak wróci w formie podatku lub innych formach do kasy państwa. No ale przecież ktoś musi też zrobić przelew na swoje prywatne konto i stąd odmowa . To własnie przykład na rozwój polskiej gospodarki
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-08-08 10:44
    Ciekawe, czy rzą później przedstawi na co zostały rozparcelowane wpływy z UMTS.. chyba, że będzie to kolejna spychologia...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-08-08 11:07
    Byku***tu się mylisz jeżeli zawiera się umowy nalezy je realizować, u nas nauczono się ze wpierw się zawiera umowy nie myśląc o tym czy jest możliwość ich realizacji i myśli się że jakoś to bedzie.A gdy dochodzi do płacenia,to płacz i zgrzytanie zębów a także próby odwlekania.Opłaty się nalezą,bo taka umowę podpisali,a inwestycje przecież pieniadze na nie były wkalkulowane w ten interes,tym bardziej,że terminy wdrożenia są ciagle przesuwane i czasu było dosyć na zebranie pieniędzy:P
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-08-08 11:10
    Kan masz rację, ale w sumie sama koncepcja jest dobra. No bo jeśli faktycznie te pieniądze poszły by na modernizację, rozbudowę itd. przy odpowiednim nadzorze, czyż nie byłoby lepiej, niż jakby poszło to do wielkiej dziury ... budżetowej?
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-08-08 11:26
    jokerDM: masz racje ale tylko w kwestii " przy odpowiednim nadzorze" !!!!!! a powiedzmy sobie szczerze że takiego nadzoru u nasz nie ma i nie bedzie a nawet powiem że się nie zapowiada cjhcą wiecej kasy dla siebie żeby powydawać ją napewno nie na cele związane z telefomunikacją ani modernizacją !! panowie żyjemy w polsce w takim ustroju że każdy w tym rządzie patrzy na swój stołek a nie na dobro kraju to nie ci ludzie ktorzy trzeba są u władzy więc nie liczmy na nic co poleprzy rozwój telekomunikacji : ((((
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-08-08 11:32
    Ja wiem, ja wiem, że to moze jest utopia.. ale w końcu jak długo można w taki sposób postępować? Przecież my rozumujemy zgodnie, ze coś takiego mogłoby zaistnieć... Więc dlaczego tak nie moze być? Przez kilku gości przy korycie????
    0
  • Users Avatars Mini
    Nicek pisze: 2002-08-08 11:36
    Pamiętam jak jakiś czas temu pojawił się tu news, że ministerstwo rozważa możliwość zamiany opłat koncesynych na zobowiązania inwestycyjne. I wetedy wszyscy krytykowali, wieszali psy i byli mądrzejsi oraz wiedzieli o łapówkach itp. Teraz oakzuje się, że nie będzie zamiany, ale nadal wszyscy są przeciw, wiedzą i widzą lepiej. Czasami mówi się o polskiej specyfice, ale ja w to nie wierzę...
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-08-08 11:43
    Kazdy ciagnie w swoja strone. Tyle, ze ten Rzad wciaz tylko potwierdza jak bardzo jest krotkowzroczny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Nicek pisze: 2002-08-08 12:02
    Kiedy chciał zamienić opłaty koncesyjne na zobowiązania, to potwierdzał, że cierpi na hipermetropię. Kiedy rząd zmienił zdanie, to okazuje się, że jego nadal jego wzrok niedomaga. Mr. czy jest coś co nie nnaraziłoby na krytykę, oskarżenia itp? Mr. wybacz - ale co wiesz o planach rządu dotyczących tej gotówki - na co ona pójdzie i jake są zamierzenia ganbinetu odnśnie rozwoju telekomunikacji w Polsce? Czy zapoznałeś się przynajmiej z takimi dokumetami jak expose premiera, strategia społeczno gospodarcza? Czy jesteś w stanie prześledzić tą historię w perspektywie dłuższej niż ten jeden news i skrytykować, a potem wziąć się za krytykownie następnego newsa, który tu się pojawi?
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawel pisze: 2002-08-08 12:23
    Po co ten UMTS?????/ W naszym biednym kraju ilu bedzie na to stac???? Nasycenie rynku gsm w tej chwili siega ok 30% a tu juz mowia o 3G. Za 10 lat moze to bedzie miało jakis sens ale w tej sytacji jaka jest w Polsce to jeden wielki bezsens. POZDRA
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-08-08 12:31
    Musimy pamiętać, jak wielka jest odpowiedzialność spoczywająca na tych, którzy rządzą. W końcu to nie są plany na najbliższe 2 czy 3 lata, tylko na o wiele dłużej. Nie wiem, czy akurat taka decyzja nie odbije się właśnie czkawką za kilka lat.. poczekamy zobaczymy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Vonnegut pisze: 2002-08-08 13:13
    Zgadzam się z KANem - skoro zgodzili sie na takie, a nie inne warunki to tzreba umowy dopełnić.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-08-08 13:50
    a ja jestem zdania ze powinno sie zmienic umowe i te pieniadze przeznaczyc na rozwoj sieci UMTS
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-08-08 14:41
    Przyszlosc UMTS'u nie rysuje sie w kolorowych barwach, zwlaszcza ze ma powaznego konkurenta ze strony Wirless LAN, ktory oferuje takie zame mozliwosci a nawet wieksze.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-08-08 21:48
    P........y POL!!! :
    0
  • Users Avatars Mini
    kpt.Hook pisze: 2002-08-09 01:01
    płacić, płacić.... budżet potrzebuje gotówki......
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-08-09 10:00
    Sie nie ma na wojaze rzedowe, to trzeba kosci co sie da, bo juz niedlugo nie bedzie skad brac kasy, no chyba ze opodatkuja powietrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2002-08-10 07:50
    To nie opy płacą za tą koncesję lecz my ludkowie z telefonikami więc rozsądnie jest powiedzieć by poszły one w rozwój sieci a nie w inne dziury i kieszenie...Pozdrawiam...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: