Operatorzy dogadali się w sprawie stawek interconnectu F2M

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 56

Telekomunikacja Polska i operatorzy polskich sieci GSM w piątek porozumieli się co do wysokości nowych stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich przy połączeniach wykonywanych z sieci stacjonarnych do sieci komórkowych (F2M).

Od początku października za połączenia wykonywane w szczycie operatorzy sieci komórkowych mają otrzymywać 65 gr za minutę połączenia. To rozwiązanie kompromisowe, bo TP w złożonym do URTiP wniosku, proponowała obniżkę z obecnie obowiązujących 73,5 gr do 62,5 gr. Odmienną koncepcję stawek miały Polkomtel i PTC, którym udało się zresztą wynegocjować indywidualne porozumienia dotyczące rozliczeń połączeń F2M z największymi operatorami alternatywnymi. Na ich mocy operatorzy sieci komórkowych miały otrzymywać 68 gr za minutę.

TP ma w najbliższych dniach przedstawić w URTiP propozycję nowych, tańszych taryf połączeń F2M dla swoich abonentów. Nieoficjalnie mówi się, iż nowe stawki weszłyby w życie dopiero w listopadzie bądź grudniu.

Opinie:

Opinie archiwalne (56):

Komentuj

Komentarze / 56

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gadget pisze: 2004-09-06 09:58
    oby wsztskie ceny szły w dół :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-06 10:07
    "Obecnie marża operatorów stacjonarnych na połączenia F2M w taryfie standardowej TP SA wynosi w szczycie 41,4 groszy za minutę. Natomiast opłata dla sieci komórkowych płacona przez TP wynosi dodatkowo 73,5 groszy za minutę. Oznacza to, że abonent TP SA płaci łącznie 1,15 zł za minutę rozmowy." fajnie co na połaczeniu F2M zaraboa wiecej op GSM od operatora stacjonarnego przcież to jest lekka paranoja. Oczywiście w drugą stronę stawki są zupełnie inne i op stacjonarny dostaje za interconekt o wiele mniejszą kasę. Kto tu jest większym złodziejem??
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-09-06 10:13
    ***Maras - o ile się nie mylę to komórkowi dają tepsie około 17 - 19 groszy za minutę.
    0
  • Users Avatars Mini
    depecheboy pisze: 2004-09-06 10:31
    kto wie kiedy idea wprowadzi nowe taryfy dla klientow indywidualnych?
    0
  • Users Avatars Mini
    Ged pisze: 2004-09-06 10:49
    A czego Ty sie Maras spodziewales? Ekscytujesz sie stawkami dla biznesu, duzego- jak sam to okreslasz.. tyh ofert nie znajdziesz w zadnym cenniku- to jest wyliczane na podstawie okresu zwrotu inwestycji i nijak ma sie do ogolnodostepnych planow taryfowych. Mnie to nie dziwi, Ciebie tak?
    0
  • Users Avatars Mini
    pipka pisze: 2004-09-06 11:06
    maras--- czlowieku- takie cenniki sa dla nielicznych. sektor biznesowy generuje stosunkowo najnizsze zyski operatorow wiec dla tego segmentu mozna poponowac wrecz "zanizone" stawki! Najwiecej zarabia sie na abonentach indywidualnych i tu jest najwieksze pole do popisu! Poza tym wszyscy podniecaja sie "jakie to dobre warunki dostali od operatora..." - a to wszystko i tak jest z gory ustalone (hehe). Sam sprzedawalem oferte biznesowa (Merium w Idei) i tez moglem negocjowac ceny za abo i min. Tak wiec ten "niby" wyjatkowy klient otrzymywal i tak tylko to, co chcial sprzedac operator...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-06 11:22
    Maras - wiesz dobrze, że regulamin dopuszcza świadczenie usług w oparciu o inne zasady niż regulanimowe i cennikowe... U wszystkich operatorów. To normalne, jeśli np. firma płaci operatorowi kilkadziesiąt czy kilkanaście tysięcy miesięcznie - mam takich klientów, którzy korzytstają z tych "lepszych taryf" - ale wyobraź siobie, że wyłącznie z usług Ery i Plusa - dwóch nawet lokalne BTS-iki mają na terenie (ten "plusowy" nawet ja czasami "łapię" bo to to raczej "normalny" BTS jest). Jeśli już któraś z firm korzysta z usług Idei to tylko na zasadzie narzekania i uleganiu namowom konsultantów - a mają sporo narzędzi - tyle co dostają od Idei telefonów, anten i innych akcesoriów, nawet duże firmy nie dostają od Ery czy Plusa. pipka - najniższe zyski?
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2004-09-06 11:35
    ***pipka, wez pod uwage efekt skali - jesli ktos posiada kilkaset telefonow to generuje takie rachunki, ze warto sie schylic po te pieniadze. Mysle, ze chodzilo ci o przeliczenie, ze taki klient generuje najmniej zysku w przeliczniu na "roboczominute". Inna rzecz to strategia marketingowa i czasem beznadziejni konsultanci - nie chce mi sie pisac na ten temat, bo to temat-rzeka. Pod tym wzgledem "Idealni" milo zaskakuja - znajoma ma mala firme i jak sama powiedziala strategia Ery bylo "bierz forse i w nogi". Mysle, ze duzo zalezy tu od roznych czynnikow - nie chce generalizowac, ze ta siec be, a inna cacy.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-06 11:38
    Czy to oznacza, że możemy spodziewać się obniżek? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-06 11:50
    Longman - to oczywiste, bo w takiej firmie zdecydowana większość połączeń to właśnie "wewnętrzne" połączenia - nawet niejednokrotnie obsługiwane z odrębnego BTS-a (chociaż jak to technicznie się odbywa nie wiem). Ale pieniądze mimo to są olbrzymie. Bo np. przedstawiciel firmy - mojego klienta - z któym prowadzę interesy (nie telekomunikacyjne) ma limit na swój telefon bodajże 180 złotych miesięcznie, natomiast mój limit czasowy (180 minut z taktowaniem 1/1) wykorzystuje w tydzień!! Przy mojej opłacie abonamentowej 145 netto - więc 176,90 brutto, gość ma nieporównywanie lepsze warunki. No ale cóż... Oni, kiedy wymieniają telefony pozbywają się jednorazowo 50-100 sztuk :-) Co i tak stanowi 20% wszystkich aparatów w firmie. Nawet licząc, że 1/5 kadry ma limit 180 złotych a reszta z wyjątkiem zarządu, dyrekcji itp. minimalne limity (chociaż jeśli większość telefonów mają pracownicy marketingu to wątpię by mieli takie niskie limity), to pieniądze i tak są olbrzymie.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-09-06 12:01
    Mars naruszasz tajemnice handlowa a to juz klasyfikuje cie do zwolnienia!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-09-06 12:04
    wiecie co bedziecie miec drozszy internet bo VAT wraca
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-09-06 12:12
    marasowi chodziło o to chyba, ze tpsa za połączenie z komórki na stacjonarny dostaje ok 40 groszy od operatora gsm a w przypadku połączenia ze stacjonarnego na komórke operator gsm kasuje siedemdziesiat kilka groszy. Chodziło mu o te różnice i wykazanie tego, ze operatorzy gsm zdzieraja bo maja z czego opnizać ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    orestes pisze: 2004-09-06 12:21
    no w sumie ale i tak ta obnizka jest strasznie minimalistycnza to daje nam moze 10 goszy mniej niz normalnie, w sumie zawsze cos, ale na prawdziwą reowlucje cen jesli chodzi o telekomunikacje musimy jeszce poczekac
    0
  • Users Avatars Mini
    babilon406 pisze: 2004-09-06 12:41
    ciekaw jestem jak mają się te obniżone stawki do rozliczeń międzyoperatorskich na zachodzie i w stanach. zawsze dziwiłem się, że połączenia z komputera na telefon są znacznie droższe do Polski niż do innych krajów.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-09-06 13:12
    ***Grzegorz_Z: no to kicha:(
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-09-06 13:34
    Ponieważ autor niusa na GOLu nie raczył zadać sobie trudu dopiszę o co pytacie: "Według wyliczeń PTC średnia marża operatorów stacjonarnych na połączenia F2M wynosi w UE – w przeliczeniu – 25,0 groszy za minutę."
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 15:12
    ***hansen - " (...) ze tpsa za połączenie z komórki na stacjonarny dostaje ok 40 groszy od operatora (..) Chodziło mu o te różnice i wykazanie tego, ze operatorzy gsm zdzieraja bo maja z czego opnizać ceny". No nie chciałbym bronić nielubianego przez Ciebie Plusa , wiesz , że jestem jak najdalszy od tego , ale jak na tym tle wypada Strefa Plus ? Bo wychodzi na to , że jedyny nie zdzierający to o zgrozo ... Plus ! Połączenia na stacjoanrne lokalne i międzymiastowe są tam kosmicznie tanie. Wiem dla jednych , szczególnie często przemieszczających się biznesmenów to TYLKO lokalna i ograniczona Strefa , ale dla większości to AŻ Strefa i to dająca olobrzymie oszczędności. Zresztą co do klientów biznesowych to i ci mniejsi ogólnie źle nie mają , a już ten największy biznes jak wykazał ***Maras ma wogóle luksusowo.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-09-06 15:26
    ***issa - może nie powinienem się wtrącać i pouczać ale wydaje mi się, że ***hansen i ***maras mają sporo racji. Tpsa bierze za połączenie na komórkę 1,15 PLN z tego zostawia sobie 0,40 PLN a 0,75 PLN oddaje komórkowcom! Zaś w odwrotną stronę jest inaczej - plus może robić sobie "SP" bo za minutę połączenia z TP sa musi zapłacić tylko 0,19 PLN!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 15:39
    Właśnie o to mi chodzi ***ojcze.dyrektorze , o odwrotną stronę! Dlaczego TYLKO Plus ma tak tanio i ogólnie dostępne dla wszystkich ? Ile Plus zarabia w takim razie na lokalnym i międzymiastowym ? Wychodzi na to , że jeśli 19 groszy to cenna netto , Plus "wyciąga" odpowiednio 17 i 23 grosze w godzinach szczytu.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 15:42
    A co do cen za połączenia stacjonarny - komórka , to zgadzam się absolutnie z ***marasem - wychodzi na to , że operatorzy komórkowi to nieźli zdziercy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-06 16:04
    Niezależnie od waszej ciekawej dyskusji chciałem zauważyć, że to porozumienie nie jest szczególną rewelacją. Według tego co pokazuje ***Maras obniżka wyniosła raptem ca. 10 groszy na minucie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-09-06 16:08
    ***issa - idea w Mega 350 ściąga 0,30 PLN za minutę więc jest taniej niż w SP. Dodać trzeba, że dotyczy to całego kraju a nie tylko jednego BTS, i jeszcze dodam, że ta stawka obejmuje cały kraj i nie ma podziału na lokalne czy strefowe, i jeszcze podkreślę, że również taka stawka obowiązuje przy międzynarodowych 0,3 PLN + stawka TP sa.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-09-06 16:14
    „Przedstawiciele obu stron doszli do we wtorek do porozumienia, w myśl którego operatorzy komórkowi obniżą swoje stawki w zamian za obniżenie przez TP SA marży” – powiedział ISB Strzałkowski. o ile dobrze rozumiem to komórkowi sami odpuścili 8,5 grosza za minutę ale jeszcze zmusili tepsę do zmniejszenia marży!
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-09-06 16:20
    nie narzekajcie tak Panowie! Lepsza taka obniżka o kilkanaście czy kilkadziesiat groszy niz żadna. Przypomnijcie sobie dyskusje nad wyższością pre-paidów, gdzie kilka groszy dosłownie miało znaczenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-06 16:45
    Tyle, że ta zmiana jest kosmetyczna. Gdyby była rzędu 50%, to owszem, byłby to przełom.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 17:26
    *** ojcze.dyrektorze - taryfy Mega są wyjątkowo korzystne dla klienta , nie mam najmniejszej wątpliwości. Bo sam taką mam (Mega150)... :-) Wczoraj był news o tym na telefon.gsm.pl i była poruszona przez użytkownika ***kadm kwestia połączeń komórka - stacjonarny. I ja tam pochwaliłem zarówno Mega jak i Strefę Plus. Faktem niezaprzeczalnym jest jednak ogólna dostępność Strefy Plus dla abonentów Plusa. Mega 350 to prawdziwa bajka , jednak abonament 122 zł nie jest dostępny dla wszystkich , zaś w Plusie Strefa jest dostępna w każdym Pakiecie Kwotowym i nawet w najniższej taryfie Super Karty dla Rozmownych za 18.3 zł. No , ale jak zawsze , co kto lubi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    gregus0 pisze: 2004-09-06 18:24
    juz widze jak rozmowy beda tansze - moze i beda ale tylko o ile?? mysle ze to bedzie symboliczna obnizka
    0
  • Users Avatars Mini
    ATieQ pisze: 2004-09-06 21:47
    Hehe z tymi wymianami mam trochę wspólnego ostatnio (rok temu ;P) Nadleśnictwo wymieniało aparaty (z wiekowych 3310) i sprzedawali je po 10 zł a kupowali P900 ;) u "Idealnych" hehehe wymienili 30 telefonów ... a co do obniżek to nawet małe firmy lokalne mają szanse na jakieś bonusy tylko trzeba mieć szczęście albo znajomości ...
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-06 22:11
    wlo* to o czym mowisz to akurat STREFA BIUROWA na dzien dzisiejszy ma to tylko Plus i tu wlasnie stawki do niedawna byly na poziomie 14gr , Konkurencja tego nie potrafi wiec musi zbijac cena na wszystkie polaczenia firmowe. issa* wszyscy operatorzy maja IC do TPSA na tym samym poziomie a wynika to z kosztow sieci. Technologia GSM jest troche drozsza niz miedziane kable odziedziczone za grosze po PRL, stad ta roznica, ktora wystepuje na calym swiecie i nie jest zadna sensacja. Maras* coz w tej ofercie i umowie od ery jest informacja o poufnosci informacji wiec kwalifikujesz sie do zwolnienia. A warunki przyzwoite ale nie takie super. Co do namierzenia ciebie do nie takie trudne bo duzych klientow era tak duzo nie ma. Co do stawek poziom marzy w biznesie jest juz naprawde baardzo niski wiec opowie gdzies sobie musza odbic.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel pisze: 2004-09-06 23:20
    Tyko Abpnament w taryfach Mega w Ideii kosztuje sporo wiecej niz Strefa Plus
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 23:28
    *** markus - a to naprawdę ciekawe wytłumaczenie - "wszyscy operatorzy maja IC do TPSA na tym samym poziomie a wynika to z kosztow sieci. Technologia GSM jest troche drozsza niz miedziane kable odziedziczone za grosze po PRL, stad ta roznica". Ja znam lepsze - "Jak Kalemu ukraść krowy to źle , jak Kali ukraść krowy to dobrze" , rozumiesz ? Pewnie wspóltwórcy Polkomtela to też były same prywatne firmy , które nie powstały w głębinach PRL-u i nic kompletnie z tamtąd nie wyniosły hi,hi... Daj spokój :-) To wszystko tłumaczy ;-) Co do ***marasa - to proponuję od razu dożywocie , bez możliwości ułaskawienia. Przynajmniej napisał jak jest , miał odwagę , choć całowanie po stopach biznesu przez operatorów, na dodatek na kolanach mi się za bardzo też nie podoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-09-06 23:33
    Oczywiście "doywocie" , miało być z przymrużeniem oka ;-) A ***markus jeszcze co do zdania - "wszyscy operatorzy maja IC do TPSA na tym samym poziomie a wynika to z kosztow sieci" przeczytaj jeszcze raz komentarz z 13.39 i upewnij się , czy mnie dobrze zrozumiałeś :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-06 23:35
    ***Markus proszę nie rozśmieszaj mnie, nie ja podpisywałem umowę z ERĄ wiec mam gdzieś co w niej jest napisane. A umowa z moim pracodawcom to odrębna kwestia i też jej w tym momencie nie złamałem (chyba że ty wiesz lepiej jaką umowę mam podpisaną). Ba od mojego pracodawcy stosowne informacje dostałem na prywatnego maila a nie na firmowego. Nie jest to w firmie ani dla firmy żadną tajemnicą jaką umowę mamy z Erą. Dwa znów rozmijasz się z prawdą bo już od kilku lat budowa i utrzymanie sieci GSM 900/1800 jest tańsza od budowy i utrzymania analogicznej sieci stacjonarnej. A już o dziedziczeniu kabli za grosze po PRLu to już mnie zupełnie rozsmieszyłeś - widać że nie masz pojęcia o czym piszesz - tak dla Twojej inforamcji. cała infrastruktura w TP została od połowy lat 90 wybudowana praktycznie od nowa. widocznie nie masz pojęcia jak np w 1990 roku wyglądała infrastruktura TP a jak wygląda teraz.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 00:02
    a IC do Tepsy nie wynika z kosztów tylko z tego że w 2001 roku ówczesny prezes URT ustalił takie nierówne stawki. I nie wiem też czy wiesz ale do 1999 roku nie było opłat interconektowych tylko obowiązywła zasada "Bill and keep" czyli każda firma bierze pieniądze od swoich abonentów i nie przekazuje z tytułu rozliczeń ani grosza drugiej firmie, z której abonentem toczyła się rozmowa. Wtedy rozmowy z TP na komórke kosztowały 80, 60 i 40 groszy w zalezności od pory dnia. i według ówczesnych analiz 80%rozmów między właścicielami komórek i abonentami TP S.A., to telefony na komórki. Z prostego powodu bo stawki opów GSM były kosmiczne. Żeby to ukrócić operatorzy GSM zamiast najuczciwiej obniżyć ceny wyrównać stosunek ruchu w sieci tak długo kombinowali aż udało im się wprowadzić Interconekt i korzystne dla nich stawki IC. Dzięki temu mogli zaoferować stawki do GSM--TP np po 39 groszy, bo płacili o płacą Tepsie smieszne stawki tepsie za IC podczas gdy TP płaci im 4 razy więcej
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 00:27
    i dlatego z prostego powodu TP nie może zaoferować stawek do GSM na poziomie 30-40 gr/min (tak jak to moga zrobić operatorzy GSM). Bo póki co za sam interconekt w połaczeniach F2M. płaci 73 grosze na rzecz opów GSM, bo do każdej minuty dopłacała by drugie 40gr z własnej kasy.. a już zupełnie rozwla mnie tekst jednego z userów "sektor biznesowy generuje stosunkowo najnizsze zyski operatorow" to ciekawe czemu w każdym sektorze wszyscy biją się o klientów biznesowych??? człowieku czy ty wiesz co to jest zasada 20:80??? 20% klientów (biznesowi) generuje 80% zysku operatora a 80% klientów (indywidualni) generuje 20% zysku. Tą samą zasadę masz w każdym biznesie i handlu. 20% produktów na półce generuje 80% zysku w sklepie podczas gdy pozostałe 80% produktów generuje już tylko 20% zysku. Zasada od dawna znana w ekonomi i biznesie.
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 00:44
    maras * zasada PARETO jest mi dobrze znana. Co do marzy w Biznesie czytaj uwaznie co napisalem. Podtrzymuje to co napisalem , obecnie poziom marzy w biznesie jest w porownaniu z indywidualnymi minimalny co nie zmnienia faktu ze jest to zeczywiscie klient najlepszy co ERA z IDEA zauwazyly jakies 3-4 lata po Plusie. Issa* cos sie tak polkomtela przyczepil? przeciez IC wszyscy maja taki sam a tak naprawde to Polkomtel na obnizeniu wyjdzie najlepiej bo ma najmniej klientow wiec najwiecej na IC traci , a obecnie efekt jest taki ze indywidualni siedza w erze czy ideii a biznes w plusie i w cholere ruchu zwlaszcza w firmach "budzetowych" ucieka na rozmowy do rodziny do innych sieci. "Bill and keep" to typowa bandycka zasada podzialu z ktore caly swiat odchodzi (patrz IC za sms-y w polsce i calym swiecie) , walczy teraz z tym np w internecie onet dajac swoje numery dostepowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-07 00:53
    Wiecie co,zasady zasadami,ale ja uwierzę dopiero jak zobaczę OFICJALNE cenniki,bo narazie to jest takie dywagowanie ,a widział ktoś już te cenniki ???? :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 00:54
    *** Markus to o pareto było do niejakiego "pipka" no chyba ze lubisz zmieniać nicki. co do BILL and KEEP to jeżeli jakiemus operatorowi nie podoba się stosunek ruchu w jego i do jego sieci to niech uatrakcyjni swoją ofertę. jeżeli Ty nazwasz ta zasadę bandycką to jak nazwać to że jeden opetator płaci drugiemu za IC 80gr a ten drugi temu pierwszemu już tylko 20gr (NIE WYNIKA TO Z KOSZTÓW) pewnie to jest równość w biznesie!! Ceny usług jakie oferuje mi Era pokazane wyżej są jak powiedzaiłeś przyzwoite ale nie rewelacyjne czyli inni dostają jeszcze lepsze. zadne z tych polaczeń nie jest świadczone poniżej kosztów a każde generuje zysk dla operatora. no chyba ze ktoś chce mi wmówić że ERA zaczęła działać charytatywnie i postanowiła dopłacac do interesu. Prawda która ciągle nie dociera do niektórych bo albo mózg nie przetwarza, albo nie chcą aby dotarła...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 00:54
    ... Stawki opów GSM w Polsce nie mają nic wspólnego z kosztami operatora. Marże są kosmiczne i należą do największych na Świecie. I do lat w tym temacie nic się nie zmienia. tylko słodkie pierdzenie że jak przestaniemy dotowac aparaty itd. itd. Dzięki takim stawkom operatorzy GSM w bardzo krótkim czasie od zaistnienia na rynku zaczeli przynosić zyski i wyszli na + (mimo że plany inwestycyjne przwidywały dużo dłuższy okres strat i dużo późniejszy zwrotu z inwstycji) dlatego są łakomym kąskiem dla inwestorów. I dlatego są w czołówce największych i najbogatszych firm w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 01:09
    maras* aaa co do Pareto soorry tyle popisales ze watek zgubilem. Co do niektorych ofert opow to zeczywiscie odnosi sie wrazenie ze planuja doplacac do biznesu na zasadzie kto teraz zajmie pozycje na rynku ten potem sobie odbije. A co do roznicy w IC moze mi kolega w takim razie wytlumaczyc dlaczego skoro tak na swiecie jest wspaniale a tylko ci nasi niedobrzy opi kradna to dlaczego wieksza czesc cennika SKYPE rozroznia komorki i stacjonarki? Wyrownanie IC moze nie byc takie zle , po co wtedy wogóle stacjonarny trzymac? Jak sie na komorke bedzie mozna od innych w cenie stacjonarki polaczyc. Ja telefon w domu trzymam tylko ze wzgledu na NEO (taka dzielnica ;-( ze inaczej sie nie da) oraz tesciow ktorzy wierza w przesad ze stacjonarny w domu musi byc a komora za skomplikowana a chca czasami do nas zadzwonic "tanio".
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 01:10
    cd... a to ze w cenie abonamentu do tpsa maja ponad 100 minut np w strefie plus-a to jakos nie dociera.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 01:12
    markus 06-09-2004 22:44 "obecnie poziom marzy w biznesie jest w porownaniu z indywidualnymi minimalny" cóż pewne pojęcia są względne i mają różne zabarwienie w zalezności od strony po której się jest. To co piszesz i to co ja pokazuje świadczy o tym że marża biznesowa daje operatorowi godziwe zyski, a marża którą nakłada na "indywidualnych" to już czyste zdzierstwo i lichwiarskie, mafine praktyki. Ale aby zakończyć optymistycznie - nikt nikogo nie zmusza do korzystania z usług opa GSM (tak samo jak nikt nikogo nie zmusza do korzystania z TPSA) a mi nowe stawki na "służbowym" odpowiadają zwłasza że mam limit 300 zł w miesiącu czyli 666 ;-) minut w szczycie do wszystkich, albo 2300 minut wewnątrz korporacji. - do tego taryfikację sekundową w cenie. I tak co miesiąc ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 01:17
    Co do cen ze u nas najwyzsze. Najnizszy abonament w vodafone UK to 15 funtow i za to ma 100minut i 50smsow(nie uwzgledniam promocji) , u nas taki abonament to juz ma "bogacz". W prepaidzie vodafone UK : 30p za minute 5p w weekendy i 12p za sms-a. Pomnozyc razy 7 i wyjdzie w zl.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 01:19
    markus - kradną na całym świecie to nie znaczy ze musimy wszystkie pomyłsy kopiować od innych. W Rosji i USA płacisz a połączenia przychodzące - czy chcemy brać z nich przykład??? stawki za IC powinny być równe w obie strony w myśl równości w biznesie.
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 01:31
    maras* Co do rownego IC to moge sie z toba zgodzic. Tak jak pisalem wczesniej moze sie okazac ze to stacjonarny na tym poleci najbardziej. Wszystkie prefixy typu 1044,1055,10.. okaza sie zbedne ;-) . A jak by tak jeszcze tpsa raczyla dopuscic do podzialu pieniedzy z opami z tytulu 700 i 80x , a nie tylko jedna firme przez przypadek ta w ktorej ma udzialy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-09-07 01:34
    markus - zapomniałeś o parytecie siły nabywczej pieniadza jaki w kieszeni posiada przeciętny kowalskia jaki posiada brytyjczyk :-))). To jest właśnie u nas Polaków ciekawe, wybieramy z zachodu to co nam pasuje przemilczając to co nie jest już takie fajne. Ostatnio awantura o to że załosny limit 5GB w neo1024 149zł(promocyjnie 15GB) - a jak już mówisz o angli to w British telecom na ADSL512 jest limit 1GB!!! a usługa kosztuje 19,99 funta (140zł) I większość dużych opów w UE (DT, FT, BT itd) stosują limity czesto bardziej restrykcyjnie niż TP - ale to do nikogo w Polsce nie dociera, bo ważne że TP jest bo bo jakieś tam limity wprowadziła
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-09-07 01:47
    markus i znów błąd - nie tylko TP czerpie zyski z 0700, Pozostali operatorzy stacjonarni w Polsce (z zezwoleniem na cały kraj) też mają przydzielony swój zakres numeracyjny 0700 i z niego korzystają od dawna ;-) A wracając do Netu Ostatni raport Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, stwierdza, że opłaty za dostęp do sieci wcale nie są takie wysokie. prezes PIIT - dr Wacław Iszkowski twierdzi, że "powszechna opinia o wysokich kosztach dostępu do internetu w Polsce jest nieprawdziwa, bowiem już teraz ceny najtańszych pakietów internetowych są w zasięgu każdego gospodarstwa domowego". ZACYTUJĘ Kilka istotnych danych z raportu: miesięczny abonament za najtańsze "oficjalne" łącze stałe (wykluczamy sieci osiedlowe, bo to polski ewenement, którego nie da się z niczym porównać) Wielka Brytania - 64 euro; Austria - 59 euro;...
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-09-07 01:49
    .. Hiszpania - 48 euro; Finlandia - 41 euro; Holandia - 39 euro; Niemcy - 36 euro; Węgry - 29 euro; Polska - 26 euro!!!(do ceny najtańszej neostrady [16 euro] doliczono cenę miesięcznego abonamentu, gdyż bez tego surfować się nie da;); Czechy - 22 euro; USA - 21 euro; Słowenia - 21 euro" koniec cytatu. wnioski niech każdy sam wyciągnie. Inna sprawa to problem wynagrodzeń, ale o tym już nie raz dyskutowaliśmy i dyskusje takie nie mają sensu bo nie ma co dyskutować tylko trzeba brać się do roboty ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-09-07 01:52
    maras * alez oczywiscie ze pozostali czerpia , tyle tylko ze chcac odpalic 700/800 trzeba go odpalic ze stacjonarnym i komorkowym. Bo ten zalozony na komorkowych dzialac bedzie tylko w danej sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-07 09:39
    ***Maras - generalnie zgadzam się z Tobą, tyle że powoływanie się na limity w innych państwach jest niesmaczne. Gość z GW okreśił to jasno: po to się bierze łącze szerokopasmowe, aby nie oglądać się na limit przesyłania danych. I spytam po raz kolejny - dlaczego z państw zachodnich bierzemy tylko te gorsze dla klienta przykłądy? Przecież w GB zmiana operatora z zachowaniem numeru to fraszka. A w takiej sieci 3G dostajesz 750 minut i 150 SMSów za 40 funtów, czyli 260 PLN. Telefon 3G gratis. Może zacznijmy od takich przykładów, a potem od tych bardziej restrykcyjnych??
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-09-07 11:00
    GOnzales*A myslisz ze opowie nie cieszyli by sie jak by im sie srednio 260 zl placilo?
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-09-07 12:09
    cooo !!!!!! mam oddac opowi 1/4 swoich dochodow, wara!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-07 12:40
    ***Nie rozumiem o co Ci chodzi ***Markus? Niech wprowadzą taką ofertę, to będzie się im płacić.
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2004-09-08 15:44
    Wszyscy operatorzy okradaja i tu nie ma co ukrywac
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-09-09 22:17
    No może wreszcie spadną połączenia na komórki ze stacjonarki.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: