Fundacja Grupy TP od 4 września zaprasza szkoły do  programu Orange dla Ziemi.
 
 „Orange dla Ziemi” to propozycja dla tych, którym nie jest obojętne to, co  dzieje się wokół nas. Program ma na celu propagowanie idei świadomego  współistnienia na Ziemi.
 Do udziału w nimi zaproszeni są nauczyciele i uczniowie szkół ponadpodstawowych.  Biorąc udział w akcji będą mogli razem uczyć się i działać na rzecz środowiska  naturalnego i lokalnych społeczności.
 
 Program „Orange dla Ziemi” przygotowany przez Fundację Grupy TP we współpracy ze  Stowarzyszeniem Ekspedycja w Głąb Kultury, stwarza nauczycielom możliwość  rozwoju zawodowego, skierowany jest do tych, którzy – poprzez swoją codzienną  pracę – tworzą szkoły nowoczesne i otwarte na zmiany. Organizatorzy chcą  wesprzeć ich w misji kształtowania demokratycznej kultury edukacyjnej  współczesnej szkoły. 
 
 Orange dla Ziemi to kształtowanie świadomości bezpośredniej odpowiedzialności za  otoczenie i świat, wzmacnianie postaw obywatelskich przyjaznych środowisku,  rozwijanie umiejętności uczciwego działania publicznego oraz zdobycie  podstawowych umiejętności niezbędnych do życia we współczesnym, dynamicznie  rozwijającym się świecie – powiedział Michał Dżoga prezes Fundacji Grupy TP.
 
 Program potrwa do końca tego roku szkolnego i będzie się składać z trzech  etapów. W pierwszym każda szkoła, która przyłączy się do akcji „Sprzątanie  Świata” w dniach 15 -17 września i zarejestruje się na stronie  www.orangedlaziemi.pl, będzie mogła przedstawić swoją relację z akcji oraz  weźmie udział w konkursie fotograficznym i debacie on-line. Najbardziej aktywne  szkoły, które wykonają wyznaczone zadania i wyrażą chęć dalszej współpracy,  zostaną zaproszone do drugiego etapu programu. 
 
 W drugim etapie, przez kilka miesięcy, zespoły szkolne realizować będą cztery  różne projekty związane ze szkołą, regionem, w którym mieszkają, Polską i  Europą. Projekty będą dotyczyły następujących zagadnień: 1/ historia i  społeczeństwo, 2/ kultura i sztuka, 3/ wielokulturowość (grupy etniczne,  religijne czy kulturowe i relacje między nimi) oraz 4/ ekologia i dbałość o  środowisko naturalne. Uczniowie realizujący projekty będą wykorzystywali różne  metody pracy, realizując: 1/ projekt badawczy, w którym stawia się hipotezę,  weryfikuje ją na podstawie zebranych informacji i wyciąga wnioski, 2/ projekt  działania społecznego, w którym definiuje się problem, zbiera informacje,  przygotowuje alternatywne rozwiązania, tworzy kryteria oceny rozwiązań i  proponuje najlepsze, 3/ projekt edukacyjny, w którym przygotowuje się i  przeprowadza działania edukacyjne (uczy się, jak uczyć o wybranym problemie), 4/  projekt medialny, w którym przygotowuje się plan kampanii medialnej na dany  temat, materiały promocyjne uświadamiające wagę problemu.
Począwszy od 16 października 2006 roku każdy szkolny zespół,  przez cztery kolejne sześciotygodniowe okresy, pracować będzie nad czterema  projektami zgodnie z przedstawionymi wyżej wskazówkami. Każdy zespół otrzyma  kwotę w wysokości 300 zł na pokrycie kosztów związanych z realizacją szkolnych  projektów. Na zakończenie etapu drugiego wszyscy uczestnicy będą poproszeni o  przygotowanie prezentacji będącej formą ewaluacji programu. Podsumowaniem  drugiego etapu będzie również ogólnopolska publiczna debata, do której  zaproszeni zostaną przedstawiciele wszystkich 100 szkół realizujących szkolne  projekty. 
 
 Do udziału w trzecim etapie przystąpi 25 szkolnych zespołów. Wówczas jeden  nauczyciel i czterech uczniów z każdej szkoły weźmie udział w ekspedycji  badawczej w wybranym regionie Polski. Przybierze ona formę kilkudniowej wyprawy,  podczas której uczestnicy badać będą problemy społeczne i ekologiczne tego  regionu oraz podejmą działania na jego rzecz.
 
		
	
 
		
	
 
		
	 
		
	 
           
           
           
           
           
          