Orange anulował opłaty za połączenia z Kubą

Newsy
Opinie: 12

Orange Polska zdecydował się anulować klientom opłaty za połączenia telefoniczne z kubańskimi numerami, które wykorzystywali oszuści.

Poszkodowanych było kilkadziesiąt tysięcy użytkowników Orange i nju mobile.

Umorzenie opłat jest dobrowolną decyzją firmy, biorącą pod uwagę okres świąteczny i dobro klientów, ale należy ją traktować, jako wyjątkową.

Między 28 grudnia 2017 a 1 stycznia 2018 oraz w nocy z 3 na 4 stycznia klienci Orange Polska oraz nju mobile otrzymywali krótkie połączenia wykonywane z numerów z kubańskim prefixem +53. Oszuści wykorzystali świąteczny czas, który poświęcamy zwłaszcza rodzinie i najbliższym, licząc że ludzie będą na nie oddzwaniać i tym samym zapłacą za droższe połączenia.

Orange Polska podjął decyzję o anulowaniu opłat naliczonych klientom dzwoniącym na kubańskie numery wykorzystywane przez oszustów w okresie od 28 grudnia 2017 do 4 stycznia 2018. Dotyczy to klientów wszystkich usług abonamentowych, na kartę, ofert biznesowych, a także klientów nju mobile.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Ziga pisze: 2018-01-05 11:50
    Brawa dla Orange! Pokazują, że szanują klienta i dają dobry przykład reszcie.
    9
  • Users Avatars Mini
    Gucio pisze: 2018-01-05 11:56
    Orange pogodziło się z tym, że ma klientów z niedowładem umysłowym. Lepszy taki klient niż żaden. Nikt przy zdrowych zmysłach nie oddzwoni na Kubę...
    -7
  • Users Avatars Mini
    John pisze: 2018-01-05 12:10
    Brawo Orange!!!.Takie zachowanie firmy trzeba bardzo pochwalić. Zróbcie jeszcze coś z tymi płatnymi połączeniami z doradcą bo są nie na miejscu i poprawcie możliwości kontaktu z bok, bo to macie naprawdę mega słabe. Wycofanie formularza e-mailowego do reklamacji po zalogowaniu się na swoje konto w mój orange to już naprawdę trudno zrozumieć. Wiadomo że obsługa klienta kosztuje ale nie można ograniczać z nim kontaktu lub jeszcze na tym zarabiać.To powinno być wliczone w abonament podstawowy.
    10
  • Users Avatars Mini
    pawel pisze: 2018-01-05 12:39
    również nie rozumiem wycofania formularzu reklamacji ze strony www. w sytuacji kiedy system bilingowy jest tak awaryjny to nieuzasadniona decyzja.... szkoda. Ja prawie co miesiąc muszę reklamować naliczanie opłat..... porażka.
    -3
  • Users Avatars Mini
    Temporary pisze: 2018-01-05 12:45
    Miło. Jednak gdy systemy monitorujące w Orange wychwytują miliony zestawianych w krótkim czasie połączeń z małej puli egzotycznej numeracji, do tego zrywanych od razu po zestawieniu, chyba powinna być jakaś reakcja. Nawet jeśli nie automatycznie, to jakiś ludzki kontroler mógłby to zablokować i sprawdzić. W to, że systemy operatora nie wychwytują takich anomalii nie wierzę, więc fakt iż operator w żaden sposób na takie rzeczy nie reaguje nie napawa optymizmem. Co chwila pojawiają się doniesienia o kolejnych lukach w protokołach komunikacyjnych, więc jeśli operatorzy nie mają procedur szybkiej reakcji na masowe, niestandardowe zdarzenia to kiedyś wszystkich nas to może słono kosztować.
    0
  • Users Avatars Mini
    Patrax pisze: 2018-01-05 14:41
    na to wygląda że oszuści dzwonili tylko na prefiksy należące do orange. Osoby które przeniosły numer z innej sieci nie dostały takiego telefonu... ale kto normalny oddzwania na zagraniczny numer? Osobiście nigdy nie oddzwaniam do nieznanego numeru jeżeli nie udało mi się zdążyć odebrać telefonu. Wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś na prawdę potrzebuje się zemną skontaktować to spróbuje jeszcze raz. Poza tym oddzwanianie na nieznany numer zagraniczny to jak otwieranie plików .exe przesłanych w mailu, no chyba, że ktoś rzeczywiście często wykonuje takie rozmowy z uwagi na charakter pracy to rozumiem.
    8
  • Users Avatars Mini
    Zenek pisze: 2018-01-05 21:54
    Ciekawe że te połączenia z Kuby były tylko do klientów Orange... Dość zastanawiające...
    -8
  • Users Avatars Mini
    Anemal pisze: 2018-01-05 23:10
    Nie zdzililbym się jak by za całą akcja stało Orange. Po czy z "dobrej woli" darujemy opłaty żeby podnieść opinie
    -7
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2018-01-05 23:20
    Brawo dla Orange za prokonsumenckie zachowanie, wcale nie musieli nikomu niczego zwracać a zrobili to. Widać ilu imbecyli oddzwania na niezane numery i ponosi koszty. Przydałaby się jeszcze szersza akcja edukacyjna pt.: "Nie znasz? Nie oddzwaniaj!"
    17
  • Users Avatars Mini
    troll pisze: 2018-01-06 00:47
    orange narobiło bigosu -tera tuszuje wybiela sie ze jest takie dobre a dane klientow wyciekły , poszły w świat za grubą kase. dzisiaj kuba , jutro gwatemala a pojutrze inna pierdala
    -7
  • Users Avatars Mini
    ReVOLTEa pisze: 2018-01-06 09:58
    Dziwne, że tylko do Orange były takie telefony, prawda??? Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych ale akurat w tym przypadku coś mi tu nie gra.
    -8
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2018-01-09 23:42
    Kto właściwie jest beneficjentem takiego międzynarodowego połączenia na Kubę? Gdzie konkretnie lądują pieniądze abonenta za takie polaczenie? Chodzi mi o to, w którym momencie oszuści mają korzyść?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: