Orange źle przenosi numery

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 120

Urząd Komunikacji Elektronicznej wskazał na błędy organizacyjne w przenoszeniu numerów abonentów sieci komórkowych i nakazał PTK Centertel ich usunięcie.

25 stycznia 2006 r. Anna Streżyńska pełniąca obowiązki Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zadecydowała o przeprowadzeniu kontroli przestrzegania przez Polkomtel oraz PTK Centertel obowiązków wynikających z Prawa telekomunikacyjnego, dotyczących uprawnień abonentów do zmiany operatora z zachowaniem przydzielonego numeru telefonicznego.

Komercyjne wdrożenie usługi przenoszenia numerów w sieciach telefonii komórkowej nastąpiło 16 stycznia 2006 r. Jednak po kilku dniach pojawiły się informacje o problemach we współpracy pomiędzy niektórymi operatorami sieci komórkowych.

Zespół Kontrolny UKE zlokalizował miejsca i przyczyny powstałych zakłóceń w przebiegu informacji między operatorami zaangażowanymi w proces przekazywania numerów abonentów. Do głównych przyczyn zakłóceń w komunikacji z Polkomtel, leżących po stronie PTK Centertel, które negatywnie wpłynęły na współpracę międzyoperatorską można zaliczyć:

1. Opóźnienia w przekazywaniu dokumentów z punktu sprzedaży Orange do Punktów Obsługi Klienta (w tym dokumentu potwierdzającego możliwości przeniesienia numeru do nowej sieci wraz z rezygnacją z usług, które inicjują proces dezaktywacji numeru abonenckiego). Konsekwencją tego opóźnienia może być brak możliwości obciążenia abonenta, we właściwym terminie, jednorazową opłatą za przekazanie numeru. Mogło to powodować automatyczne przesunięcie terminu dezaktywacji numeru w sieci Orange na koniec następnego okresu rozliczeniowego (co z punktu widzenia klienta oznacza opóźnienie przeniesienia numeru o 30 dni).

2. Ręczną zmianę w punkcie sprzedaży Orange daty rozwiązania umowy na dokumencie stanowiącym warunkową zgodę na przeniesienie numeru. Powoduje to niezgodność zapisów w dokumentacji papierowej i w obsługującej klienta aplikacji tworzonej w dziale CRM. W konsekwencji system teleinformatyczny PTK Centertel odrzucał taką transakcję przeniesienia numeru.

3. Brak odpowiedzi ze strony PTK Centertel na reklamacje zgłaszane przez Polkomtel. Jeżeli zdarzy się błąd (ludzki, sprzętowy, czy też oprogramowania) to należy w odpowiednim czasie zgłosić ten fakt na uzgodnione pomiędzy operatorami dedykowane do tego celu skrzynki pocztowe. Informacja o źródle problemu powinna być też przekazana do komórek obsługujących abonenta w każdej z firm.

Z protokołu kontroli UKE wynika, że PTK Centertel nie przekazał w terminie 13 numerów abonenckich przenoszonych do Polkomtel, co uniemożliwiało prawidłowe świadczenie usług tym klientom. Ustalono, że głównym powodem opóźnień było uzależnienie świadczenia przez PTK Centertel usługi przeniesienia numerów telefonicznych przy zmianie operatora od spełnienia przez abonentów warunków innych niż warunki określone w obowiązujących obecnie przepisach prawa (PTK Centertel posługuje się koncepcją "warunkowej zgody" na rozwiązanie umowy). Zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. łączności termin rozwiązania umowy, a także termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę musi być jednoznaczny, a samo rozwiązanie umowy w przewidzianym w tym przepisie trybie nie może być uzależnione od jakichkolwiek zdarzeń. Stwierdzone przypadki wstrzymania przeniesienia numeru ze względu na zaległości w zakresie należności, dotyczyły należności niewymagalnych w dniu składania wniosku o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru.

Drugim, ale zdecydowanie mniej istotnym powodem nie przekazywania technicznego numerów abonenckich przenoszonych do Polkomtel, były awarie systemu informatycznego PTK Centertel. Zdaniem Zespołu Kontrolnego UKE, operatorzy powinni się szczegółowo informować o problemach z przenoszeniem numerów, których awaria dotyczy i przewidywanym czasie usunięcia awarii. Pomimo wielokrotnych udokumentowanych próśb ze strony Polkomtel zgłaszanych poprzez ustalone przez operatorów skrzynki e-mailowe do rozwiązywania reklamacji, jak i zgłaszanych problemów innymi drogami, PTK Centertel nie udzielił w odpowiednim czasie żadnych konkretnych informacji. Czas odpowiedzi na reklamację powinien umożliwić zachowanie maksymalnego terminu przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych określonego w rozporządzeniu na 24 godziny.

Po zapoznaniu się z wynikami kontroli Prezes UKE postanowił wezwać PTK Centertel do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w terminie 30 dni oraz poinformowania o sposobie zaspokojenia roszczeń poszkodowanych klientów.

Opinie:

Opinie archiwalne (120):

Komentuj

Komentarze / 120

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-02-24 14:18
    no prosze a niektorzy mowili ze Polkomtel marudzi a tu prosze!
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2006-02-24 14:20
    zadna mi nowosc ;P orange to shit :) polski orange ;> bo np francuski jest ok ;) moja ciotka mieszka we francji i jest i jest zadowolona ;) wg mnie wogole caly ten rembranding idea-orange to paranoja :/ i nbie potrzebny bzdet no i najwieksze fiasko w histori POlskiej GSM
    0
  • Users Avatars Mini
    sprzedawca pisze: 2006-02-24 14:23
    Ale jazda. A sprzedawców tak naciskali, na znajomość procedur, a sami dali ciała. Śmiech na sali hahaha!!!Brawo!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    komunista pisze: 2006-02-24 14:32
    przyslosc jest ciemna - przyszlosc to orange nic dodac nic ujac
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2006-02-24 14:39
    a ktos tu strasznie narzekal na plusa, ze sie przeniosl z ery i mial problemy i byl niezadowolony, ze plus sie nie stara rozwiazac problemu mowiac ze to wina ery... Ale co on morze w przypadku takim jak ten z orange? ehh, tylko kazdy narzekac potrafi
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-24 14:40
    "Z protokołu kontroli UKE wynika, że PTK Centertel nie przekazał w terminie 13 numerów abonenckich przenoszonych do Polkomtel, co uniemożliwiało prawidłowe świadczenie usług tym klientom." Cytat z niedawnego newsa , 2006-01-20 13:16 Orange odpowiada na zarzuty Plusa "Orange twierdzi, że w pełni realizuje ustalone procedury przenośności numerów (MNP) i podtrzymuje pełną gotowość współpracy z innymi operatorami w procesie przechodzenia abonentów do i z sieci Orange. "
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-24 14:46
    "Wobec klientów, którzy są w trakcie realizacji procedury przeniesienia swoich numerów z sieci Orange oraz do sieci Orange, PTK Centertel REALIZUJE WSZELKIE ZADANIA OPERATORSKIE wynikające z obowiązku zapewnienia przenośności numerów w sieciach komórkowych w Polsce W SPOSOB SZYBKI I EFEKTYWNY. "
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-24 14:48
    Tyle Orange , a UKE tak:" Pomimo wielokrotnych udokumentowanych próśb ze strony Polkomtel zgłaszanych poprzez ustalone przez operatorów skrzynki e-mailowe do rozwiązywania reklamacji, jak i zgłaszanych problemów innymi drogami, PTK Centertel NIE UDZIELIŁ W ODPOWIEDNIM CZASIE żadnych konkretnych informacji. Czas odpowiedzi na reklamację powinien umożliwić zachowanie maksymalnego terminu przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych określonego w rozporządzeniu na 24 godziny."
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2006-02-24 14:51
    Orange..wiadomo nic nie trzeba dodawac :-) a poza tym nikomu nie spieszy sie jesli idzie o odplyw gotowki ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    korg pisze: 2006-02-24 14:51
    Jest jedna rzecz którą orange robi dobrze - dobrze robi sobie.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafcyk pisze: 2006-02-24 14:51
    Ciekawe jest to ze zawsze jakies problemy ma Orange, widac jaki tam musi panowac burdel.
    0
  • Users Avatars Mini
    korg pisze: 2006-02-24 14:54
    Przysłość jest jasna, przeszłość to orange.
    0
  • Users Avatars Mini
    PrezesOrange pisze: 2006-02-24 15:07
    Ja tu widzę niezły burdeł!
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-02-24 15:13
    Orange, tak mi sie wydaje, stwarza te utrudnienia celem ukrycia faktycznego odplywu klientow do innych sieci. Z jednej strony info o 10 mln klientow, z drugiej wspomniane wyzej utrudnienia. Ciekawe.
    0
  • Users Avatars Mini
    mermi pisze: 2006-02-24 15:24
    Normalka. Tylko w Polsce moze byc taki burdello
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-24 15:48
    orange źle realizuje przenoszenie numerów ? czyli normalka, orange zawsze wszystko robi źle, ale ja tam bym się nie cackał za każdy dzień zwłoki 1 mln złotych kary i orange natychmiast znajdzie sposób na to :) kolejny raz się potwierdza to co mówię od paru lat, orange to najgorsza sieć w Polsce...
    0
  • Users Avatars Mini
    wacek pisze: 2006-02-24 16:05
    Hehe, idea jak była ale była...Ale po rebrandingu nta sieć już dla mnie nie istnieje... Co za lipa
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2006-02-24 16:22
    orange i jego problemy ... a tak swoją drogą to jakoś zyskują nowych aobnentów!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-24 16:35
    Sebastian - jak każdy operator. Wczoraj np. wieczorem kolega do nie dzwonił i pyta o co chodzi z tymi minutami, jaka awaria? ;-D Naprawdę większość ludzi jeśli odczuła tę awarię w Simplusie, to potraktowała jak każdy inny problem występujący w sieci. A takie są non stop przecież i ukażdego operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    kimon pisze: 2006-02-24 16:48
    no cóż... jak widać przenośność numerów jest w Polsce jeszcze w powijakach :)
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2006-02-24 16:56
    *wlo - pewnie masz racje ale wiesz...po prostu nie lubimy Francji ;-) maja lepsza druzyne w noge to chociaz tak im dokopiemy ;-) pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    mgrygiel pisze: 2006-02-24 17:07
    Nie ładnie, nie ładnie... zapewne nie przypadkowo, moze mieli nadzieje ze sie ktos jeszcze rozmysli :D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-24 17:18
    ***wlo 15.35 - uznaję Twoją wpowiedź jako bardzo oryginalny żart. Moi znajomi mają zupełnie inne doświadczenia. To kolejna wypowiedź ośmieszająca tych którym nie działało. Nawet jeśli to było 8-10 procent jak mówi Pani Sadowska (mało dla Ciebie?) , to zdajesz się sugerowac , że jesteś lepiej poinformowany od niej , a te 8-10% to jakieś barany , które miał (mają) halucnacje. Szkoda.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-24 17:21
    "każdy inny problem wstępujący w sieci" , ja bym to zestawił ze słowami z Gazety Wyborczej o "największej awarii informatcznej w dziejach Polkomtela". Kiedyś już Pani Sadowska przepraszała Twoich znajomch za jakiś podobny "błahy" problem? Kiedy? A jeśli nie to dlaczego nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2006-02-24 17:40
    teraz widać ze to nie przez plusa a przez orange były problemy z przenoszeniem numerów :D
    0
  • Users Avatars Mini
    kaszlak pisze: 2006-02-24 18:27
    No problemy sie zdażajam fakt. Ale rozpetywanie wielkiej afery przenoszeniowej z powodu doslownie kilku klientów i nasyłanie na orange urzędow to wyglada troche dziwnie. Ide o każde pieniądze, że gdyby nie awaria w simplus to polkomtel by takiej afery nie zrobił. I bardzo dobrze, że nie udaloim sie odcignąć uwagi od problemów bo by pewnie tycj 30 minut nawet nie było
    0
  • Users Avatars Mini
    zeenek pisze: 2006-02-24 18:31
    KIEDY POPY BEDZIE MOZNA PRZENIESC??? KIEDY??? komisarzom w uke proponuje nakladac kare za kazdy dzien zwloki na operatora w wysokosci
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2006-02-24 18:58
    No i po co sie maja spieszyc z przenoszeniem? PRzeciez lepiej zatrzymac abonentow u siebie :>
    0
  • Users Avatars Mini
    kubus696 pisze: 2006-02-24 19:37
    czemu to zawsze orange musi wszystko opuzniac i nawalac! W innych sieciach to sie raczej nie zdaza
    0
  • Users Avatars Mini
    ac_milan pisze: 2006-02-24 19:51
    Trochę jest zamieszania z przenosinami do innej sieci.. Teraz dzwoniąć w ramach ryczałtu, to tylko na stacjonarne można być pewnym w 100 %-ach, że dzwoni się "w sieci". Ewentualnie pozostaje sprawdzenie numeru na stronie opa, ale nie zawsze jest możliwość sprawdzenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-24 20:29
    *kaszlak - choćby to był JEDEN klient ! przenośność ma działać i mnie jako abonenta nie interesują ŻADNE tłumaczenia... a pozatym te kilkanaście wykryła kontrola, a pewnie były ich setki... a sądząc po problemach jakie mi robiło orange o zerwanie umowy (po okresie 24 miesięcy) to myślę że to jest celowe działanie orange, na zasadzie, a nóż się rozmyślą, dlatego jedyną drogą jest nałożenie wysokich kar na orange ZA ŁAMANIE PRAWA
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-24 21:32
    Orange to chała jest. To już było wiadomo od dawna. Banda złodziei. Dobrze, że mnie tam już nie ma. No może poza dogorywającym w szufladzie Popem. Niech spoczywa w pokoju.
    0
  • Users Avatars Mini
    adam555 pisze: 2006-02-24 23:01
    Taki z nich operator jak z koziej dupy trąbka :)
    0
  • Users Avatars Mini
    jasio pisze: 2006-02-25 00:36
    walczylem z orange o oferte utrzymaniowa - bez skutku tzn ciekawej oferty. postanowilem przeniesc numery tel do plusa. po 2 tyg od zlozenia wymowienia otrzymalem 3 telefony z orange z propozycja, ost. z nich mial dosyc mocna oferte, ze postanowilem zostac (prosta kalkulacja: to co zaplace w orange w ciagu 24 msc (wraz z nowym tel) stanowi 1/2 tego co w ofercie ma plus dla przechodzacych z numerem i przez 2 lata jestes udupiony z maxprofitem a tu jest mozliwosc zmiany. RADA: wypowiadajcie umowy
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-02-25 00:44
    Może każą przenosić numery jakiemuś nie wyszkolonemu pracownikowi ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 01:04
    a po co Wam ta przenośność wieczne marudy??? nie wierzę że prowadzicie tak poważne interesy że nie dałoby się do nowego nr przyzwyczaić ???!!! jak jest temat to warto pozrzędzić - to chyba Wasza jedyna rozrywka...Nie takich przedsiebiorców widziałem że nr im nie przeszkadza...ech kiedyś to na GOL-u przynajmniej można było fachowych opinii zaznać, a teraz tylko stek bzdetów i użalań...Orange to Orange tamto...A tak na prawdę to i tak najbardziej przełomowe oferty w Orange...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 01:10
    --- a co do utrzymaniówki w Orange to: z pustego i Salomon nie naleje - jak mówi przysłowie; ten kto płaci rachunki(używa fona do rozmów nie do java czy mp3) to i ofertę ma super,bo co można takiemu miksiakowi 25 dać jak on 15 wydzwaniał a 10 mu zostawało i wiecznie narzekał że wiecznego kapitału nie ma? n90? puknijcie się w czoło zanim bzdet napiszecie?Orange to nie caritas czy fundacja Brata Alberta,to tak jakby ktoś wpadł z 30 000 do salonu mesia po s-klasę ):
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 01:17
    ---a popaki to już chyba zęby zjedli w tym biznesie, adam555 w erze n91 za sto pln w tak taku od poniedziałku oferują idź zajać kolejkę pierwszy klient dostaje plazmę LG gratis , weź ze sobą lennox-a,remika i całą resztę marudzących fantastów z GOL-a,pomogą Ci tą plazme dźwigać...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 08:57
    ---a popaki to już chyba zęby zjedli w tym biznesie, adam555 w erze n91 za sto pln w tak taku od poniedziałku oferują idź zajać kolejkę pierwszy klient dostaje plazmę LG gratis , weź ze sobą lennox-a,remika i całą resztę marudzących fantastów z GOL-a,pomogą Ci tą plazme dźwigać...
    0
  • Users Avatars Mini
    gggggggggg pisze: 2006-02-25 09:01
    Typowe dla Orange jest oszukiwanie wszystkich wokoło - klientów, urzedów. Typowo złodziejska firma. Jak TPSA...
    0
  • Users Avatars Mini
    gggggggggg pisze: 2006-02-25 09:04
    Typowe dla Orange jest oszukiwanie wszystkich wokoło - klientów, urzedów. Typowo złodziejska firma. Jak TPSA...
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-25 09:47
    *RADEK25: wcale mi nie chodzi o jakiś tam zakitrany telefon tylko o to że Orange nie jest świętą krową i ma przenosić numery w ustalonych terminach a nie jaja sobie robić z klientów. Tak ciężko to zrozumieć? Jak nie są w stanie się stosować do reguł obowiązującego prawa to niech zamkną biznes na patyk i spływają gdzieś gdzie będą musieli się do zasad prawa stosować. Ciekaw jestem jak zaspokoją roszczenia poszkodowanych osób. Czuję,że mi kopara opadnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-25 09:50
    Za darmo w końcu nikt się nie przenosił. Nikt nie wytargował obniżki za przeniesienie numeru. Zapłacili za to po 122zł. Więc niech Orange i pani koszmar ruszają dupsko i nie robią łaski.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-02-25 11:04
    @RADEK25: dobre :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-02-25 13:09
    He he wiedziałem, że z tego przenoszenia to nic dobrego nie wyniknie. Zanim dojdą do perfekcji to jeszcze sporo osób będzie musiało odpowiadać za ich błędy.
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 20:57
    ---remik--- moim zdaniem to jest kolejny bzdurny nakaz z UE - to tak jak Pani w sklepie musi zapisywać w zeszycie ile razy siusiu robi - jakby to cokolwiek miało zmienić, taką niby wolność oferują nakazując opom dostosować się do prawa, ale po co? ja przed 16 stycznia nie czułem ograniczenia swobody.Czy przenośność nr to tak ważna sprawa?nie ma ważniejszych?zastanów się!Moim zdaniem to na tym forum liczy sie jak Orange obsmarować a nie sedno sprawy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 21:06
    ---i jeszcze jedno,40% naszych szanownych europejczyków,zacnych posiadaczy tel.kom.nie ma pojecia w jakiej sieci ma telefon:mówia np. w nokii, idea omnix...przychodza płacić rachunek za erę w orange i sie kłócą że komórka to komórka,teraz to przynajmniej można ich do właściwego salonu skierować bo nr mówi sam za siebie,a w przyszłości naczeka się taki nieświadomy w kolejce 30 min. w salonie plusa i dowie się że ma nr w orange,minie 30 min.zanim mu to konsultant wbije do głowy.Ile to nerw?
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-25 21:12
    ---remik--- moim zdaniem to jest kolejny bzdurny nakaz z UE - to tak jak Pani w sklepie musi zapisywać w zeszycie ile razy siusiu robi - jakby to cokolwiek miało zmienić, taką niby wolność oferują nakazując opom dostosować się do prawa, ale po co? ja przed 16 stycznia nie czułem ograniczenia swobody.Czy przenośność nr to tak ważna sprawa?nie ma ważniejszych?zastanów się!Moim zdaniem to na tym forum liczy sie jak Orange obsmarować a nie sedno sprawy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-02-25 22:08
    no, ale przeciez Plus caly czas probowal ukrywac problemy z platforma itd., a orange jest cacy
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-02-26 00:47
    Nie jestem fanem Orange, ale... afera o 13 numerów to widły z igły...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-02-26 00:49
    Spodziewany boom na przenoszenie okazał się kolosalnie przesadzony... na placach jednej ręki mogę policzyć osoby, które o przenoszenie do sieci i z sieci pytały od 16 stycznia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-02-26 00:53
    ~~~RADEK25 Cos w tym jest ,że rzeczywiście ludziska nie do końca rozrózniają operatorów...do salonu wchodzi pani, biegnie do kasy, a gdy okazuje się ,że pomyliła sieci jedzie z tekstem" to tu nie Era?" ;) , albo pan kupuje zdrapkę simplusa i prosi by mu zasilić konto...wszystko fajnie, tylko że okazuje się, iż pan ma numer pop-a ;) Jednak 40% to za dużo... O wiele więcej osób nie wie z jakiej korzysta taryfy i jaki ma okres rozliczeniowy... tu bym oszacował, że spokojnie 60 %..
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-26 01:10
    *Alexander25: No 13 numerów to może jeszcze nic wielkiego. Ale nie dla tych 13 klientów którzy za to zapłacili i nie mogą korzystać z zakupionej usługi. *RADEK25: Pierwsze słysze żeby siusianie pań w sklepach regulowały jakieś unijne dyrektywy :)Nie mówię że nie ma ważniejszych spraw.Ale prawa nie stosuje się wybiórczo. Tylko w całości. A to, że nie czułeś ograniczenia swobody to niewiele zmienia. Wytłumacz to tym 13 klientom, żeby się chłopaki wyluzowali hehe. Śmieszne rzeczy opowiadasz
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-26 01:12
    A to, że ktoś nie wie w jakiej sieci i usłudze ma telefon to już niestety jego prywatny problem. No może jeszcze konsuli z salonów. Ale nic w sprawie nie zmienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-02-26 12:59
    Jesli porzadna, w jej mniemaniu, firma ma problem z tak blacha kwestia jak techniczne problemy przy przenoszeniu numeru to wyraznie, dla mnie wskazuje iz de facto firma boi sie pokazac ile osob do tej pory zechcialo od niej odejsc.
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-02-26 13:01
    Poza tym to jest zakichany obowiazek firmy ze jesli klient ma ochote zmienic operatora, umozliwic mu to a nie stwarzac problemy. Nadwereza w tym momencie i tak juz watle zaufanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-26 13:06
    *RADEK25 - jedno ci powiem buraku, w GB są lepsze oferty, telefony za darmo do abonamentów w wysokości ok 100zł i to nie takie stare gnioty jak w orange, czy u innych polskich opów ale np. motorola V3x ZA DARMO, u nas nawet w wyższych abo parę setek trzeba za to płacić, weięc przestań pie...lić że orange to nie haritas, bo tak dobrze jak nasi operatorzy nie zarabia nikt w europie ! przy 6mld obrotu 1mld zysku (!!!) pozatym dopiero co ukazał się raport komisji europejskiej mówiący że w Polsce...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-26 13:08
    ...mamy NAJDROŻSZE ROZMOWY Z CAŁEJ EUROPY, NIKT NAS NIE PRZEBIJA i to zarówno w stacjonarnych jak i komórkowych, połączenia wg. KE powinny w stacjonarnych stanieć o 40% a w komórkowych o 20%, TAKIE SĄ FAKTY, a ty na czym opierasz swoje kłamliwe stwierdzenia ??? do tego w całej europie do wysokich abonamentów są telefony z wyższej półki ZA DARMO, a u nas ??? wszyscy wiemy jak jest, pewnie pracujesz w orange i krew się w tobie zagotowała jak przeczytałeś co ludzie o was myślą - ZŁODZIEJE :P
    0
  • Users Avatars Mini
    jasio pisze: 2006-02-26 14:26
    do RADEK25: sprawa jest prosta - do nowego numeru mozna sie przyzwyczaic ale chodzi o kase a konkretnie o klientow, ktorych sie traci wraz z numerem telefonu. wyobraz sobie, ze sa branze w ktorych nie jestes w stanie powiadomoc wszystkich kontrachentow.
    0
  • Users Avatars Mini
    jasio pisze: 2006-02-26 14:27
    a caly wic polega na tym aby sobie wynegocjowac dobra cena za sluchwke i abonament i na prawde nie trzeba placic olbrzymich rachunkow.
    0
  • Users Avatars Mini
    obseervator pisze: 2006-02-26 15:26
    Ceny połączeń w Polsce wynikają z prostej rzeczy: interconnect. Dzwoniąc z Ery do Plusa, Era płaci Plusowi kilkadziesiąt groszy za minutę. W wyższych taryfach stawka za minutę jest niższa niż koszt interconnectu. Tak samo SMSy i MMSy - tam jest tzw. interworking. I teraz jak w tych warunkach obniżyć ceny za połączenia? Tylko odchodząc od subsydiowania ukochanych przez niektórych tutaj telefonów. Dlatego moim zdaniem najlepsze oferty ma Plus, bo tam można dość korzystnie zrezygnować z telefonu.
    0
  • Users Avatars Mini
    observator pisze: 2006-02-26 15:29
    Issa: Wiarygodność koszernej od dawna jest znana jako nikła lub żadna, więc nie wiem po co się tak podniecasz. Może ci podpowiem czemu wyborcza źle pisze o Plusie. Otóż agora w ma telefony w innej sieci, i ta sieć daje dużo dużo kaski na reklamę w koszernej. Więc co się dziwić, że po dwóch operatorach pozostałych, a szczególnie po Plusie, walą jak w bęben. Zapytaj o dowolny numer komórkowy kogokolwiek w Agorze a będziesz wiedział jaka firma płaci ... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    observator pisze: 2006-02-26 15:32
    A cała sytuacja z siecią przeszłości, z oragnutanem, to oczywisty kolejny dowód, że sieci tej nie zależy w żaden sposób na rozwoju rynku tylko na garnięciu jak największej kasy z faktu bycia wraz z tepsą monopolistą w pewnych obszarach. Konkurencja to największy wróg orange, który ma kolosalne problemy finansowe ze spłacaniem rachunków za pomarańczkę dla małpy. Każdy klient Orangutana przyczynia się do umocnienia tej chorej sytuacji .Dlatego z tego miejsca apeluje: odchodźcie do innych sieci!
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2006-02-26 17:16
    *** obseervator - mozna np obnizyc interconect :) A co do newsa to wcale mnie to nie dziwi. Moze to "tylko" 13 numerow, ale jakby tego nie opisali znalazlo by sie nastepne 13, 23, 50, 100 ... itd. Swoja droga np w USA jak ci sie konczy kontrakt to na drugi dzien mozesz zadzwonic do BOKu i ci wylanczaj tel bez zadnego okresu wypowiedzenia, a jak chcesz przeniesc nr do iinej sieci idziesz do tej nowej, podajesz swoj nr ktory masz w innej sieci i nic cie nie interesuje, oni zaltwiaja wszytko.
    0
  • Users Avatars Mini
    MaViS pisze: 2006-02-26 17:38
    przy tym newsie też powinna być ikonka - "usuń newsa" na pewno by była użyta przez admina tego orange-portalu :P
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-26 18:46
    ***observator - wiem w jakiej sieci Agora ma telefon , nie wiem tylko gdzie wczułeś podniecenie w moich powyższch komentarzach. Nie wiem jak cztujesz Wyborczą , ja ostatnio też rzadziej , ale reklam ofert Plusa nigd tam nie brakowało , chba , że czytaliśmy inne gazety. Ps. Rozumiem , że "Wiarygodność koszernej od dawna jest znana jako nikła lub żadna" , więc awarii nie było. Moje gratulacje :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-26 18:48
    "walą w Plusa jak w bęben" - no w tm wpadku to akurat słabo dali , bo można było się bardziej postarać , bez specjalnego naciągania faktów. Ps. Wiem też , że Michnik współpracuje z kosmitami;-) Ale zgadzam się , jakieś powiązania zawsze są ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-26 19:03
    A propos jeszcze "walenia w bęben" , bardzo mi się ten zwrot podoba. "Idę do Benares , waliś w bęben nieśmiertelności..." , ciekawe cz wiesz kto to powiedział... Ale to nieważne. Co do Wborczej to faktcznie zwątpiłem w nią przy okazji tego smętnego artkułu o biegłym rewidencie , który nie umiał zapłacić rachunków w terminie , a red. Rożyński wykreował go na bohatera. Wiesz kto konkretnie i chwała mu za to pojechał po Plusie? Te.lepolis. Widzisz jakiś związek tego serwisu z Orange?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-26 19:16
    bcs - i dlatego u nas przenoszenie będzie trwać nie dzień czy tydzień a miesiąc właśnie. Nie może być aktywny numer w dwóch sieciach. Okres wypowiedzenia wynika nie z widzimisię operatorów. Umowa pisemna wymaga pisemnego wypowiedzenia - kłania się KC ;-) Z okesów wypowiedzenia także operatorzy nie zrezygnuja - w Polsce tymbardziej. Dlaczego? A kto będzie ścigał klientów za niezapłacaone rachunki za ostatni okres rozliczeniowy? Że co? Polskie sądy? Śmieszne... Gdyby działały jaknależy, nie cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-26 19:19
    cd. byłoby takich zastrzeżeń w umowach! Ale to jest ciekawe... Bo wszyscy - my Polacy - uważamy się za wyjątkowo uczciwych ludzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-26 19:21
    No właśnie - jak chociażby bohater biegły, który w terminie z umowy nie potrafi się wywiązywać a ma pretensje, że go "potraktowano" ;-D Hipokryta... Jak większość z nas...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-26 19:27
    Ja tam zapłaciłem ostatni rachunek w pierwsz dzień po wystawieniu. Tak "na oko" mi się zgadzał. Teraz czekam na papierowy , pooglądam sobie. Co do Orange to mam wrażenie , że jest tam totalny bezwład organizacyjny. Abo w Orange to duuuże ryzyko - pod kątem ewentualnej reklamacji. Regalumin świadczenia usług , wszelkie termin i procedury , oni mają tam w nosie , jesli nie gdzie indziej :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-26 19:31
    Tak trochę dla rozluźnienia atmosfery :-) , to prędkość EDGEa na TakTaku przez 6810 to 119.5 kb.s. Nieźle.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-02-26 19:40
    ~~~remik Zależy na kogo się trafi...Dla niektórych 1 sms za grosz może być powodem do bicia piany. Jakiś miesiąc temu nadarzył mi się upierdliwy pan, który reklamował 2 smsy po 1 groszu , które rzekomo miały nie dojść do odbiorcy... a żeby było zabawniej miał przy sobie kartkę wyrwaną z kalendarza, na której przy danym dniu robił kreski odpowiadające ilości wysłanych w danym sms-ów... Nie zgodziła się ich ilość i reklamacja o 2 grosze ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2006-02-26 22:08
    hehe to wyjatkowo dokładny musiał być, masakra, że też tacy sięna tym świecie rodzą;)
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-26 23:48
    *Alexander25: :-D A to dobre hehe. Serdeczne wyrazy współczucia. No ale niestety takie są uroki obsługi klienta. Nie zawsze rozsądni przychodzą. I rzeczywiście chciał te 2 grosze? Mógł pójść na całość i domagać sie odszkodowania za poniesione straty moralne i materialne. Hehe. Naprawdę mocny klient :)
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-26 23:54
    mógł przecież wydawać zlecenia na giełdę. I pewnie potworne miliony przez to stracił. Buhaha. No jest jeszcze opcja,że się rypnął w znaczkach na kalendarzu :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-02-27 02:43
    Ten pan przesadza ale ciekawe czy w odwrotnej sytuacji (uzasadnionej a nie opartej na kreskach na bilingu) jakikolwiek operator zrezygnowałby z tych 2 gr? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 09:31
    ---lennox---nie bedę spadał do twojego poziomu intelektualnego-bo dość niski jest jak dla mnie,poczytaj sobie o rynku gsm potem zaloguj sie na GOL-a i napisz w końcu coś sensownego...po co takiemu jak ty v3x by laski na wsi zarywać na mp3 i 3g którego i tak nie bedziesz używał?!Ty i tak tylko sms-ujesz, no i od czasu do czasu zadzwoniesz,na takie potrzeby c205 to szczyt luksusu.A i jeszcze jedno - interkonect w Polsce to 60 gr - sprawdź co to interconekt a dowiesz sie czemu tak drogo!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 09:36
    ---lennox---jeszcze sprawdź w statystykach ile brytyjczycy dzownią,i jaki mają interconekt?sprawdzileś-pewnie dużo dzwonią-a nie tak jak ty i wielu lennoksińskich w Polsce 25 i dziekujemy, na logikę czy jest coś na tym świecie za darmo? ale ty prosty lennox jesteś - jak obsługa nokii!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 09:51
    ---remik---o zapisywanie zapytaj pań w sklepach; co do wybiórczości w przestrzeganiu prawa:czy pożyczałeś kiedyś od kogoś troszkę kaski,np.od kumpla,czy rodzice dawali ci jakieś pieniążki-powiadmiłeś o tym fakcie urząd skarbowy?zapłaciłeś podatek?masz w autku radio?a masz abonament na nie wykupiony? a mp3 w kompie masz? tak? a więc i ty chyba wybiórczo stosujesz prawo?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-27 13:29
    ***RADEK25 - masz rację , nikt idealny nie jest. Ale musisz przyznać , że Orange to mistrzowie świata w arogancjkim traktowaniu klienta , czegosz masz tutaj namacalne dowody , w Twojej wypowiedzi też widzę symptomy takiego zachwania przez a) pogardę jaką masz do klientów którzy płaca mało , a wierz mi , że jest ona zupełnie nieuzasadniona , oraz b) to , że piszesz do kogoś z małej litery.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-27 13:31
    Jedną rzec muszę Ci powiedzieć - nie kłamię. Jest takie indyjskie powiedzenie - jeśli nie chcesz lub nie możesz powiedzieć prawdy , to przynajmniej nie mów nieprawdy. A drugie , o którym też już kiedyś pisałem - prawda przybliży do Ciebie każdego ,a kłamstwo zrazi do Ciebie wszystkich. Dedykuję jedno i drugie Orange.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-27 13:34
    Na zakończenie to ceny telefonów są horrendalnie (absurdalnie) wysokie i to wcale nie jakichś ekstra modeli , przynajmniej w Plusie dla klientów indywidulanych , a co do ceny za minutę w odniesieniu do interconnectu , to nie wiem jaki jest ten drugi , ale widziałem ofertę Ery w której minuta do wszystkich była po 50 groszy razem z niezłymi telefonami po dobrych cenach , więc chyba się musiał zdarzyć cud. Drugi cud to ferta 2* więcej w TT , gdzie cena minuty poza sieć to 30-39 groszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-02-27 13:40
    Na zakończenie - nie broń Orange. Nie są tego warci , a już na pewno nie w tym przypadku. Lojalność i wymagania obowiązują u operatorów tylko w jedną stronę. Dla nich jesteś(my) tylko numerem telefonu i niczym więcej , nie łudź się. Twoja wyrozumiałość się skończy przy pierwszej nierozpatrzonej w terminie reklamacji , a wiesz (uwierz) , że jak to się mówi "Orange potrafi" :-( Uwierz mi - piszę z własnego doświadczenia i niech Cię nie zmyli mój host.
    0
  • Users Avatars Mini
    Borewicz-1 pisze: 2006-02-27 13:46
    Przyszlosc jest jasna ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 15:50
    *RADEK25: Jeśli chodzi o panie w sklepach to tak się akurat składa że mam kilka znajomych w sklepach i jakoś żadna nie notuje ile razy sika. A to, że jakiś prywatny właściciel sklepu sobie takie zasady wymyśli to należy tylko współczuć jego pracownikom. Chodzi mi tylko o to, że żadne przepisy unijne nie regulują kwestii sikania więc nie gadaj już tych bzdur. Kasy nie pożyczam, abonamenty mam opłacone. A posiadanie mp3 nie jest nielegalne.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 15:51
    Nawet swoje DVD mogę pokopiować sbobie i nie łąmię prawa jeśli to robię na własny użytek. Więc może nie oceniaj osób, których nie znasz własną miarą. Bo się tylko ośmieszasz.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 16:01
    Zresztą, chyba nawet gdybym pożyczył od rodziców pieniądze i nie powiadomił o tym fakcie Urzędu Skarbowego to chyba jest różnica między mną a światowym koncernem Łorencz? Swoją drogą to nie słyszałem, żeby był obowiązek zgłaszania pożyczek w Urzędzie Skarbowym. Ale może o czymś nie wiem. Chyba, że chodziło o darowiznę. Mniejsza z tym. Jałowa dysputa.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-27 16:01
    *RADEK25 - po pierwsze to skąd wiesz jak ja używam telefonu ? ile dzwonię, czy tylko smsuję itd ??? po drugie do czego będę używał V3x to moja sprawa, choćbym miał na niego podrywać laski ze wsi ;D (chyba mierzysz ludzi swoją miarą) po trzecie interconnect to nie jest rzecz niezmienna, dana raz na zawsze,w Finlandi wynosi mniej niż 20gr na minutę, a wiesz kto broni wysokich stawek interconnectu ? no ? nasi OPERATORZY, m.in. orange, więc o co chodzi ? można przeciez go obniżyć nawet do 5gr za min
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-27 16:07
    zauważyłem dziwną tendencję wśród ludzi wypowiadających się w imieniu operatorów, takich jak *RADEK25, a mianowicie twierdzą oni zawsze, że ktoś kto ma duże wymagania wobec operatora, wymago choćby takiego traktowania jak na zachodzie, to znaczy że jest... 12 latkiem, który ma alcatela, telefonu używa co najwyżej do dzwonienia, ew. raz na rok wyśle MMSa, chciałem się spytać na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski ??? myślę że zademonstrowałeś SWÓJ jakże "wysoki" poziom :D
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 16:09
    Tak się zastanawiam. Czemu firma Łorencz nie przeniosła tych 13 numerów w terminie. W teorię awarii jakoś mie się nie chce wierzyć bo przecież część osób przeniosła swoje numery bez problemu. Czyżby to był bajzel w firmie a może celowe działanie bo ci klienci byli zbyt kluczowi i płacili duże rachunki? Hehe. Tak czy siak obciach na maksa.
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 16:12
    ---issa---co do małych liter to nie jest tak jak mowisz po prostu pisałem z kawa w ręku i nie maiałem jak wcisnąć shift, liczy sie merytoryka a nie gramatyka - patrz kultura wypowiedzi w necie...Co do orange to z moich obserwacji wynika że 100 % zasadnych reklamacji jest uwzgledniane, i mało tego duży odsetek niezasadnych też...Co co Ciebie remik-kłamca jesteś że hej...już widzę te twoje przestrzeganie prawa,poczytaj o dyrektywach a się przekonasz czy SANEPID nie wymaga takiego rejestru...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 16:14
    ---remik i lenoox- ciency z was znawcy tematu-marudy i tyle---bez odbioru---!!! issa przynajmniej Ty piszesz sensownie.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 16:20
    A co ma sanepid do np. sklepów przemysłowych? Rozumiem jak ktoś jest masarzem czy piekarzem. Akurat nikogo takiego nie znam. Zresztą chyba mówiłeś coś o prawie unijnym regulującym sikanie. Co ma do tego Sanepid? To chyba nasza instytucja jest. Może już zacznij odrabiać lekcje. Już widzę jak orange załatwia niezasadne reklamacje. A to dobre. :-) Dobre bo śmieszne. EOT
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-27 16:20
    remik - dokładnie tak było właśnie. Nie przenosi w pierszym okresie funkcjonowania usługi numeru jakiś "pikuś" - żeby czasem ktoś się nie obraził zaraz - tylko klienci dla których jest to wymierna korzyść przy czym najważniejszy jest numer telefonu. No - owszem - jakiś zdeterminowany indywidualny użytkownik z taryfą za 50 złotych też to mógł być... Ale szczerze w to wątpię ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-27 17:01
    *wlo: no "pikusiów" pewnie było mało wśród tych co się przenieśli z numerem. A już idę o zakład, że wśród tej trzynastki z problemami nie było żadnego "pikusia", hehe. Takie mam przeczucie :-).
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-27 19:03
    hehe tak myślałem *RADEK25 - że nie będziesz potrafił obalić moich argumentów... ale cieszę się że kolejnemu pseudo-znawcy udowodniłem że polscy operatorzy to DNO jeśli chodzi o ceny (co wytknęła nam ostatnio KE) jeśli chodzi o obsługę i podejście do klienta, no i oczywiście jeśli chodzi o ceny telefonów... a orange jest z naszych opów najgorsza pod KAŻDYM z tych względów, więc nie dziwie się sposobowi prowadzenia dyskusji przez ciebie, nie dziwię się, bo to typowe dla pracowników orange...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-27 19:06
    także przewrotnie stwierdzę że jesteś "godnym" reprezentantem orange, dajesz zarys buty, hamstwa i olewki jaka czeka każdego klienta w orange... która zresztą należy do TPsa, co też wiele tłumaczy
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 20:42
    ---lennox---sorry za stwierdzenie---ale ty chyba jesteś nienormalny---opy bronią interconect-u,puknij sie człowieku w głowę---interconect narzucony jest opom! Jesli interconekt spadłby do 20 gr to Orange, Era i Plus mogliby np zejść ze stawki do 40 gr za min. mieli by 20 groszy na czysto, a teraz : Orange : 75 - 60 = 15, heyah 68 - 60=8 itd...itp... i kleent byłby happy.I gdzie zarabek byłby większy---no gdzie...???
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 20:49
    ---i tu lennox swoim stwierdzeniem--- cytuję: "także przewrotnie stwierdzę że jesteś "godnym" reprezentantem orange, dajesz zarys buty, hamstwa i olewki jaka czeka każdego klienta w orange... która zresztą należy do TPsa, co też wiele tłumaczy" powalił mnie na kolana; a to dobre, orange olewa klienta, a kto używa kalendarza i umawia klienta, a kto wprowadził net do salonów, najlepszy konfigurator tel., saturatory z wodą, koncik wypoczynku, kto pozwala zmieniać plan taryfowy na nowy ...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 20:52
    cd. jesli takowy ma być dla klienta lepszy? Ty nawet nie wiesz ile znaczy dla każdego konsultanta klient, klient to przecież kasa, a jeśli klient wraca z bombonierką albo 0,7 to raczej w orange jest ok-i Ty nie masz racji...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 20:58
    ---nie wiem jaki by musiał znaleźć sie kretyn w dowolnym salonie dowolnego opa by olewać klienta, każdą sprawę da sie załatwić i każdy zadowolony klient który wraca to poza satysfakcją dodatkowa kasa.Więc nie wiem oczym Ty lennox mówisz...a jeśli by sie juz taki znalazł to jakaś czarna owca i ma tyle pojęcia o handlu co świnia o gwiazdach...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 21:07
    ---lennox---a po czym stwierdzam jakim jesteś klientam---po Twoim stylu pisania, analizujac Twoje wypowiedzi stwierdzam iż jesteś typem człowieka któremu ciagle nic nie odpowiada, człowiekiem który przeczyta specyfikację danego fona , i biegnie zagiąć sprzedawcę w salonie jakimś wyszukanym pytaniem,jeśli Ci wyjdzie to cieszysz sie jak dziecko i chwalisz na imprezach jaki to jesteś "gość" a jeśli nie wyjdzie to masz pianę w gębie! jeśli chcesz mp3 to sobie playera kup...
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-02-27 21:26
    *RADEK25: Jeśli chodzi o interconnect to masz rację tylko w jednym. Dawno temu, kiedy startowały komórki opy rozliczały się wg zasady "pay and keep" czyli nie było rozliczeń miedzyoperatorskich. Stwierdzono, że większość połączeń jest F2M i aby "wyrównać" rynek wprowadzono stawkę interconnect. Dziś WSZYSTKIE opy tego bronią bo to, jak dobrze pamiętam, ponad 30% dochodów. Nie wyobrażam sobie, że którykolwiek z nich zrezygnował z takich dochodów bez kolejnej decyzji administracyjnej ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-02-27 21:27
    Oczywiście wprowadzono stawkę interconnect decyzją administracyjną czyli można powiedzieć, że narzucono.
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-27 21:36
    ---tymis---z tego co wiem to opom nie zależy na tak wysokim interconect, nie wiem jaki jest współczynnik wymian połaczeń miedzy operatorami i kto ile na tym zarabia, wiem i to potwierdzone że sieci nie mogą tego przeforsować, nie same z siebie...brak współpracy...tymis---jedna z najbardziej logicznych wypowiedzi to Twoja---przynajmniej człowiek może dowiedzieć sie tego czego nie wie,fachowo,konkretnie i na temat- a nie te wypociny i użalania
    0
  • Users Avatars Mini
    observator pisze: 2006-02-28 08:09
    Stawka interconnectowa jest na ręke najbardziej... TP SA. Gdyby ktoś nie wiedział, to obecnie coraz większa część przychodów tepsy pochodzi z ruchu na komórki. A w planach standardowych te połączenia kosztują ponad złotówkę za minutę. Czemu? Ano oczywiście operator tłumaczy się interconnectem. Urząd ds. ochrony tepsów nie kwapi się więc z decyzjami administracyjnymi. Kaska leci do tepsy i do orangutana a potem fruuuu do Francji. I jak ma być normalny rynek?
    0
  • Users Avatars Mini
    observator pisze: 2006-02-28 08:12
    A drugi powód nieobniżania interconnectu jest chyba oczywisty - pompowanie wartości spółek telekomunikacyjnych. Po prostu wysoki interconnect = wysokie przychody.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-28 14:03
    nie no *RADEK25 - potwierdziłeś wszystko co o tobie i orange mówiłem, olewka, hamstwo, nieuzasadnione obelgi itp. wszak ja też jestem potencjalnym klientem orange, swojego czasu byłem w idei, miesięczne rachunki ok 150-180zł, teraz jestem w plusie i mam rachunki ok 100zł, ale obsługa klienta w orange jest poprostu podręcznikowym przykładem tego jak się nie powinno tego robić, w ogóle w Polsce powiedzenie "klient nasz pan" jest nieznane, ale orange przebija wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-28 14:07
    pozatym jeśli twierdzisz że operatorzy nie bronią tak wysokiego interconnectu to ci powiem jedno: chłopie, chyba ty jesteś nienormalny, ***** wiesz i szkoda czasu dla ciebie. Powiedz mi jeszcze tylko kto go broni ? Zresztą nawet się nie wysilaj, pokazałeś że się nie znasz na temacie, a twoje chamstwo wobec mnie demonstruje stosunek orange i jego pracowników do klienta, bo powtarzam, ja, tak jak każdy tutaj jestem potencjalnym klientem, ale TPsa (ktorej częścią jest orange) ma w d... klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-28 14:11
    pozatym nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie na jakiej podstawie wyciągasz tak oderwane od rzeczywistości, irracjonalne wnioski na mój temat, czy my się znamy ? w każdej swojej wypowiedzi opowiadasz o jakichś swoich fantazjach na temat mojego życia, "po co ci V3x, żeby zarywać laski na wsi", "stwierdzam iż jesteś typem człowieka któremu ciagle nic nie odpowiada, człowiekiem który przeczyta specyfikację danego fona, i biegnie zagiąć sprzedawcę w salonie jakimś wyszukanym pytaniem" o co chodzi ?
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-28 14:21
    nie wgłębiając się już dalej w twoją komiczną, kompletnie chybioną, analizę mojej osoby, odpowiem na twoim poziomie: uważam że jesteś chamem i tępakiem, który dostał pracę w orange i dla ciebie to jest jakieś wyróżnienie (sic!) a słoma ci z butów wystaje,aż się sypie :D pozatym jesteś prosty, nie rozumiesz co się do ciebie mówi,dlatego w każdej odpowiedzi wysuwasz coraz dalej idące, niczym nie poparte insynuacje,szkoda słów na takiego przygłupa,potwierdzasz że w orange pracują tylko chamy
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-28 14:25
    i uprzedzając twoje pytanie, skąd to wszystko wiem odpowiadam: "po Twoim stylu pisania, analizujac Twoje wypowiedzi" dochodzę do takich wniosków, dodam jeszcze że to co piszecz o orange to jest jakiś kosmos, gdzie ty żyjesz ? że masz tak oderwane od rzeczywistości poglądy. Nikt tak nie olewa klienta jak orange i nie mam tu na myśli pojedyńczych pracowników, tylko CAŁĄ FIRMĘ
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-28 22:09
    ---lennox---spadło Ci ciśnienie, lepiej --- jeszcze zrób sobie herbatkę ziołową i całkiem przejdzie...jeśli ja jestem tępakiem jak mnie nazywasz to na Ciebie brak słów, trzymasz się swojej tezy i brniesz na oślep nie mając racji...a swój poziom pokazałeś od początku w obelgach pod adresem moim,orange itd...nie bronię orange bo to nie "świeta krowa" reaguje tylko na bzdury które piszesz bo krew mnie zalewa jak je czytam...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-28 22:14
    ---lennox---i jeszcze moja sugestia co do pseudo nie uznawanych reklamacji---każdą reklamację składaj pisemnie, jeśli w ciągu 30 dni nie otrzymasz odpowiedzi uznają Ci ją za zasadną, reklamacja słowna nigdy nie zadziała z dobrym skutkiem bo nie masz na nią dowodu, nie każdy zostawia po takiej rozmówce ślad i są efekty, sam jestem klientem i wiem jak to jest walczyć o swoje,ale jak dotąd mam 100% skuteczności,i nie unoś się chłopie bo nie do tego to forum powstało...
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-28 22:20
    ---lennox---co do buty i chamstwa to przejdź się na pocztę, do urzędu skarbowego, do zus, wydziału komunikacji, jakiegokolwiek urzędu w Polsce i tam to dopiero zaznasz tych określeń w prawdziwym tego słowa znaczeniu, mam jeszcze prośbę jak możesz to napisz jak okazano Ci ta arogncję w orange---
    0
  • Users Avatars Mini
    RADEK25 pisze: 2006-02-28 22:26
    ---a i jeszcze nie odniosłem się do "uważam że jesteś chamem i tępakiem, który dostał pracę w orange" Nie trzeba być pracownikiem orange by znać zasady handlu i temat.Piszesz że ja nie mam prawa Cię oceniać i znać ale Ty już takie prawo posiadłeś. Znasz może książkę "Powracająca Fala" ,jest tam taki morał że wszystko co w życiu zrobiłeś złego wróci kiedyś do Ciebie i kopnie Cię ze zdwojoną siłą, więc Ciebie też ktoś kiedyś tak zasadnie podsumuje...bez odbioru!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    thomas pisze: 2006-03-04 18:45
    ....panowie, tak wszyscy dzialamy jacy jestesmy sami, jezeli goscie ze sloma w butach przychodza do sklepow to sila rzaczy im wystaje i to widac, czasami mozna przeczytac, jedna sprawa jest polityka globalna firmy (a ta niestety zalezy od skladu RN, skald RN bierze sie natomiast stad ile kto ma udzialow, akcji itp.), inna ludzkie i mile zachowanie, proponuje zaczac od samych siebie...
    0
  • Users Avatars Mini
    ka pisze: 2015-08-15 14:03
    Nie polecam funboxa. Mam takie coś od kilku tygodni i tylko same problemy. Nawet technicy już nie chcą przyjeżdżać a neta nie ma od 130 godzin . Chyba orange nie zależy na klientach ....
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: