Mastercard w płatnościach IKO

Newsy
Opinie: 3

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo posiadający karty Mastercard mogą płacić zbliżeniowo telefonem z IKO.

Do aplikacji została wydana aktualizacja umożliwiająca dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonem w połączeniu z kartami płatniczymi Mastercard (dotyczy telefonów z systemem Android). PKO Bank Polski wydaje karty Mastercard do PKO Konta dla Młodych, Konta Inteligo, kont dla bankowości osobistej i prywatnej oraz w formie kart kredytowych.

Wraz z rozszerzeniem listy wydawców kart umożliwiających płatności mobilne z aplikacją IKO, usprawniony został również sam proces płacenia telefonem niezależnie od tego, czy klient korzysta z karty Visa czy Mastercard. Ponadto użytkownik będzie mógł decydować, czy chce płacić telefonem zablokowanym czy też dopiero po zalogowaniu do aplikacji IKO.

Podczas płacenia telefonem nie jest wymagane połączenie z internetem.

Dzisiaj już 2/3 wszystkich płatności kartami Mastercard to transakcji zbliżeniowe. Następnym krokiem jest zastąpienie plastiku telefonem z cyfrowym odpowiednikiem karty płatniczej. Ten sposób płatności wygląda bardzo podobnie, jak transakcja kartą, i wykorzystuje tę samą infrastrukturę sieci terminali zbliżeniowych, która w Polsce należy do najlepiej rozwiniętych na świecie. Dzięki temu już dziś w czasie zakupów w sklepie możemy zastąpić portfel telefonem i płacić z jego pomocą. Wierzę, że dzięki dużej skali działalności PKO Banku Polskiego to przejście w kierunku mobilnych płatności będzie jeszcze szybsze. Tym bardziej cieszymy się, że posiadacze kart Mastercard banku mogą już płacić w ten innowacyjny, a zarazem wygodny i bezpieczny sposób – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Zbliżeniowo telefonem można płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe, czyli w 395 tysiącach terminali w całej Polsce (dane Narodowego Banku Polskiego według stanu na koniec 3 kwartału 2016 roku).

Klienci, którzy dotychczas korzystali aktywnie z płatności zbliżeniowych telefonem przy użyciu aplikacji IKO, najczęściej płacą w sklepach i marketach spożywczych (ok. 50 proc. wszystkich transakcji), na stacjach paliw (9 proc.) i w restauracjach (8 proc.). Tylko 35 proc. wszystkich płatności zbliżeniowych telefonem zostało dokonanych w 10 największych polskich miastach, co pokazuje, że funkcja jest popularna również w mniejszych miejscowościach. Najwięcej tego typu operacji klienci dokonali w Warszawie (12 proc.), we Wrocławiu (5 proc.) i w Krakowie (4 proc.). Klienci, którzy dotychczas aktywowali płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, dokonują za jej pomocą średnio 4 transakcji miesięcznie. Najaktywniejszy klient w lutym wykonał aż 78 transakcji (średnio prawie 3 transakcje dziennie).

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: