PLAY będzie miał w tym roku 6 stacji 5G

Newsy
Opinie: 0

PLAY opublikował swoje wyniki za 2018 r.

PLAY na koniec roku miał 15,0 mln klientów raportowanych i 12,7 mln klientów aktywnych (zmiana odpowiednio o -1,3% i +2,1% r/r).

Udział klientów kontraktowych wzrósł do 65,7% (+3,7 pp r/r), a poziom odejść tych abonentów pozostał na poziomie 0,8% w ciągu roku.

Aktywna baza klientów kontraktowych wzrosła o ok. 360 tys. r/r, czyli o 4,1%.

Średni całoroczny wskaźnik ARPU wzrósł do 32,3 PLN (+1,0% r/r), osiągając 32,4 PLN w IV kwartale (+0,6% r/r), przy poziomie multiSIM rosnącym do 42% bazy klientów

PLAY miał na koniec 2018 7003 stacji bazowych  (+22% r/r), z 563 nowych lokalizacji uruchomionych w IV kwartale.

Cel strategiczny dotyczący rozbudowy własnej sieci został rozszerzony do 9 500 stacji bazowych na koniec roku 2021.

PLAY podał, że w tym roku zamierza uruchomić 6 stacji 5G. Na razie nie wiadomo kto będzie ich dostawcą, ale można się spodziewać, że będzie to Huawei.

PLAY chce być także trzecim dostawcą usług telewizyjnych "przez internet" (OTT TV) w 2022. Z nowych BOX-ów TV z Android TV korzysta na razie 9 tys. klientów.

Z PLAY24 (aplikacja i www) korzysta 4 mln klientów, a e-faktury 93% wszystkich abonentów.

Pomimo budowy własnej sieci, wzrosły znacznie koszty roamingu krajowego - o 80 mln zł do 272 mln zł.

Negatywny wpływ RLAH został ograniczony do zaledwie 15 mln zł.

Przychody operacyjne osiągnęły 1 807 mln PLN (+3,9% r/r) w IV kwartale, w równym stopniu poprzez wzrost przychodów z usług i sprzedaży towarów. W rezultacie przychody w całym roku wyniosły 6 839 mln PLN (+2,5% r/r) z przychodami z usług w wysokości 5 083 mln PLN (+4,2% r/r), podczas gdy sprzedaż towarów i pozostałe przychody spadły do 1 756 mln PLN (-2,0% r/r) ze względu na niższy udziału sprzedaży urządzeń w ramach umów pozyskania i utrzymania klientów

Zysk netto wzrósł do 202 mln PLN w IV kwartale (+41,5% r/r) i do 745 mln PLN w całym roku (+92,2% r/r), odzwierciedlając poprawę w kosztach ogólnych i zarządu, a także niższe koszty finansowe netto, zawyżone w 2017 r. przez wydatki związane z refinansowaniem w tamtym okresie.

Nakłady inwestycyjne wyniosły w IV kwartale 241 mln zł (+95,7% r/r) i 751 mln zł w całym roku (+15,5% r/r) - powodem jest szybka budowa własnej sieci.

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: