PLAY podał swoje wyniki za I kw. 2014 r.

Newsy
Opinie: 19

Przychody operatora w tym okresie wyniosły 986 mln zł (wzrost w porównaniu rok do roku o 13%). Przychody z usług osiągnęły poziom 801 mln zł (wzrost o 21%). EBITDA to 238 mln (wzrost o 13%). Marża EBITDA wynosiła w tym okresie 24.2%. Liczba klientów na koniec I kw. 2014 osiągnęła poziom 10.94 mln (wzrost o 17% rok do roku). 45% bazy to klienci usług postpaid.

PLAY podał także, że przychody detaliczne (z usług) za ostatnie 12 miesięcy kończące się w marcu 2014 r. wyniosły 3.056 mld zł (wzrost o 21%). Wartość Adj. EBITDA za ten okres wyniosła 845 mln (wzrost o 44%).

PLAY aktywuje 50-60 tys. aktywnych użytkowników LTE co miesiąc. Na koniec I kw. 2014 PLAY miał 250 tys. użytkowników LTE (osoby, które posiadają odpowiednie urządzenie i transmitują dane). Już ponad 50% ruchu jest w sieci LTE. W Warszawie PLAY uruchomił w ostatni weekend UMTS 900. Do końca roku UMTS 900 będzie działać w całym kraju.

Kontakt na roaming krajowy z Orange kończy się w grudniu 2015 r. Szef PLAY dodał: "Nie blokujemy Orange, można go włączyć poprzez kontakt z call center - nasza decyzja to dbanie o jakość usług. Klienci powinni korzystać z automatycznych ustawień - to gwarantuje najlepszą jakość dla klienta." PLAY we współpracy z T-Mobile zapewnił dużo szybsze (niż z Orange) przełączanie pomiędzy tymi sieciami w roamingu. PLAY zapewnia, że nie zamierza ograniczać w żaden sposób dostępu do sieci Orange.

PLAY sprzedaje już niemal wyłącznie smartfony. 30% z nich obsługuje LTE.

PLAY zamierza kontynuować kampanię reklamową z celebrytami. Tempo dynamiki przyrostu bazy nieco zwalnia.Zmniejsza się także udział PLAY w rynku MNP.

Wyniki PLAY za I kw. 2014 roku oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w marcu 2014 r.:

              Dwanaście miesięcy do 31 marca    
miliony zł/ tysiące I kw. 2013 I kw 2014 Zmiana IV kw. 2013 I kw. 2014 Zmiana 2013 2014 Zmiana
Przychody 875 986 12.7% 979 986 0.7% 3,660 3,832 4.7%
Przychody z usług 802 938 17.0% 910 938 3.1% 3,376 3,594 6.5%
Przychody z usług detalicznych 663 801 20.9% 782 801 2.5% 2,519 3,056 21.3%
Skorygowany wynik EBITDA 100 238 137.6 % 211 238 13.1% 587 845 44.1%
marża EBITDA 11.5% 24.2%   21.5% 24.2%   16.0% 22.1%  
Baza abonentów 9,380 10,943 16.7% 10,733 10,943 2.0%      
Baza abonamentów kontraktowych  4,135 4,924 19.1% 4,770 4,924 3.2%      
% udział abonentów kontraktowych 44.1% 45.0%   44.4% 45.0%        

Prezentacja:

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pgk pisze: 2014-05-23 11:08
    W jakim my kraju żyjemy? PL czy UK? Czy nie można by załączyć informacji w języku polskim? Fakt, że większość rozumie, ale i tak mimo wszystko uważam, że na polskim portalu powinny być informacje w języku ojczystym.
    22
  • Users Avatars Mini
    Red pisze: 2014-05-23 11:15
    pqk nie dziw, się prezes P4 nie zna polskiego :) to mu robią po angielsku prezentację
    8
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2014-05-23 11:26
    No sorry, kto jest ważniejszy, prezesik, czy "we people"? Tylko dają ludziom do zrozumienia gdzie ich mają, i co się liczy ($$)
    4
  • Users Avatars Mini
    Kristo pisze: 2014-05-23 12:03
    Niech spadają do UK jak wszystko jest po angielsku, dlatego między innymi za to nie lubię fioletowego gluta.
    2
  • Users Avatars Mini
    SimplusowiecU pisze: 2014-05-23 12:10
    A gdzie szumnie wczoraj zapowiadana PIĄTKA?
    0
  • Users Avatars Mini
    marianek pisze: 2014-05-23 12:14
    @mati: Celem każdej, prywatnej firmy jest zysk. Po to właściciele inwestują w biznes, żeby zarobić. Klienci są tylko środkiem do osiągnięcia tego celu. Firma będzie o nich dbać tylko wtedy, gdy będzie to dla niej opłacalne.
    4
  • Users Avatars Mini
    IaRiCo pisze: 2014-05-23 13:53
    coś kiepskie te wyniki albo liczba klientów przeszacowana. Skoro maja prawie 11 milionów abonentów (a pozostała czwórka po 13 milionów) to EBIDTA 3 krotnie mniejsza od konkurencji jest raczej porażką. Mamy możliwe 3 powody: (1) nie maja 11milionów klientów tylko znacznie mniej, (2) ich oferta jest dużo tańsza od konkurencji, ale jeśli tak to dlaczego wszyscy do nich nie przeszli, (3) za dużo w stosunku do przychodów maja kosztów bezpośrednich sprzedaży. Jak jeszcze weźmiemy pod uwagę to, że konkurencja więcej inwestuje to marnie to wygląda. Rozsądnego inwestora na zakup firmy to nie skusi bo mały potencjał do restrukturyzacji, mała rzeczywista baza abonentów, niski przychód na klienta i niedoinwestowana sieć.
    3
  • Users Avatars Mini
    adew pisze: 2014-05-23 14:13
    IaRiCo: EBITDA jest sporo niższa od konkurencji, bo kasa poszła na celebrytów ;) a tak poza tym, to przecież Play cały czas się buduje, stawianie nowych masztów i anten kosztuje. A konkurencja już swoją infrastrukturę ma, teraz się tylko modernizują i stawiają LTE.
    2
  • Users Avatars Mini
    marianek pisze: 2014-05-24 00:11
    Zastanawia mnie czemu mój komentarz został zminusowany. Firmy nie zakłada się po to, żeby uszczęśliwiać ludzi. Firmę zakłada się po to, żeby na niej zarabiać. Klienci są tylko środkiem do osiągnięcia zysku, o klientów się dba tylko wtedy, gdy przynosi to większe zyski - tak to niestety wygląda w gospodarce kapitalistycznej. Jeżeli ktoś ma inny pogląd na ten temat, to niech podzieli się swoją opinią zamiast minusować moje komentarze.
    7
  • Users Avatars Mini
    Qsqs pisze: 2014-05-24 00:18
    Brakuje tu najważniejszej informacji - ilu celebrytów do nich przeszło. Magda Masny ze skrzydełkami już tam jest, czy jeszcze nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-24 00:20
    @marianek Ja się z tobą zgadzam, te firmy są do zarabiania pieniędzy a "dawanie czegoś" przez operatora jest tylko środkiem do osiągnięcia celu biznesowego, tylko durnie,ignoranci i gimbaza która nie rozumie ekonomii minusuje. Ja mam pytanie do redakcji, czy was nie dotyczy ustawa o języku polskim? Co mnie obchodzi ten angielski marketingowy bełkot. Po raz kolejny pokazaliście że "kopiuj-wklej" to wasze metody pracy.
    6
  • Users Avatars Mini
    Davidov pisze: 2014-05-24 17:20
    Liczę klientów można odłożyć między bajki - w sumie wstyd że operatorzy go w ogóle pokazują w tej formie (wliczają w te miliony karty z rocznym okresem ważności konta, itd.. Jednym słowem - Enron. Niech pokażą ilu jest aktywnych i ilu płaci ;-) "Marża EBITDA wynosiła w tym okresie 24.2%" - powtórzę za jednym z poprzedników - to słąby wynik na tle innych telekomów w Polsce i na świecie. Natomiast niewątpliwie "rosną". Niskie ceny kosztem marży. Ale to się już kończy... ;-) pzdr, D.
    2
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-05-26 13:12
    @asf Masz wszystko opisane po polsku. Tabelkę z najważniejszymi danymi też. Play już od dawna robi prezentację w języku angielskim. Z żalem kieruj się do nich. Jak nie rozumiesz po angielsku to zawsze możesz pooglądać plejowych celebrytów, których tak uwielbiasz :D
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-26 13:32
    @Grzegorz Po angielsku rozumiem, ale żyję w Polsce, GÓWNO mnie obchodzą plajowe standardy prezentacji, jak również ich wyniki. Polski portal ma pokazywać info w języku POLSKIM. Już "unboxować" się oduczyliście, dało się napisać "rozpakowanie pudełka"? Od celebrytów to akurat na wymioty się zbiera i nie tylko mnie:-) Zwłaszcza plajowych.
    1
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-05-26 13:46
    @asf Dostałeś lekko sarkastyczną odpowiedź za czepialstwo :D Odnośnie prezentacji rozumiem niezadowolenie, ale nasza wina to nie jest. Wklejamy oryginał dla dopełnienia całości (mało który portal to robi). Poza tym przerabianie tego wszystkiego trwałoby wieki. Może Play przeczyta twój komentarz i weźmie sobie do serca twoje słowa. Cuda się zdarzają :[]
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-26 14:11
    @Grzegorz Choć nie jestem i nie będę klientem tej psudosieci to życzę im lepiej doprowadzenia tego czegoś zwanego "siecią" do przyzwoitości bo inaczej to im jeszcze więcej klientów ucieknie:-) I tyle w temacie plaj.
    2
  • Users Avatars Mini
    akb pisze: 2014-05-27 08:32
    Witam uwielbiam komentarze krytyczne od osób nie bylem klientem i nie bedę to skąd ocena?P4 ma najlepszą obsługe klienta i proste zasady .mam telefon i w p4 i TMPL w p4 zawsze jest umowa na jednej kartce jasna czytelna i zgodna z ustaleniami w TMPL umowa ma 8 stron zadna nie mówi o tym co podpisuję i zawsze potem skladam reklamacje bo nic sie nie zgadza i za każdym razem wiem wiecej o usługach niż konsultanci TMPL , oferta jest i tu i tu dobra szczególnie jak ma się firmę choc krótsze umowy w P4 Ulubione slowo na infolini TMPL nie wiem i gdzie co Panu ktoś powiedział ja wiem... ze .. każdy odpowiada za siebe i warunki ofert są bardzo różne w P4 wszyscy mają tą samą ofertę jasną i pzrejrzystą i każdy konsultant ją dobrze zna Teraz zawieram wszystko w punktach nic przez internet, bo tam mam zawsze jasno wytłumaczone szczególnie w zaprzyjażnionym punkcie TMPL proponuję nie opisywać sie jaką korzyść ma firma -skupmy się wszyscy na swoich korzysciach:)
    -3
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-27 15:11
    @akb Chyba czytanie ze zrozumieniem ci nie wychodzi:-) Napisałem "nie jestem i nie będę". A niestety byłem stąd wiem, poczytaj sobie opinie innych którzy byli lub są klientami tego tworu zwanego plaj.
    0
  • Users Avatars Mini
    XXX pisze: 2014-05-31 00:44
    A gdzie najważniejsza informacja zysk/strata netto???????????
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: