Plus chce zablokować Netię wprowadzeniem "własnych" MVNO

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 60

Według informacji dziennika Puls Biznesu, Polkomtel rozważa współpracę z MVNO. Jako potencjalnego partnera spółki wymienia się m.in. Empik. Takie plany pojawiły się podobno w aktualizowanej właśnie przez spółkę strategii. W projekcie konsultowanym z komitetem strategicznym rady nadzorczej operatora jest mowa o nawiązaniu współpracy z tzw. MVNO (operatorem posiadającym częściową infrastrukturę telekomunikacyjną) lub service providerem (podmiotem świadczącym usługi telekomunikacyjne wyłącznie z wykorzystaniem obcej infrastruktury).

Z informacji uzyskanych nieoficjalnie z kręgów zbliżonych do akcjonariuszy Polkomtela wynika, że na liście potencjalnych service providerów znajdują się m.in. Gadu-Gadu oraz bank PKO BP.
Mirosław Bielicki, wiceprezes Polkomtela odpowiedzialny za rozwój spółki, odmawia komentowania naszych informacji. Wypowiada się jedynie ogólnie na temat możliwości przyszłej współpracy firmy z operatorami wirtualnymi.

"Jestem przekonany, że service providerzy wkrótce pojawią się na naszym rynku, bo wymuszą to regulacje obowiązujące w Unii Europejskiej. Niedługo rozpocznie działalność czwarty operator komórkowy, który również będzie liczył na wykorzystanie istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej z wykorzystaniem roamingu wewnętrznego. Z naszego punktu widzenia jest obojętne, czy będziemy współpracować z nim, czy z service providerem bez żadnej infrastruktury. Nie mamy nic przeciwko takiemu podmiotowi pod warunkiem, że wniesie coś ciekawego do naszej współpracy" — mówi Mirosław Bielicki.

Opinie:

Opinie archiwalne (60):

Komentuj

Komentarze / 60

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    emilmaj pisze: 2005-10-19 10:03
    bo plus to zlodziejska siec
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2005-10-19 10:03
    Sztuczna konkurencja...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-19 10:12
    "że wniesie coś ciekawego do naszej współpracy" No właśnie... Tylko co mogą wnieś ci wszyscy MVNO oprócz chęci (wy)zysku - z klientów i swojego żywiciela? Tu jest problem naszego rynku właśnie, że firmy pokupowały licencje na świadczenie usług MVNO w myslą o czym? Ze trzech operatorów udostępni im swoje sieci? I niby oni wtedy będą się mienić jako ci, którzy rozwalają monopole, zwiększające konkurencję? Śmieszne do potęgi ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mario pisze: 2005-10-19 10:19
    Pani emilmaj. Posiadam maxprofit 30 i dzwonię za 20gr do wszystkich stacjonarnych i plusa oraz za 10gr do 30 wybranych numerów (abonament 1zl) z 1s naliczaniem. Za 30zł daje mi to od 150 do 300 min rozmów. I kto tu mówi o złodziejskiej sieci?
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-10-19 10:27
    A ja sie znowu nudze na informie w szkole :) Wolalbym siec Adidas albo Nike :)
    0
  • Users Avatars Mini
    gregmar pisze: 2005-10-19 10:27
    *mario - święta racja. Ja wszystkie karty mam teraz na MP! i jest o niebo taniej. Stacjonarny mam przez 1069 i jak patrzę ile poszło GROSZY za połączenie to się śmieję.:) (z TPSA)
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2005-10-19 10:54
    reboot: pewnie - sieć Nike lub Adidas i do każdej aktywacji złoty łańcuch i bezpłatne golenie główki...a no i dres oczywiście z odpowiednią ilością pasków:) Straszne, że młodzieży tak łatwo można zrobić pranie mózgu po którym metka na ubraniu określa człowieka...:/
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-19 11:17
    Pan Skrodzki zapowiadał w Idei na początku roku, że do końca 2005 roku pojawią się MVNO w Idei/Orange i jakoś ani widu, ani słychu. Ten pan już tam nie pracuje :D Poza tym nie wiem, co oni mogą jeszcze zaproponować, bo dużo taniej już na pewno nie będzie. W Niemczech to jest np. tak, że E-Plus chciał odebrać klientów innym operatorom i udostępnił swoją sieć kilku bądź kilkunastu MVNO. Jest nawet specjalna submarka dla Turków z tanimi połączeniami do Turcji i strona też w ich języku. Ceny w Niemczech były do tej pory bardzo wysokie i rozumiem wejście MVNO, bo teraz zamiast 79ct/min poza sieć, zapłacimy np. 19ct/min do wszystkich sieci. U nas takiej rewolucji nie będzie, bo była już w 2004.
    0
  • Users Avatars Mini
    dragonite pisze: 2005-10-19 11:38
    Ja chce już podziękować Plusowi za współprace jestem u nich 6 lat i mam 2 aktywacje abonamentowe + 2 simplusy i coraz bardziej się przekonuje, że to lipna sieć :(
    0
  • Users Avatars Mini
    anthos pisze: 2005-10-19 11:48
    ***dragonite - jakieś konkretne argumenty, czy "bo tak"?
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-10-19 11:51
    A ja chcę ``prawdziwych cen`` za słuchawki,a nie jak np.Nokia wypuszcza tlefon i podaje,że będzie kosztował 200$ to w polsce jest za 2tyś.zł.dziwne przeliczniki tak jak 3220 niemcy 70e polska 649zł.skąd te kursy walut,może ktoś te telefony sprowadza na rowerze,albo po 5szt. buissnes class lecą lotem do polski?!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-19 12:31
    yogi - pomyśl... to są ceby subsydiowane. Jeśli chcesz sobie w sklepie kupić - porównuj ceny w sklepach.
    0
  • Users Avatars Mini
    hahahaha pisze: 2005-10-19 12:38
    YOGI***---***---*** WIELKS DZIENKS ZA POPRAWIENIE MI HUMORU, ROZBAWILES MNIE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2005-10-19 12:44
    Hej witam po 5 miesiacach nieobecnosci na GOL-u ;-)). ps telefony w abo w UK sa za FREE umowy po 12 lub 18 miesiecy wiec prawdziwy raj dla wszystkich gsmmaniakow.
    0
  • Users Avatars Mini
    rubens pisze: 2005-10-19 12:54
    a ja jestem w plusie juz 7 lat i mam 2 aktywacje i sim+ 2 szt. i stwierdzam ze jest to chyba pod wzgl. oferty abonamentowej w moim mniemaniu najlepsza siec ktora daje mi najlepsze warunki ( nie mowie o cenach telefonow itd ) a ze chca wpuscic mvno to znaczy ze boja sie konkurencji i moze to oznaczac tylko jedno kolejne ciekawe promocje i obnizki cen
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-19 13:03
    ICEWIND - no to fajnie, ale ile co miesiąc minium ma operator od przeciętnego klienta i jak to się ma do ceny "wolnorynkowej" aparatu?
    0
  • Users Avatars Mini
    sayco pisze: 2005-10-19 13:27
    z tej notatki wynika raczej że oni chcą z kims współpracować niż blokować?!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-10-19 13:33
    A od kiedy to Empik jest providerem lub ma własna sieć???? Chyba ze nie mówimy os ieci sklepów :D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2005-10-19 13:43
    *** blobi: Chodzi o "service providera", który posiadając własny kapitał i pewien rynek klientów może wnieść wartość dodaną w partnerstwie; równie dobrze takim partnerem mogłoby być Nestle czy Poczta-Polska.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2005-10-19 13:59
    już troche za późno... przestrzeń do obniżki cen znacznie się zmniejszyła. Mogłoby być taniej o 5-6 groszy może.. Max Profity i tak rządzą . :))
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2005-10-19 13:59
    wlo* srednio jest tak w abo za 25L na okres 18 miesiacy/promocja 12,50p przez 9 miesiecy/ jest Nokia 6680 za Free + 5L ubezpieczenia. Dokladne wyliczenia oplacalnosci ofert Pay Monthly nad ofertami Pay&GO sa w katalogach sieci gsm i wychodzi taniej okolo 200-300funtow.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-10-19 14:07
    Wlo***wcale nie są to ceny subsydiowane.MM w niemczech napewno dopłaca lol,tak samo jak sieci sklepów z komórkami w U.K.
    0
  • Users Avatars Mini
    pedros77 pisze: 2005-10-19 14:23
    Plus chce blokować? Faktycznie blokuje, ale swoich użytkowników, a konkretnie chodzi mi o skrzynkę plusnet.pl - działa komuś?
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2005-10-19 14:36
    to nawet logiczne. Kazdy MVNO wprowadzony na normalnych zasadach a nie zalozeniu dla nas za darmo bo jestesmy nowi, to plus dla rynku a Plus na tym nie zbiednieje bo przychody i tak z takiej wspolpracy beda
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2005-10-19 14:40
    pytanie jak ustawic w SE K700 GPRS ???
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-19 15:35
    ***ICEWIND - skorzystaj z konfiguratora ze strony Plusa , ale w sumie jedyne co musisz wpisać to hasło i login: plusgsm , oraz apn: internet lub www.plusgsm.pl Wcześniej włącz gprs , Menu - Łączność - Komunikacja Danych - Usługa prefer. - GPRS i GSM
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-19 15:37
    ***pedros77 - tak , to oficjalnie potwierdzona z Polkomtela info , plusnet i MP siadło. Jak się ma konto na orange.pl z karty która już dawno została deaktywowana , to awarie plusnetu i MP są niestarszne. Wystarczy tylko zrobić dopisek , że nie piszę ze swojego numeru ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-19 15:38
    ***dt - puszczam Ci Operę z o2.pl , miłej zabawy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-10-19 16:23
    Na razie to plus ma zablokowany E-bok, plusnet i sklep on-line
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-10-19 16:41
    ~~~ Longman Za stwierdzenie "Simplus docelowo ma zniknąć z rynku" na miejscu pisamków z Pusu Biznesu spodziewałbym się procesu. Rozpowszechianie takich plotek i dyrdymałów może być szkodliwe dla tego produktu. Na pewno simplus nie zniknie, to zbyt dobrze wypromowana marka, mogliby pomyśleć nim cos napiszą , nawet Orange zostawiło popa , zbyt dobrze znany i dochodowy by się pozbywać. Obawiam się epoki wirtualnych operatorów, z dwóch względów - zapychanie sieci ( oby nie było powtórek z happy hours) i dlatego,że biorą się za to tacy spece jak PKO i Empik...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-10-19 16:51
    no i super ! zawsze to większa konkurencja, szkoda tylko że plus tego nie zrbił wcześniej DOBROWOLNIE, tylko czekał aż będzie musiał... dzięki ci UE :))) *yogi - dokładnie ! tylko że u nas jest trzeci świat i firmy nas okradają, cena za normalny telefon ze średniej półki zazwyczaj się kształtuje na poziomie ok. 300 euro (np. tyle kosztował k700i kiedy był noiwością, czyli 2 lata temu) czyli jakieś 1200zł, a u nas ? cena za telefony tej klasy (łącznie z k700i kiedy już NIGDZIE nie był nowością) to 2400zł, czasami 1800zł więc jest to poprostu zmowa, firmy rozumują na zasadzie, poco mówić prawdę i zarabiać mniej skoro można ciemnogród - Polaków (przykładem tutaj takiego zidiociałego ciemnogrodu jest gościu o nicku *hahahaha) okłamywać i zarabiać więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-10-19 16:54
    *wlo - w Polsce nawet w abo za 150-200zł ceny słuchawek są HORENDALNE w porównaniu z zachodem, gdzie telefony w abonamentach tej wysokości są za darmo (nawet te z najwyższej półki) oczywiście umowy na 2 lata to są tylko u nas i na białorusi, żeby było śmieszniej tam (na zachodzie) ludzie zarabiają średnio 5 razy więcej niż u nas...
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-19 17:09
    ***Aleksander25, masz racje, artykul IMO jest mocno nieprofesjonalny, takim szukaniem dziury w calym. Jeszcze jedno mnie zastanowilo - Gadu-Gadu jest wbrew pozorom minifiremka (zysk netto w zeszlym roku niecale 3 miliony zlotych, niedawno to firma pana Lukasza szukala sama "parasola", rozmawiano z Onetem i Interia, ale ten pierwszy postawil na Skype. Nie ta liga po prostu. I to ma byc inwestor? :-D). Z drugiej strony GG + heyah mialoby jakis sens biznesowy (pomijam same kwestie kapitalu, ale konwergencje klienteli). Cos "polkomtelowego" sensu nie ma zadnego!
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-19 17:10
    Czy Empik lub PKO moglby wziac samych swoich? Moglby, byloby to jak Virgin czy Tesco w UK. Tyle ze potrzebna bylaby zmiana wizerunku. W tym przypadku PKO mialoby wiekszy sens, gdyz az by sie prosilo o utrzymanie prepaidu i zrobienie doladowan online przez Inteligo. Tak sobie gdybam, technologicznie-marketingowo. Natomiast wydzielenie Sim+ sensu nie ma najmniejszego: zroznicowanie klienteli potezne, brak wyroznika (jakim bylby prefiks sieci). Nic nie ma, kompletny bezsens!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-19 19:59
    lennox - owszem... bo większość ma najniższe abonamenty - dlatego porównaj średni abonament - albo np. churn. A najniższy tam (nawet taki z rabatem) to znacznie więcejniż u nas ;-) A telefon czy dla brytyjskiego czy dla polskiego operatora za taką samą cenę się produkuje i sprzedaje ;-) Więcej powiem - dla brytyjskiego, jako, że jest zwykle ponadnarodowym operatorem, taniej się sprzedaje telefony ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-19 20:01
    Longman - ani PKO ani Empik nie wezmą SS. Nie są operatorami MVNO i nigdy nie będą. Co najwyżej utworzą spółkę, która wystąpi o licencję, do której jako udział Polkomtel wniesie markę Sami Swoi... Ten scenariusz dawno temu powstał ;-) Pozostawała kwestia obsady i terminu realizacji tej produkcji ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-19 20:29
    Post OT ale chyba nie ma się co spodziewać newsa w tej sprawie ;-) Zastanawiam się czy częste kłopoty techniczne Plusa to wynik zaniedbań i teraz po prostu nadszedł czas kiedy trzeba to naprawić czy może właśnie nic się nie robi w "zaawansowanej sieci" i stąd te kłopoty?
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-19 20:44
    **wlo, oczywiscie masz racje, byl to moj niezbyt fortunny skrot myslowy. Chodzilo mi o to, ze az by sie prosilo aby SS komus zepchnac, jednoczesnie modyfikujac jego wizerunek. Kandydatow wbrew pozorom byloby calkiem sporo, wiec Polkomtel moglby sobie wybierac jak w ulegalkach. Pisalem juz o przymiarkach firmy na "o", ze swej stony mnie bardzo by pasowal mBank, gdyby nie dotychczasowy wizerunek ss, ktory do mBanku pasuje jak piesc do nosa. W kazdym razie powinna byc to firma dynamiczna i z wyrazistym wizerunkiem, bo inaczej skonczy sie to klapa. Ot, byloby jak obecnie, trudno przeciez ss nazywac olsniewajacym sukcesem, choc obiektywnie rzecz biorac w pp oferte maja jedna z lepszych.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-10-19 22:05
    *wlo - no tak... to jest w Polsce ciekawa sprawa że ludzie którzy wydają 30zł/mc na telefon muszą koniecznie mieć abonament, przez to średnia jest niska, ale jeżeli ktoś bierze abonament za 160zł to śmieszne jest żeby płacił za k750i 600zł i to z umową na dwa lata (!) ciekaw jestem kiedy u nas standartem będą 12 miesięczne umowy
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-19 22:30
    Ale o co chodzi z tym wizerunkiem Samych Swoich? To tylko na Gol-u panuje , skutecznie podsycany niewybrednymi żartami , w których zresztą sam się lubuję;-) , wizerunek , że Sami Swoi to oferta dla wieśniaków , czy jak tam ktoś kiedy nazwał wąsatych rolników z Samoobrony... Mam dwie osoby w książce z numerem SS i bynajmniej nie wpisują się w ten obraz , jedna z nich jest , daję słowo , naprawdę zamożna. Przy rynku u nas ktoś buduje i wykańcza sklep , na drzwiach kartka "Do wydzierżawienia" i numer ... Sami Swoi. Numer na pokoje , Sami Swoi... To chyba raczej nie tacy najgorsi klienci , choć ja nie zwykłem oceniać ludzi po tym ile mają pieniędzyw portfelu , ale dla opertora to w miarę stabilny i wartościowy w takim czy innym tego słowa znaczeniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-19 23:06
    ***issa, po prostu sami swoi bardzo kiepsko poprawadzili swoja kampanie wizerunkowa. Obraz uzytkownikow jest jakis taki...nijaki. Czy komu sie to podoba to dzis trza byc mlodym, preznym, zamoznym lubo opalona blondynka w stringach. Przeca jakis niewyrazny inteligent to zaden klient! A powaznie to issa, zwroc uwage na reklamy. A obrazac sie to sie nie obrazam, jak sam napisalem niedlugo sam bede w ss. Siadlem z olowkiem w reku i wychodzi, ze ss jest oferta dla mnie najlepsza. A fakultety mam dwa, co prawda dyscypliny humanistyczne :-) Pozdrawiam serdecznie!
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-10-19 23:39
    *wlo: tobie to sie tak fajnie mowi na luzie. masz swoj abonament na firme z tanimi polaczeniami. ktos niewymagajacy tez bedzie zadowolony bo wezmie sobie np cos w obecnej promocji ery, niski abonament, tanie rozmowy i ladna sluchawka z nizszej polki w niezlej cenie. najgorzej mamy my sredniacy, rachunki miedzy 100 a 200 zl, ceny polaczen praktycznie takie same jak ten co ma w erze abonament za 20 zlotych albo telefon na karte. a do tego telefony z sredniej polki w astronomicznych cenach (no chyba ze 2-3 lata po wprowadzeniu na rynek, ale to tez tylko niektore). jestesmy grupa ktora jest chyba relatywnie w najgorszej sytuacji wiec moze przestan sie tak naiwnie dziwic o co nam chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    fazafm.com pisze: 2005-10-20 00:19
    co do sieci sami swoi to ostatnio zakuplem 4 numery (pakiety startowe na allegro) i jeden zostawilem sobie a reszte oddam w prezencie znajomym uwazam ze stala stwaka 24 gr na stacjonarne to bardzo dobra oferta i nie potrzebuje tam mmsow czy gprs w tym starterze akurat chodzi o to zeby bylo prosto:) a ja prosty czlowiek jestem...
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-20 00:27
    Kolejny operator, wizerunek, grupa docelowa, niższe ceny... Nie moge jakoś wyobrazić sobie nie tylko Netii ale żadnego MVNO działajacego u nas. Była mowa o PKO, empiku, mbanku. Pewnie znakomita większość ich klientów ma komórki, dlaczego nagle mieliby zmienić swojego opa na nowego? Bo nowy? Orange już pokazał co oznacza nowe ;-) Co takiego może dodatkowo zaproponować taki op, prenumeratę "Twojego Stylu", tańszy kredyt czy może ręcznik z logo firmy? Nie wiem skąd te mżonki o tanich połączeniach. Jeśli będzie taniej (?) to pewnie tylko o określonych porach a nowy op kupując hurtowo minuty pewnie będzie chciał je w dużych ilościach "sprzedawać" swoim klientom, oczywiście za odpowiednio wysoki minimalny abo/doładowanie. Zawsze można pomarzyć do czasu ukazania się oferty :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-10-20 00:41
    A w POPie pod *111 "Pani Automat" już nie mówi, że już wkrótce w POPie nowe superpromocje, więc albo się wycofali z tego, albo będzie coś na dniach. Wolałbym tę drugą wersję, ale w sieci Orange wszystko jest możliwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 00:45
    ***tymis, stanowczo sie nie zgodze. Co moga zaoferowac? Na przyklad laczony program lojalnosciowy. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile taki premiumclub.pl nalowil klientow. Zwroc uwage na programy lojalnosciowe stacji benzynowych. Kiedys wyliczylem sobie, ze aby dostac jakis radiomagnnetofon musialbym napompowac trzy tony paliwa. Pisze serio - trzy tony, a program jest skierowany do indywidualnych a nie kogos kto jezdzi Mackiem lun Kenworthem. Zdziwilbys sie jakie proste tricki potrafia przyciagnac klientow. Kiedys Peugot dodawal rower do samochodow. Rower za 200 zl, do samochodu za 40 tys. I co? Sprzedaz gwaltownie podskoczyla!
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-20 01:09
    *Longman: stanowczo się z Tobą zgodzę :-) Socjotechnika, promocje, okazje, to potrafi zdziałać cuda, niedawno pisałem dlaczego usługi są "darmowe" mimo, ze sie za nie płaci. Pisząc o ewentualnej ofercie nowego opa robiłem to z mojego punktu widzenia, dodatkowo wyszedłem z założenia, że ludzi myślących podobnie jest więcej. Mam ten sam numer telefonu ósmy rok. Tankuje na Statoilu od wielu lat bo nigdy nie zawiodłem się na paliwie a nie dlatego, że jest pemiumclub, z którego z resztą świadomie zrezygnowałem z powodu właśnie tych "3 ton". Nigdy nie podjąłbym decyzji o zakupie samochodu z powodu roweru. Ale to ja i nie będę "za siebie" przepraszał ;-) Życie pokaże jaka będzie oferta MVNO i czy na to rzucą się ludzie :-) Ja jestem sceptykiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-20 01:45
    sympatyczny - mam 3 abonamenty (na szczęscie w Max Profit) - to 2x MP30 i 1xMP100, którego ostatno nie moge wykorzystać mimo 5 godzin gadania - tyle mi potrzeba, nie więcej (a szkoda mi zmieniac bo przepadnie mi już teraz 300 złotych które od lutego mi się na koncie w zapasie zebrało z powodu niemożności obniżenia taryfy - teraz kiedy mogę, szkoda stracić) - żadne rewelacje jak widzisz. Do tego 3 Simplusy... i simData teraz ;-) Nie przesadzajmy więc, że mi tak dobrze - jestem przeciętny jak najbardziej ;-) tymis - zgadza się. MVNO będą dla ludzi potrzebujących WYŁACZNIE podtsawowych usług - dokładnie dwóch - połączeń głosowych i esemesów. Ja także sceptycznie podchodzę do MVNO - na pewno nie zmienię operatora. Wiem też, że nie mają co liczyć na cuda nawiedzeni poszukiwacze darmowych telefonów - MVNO nie będą rozdawać telefonów ;-) A jełsi - to najprostsze modele spełaniające podstawowe dwa kryteria - mają dzwonić i esemesować ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 01:45
    *tymis, masz oczywiscie racje :-) Jakies dwa tygodnie temu rozmawialem ze znajomym psychologiem spolecznym, ktory powiedzial mi ze najwiekszym bledem Orange jego zdaniem bylo majstrowanie przy programie lojalnosciowym, co zapewne zrazilo calkiem spora grupe klientow. Czy przynioslo (a raczej moglo przyniesc...) Orange jakies ew. oszczednosci? Wielce watpliwe. W pelni sie zgadzam, ze piony marketingu zazwyczaj graja na emocjach niz staraja sie argumentowac do zdrowego rozsadku. To taka gra miedzy sprzedajacymi a klientem - oni chca sprzedac cos jak najdrozej, klient chce kupic jak najtaniej. Obaj powinni spotkac sie gdzies w srodku. Staram sie aby ten srodek wypadl gdzies blizej mnie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 01:52
    To co napisze, jest moze dosyc zaskakujace, ale kiedys rozmawialem z czlowiekiem zorientowanym w temacie, ktory poinformowal mnie, ze statystycznie tylko okolo polowa z pakietow (jakichkolwiek) w gieesemie jest wykorzystywana. A czasem wrecz mniej! Czyli czytaj druga polowa przepada. A na pakiety lapia sie niemal wszyscy, lacznie ze mna. To taka gra statystyczna, jak np. wszystkie ubezpieczenia. Z czysto statystycznego punktu widzenia ogol ubezpieczanej populacji jest zawsze przegrany grajac przeciwko ubezpieczycielowi. Latwo to sprawdzic - patrzac na ilosc generowanych zyskow ubezpieczycieli (jesli wygrywaja) i plajt (to rezultat przegranej).
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2005-10-20 02:17
    Pakiety to taka forma "hurtowego" sprzedawania usług. W cenniku nie ma usług za "grosze" ale w pakiecie już tak. Jeśli rzeczywiście tak dużo osób nie wykorzystuje pakietów to po co je wykupują? Stąd już tylko krok do stwierdzenia, że ludzie nie potrafią lub nie chcą odpowiednio dobrać taryf i usług jak to wielokrotnie podkreślał *wlo ;-) W przypadku MVNO nie wierzę, że w cennikach będą usługi za grosze, w pakietach może tak. Statystyka też nie jest bez znaczenia skoro ileś % co roku zmienia opa to pewnie część z nich skusi się na MVNO ale czy taka baza abonencka to kapitał na dłużej?
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-10-20 03:37
    *wlo: ty chyba kpisz. moze to cie z dziwi ale, w przeciwienstwie do ciebie, zwykly przecietny klient nie posiaga REGONu...
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-10-20 09:41
    trzy max profity!, doprawdy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 09:59
    *tymis, wykupuja, bo wiekszosci sie wydaje ze im sie to oplaca. Tymczasem bardzo oplaca sie niektorym, czasem sie okazuje, ze wiekszosci nie oplaca sie wcale. Nigdy ciebie nie zastanowily dziwne formy rozliczen pakietow? To znaczy co, nie ma mozliwosci technicznych aby to zrobic inaczej? :-D Bynajmniej. Mechanizm psychologiczny przypomina mi nieco sprzedaz moich ulubionych chipsow, ktorych realna cena zwiekszyla sie blisko dwukrotnie i jakos nikt sie nie burzyl. Jak? Zwiekszono samo opakowanie i ew. bardziej je napompowano, a zawartosc zostala ta sama lub wrecz sie zmniejszyla. Przy cenie tez troche pomanipulowano (kup jedno opakowanie, drugie gratis) i juz. A chipsy kupuje dalej, bo smaczne (meksykanskie nachos).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-20 10:37
    sympatyczny - i coś to zmienia? Nic - ma swoją taryfę i tyle. Tak - to jest tak, że zakłada się za ile można kupić telefon w kalkulacji z taryfą (ile minut jest dostępne w taryfie) a na dodatek dokupuje się pakiety darmowych rozmów (które są wykorzystywane po pakiecie abonamentowycm) bo za grosze wychodzi. Na fakt, że po wykorzystaniu pakietu abonamentowego owszem w sicei jest za darmo, ale dpoza siec płaci się już dodatkowo mało kto zwraca uwagę. I własnie dlatego później sa narzekanania, że drogo, że złodzieje... A jak jeszcze nie ożna obniżyć taryfy (zrezygnować z pakietu) przez okres kontrakto!! To dopiero jest złodziejska sieć!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-10-20 10:49
    Mam znajomych którzy mają po cztery Nowe Plusy... I wcale im źle nie wychodzi - pozmieniali z Simplusów. Nie korzystają z PWA do tego - biorą czy to rabaty w abonamencie (do 50% albo dodatkowe pakiety - taniocha!! Np. Za 36 zł brutto (przy 40% rabatu w NP55 i ze strefą) mają do 75/150/225 minut!! Do tego można za 25 zł dołożyć 5 godzin DWiW - razem 61 złotych brutto. Przy korzystaniu z głową z telefonu można naprawdę podzwonić. Ale większości nie chodzi o to by podzwonić ale o to by z bajernego telefonu zadzwonić czasem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-10-20 11:30
    ***longman - rownież pozdrawiam. Ciekawa dyskusja , aż miło poczytać takie fachowe i głebokie komentarze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2005-10-20 12:06
    ***issa, dziekuje! Nawet nie wyobrazasz sobie jaka mi sprawiles przyjemnosc! Pozdrawiam serdecznie!
    0
  • Users Avatars Mini
    tele-ekspert pisze: 2005-10-29 14:28
    I TAK IM SIĘ TO NIE UDA.... NO ALE TO ICH PROBLEM... PLUS TO MINUS BUHAHAHAH....
    0
  • Users Avatars Mini
    Rain pisze: 2005-10-30 22:33
    plus dla Plusa Tym razem :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: