Rzeczpospolita: Plus utrudnia przenoszenie numerów ze swojej sieci

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 24

Dziennik Rzeczpospolita napisał, że klienci sieci Netia zgłaszają problemy z procedurą przenoszenia numerów komórkowych do tej sieci (MVNO korzystający z sieci Play) z sieci Plus.

Klienci deklarowali, że zarejestrowali kartę w Plusie i dopiero wówczas przekazywali zlecenie przenosin do Netii. Plus odmawiał przekazania numeru, wyjaśniając, że nie został on zarejestrowany i potrzebna była jeszcze jedna wizyta w salonie telekomu.

Według dziennika, Plus stosuje dwie procedury rejestracji. W drugiej – prosi dodatkowo o adres, korzystając z prawa telekomunikacyjnego. Polkomtel nie dał rady odpowiedzieć na pytania dziennikarki Rzeczpospolitej.

Dla przeciętnego użytkownika jest kompletnie niezrozumiałe, że pomimo zarejestrowania danego numeru, pozostaje on niezarejestrowany i występują problemy przy przeniesieniu do innego operatora – mówi Karol Wieczorek, menedżer ds. PR Netii. – Oczekujemy, że odpowiednie organy państwa zadbają o interes konsumentów i wyeliminują posługiwanie się niekorzystnymi dla klientów interpretacjami zapisów prawnych.

Opinie:

Opinie archiwalne (24):

Komentuj

Komentarze / 24

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    maruuu pisze: 2016-12-19 09:21
    Zębaty trzyma wszystko w zębach
    15
  • Users Avatars Mini
    Exorange pisze: 2016-12-19 09:49
    Plus ma dwie rejestracje. Prostą aby wywiązać się z ustawy i rejestrację pełną która umożliwia przeniesienie numeru. Absurd.
    7
  • Users Avatars Mini
    sylwekzolkusza pisze: 2016-12-19 09:53
    Exorange - dokładnie tak jest u wszystkich naszych telekomów
    -4
  • Users Avatars Mini
    Fox38 pisze: 2016-12-19 11:15
    Potwierdzam w październiku szwagierka przechodziła do Orange z karty Plusa i 4 razy musiała iść do salonu . 1 rejestracja po tygodniu telefon z orange ze nie jest zarejestrowana poszła z pismem potwierdzającym zarejestrowanie do Plusa i haslo że ktoś nie wysłał w Plusie. 3 wizyta po 2 tygodniach po telefonie z orange w salonie podpisanie jeszcze raz rejestracji a 4 wizyta z uśmiechem że uciekła od tych oszołomów i naciagaczy. Jutro szwagier wynosi się z Plusa z firmowym numerem ciekawe ile będzie się meczył a to krewki facet hehe
    5
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2016-12-19 12:12
    @up: 4ty raz nie musiała. Ja bym ich opie*dolił kulturalnie już przy drugiej wizycie i by nie było trzeciej ; ) W Plusie widzę wszystko jest na równym poziomie: oferta, podejście do klienta, reklamy, inwestycje... : ) Tak trzymać ; )
    5
  • Users Avatars Mini
    sand pisze: 2016-12-19 12:32
    dlaczego mnie to nie zaskakuje? przestarzały plus dinozaur ma wprawę w takich zagrywkach. infrastruktura kwiczy to trzeba kombinować
    8
  • Users Avatars Mini
    nachos pisze: 2016-12-19 13:10
    jak można jakąś kłodę znaleźć, by rzucić pod nogi uciekajacych klientów, to Plus na pewno ją znajdzie. strasznie strasznie słabe to. nie bój się polkomtelu, klienci są zdeterminowani, zwieją i tak
    5
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2016-12-19 13:38
    w każdej sieci takie rzeczy robią, -jak uciekałem z orange to dwa razy rejestrowali kartę bo im cos nie pasowało - i tak chodziłem po galerii od plusa do orange i z powrotem. w międzyczasie dzwoniłem do biura obsługi gdzie mówiłem o problemie - zarzekano się że jest już ok jak doszedłem do plusa to się okazało że trzeba znów wyjaśniać w orange. To nie jest wina plusa tylko wszystkich telekomów- po prostu trzymają klienta tak długo że może sam zrezygnuje.... także nie róbcie afery - każdy to robi.
    -2
  • Users Avatars Mini
    Lolek pisze: 2016-12-19 13:50
    Skarga do UKE. Operator ma 3 dni na odpowiedź. Można chyba nawet elektronicznie.
    4
  • Users Avatars Mini
    ziutasek pisze: 2016-12-19 14:39
    Pamiętam czasy gdy kończyła się umowa w "erze" i na wniosek klienta przenosili numer do prepaida to pod pretekstem ochrony danych osobowych kasowali dane abonenta i karta była jak kupiona w kiosku ... trzeba było się zarejestrować po kilku latach płacenia abonamentu ... skutecznie "wyleczyli" mnie z abonamentu.
    1
  • Users Avatars Mini
    plus pisze: 2016-12-19 14:39
    jakie to super oferty macie, że uciekacie z plusa ?
    -5
  • Users Avatars Mini
    ziutasek pisze: 2016-12-19 14:44
    Jak dla mnie OFnK jest optymalna i dla tych co dużo gadają i dla potrzebujących prywatnego numeru wakacyjno - weekendowego ... pakiety nolimit (jednorazowe i cykliczne) gigantyczne bonusy danych i rwk ...
    3
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2016-12-19 15:20
    @"plus", jakie oferty? Wystarczy się rozejrzeć i nie zadawać, wbrew popularnemu stwierdzeniu, głupich pytań. Proszę bardzo: OFnK, nju (szczególnie na 2 karty), Virgin, Vikings, RBM. I to bynajmniej nie jest wszystko, to tak tylko z pierwszej ręki. Jest parę innych ciekawych MVNO (Premium, lajt, Lyca), są i inne możliwości. Na pierwszy rzut - jeśli ma się dobry zasięg Orange, to można płacić miesięcznie 21 zł za no-limit (wszystko oprócz MMSów) i 19 GB, z roczną ważnością konta. Jak? W prosty sposób: 1) przenosi się numer (od razu jest roczna ważność konta) 2) zmienia taryfę na OFnK, 3) włącza usługę Skarbonka, 4) raz na 8-9 miesięcy robi doładowanie za 180 zł (www.topup.center, 180 zł za nominał 200 zł, a dostaje się 230 zł) 5) jednorazowo włącza pakiet cykliczny (albo za 26 zł albo za 28 zł). To wszystko... Szczegóły? Proszę: za 180 zł (jedyne co wydajemy raz z roku) dostajemy 230 zł + 10 zł gratis za usługę Skarbonka = sumarycznie 240 zł.. za każde doładowanie z nominałem 200 zł jest gratis 100 GB ważne cały okres rocznej ważności (a nie 5 miesięcy jak standardowo), czyli średnio miesięcznie ponad 10 GB. Pakiet za miesięcznie 26 zł to no-limit komórki/stacjonarne/SMSy, a za 28 zł to samo + 8 GB/miesięcznie ; razem z limitem z doładowania średnio około 19 GB miesięcznie. Są jeszcze czasami tanie doładowania na Allegro, nawet 150 zł za nominał 200 zł, ale to pomijam. Ponieważ płacąc 180 zł dostaje się 240, realnie za pakiet 26 zł płacimy 19,5 zł/miesiąc, a za pakiet 28 zł płacimy 21 zł (180/240 = 0,75 ; 0,75 * 26 = 19,5 a * 28 = 21). A w RBM da się JESZCZE taniej, ale mechanizm jest o wiele bardziej skomplikowany, tutaj co 8-9 miesięcy trzeba zrobić 2 kroki i ... tyle : )
    3
  • Users Avatars Mini
    geofan pisze: 2016-12-19 16:13
    czy tylko plus musi wymyslac tkie procedury? mistrzowie utrudniania zycia
    4
  • Users Avatars Mini
    Leo pisze: 2016-12-19 16:28
    Mi tam plus odpowiada, więc nie ma kłopotu z tym, żeby u nich kartę rejestrować. Zrobiłem to zresztą kilka miesięcy temu. Dla mnie to dobry operator i jakby tak nie było, to nie korzystał bym z niego przez ostatnich 7 lat.
    -10
  • Users Avatars Mini
    Stary pryk pisze: 2016-12-19 17:03
    Plus jest jak wampir, wyscie cie do ostatniej kropli i dopiero kopnie w d..pe
    1
  • Users Avatars Mini
    Władio pisze: 2016-12-19 17:21
    @Leo - to, że tam jesteś 7 lat świadczy o twoim upośledzeniu umysłowym. Wystarczy porównać oferty aktualne na rynku i plus zamyka tabelę ze swoją ofertą.
    9
  • Users Avatars Mini
    Prawda pisze: 2016-12-19 19:53
    TW Zegarek jak zwykle stosuje komunistyczne metody.
    1
  • Users Avatars Mini
    t-mobile pisze: 2016-12-19 22:16
    w t mobile wcale nie jest lepiej, w tej sieci też utrudniają przeniesienie numeru przez błedy w rejestracji, podają np zły pesel jak numer telefonu czyli 600600600 i coś tam żeby się zgadzały cyfry, a jak się chce przenieść numer to wizyta w salonie t żeby poprawić dane, potem trzeba znowu odczekać i może uda się przenieść numer
    1
  • Users Avatars Mini
    Fox38 pisze: 2016-12-19 23:28
    Plus ma zawsze najgorsza ofertę i nie dziwi mnie fakt że stał sie najsłabszym operatorem kolo 10mln klientów jeszcze 2 lata i prognozuję im spadek do 5 mln z tąpolityką cenową. Uśmiałem się ostro jak zadzwonili do szwagra i powiedzieli mu że już ma super ofertę a mają jeszczę lepsza a bidak płacił na firmowy numer 70 zl za 1 GB internetu + 250minut do wszystkich + kilkadziesiąt smsów. A w orange za 60 zl bez limitu i 10GB netu
    0
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-12-20 00:22
    Plus za zębatego TW Zega piotra zygmunta wielu nazwisk to zastój, dno i brak pomysłu na sieć, tracą i będą tracić coraz więcej. Plus teraz to polszmata a nie sieć.
    2
  • Users Avatars Mini
    Bronek pisze: 2016-12-20 14:36
    gość, widać, że nie jesteś w Plusie. Ja jestem i mam inne zdanie. NIe powiem, że jakoś pod względem rozwoju w tym momencie bije konkurencję na głowę, ale jest ok, nie odstaje, a w wielu elementach jest lepszy. Ba, przez lata to Plus wyznaczał standardy lte i dopiero niedawno konkurenci się pod tym względem do plusa zbliżyli... Mi ten operator odpowiada, poza tym w ramach jednej umowy mogę mieć znacznie więcej niż gdzie indziej...
    2
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2016-12-22 12:23
    Zgodzę się z Bronkiem. Plus to bardzo dobry operator i choćby nie wiem co, to nikt mnie nie zanęci, żebym miał z niego zrezygnować. NIe ma sensu zmieniać czegoś, co działa bardzo dobrze i się sprawdza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Stanisław Świerczek pisze: 2016-12-25 14:27
    Plus wyjaśnił, że to nie jest celowe działanie, tylko korzystali z Prawa Telekomunikacyjnego, ale jakiś czas temu zmienili procedury i teraz proszą o adres tylko w sytuacji, gdy klient chce szczegółowy billing albo chce otrzymywać informacje o zmianach.
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: