Polecenie zapłaty dostało nagrodę Twojego Stylu

Newsy
Żródło: Era, Idea, Plus GSM
Opinie: 50

Po raz dwunasty zostały przyznane Nagrody Alicji, miesięcznika "Twój Styl", za innowacje bankowe i ubezpieczeniowe, wpływające pozytywnie na budżet gospodarstw domowych. W tym roku nagroda specjalna Alicji przypadła Koalicji na rzecz Polecenia Zapłaty.

Polecenie Zapłaty to forma regulowania płatności np. za: telefony komórkowe i stacjonarne, telewizję cyfrową, energię, gaz, składki ubezpieczeniowe, prenumeratę czasopism.

Wiosną 2003 roku na rynku polskim zawiązała się Koalicja na Rzecz Polecenia Zapłaty, której celem jest popularyzacja tej niezwykle wygodnej formy regulowania rachunków.

Koalicję utworzyli m.in. operatorzy sieci komórkowych - Era, Idea, Plus GSM; telekomunikacyjnych - Dialog, Netia i Telekomunikacja Polska.

Kampania medialna projektu została podzielona na dwie części:

  • Część prasowa, nad którą patronat objął Związku Banków Polskich i Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego Eko-Dom, została zrealizowana przed sezonem wakacyjnym 2003. W kilkunastu magazynach ukazały się reklamy podkreślające główne zalety Polecenia Zapłaty.

  • Równolegle w największych miastach Polski odbył się cykl spotkań z przedstawicielami lokalnych mediów poświęconych zaletom i wygodzie opłacania rachunków poprzez Polecenie Zapłaty. Powstała również strona internetowa: www.poleceniezaplaty.org.pl. Część internetowa kampanii została zrealizowana pod koniec 2003 roku.

Już po 3 miesiącach od startu kampanii ilość transakcji Polecenie Zapłaty w Polsce wzrosła o ponad 35%, a do końca 2003 roku uległa podwojeniu. W sieci Era np. jest już 100.000 Abonentów, którzy skorzystali z tej formy rozliczeń. Obecnie, miesięcznie do PTC wpływa ok. 13.000, a dziennie ok. 700 upoważnień do polecenia zapłaty.

Tegoroczne wręczenie nagród Alicji odbyło się podczas uroczystej gali w dn. 16.02.2004 w Hotelu Radisson w Warszawie. Jury przyznającemu nagrody przewodniczyła Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Polecenie zapłaty jest najprostszym obecnie dla operatorów sposobem na terminowe pobieranie opłat za swoje usługi.

Opinie:

Opinie archiwalne (50):

Komentuj

Komentarze / 50

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2004-02-18 15:30
    nie ma to jak pz!
    0
  • Users Avatars Mini
    Szy pisze: 2004-02-18 15:32
    Gdyby jeszcze banki mniej pobierały za tą usługę!! Do tego mBank wprowadził opłaty za przelewy. Coraz drożej jest w tej Polsce!! Pozdrawiam - SZYMON
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-18 15:33
    Też uważam że polecenie zapłaty jest usługą bardzo wygodną i godną promowania. Szkoda tylko że nie wszyscy ją oferują. Przydałoby się np. żeby czynsz spółdzielnia też tak raczyła ściągać. Dla nich wygoda bo kasa w terminie a dla klienta wolność od pamiętania o pierdołach.
    0
  • Users Avatars Mini
    agahola pisze: 2004-02-18 15:33
    ...no jeszcze tego by brakowało żeby sobie sami brali pieniążki z mojego konta :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 15:53
    %#$@$%#@%&% od wygody polecenia zapłaty, której beneficejntami są użytkownicy, nagroda została przyznana przedsiębiorstwom za to, że potrafią zadbać o swój własny interes :). Nie czarujmy się - na PZ najbardziej zyskują ci, którzy w terminie dostają gotówkę i urywają koszty opóźnień, kosztów windykacji, telefonów, wezwań do zapłaty itd. itp. O wadze tego rozwiązania może świadczyć traktowanie w programach lojalnościowych - Plus daje 100 puntów [?] - czyli równowartość 50 PLN; Dialog aż 75 - co odpowiada 75 PLN na rachunku ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    Andi pisze: 2004-02-18 16:04
    *Gonzales - jak to policzyłeś? 100 punktów Profit = 50 PLN. Oświeć mnie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Andi pisze: 2004-02-18 16:12
    *Gonzales - sorry ale padło mi na ślepia - pisałeś o punktach plusa a nie profitu.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-18 16:12
    ***Gonzales: dla mnie to wielka wygoda, a czy dla operatora to zysk to juz mnie mniej obchodzi. przez jakis czas rozliczalem sie z para znajomych mieszkajacych u mnie (czynsze, stacjonarny, energia) i k...y dostawalem a tak zawsze jeden rachunek mniej. choc tepsie nigdy pz nie wystawie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 16:13
    ***Andi: a jak to przeczytałeś: Plus daje 100 punktów. Jak zrobiłeś z punktów 5Plus punkty Profit? Oświeć mnie!.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 16:13
    **Andi: spoko ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 16:16
    ***Klops: dlatego napisałem a-b-s-t-r-a-h-u-j-ą-c ;). Natomiast zdania nie zmieniam: dla abonenta główna wygoda to to, że nie musi wypisywać jakiegoś tam druczka i pilnować okładnego terminu i tyle. W żadnym wypadku tej wygody nie kwestionuję - co więcej - doceniam ją, ale zwracam uwagę na pewien dysonans pomiędzy korzyściami przedsiębiorstwa a korzyściami klienta ;). Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-18 16:39
    Usługa jest bardzo przydatna. Nie trzeba pamiętać o drobiazgach które mogą sporo kosztować. Chyba ta usługa jest najbardziej potrzebna posiadaczą ideii bo tam pare dni opużnienia jest kosztowne... era jest dużo bardziej tolerancyjna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-18 17:09
    PZ w Erze to super sprawa. 30 punktów Era Premia i do tego 50 minut do wykorzystania naprawdę sie opłaca. Co do kosztów PZ lepiej mieć konto w porządnym banku i płacić więcej niż mieć darmowe konto i płacić po 3 zł od przelewu.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-18 17:23
    Polecenie zaplaty to jest bardzo wygodna rzecz.
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-02-18 17:43
    Polecenie zapłaty jest poprostu pewne.Dobrze że dostało nagrodę!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 17:47
    Pod warunkiem, że masz kasę na koncie :))).
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2004-02-18 17:51
    naprawde szokujące ze Twoj styl daje nagrody
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-02-18 18:12
    rafalkoj, poruszył bulwersującą mnie sprawę ... czy nie uważacie, że 16 zł. za powtórne uruchomienie numeru po spóźnionej zapłacie to małe przegięcie. Taka właśnie kwotę przewiduje nowy regulami Idei - ten który był rozsyłany do klientów w październiku zeszłego roku. Przy okazji skrócono termin zapłaty do 14 dni od wystawienia faktury - to paranoja!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-02-18 18:14
    W zeszłym miesiącu byłem na wyjeździe, i nie korzystąłem z aparatu. Po powrocie do domu stwierdziłem że mój tel. jest głuchy. Dzwoniąc z tel. mamy ustaliłem ze został wyłączony bo nie płaciłem rachunków w terminie. Byłem w szoku, zwłaszca gdy usłyszałem ze mam zapłacić 16 zł. za "reaktywację".
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-02-18 18:20
    zadałem sobie trochę trudu i ustaliłem, ze wysłaną przez IDEE fakturę listonosz przyniósł mi na 4 dni pzrzed terminem płatnosci (termin płatnosci 14 dni od wystawienia). ja wróciłem z wyjazdu w 6 dni po terminie płatnosci i zastałem telefon głuchy. LUDZIE TO PARANOJA tak którki termin płatnosci i do tego chorendalna kara 16 zł.!!! A dlaczego nie odsetki za złokę!!! Gdzie jest cholera rzecznik praw konsumenta (wg starej nomenklatury) przecież nie mozna przewidywać kary umownej za nieterminową zapłątę (polecam lekturę komentarza do art 481 kc). Cholera i pomyśleć ze miałem dobre serce i nie wypowiedziałem IDEI umowy w związku ze zmianą regulaminu - czuje sie jak frajer, obiecuję Ideo ze więcej tego błędu nie popełnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 18:36
    ***Wysior: a dlaczego nie można przewidywać kary umownej za nieterminową zapłatę?? Poza tym, nawet gdyby, to i tak kara nie jest bezpośrednio naliczana za nieterminową wpłatę, tylko za ponowne przyłączenie do sieci, tudzież blokadę połączeń wychodzących. Zatem tak czy siak - trzeba ją zapłacić. Oczywiście zgadzam się z Tobą, że blokada połączeń [z konsekwencjami finansowymi] to ostateczność, a na pewno nie powinno się jej stosować w tak krótkim czasie. No chyba, że zalegałeś dwa rachunki - to wtedy blokada należy się bez dwóch zdań.
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-02-18 18:55
    ***Gonzales - zgodnie z ugruntowaną linią orzeczniczą Sądu Najwyższego kara umowna może zostać zastrzeżona wyłącznie w odniesieniu do zobowiaznia niepieniężnego (tak np. uchwała skałdu 7 sedziów z dnia 15 maja 1976r. oraz trybunał konstytucyjny w uzasadnieniu uchwały z 13.10.1993r. - sygnatury ci oszczędzę). Oczywiscie masz racje, że 16 zł. płaci sie za ponowne przyłaczenie do sieci. Ale zmiana oceny prawnej nie zmienia mojej oceny etycznej postanowień regulaminu Idei. Śpiesze wyjaśnić, że co prawda nie jestem "wzorowym" płatnikiem ale nie miałem nieuregulownych należnosci za wcześniejsze okresy rozliczeniowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 20:13
    ***Wysior: szkoda, że oszczędziłeś mi sygnatury; może chociaż obdaruj mnie odesłaniem do Komentarza - proszę całkiem serio. Natomiast zastanwiające jest, czy dzialanie Idei - czyli natychmiastowa blokada - jest zgodna z Prawem telekomunikacyjnym. Z tego co mi się obiło o uszy, dopuszczalne jest miesięczne opóźnienie - ale tego nie jestem pewien.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-18 20:29
    Art. 53 pkt 3 ust. 1: Operator świadczący usługi powszechne może: 1) ograniczyć świadczenie usług telekomunikacyjnych w pierwszej kolejności niebędących usługami powszechnymi, utrzymując świadczenie usług niepowiększających zadłużenia abonenta, w tym przekazywanie połączeń do abonenta lub połączenia nieodpłatne, jeżeli abonent pozostaje w opóźnieniu z płatnością należności za wykonanie usług telekomunikacyjnych przez okres dłuższy niż jeden okres rozliczeniowy,
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-18 23:11
    No właśnie - wydaje mi się, że wyłączenie telefonu po tygodniu to nadużycie ze strony operatora. Od zaległości pieniężnych są odsetki - albo umowne albo ustawowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-19 00:24
    Coż idealna jako wzorowa cora postepuje jak tepsa ktora wylaczala telefony ludziom ktorzy mieli oplacone faktury.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-19 00:25
    Co do wyboru banku polecam Lukasa : LUKAS Bank został uznany za najbardziej przyjazny bank w roku 2003 w rankingach opublikowanych przez "Newsweek" oraz "Profit". Audytorzy oceniający poszczególne banki wyróżnili LUKAS Bank m.in. za dogodne godziny otwarcia placówek, wysoką jakość obsługi, prostotę formularzy, a także wygodną i przyjazną obsługę przez telefon i internet. Ocenie audytorów podlegały: funkcjonalność placówki bankowej, jakość obsługi w oddziałach, obsługa przez telefon oraz obsługa przez internet. Kolejność w rankingu na najbardziej przyjazny bank "Newsweeka" to suma punktów zdobytych przez banki w poszczególnych kategoriach. Zwycięzcą okazał się LUKAS Bank zdobywając 32,68 pkt na 40 możliwych. Czołówka rankingu wygląda następująco: 1. LUKAS Bank 2. MultiBank 3. ING Bank Śląski 4. Citibank Handlowy 5. BPH PBK
    0
  • Users Avatars Mini
    pete55 pisze: 2004-02-19 00:26
    Zapewne wszystkie informacje nt. wylaczen, odsetek itd sa w regulaminach, ktore czesto sa zmieniane ciekawi mnie kto je dokladnie czyta i pamieta o wszystkich niuansach w trakcie korzystanie. A propo PZ to niekorzystam wole rachunek w internecie i osobiste przesylanie kasy nie lubie jak ktos zabiera mi pieniadze z rachunku.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-19 01:15
    Tak Polecenie zapłaty, to bardzo wygodna i szybka forma płacenia rachunków!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-19 01:25
    A tak wogle, to wyżej wymioniona usługę prubuje uruchomić w Telekomunikacji Polskiej od ponad pół roku, wysłałem już 4 wypełnione formularze, i nadal nic, usługa nie działa, oczywiście dzwonie do Błekitnej Lini, oni przepraszają, że formularz zaginoł i każą przysłać nastepny. :) W poprzednim miesiącu też wysyłałem formularz a dziś przyszedł rachunek z TP i co widze, nadal usługa nie działa! Chyba znów będe dzwonił do Blue Line, ciekawe co powiedzą, pewnie to samo! Hehehe śmiechu warte!!! :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wysior pisze: 2004-02-19 08:36
    ***Gonzales - podaję orzecznictwo dot. zakazu kary umownej za zwłokę w zapłacie: Tak SN w uzasadnieniu uchwały z dnia 26 wrześnie 1969r. (III CZP 8/69,OSNCP 1970, zeszyt 6, pozycja 97) oraz uchwały skaładu 7 sędziów z dnia 15 maja 1976r. (III CZP 2/76, OSNCP 1977. zeszty 4 poz. 66) oraz Tryb. Konstytucyjny w uzasadnieniu uchwłay z 13 października 1993r. (W 6/92, OTK 1993, cz.II pozycja 50) O tym także teza 2 do przepisu art. 483 kc w Komentarzu do KC Zobowiązania tom I Wydawnictwo Prawnicze Warszawa 1996.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-19 08:54
    ***Wysioer: jestem bardzo wdzięczny. Natomiast zastanów się, czy naruszenie przez Ideę Prawa telekomunikacyjnego nie stanowi podstawy do wypowiedzenia jej umowy w trybie natychmiastowym?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 10:11
    Erazmus - już po raz kolejny się rankingi ukazują... Tylko powiedz mi jakie one mają znaczenie? Może dla mnie kryteria o największej wadze wyboru nie są najważniejsze? To tak samo jak kryterium ilości klientów w sieciach... Kiedyś w gazecie komputerowej 'koputer świat" chyba ukazał się również ranking banków... polecam :-) chyba ze 30 banków porównywano (usługi elektroniczne) i co? w środku stawki znalazły się banki, o których nie słyszałem w życiu, że w ogóle są a co dopiero, że świadczą zaawansowane usługi bankowości elektronicznej, natomiast mój bank - niemały - Kredyt Bank był na przedostatniej pozycji chyba. I co z tego pytam? Nic - bo gdybym tak samo uważał jak opiniujący, nie korzystałbym z usług tego banku, a korzystam i polecam znajomym, z których wielu już zmieniło bank na KB właśnie. Porównanie mam - znajomi mają konta w róznych bankach - i firmowe i prywatne. Większość właściwie wiele się nie różni.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 10:33
    Róznica 0,1 czy 0,5 % w oprocentowaniu wkładu, przy kontach typu ROR, a vista itp. nie ma żadnego znaczenia - nawet na obsługę większości iużytkowników nie wystarczy (no chyba, że ktoś naprawdę duże pieniądze trzyma na rachunku rozliczeniowym - ale dla myślącego człowieka to nie jest sposób na lokowanie kasy :-) A bankowość elektroniczna? Chyba cztery kanały - internet, telefon, bankomat (mam 3 w swoim niewielkim mieście) i jeszcze coś - zdaje się ten automat KB. Nawet nie zaznaczam w ustawieniach kontrahentów obsługi przez konsultanta i bankomatu... No i najważniejsze - bankowość elektorniczna w kanale KB24 NIC NIE KOSZTUJE!!! Jedyną opłatą jest prowizja za prowadzenie rachunku - ja płacę 8 złotych chyba. I co najważniejsze - polecenie zapłaty zaoferowali zaraz po wprowadzeniu tej formy płatności do przepisów. Mam kolegę - zaczynał od pekao, przez millenium i lukas bank... wylądował w KB :-) Mimo, że spośród wymieniony najwięcej - 25 zł pobierają za prowadzenie rachunku firmowego :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 10:42
    Co do polecenia zapłaty - traktowane jest (cenowo) jak stałe zelecenie - pobierają więc opłatę 1 złoty - lepsze to niż stanie w kolejkach na poczcie a nawe darmowa dyspozycja elektroniczna - nie trzeba pamiętać po prostu. Staram się zrozumieć ludzi, którzy jeszcze nie korzystająprzy podobnych płatnościach z tej formy. Chociaż sam mam nie wiem z jakiego powody opory przed dyspozycją dla tepsy... ;-) Może wynika to z faktu,że kiedyś miałem tzw. "fakturę płatną przelewem" - wiecie jak wyglądała? Chyba z 8 kartek w poziomie drukowanych w trybie tekstowym a na kńcu polecenie przelewu, również w w trybie tekstowym... Wróciłem więc (może z powodu oszczędności papieru) do "fakrury płatnej gotówkowo". Dziwne są założenia czasem :-) A co do tego jak dobre są banki... Chyba rok temu dostałem informację od sieci kablowej, że zmieniają bank, gdyż dotychczasowy wypowiedział umowę prowadzenia rachunku z powodu niemożności obsługi ilości klientów tejże kablówki... To jest bank!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-02-19 11:01
    dla firm jest to super bo sa praktycznie pewni ze ktos im zaplaci za fakture bo przy gotowce to chocby poprostu zapomni i juz wiec nic dziwnego ze to promuja
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-19 11:09
    ***Wlo: czy widziałeś kiedyś obiektywny ranking ;)??
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-19 13:03
    Wlo: gdzie pobierają opłatę za polecenie zapłaty??W moim banku nie...Myślałem ze to usługa bezpłatna wszędzie :) A co do wygody: wygodne dopóki nie zdazy sie jakas awaria i nie cofną np polecenia zaplaty za komórkę. Wtedy nagle dziwisz sie że masz założona blokadę jednostronną za nieoplacenie faktury, a operator nawet nie jest łaskaw cie powiadomić ze wpłata nie wpłynęla :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-19 14:52
    Wlo każdy ranking ułożony jest według jakiegoś kryterium. Każdy jednak musi sam znaleźć odpowiedni dla siebie bank . Dla moich potrzeb idealny jest Lukas. Za 9 zl miesiecznie mam wszystkie przelewy internet+tel bezplatne, bezplatna karte Visa Elektron i Visa Classic, bezplatne PZ , oraz ubezpieczenie assistance a do tego dzis czestuja klientow dobrymi paczkami ;-) A wiec mozna sobie pojsc na kawke , zjesc paczka i podowcipkowac z konsultantka :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-19 14:59
    Fajna reklame i na czasie ma Lukas - Wiodacy bank internetowy wprowadzil oplate za przelewy przez internet u nas sa calkowicie za darmo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-19 15:33
    U nas tez :) WSZYTKIE SPRAWY ZALATWIANE PRZE NET SA DARMOWE ale nie powiem jaki to bank :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-19 15:36
    blobi no powiedz ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-19 15:47
    coz, co do bankow: ja tez mam w lukasie i jestem zadowolony, ale nie jest to najlepszy bank z pewnoscia. np. nie jest najlepszy dla przedsiebiorcow i dlatego nie mnamawialbym ***wlo do otwarcia tam rachunku. lukas specjalizuje sie w cienkich klientach indywidualnych, takie z reszta maja know-how - ich inwestorem jest credit agricole - najwiekszy detalista we francji. ja jestem zadoewolony bo jest tanio, obsluga przez i-net jest dobra i darmowa, bankomatow wystarczy a transakcje zagraniczne obsluguje specjalizujacy sie w tym BZWBK (w ogole obsluguje duzo rzeczy z lukasa, to troche tak jakby lukas byl dla bzwbk bankowym mvno ;) PZ jest darmowe a po wprowadzeniu oplat za przezlewy w mbanku juz chyba do nich nie przejde calkowicie (mam tam konto tez)...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 17:55
    Gonzales - nie. Dlatego nie biorę całkiem poważnie takich rankingów. Przynajmniej nie na tyle poważnie, żeby miało to decydować o podejmowaniu ważnych decyzji :-) blobi - nie jest bezpłatna - za to ktoś musi zapłacić... Jeśli nie Ty, to zlecający - operator komórkowy. klops - ja mam swoj ranking i mam wybrany już od lat bank :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2004-02-19 18:36
    Polecenie zapłaty to bardzo fajna opcja, ja jej używałem przez 2 lata w Idei i bardzo mi się to podobało. Nie trzeba się martwić o rachunki, bank za człowieka wszystkiego pilnuje, i nie ma problemu ze spóźnionymi opłatami... Super usługa.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-19 20:06
    Wlo: więc polecenie z mojego banku więcej kosztuje operatora niz z twojego? Ciekawe jak wiec oni sie połapią w tych wszystkich opłatach jak kazdy bank bierze inną opłatę...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-19 20:09
    Heh...Opowi bardziej opłaca sie zapłacić bankowi za usługe niż ganiać za klientami niepłacącymi rachunków :P
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 23:24
    blobi - aż zajrzałem jakie mam ceny w KB :-) O!! w pdf-ie nareszcie zrobili tabelę prowizji :-) Ale minus za objętość pliku!! 2 MB to sporo - mogliby chociaż podać informację o tym obok przycisku... Albo lepiej skompresować... Realizacja polecenia zapłaty - opłata od dłużnika, od każdego zrealizowanego polecenia zapłaty, po jego wykonaniu: w zależności od rodzaju rachunku - od 0 do 1 zł (0 studenci i Elita, 50 gr VIP-y - ja np. :-) inni 1 zł). Ale, ale... Nie widzę opłaty od wierzyciela... Kiedy uruchamiałem PZ nie płaciłęm - płacił wierzyciel - chyba 3 czy 5 złotych, ale w sumie od niedawna każą mi płacić - chyba od jesieni - moę wówczas zmienili tabelę prowizji? Tak chyba jest - podwyższyli mi w tym samym czasie również opłatę za prowadzenie rachunku... A więc prostuję - ja, przy moim rachunku płacę 50 groszy za realizację polecenia zapłaty, gdybym miał wpłaty powyżej 10 tysięcy, nie pobieraliby opłaty.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 23:35
    Studentem też nie jestem, więc też nie mam tak dobrze, że nie płacę, ale chociaż płacę o połowę mniej niż posiadacz zwykłego konta ROR :-) Zmienili też zasady informowania esemesem o saldzie - teraz liczą za każdego esemesa 30 groszy. Kiedyś był jakiś ryczał w zależności o tego jaką opcję się wybrało - czy codziennie, czy po każdej zmianie salda... No - to już więcej wiem o tym za co mam płacić. Dobra okazja do przejrzenia tabeli prowizji - inaczej nawet bym nie zajrzał :-) Czyli przy opłacie 6 i 8 zł za prowadzenie rachunku transakcje internetowe są za darmo - płatne są jedynie stałe zlecenia - polecenie zapłaty i zlecenie stałe (definiowanie jest za darmo przez sieć). Przy a-vista i ROR-ach o zadeklarowanych wpływach 500-1000 zł transakcje elektroniczne kosztuą 60 groszy (nawet nie wiedziałem :-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-19 23:44
    No dobrze pamiętałem - w przypadku rachunków biznesowych opłata za stałe zlecenie czy polecenie zapłaty wynosi 1 złoty - od dłużnika, w przypadku wierzyciela aż 8!!! No lekko przesadzili - pamiętałem cenę 3 czy 5 złotych (zapomniałem, że przecież nie z prywatnego a zfirmowego płacę za telefon :-)). Ale za to esemes o saldzie dla firm już tylko 20 groszy kosztuje. Hmmm... 150 zł/godzinę za wizytę informatyka banku w siedzibie klienta... No nieźle, nieźle... Zresztą co ja tu się będę uzewnętrzniał... Każdy sobie poszuka jeśli będzie zainteresowany ;-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: