Polkomtel ogłosił swoje wyniki za I kw. 2005 r.

Newsy
Opinie: 69

Polkomtel twierdzi, że w I kwartale 2005 r. zanotował najwyższy udział w rynku klientów kontraktowych oraz najwyższe średnie ARPU. Klienci kontraktowi to według nomenklatury Polkomtela także klienci oferty mixPlus, w której teoretycznie nie płaci się abonamentu. Inni operatorzy dzielą swoich klientów na ofertę postpaid oraz prepaid.

Polkomtel szacuje, że osiągnął w I kwartale br. zarówno najwyższy udział ilościowy w segmencie klientów kontraktowych rynku (ponad 35%), jak i najwyższe średnie przychody na klienta kontraktowego, które wyniosły 111,6 zł. Szacuje się również, że w minionym kwartale Polkomtel miał najwyższe średnie ARPU na klienta, które wyniosło 63,7 zł. ARPU spadło jednak aż o 15%.

"Z optymizmem przyjmujemy wyniki pierwszego kwartału - powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - Niewątpliwie mamy za sobą dobry początek roku. Niezmiennie cieszy nas fakt, że od wielu miesięcy udaje się nam utrzymać największy udział w rynku klientów kontraktowych, co w znaczący sposób podnosi wartość spółki i świadczy o tym, że nasza oferta produktowo-usługowa odbierana jest przez użytkowników jako atrakcyjna i w sposób optymalny zaspokaja ich oczekiwania. Firma z powodzeniem realizuje przyjętą strategię rozwoju - w I kwartale znacząco poprawiły się wskaźniki finansowe, wzrósł zysk spółki oraz jej wartość."

W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. zysk netto Polkomtel S.A. sięgnął kwoty blisko 260 mln zł i był wyższy o ponad 42% niż rok temu.

Pod koniec marca liczba użytkowników sieci przekroczyła 7 mln 360 tys., czyli była o 28% większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I kwartał 2004 - ponad 5 mln 739 tys.). Klientów kontraktowych było blisko 3 mln 486 tys., a klientów usługi przedpłaconej ok. 3 mln 875 tys. Oznacza to wzrost odpowiednio o 32,5% i 24,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2004 r. Klientów netto przybyło 334 tys., co oznacza wzrost o blisko 33%. W ślad za tym rosły przychody - o blisko 137 mln zł - osiągając kwotę ponad 1 459 mln zł.

Istotne jest stałe wzbogacanie przez spółkę oferty usług tzw. pozagłosowych. Między innymi przychody z usług dodanych wzrosły o 18%.

W Plusie odnotowano istotne spadki średniego kosztu pozyskania klienta - w kategorii klientów kontraktowych o ponad 44%, a w grupie klientów pre-paid o ponad 78%.

Wskaźnik EBITDA wzrósł o ponad 21%, do poziomu 565 mln zł (przed rokiem wyniósł on 464,5 mln zł).

Wolniej od przyrostu klientów wzrastały koszty sprzedaży i koszty operacyjne. Zamknęły się one kwotą ponad 1 mld 135 mln zł, czyli zwiększyły się tylko o nieco ponad 7%. Oznacza to, że dynamika wzrostu kosztów była znacząco niższa od wskaźników charakteryzujących rozwój Spółki.

Znacząco spadło też zadłużenie bankowe Polkomtel. Po trzech pierwszych miesiącach br. zmniejszyło się o 70% i na koniec marca 2005 r. zostało zredukowane do kwoty 310 mln zł, podczas gdy po I kwartale ubiegłego roku wyniosło 1 018 mln zł. Obniżeniu uległ także wskaźnik dług/EBITDA, który spadł do poziomu 0,14 (w analogicznym okresie roku ubiegłego wynosił 0,55).

W pierwszym kwartale 2005 r. Polkomtel S.A. zainwestował 121,3 mln zł, tj. 23,4 mln zł mniej niż w I kwartale 2004 r. (144,6 mln zł). Od początku działalności w 1996 r. Spółka wydała na inwestycje 7,4 mld zł (kwota ta nie obejmuje opłat koncesyjnych).

Prognozy na rok 2005 przewidują dalszy wzrost przychodów, poprawę wskaźnika EBITDA oraz wyniku finansowego netto. Polkomtel S.A. wzbogaci ofertę produktowo-usługową dla różnych segmentów rynku, kładąc szczególny nacisk na bezprzewodową transmisję danych. Przewiduje się, że liczba klientów wzrośnie do 9 mln.

Wyniki za I kwartał 2004 i 2005

         
Statystyki        
  I kwartał 2004 I kwartał 2005 Zmiana (%)  
Pozyskani użytkownicy (brutto) ('000) 518.4 709.6 36.9  
Pozyskani użytkownicy (netto) ('000) 251.6 334.0 32.8  
Churn średnioroczny - wskaźnik rezygnacji (%) 19.0 21.0 2.0 pkt. %
ARPU (PLN) 74.9 63.7 ( 15.0 )  
ARPU klienci kontraktowi (PLN) 132.4 111.6 ( 15.7 )  
ARPU aktywni klienci SIMPLUS (PLN) 53.7 44.8 ( 16.6 )  
SAC klienci kontraktowi (PLN) 666.6 373.0 ( 44.0 )  
SAC klienci SIMPLUS (PLN) 68.5 15.0 ( 78.1 )   
Liczba klientów ('000) 5 739.7 7 360.4 28.2  
Liczba klientów kontraktowych ('000) 2 630.2 3 485.8 32.5  
Liczba klientów SIMPLUS ('000) 3 109.5 3 874.6 24.6  
         
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln I kwartał 2004 I kwartał 2005 Zmiana (%)  
Przychody 1 322.5 1 459.3 10.3  
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe 1 060.4 1 135.5 7.1  
EBITDA 464.5 565.0 21.6  
EBITDA - marża (%) 35.1 38.7 3.6 pkt. %
Zysk przed obciążeniami finansowymi 261.3 335.3 28.3  
Zysk przed opodatkowaniem 238.4 311.7 30.7  
Zysk netto 182.4 259.6 42.3   
          

Wyniki finansowe- US GAAP 

PLN mln 2004 2005 Zmiana (%)  
Przychody 1 322.5 1 459.3 10.3  
Koszty sprzedaży 601.4 635.8 5.7  
EBITDA 464.5 565.0 21.6  
EBITDA - marża (%) 35.1 38.7 3.6 pkt. %
Zysk operacyjny 259.6 335.0 29.0  
Zysk netto 180.4 259.8 44.0  

NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA W I KWARTALE 2005 ROKU

ROZWÓJ SIECI

W I kwartale 2005 r. sieć Plus GSM objęła swoim zasięgiem ponad 97,35% terytorium Polski, a jej usługi były dostępne na obszarze zamieszkanym przez ponad 99,07% mieszkańców kraju. 
Na koniec I kwartału 2005 r. uruchomionych było 5091 lokalizacji RF, w tym 4757 lokalizacji BTS i 334 repeatery. Łącznie we wszystkich strefach w ciągu I kwartału 2005 roku uruchomiono 146 lokalizacji RF, w tym 110 lokalizacji BTS i 36 repeaterów.

  • Roaming Na koniec I kwartału 2005 r. telefonu Plus GSM można było używać w 159 krajach na pięciu kontynentach, w sieciach 293 operatorów.

  • Roaming GPRS Na koniec I kwartału 2005 r. roaming GPRS był dostępny w 75 krajach, w sieciach 130 operatorów. Usługa umożliwia dostęp do Internetu, korzystanie z WAP, transmisji danych, wysyłanie i odbieranie wiadomości multimedialnych MMS.

  • Roaming 3G Na koniec I kwartału 2005 r. Plus GSM posiadał roaming trzeciej generacji z 6 sieciami w 6 krajach (Mobilkom Austria, Proximus Belgia, SFR Francja, Vodafone Niemcy, Vodafone Portugalia oraz Vodafone Włochy). Roaming 3G, oprócz usług dotychczas dostępnych, umożliwia korzystanie z połączeń videotelefonicznych oraz szybszej pakietowej transmisji danych GPRS .

NOWE PRODUKTY I USŁUGI

Produkty i usługi wprowadzone do oferty w I kwartale 2005 r. 

1. Oferta dla klientów indywidualnych 

  • Plany taryfowe
    Plany taryfowe Nowy Plus to najatrakcyjniejsze rozwiązanie dostępne na rynku. Umożliwia ono:

    • korzystanie z czterech taryf (abonament już od 25 zł), z których każda oferuje pakiet od 25 do 125 wliczonych minut wymiennych na SMS-y, jednakową stawkę za SMS w wysokości 18 gr brutto oraz za wszystkie połączenia w wysokości 72 gr/min brutto;

    • każdy nowy abonent - a dotychczasowi za niewielką opłatą - może rozmawiać za darmo zarówno w wieczory (od godz. 18.00), jak również podczas weekendów;

    • dla szczególnie aktywnych użytkowników przeznaczony jest plan Nowy Plus 165, w którym cena SMS-a została obniżona do 16 gr brutto, a minuty połączenia do 64 gr brutto;

    • dodatkowe możliwości ograniczania kosztów połączeń stwarzają atrakcyjne pakiety usług dodatkowych;

    • z oferty Nowy Plus mogą korzystać zarówno nowi, jak i dotychczasowi abonenci sieci Plus GSM. Promocja bezpłatne "Darmowe wieczory i weekendy" przez okres 6 i 12 miesięcy dotyczy tylko nowych klientów.

  • Usługi informacyjne i rozrywkowe: 

    • Tapeciarz - usługa umożliwiająca przygotowanie tapety na telefon z wykorzystaniem zdjęcia zapisanego w komputerze abonenta;

    • strony rozrywkowo-informacyjne poświęcone dniu św. Walentego, Wielkanocy, wiośnie;

    • konkursy: dla graczy Java, połączony z promocją gier; "Polskie przysłowia"; konkurs literacki na opowiadanie związane tematycznie z grą XyberMech, przeprowadzony we współpracy z magazynem "Nowa Fantastyka".

  • SIMPLUS 

    • modyfikacja taryfy Team7 - 18 marca 2005 r. zmianie uległa opłata za SMS-y wysyłane do 7 swojaków w taryfie Team7; nowa cena SMS-a to 1 gr/SMS brutto;

    • uatrakcyjnienie oferty dla użytkowników taryfy MONO - użytkownicy zostali przeniesieni na korzystniejsze warunki w taryfie Team4 lub Team7.

  • Sami Swoi

    • Nowe plany taryfowe odznaczające się najniższą stawką za minutę połączenia na numery stacjonarne i wewnątrz sieci - 24 gr brutto oraz najniższą stawką do pozostałych sieci - 72 gr brutto; cena za SMS to 24 gr brutto;

    • Biuro Obsługi Klienta - uruchomienie informacji dla użytkowników Sami Swoi pod numerem 8877 z telefonu Sami Swoi; użytkownik ma możliwość odsłuchania informacji nagranych oraz w celu uzyskania dodatkowych informacji połączyć się z konsultantem;

    • konkurs dla nowych użytkowników - użytkownicy, którzy w okresie trwania promocji włączyli się do sieci i przesłali SMS-a, brali udział w konkursie, w którym do wygrania były 2 samochody Chrysler PT Cruiser; 

    • sieć sprzedaży - wdrożenie innowacyjnych i nowoczesnych metod sprzedaży pełnej oferty produktowej Sami Swoi (zestawy startowe, zestawy z telefonem oraz karty zdrapki); rozszerzenie sieci sprzedaży i poprawa jej wizualizacji - dystrybucja Samych Swoich m.in. przez sklepy sieci Fotojoker; Saloniki Prasowe Kolporter, kioski Inmedio/Relay; większość komisów GSM; sklepy sieci Żabka; sklepy sieci EURO RTV AGD, sklepy Media Markt oraz Saturn.

  • Zasilenia pre-paid

    • rozszerzenie dystrybucji telekart Simplus: sieć terminali POS Polski Tytoń, POS Sprint;

    • rozszerzenie dystrybucji telekart Sami Swoi: sieć terminali POS Kolporter, sieć terminali POS Lew, sieć terminali POS Billbird, POS PolCard, POS Sprint.

2. Oferta dla klientów biznesowych 

  • Plany taryfowe
    MaxProfit! to rozwiązanie dla nowych i obecnych klientów sieci Plus GSM.
    Podstawą oferty jest plan taryfowy MaxProfit! składający się z 4 taryf zróżnicowanych pod względem wielkości pakietu kwotowego i stawek za połączenia. Funkcjonalność pakietów kwotowych, czyli określonej minimalnej kwoty do wykorzystania na różnego rodzaju usługi, jest rozwiązaniem bardzo korzystnym dla klienta. Pozwala na swobodę korzystania z usług i zapewnia optymalne wykorzystanie kosztów miesięcznych. Po wykorzystaniu pakietu kwotowego opłaty za usługi naliczane są dalej po tych samych, obowiązujących w danych taryfach, stawkach: 

    • bardzo niskie ceny za połączenia - najdroższa stawka w najniższej taryfie to 0,60 zł netto;

    • najkorzystniejsza konstrukcja taryf - pakiet kwotowy, którego niewykorzystane wartości przechodzą na 6 kolejnych miesięcy;

    • zestaw usług dodatkowych, w zależności od potrzeb użytkownika, obniżający znacznie ceny połączeń - już od 0,10 zł netto za minutę w każdej taryfie;

    • bezpłatne jednosekundowe naliczanie opłat od początku połączenia.

3. Promocje 

  • Simplus

    • 10 - 15 - przedłużenie do 30 kwietnia 2005 r.; w ramach promocji użytkownicy Simplus otrzymują następujące bonusy:
      - 10 zł do zasilenia między 31. a 60. dniem od aktywacji,
      - 15 zł do zasilenia pomiędzy 61. a 90. dniem od aktywacji,

    • użytkownicy Simplus otrzymują następujące bonusy:
      - po 90 dniach - pakiet 30 darmowych SMS-ów,
      - po 121 dniach - pakiet 10 darmowych minut,
      - po 151 dniach - pakiet 30 darmowych SMS-ów,
      - po 181 dniach - 5 zł gratis do każdego zasilenia przez 30 dni.

    • Dołącz do Team7 - przedłużenie do 31 marca 2005 r.; w ramach promocji użytkownicy Simplus posiadający inną taryfę niż Team7 mogą ją włączyć nie ponosząc żadnych opłat;

    • Telekarty o nominale 10 zł z VAT - przedłużenie do 31 marca 2005 r.;

    • ponadto ofertę Simplus wzbogacono o następujące modele telefonów: Siemens C65, Philips 350, Philips 355, Motorola C651.

  • Post-paid 

    • Strefa Plus X - promocja usługi dedykowana klientom indywidualnym oraz biznesowym, wprowadzająca atrakcyjne stawki aktywacji usługi oraz połączeń wykonywanych w obrębie wybranej strefy;

    • Infolinie IV - promocja skierowana do klientów indywidualnych pozwala na wykonywanie połączeń bezpłatnych lub ulgowych (0,20 zł/min netto) na numery zaczynające się od *80, 800 i *81, 801, które zostały udostępnione naszym klientom przez instytucje i firmy zainteresowane taką formą kontaktu;

    • "Infocentrum i Numer Ulgowy IV" - promocja skierowana do firm i instytucji, które chcą udostępnić dla naszych klientów numery bezpłatne i ulgowe, wykupując w tym celu usługę Infocentrum lub Numer Ulgowy.

  • mixPlus 

    • kolejne odsłony promocji rozszerzyły ofertę "telefon na kartę" o następujące modele: Nokia 2600, Motorola C651, Sony Ericsson T290i, Nokia 3410 i Sendo M550.

OBSŁUGA KLIENTA 

  • Polkomtel S.A. po raz kolejny obsługiwał 13. Finał WOŚP. 9 stycznia 2005 r. w ramach wolontariatu konsultantom Działu Obsługi Klienta została w całości powierzona obsługa telefoniczna infolinii.

  • Klienci Polkomtel S.A. mogą zablokować skradzione telefony poprzez zgłoszenie unikalnego numeru IMEI, przypisanego do konkretnego aparatu. Począwszy od 1 stycznia 2005 r. rozpoczęła się wymiana informacji o skradzionych aparatach między operatorami w celu uniemożliwienia dalszego używania zablokowanego aparatu w innych sieciach.

  • Od początku roku użycie elektronicznych kanałów kontaktu klientów z konsultantami (e-mail, czat i e-BOK) znacznie wzrosło. Wielu klientów chętnie wykorzystuje również proste i wygodne w użyciu kanały samoobsługowe (WWW, SMS, IVR).

  • Przygotowano atrakcyjne oferty utrzymaniowe dla klientów indywidualnych: Darmowe Wieczory i Weekendy, Abonament z Tanimi Minutami, Rabat na Abonament.

  • Do oferty programu lojalnościowego 5 Plus zostały wprowadzone nagrody złożone - w postaci pakietu: nagrody rzeczowej i odpowiednio do niej dobranej usługi - za mniejszą wartość punktową w pakiecie niż osobno. 
    W programie uruchomiono e-biuletyn, przesyłany raz w miesiącu do wszystkich uczestników programu posiadających adresy e-mail. Biuletyn zawiera informacje o nowościach w programie - wydarzeniach, nowych nagrodach, promocjach i usługach.

ZATRUDNIENIE 

31 marca 2005 r. Polkomtel S.A. zatrudniał 3514 pracowników (w tym 325 pracowników konwertowanych). Średnia wieku osób zatrudnionych w Spółce wynosi 31,1 lat.

Opinie:

Opinie archiwalne (69):

Komentuj

Komentarze / 69

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    sznuri pisze: 2005-06-08 15:44
    hmm 360 tys nowych klientow to calkiem niezle, pewnie wiekszosc mixow
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 15:45
    No i macie to o czym pisałem. Plusie , nie przejmuj się , oczywiście , że Mixy to post-paid. Bez trudu mogę znaleźć i kiedyś już cytowałem wypowiedź (byłego) prezesa Skrodzkiego , że IdeaMix jest zaliczany w Idei do abonamentu.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 15:50
    Ale 7 milionów 360tysięcy klientów , to cieniutko. Miało być 9 milionów do końca roku... Idea już ma ponad 8 milionów , ale jak to jest w z wynikami w Idei każdy wie (kto czytał wyniki smsowe) Są one dokładnie takie , jakie chce Idea. Czekamy teraz na Erę...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa_rece_opadaja pisze: 2005-06-08 15:52
    Issa? Moze w Idea Mix jest abonament? Sprawdz to zanim napiszesz. Nie musisz pisac dla samego pisania czegokolwiek... Porownaj sobie te dwie oferty...pomysl...pomysl...a pozniej przygotuj wypowiedz...sprawdz bledy...i wyslij....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 15:53
    A widziałeś kiedyś pre-paid z karą za zerwanie umowy? :-D Poza tym powiedz to prezeswoi Skrodzkiemu , bo do niego się odnoszę. A to jeszcze nie koniec....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 15:58
    No i co starczy? Widziałeś kiedyś pre-paida w którym podpisuje się umowę? To na deser. Niech Cię nie zwiedzie KONSTRUKCJA umowy. Polecam szczególnie ostatnie słowo - "UMOWY":-P Musze lecieć. Jeszcze tylko ERa poda 50% udziału w aktywacjach post-paid w pierwszym kwartale i będziemy mieli 152% :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    Mr_BOJAN pisze: 2005-06-08 16:01
    A gdzie infooooooo o internecie dla klientow indywidualnych??? Ile mozna czekac?
    0
  • Users Avatars Mini
    sznuri pisze: 2005-06-08 16:06
    mixPlus jest prepaidem i nie ma w nim abonamentu natomiast zawierany jest kontrakt na zasilenia, dlatego Plus nie krzyczy o postpaidzie tylko kontraktach, a idea odlicza to plusowi od Post paidów i liczy sobie 67% udziału w post-paidzie zaliczając do nich własne mixy, tymczasem do niedawna era przynajmniej liczy konkurentom mixy jako normalne pre-paidy, więc należy oczekiwać, iż poda swój udział w post-paidzie między 30-50 %. Także maniana na całego
    0
  • Users Avatars Mini
    lll pisze: 2005-06-08 16:10
    hmmm.. ciekawe czy takie dobre wyniki mają odzwierciedlenie w płacach pracowniczych polkomtela (pomijam prezesów i dyrektorów) śmiem wątpić. Poza tym ich wyniki to chyba wszyscy mają w d.. poza oczywiście prezesem.
    0
  • Users Avatars Mini
    sznuri pisze: 2005-06-08 16:10
    a ciekawe ilu klientów pozyskało sami swoi
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2005-06-08 16:13
    i kwartał niezły. W zyskach oczywiście. 2 mln nowych klientów na koniec roku miec powinni 9brutto oczywiście). Natomist zła wiadomość to taka, że inwestycje są na bardzo niskim poziomie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2005-06-08 16:33
    ***issa - kwestia pewnej nomenklatury - w mixie idei jest abonament (ale z hamulcem - jak głosi reklama). A plus jako jedyny w mixie nie ma abonamentu (ale ma obowiązkowe terminowe doładowania) więc aby wykonać taki sam trik jak reszta z zawyżaniem liczby "abonentów" musiał ich przemianować na użytkowników kontraktowych. Nie widze powodu obruszać się bo tak robią wszyscy :-) plus przecież zrobił 0 abonamentu a tu sie okazało, że co miesiąc płaci się Kwotę deklarowaną.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2005-06-08 16:34
    A wlo chyba strasznie zapracowany ;-) bo jakoś jeszcze nie słyszę piania z zachwytu nad wynikami plusa ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    przemek11 pisze: 2005-06-08 16:36
    no właśnie zyski rosną a inwestycje spadają, niedobrze
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-08 22:05
    lokop - MS .Net Framework to w ogromnym uproszczeniu rodzaj dodatku do systemu, podobnie jak Direct X. Z pewnością nikt nie będzie szpiegował za jego pomocą :) A co do działania, to wydaje mi się, ze NIE BĘDZIE ów program działał na Win 98 i ME, wymaga systemów opartych na architekturze NT, od NT 4.0 w górę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2005-06-08 16:42
    ***issa - mix to po prostu mix. Ani jedno, ani drugie :) Tylko od opa zależy do jakiej grupy zostanie zaliczona ta oferta. A tak swoją drogą to mogli by podawać tę grupę klientów. Wyniki nie są najgorsze. To tylko 1 kwartał i jeszcze wiele się może zmienić. I jeszcze raz do ***issa: 152% jest całkiem możliwe. Ja sam mam aktualnie aktywne karty Idei oraz Plusa. A znam ludzi co mają po kilka kart (aktywnych jeszcze) wszystkich 3ch opów. Wynik byłby w okolicy 100% jeżeli każdy z nas miałby tylko po 1 karcie jednego operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2005-06-08 17:06
    ****Mariusz. - i dlatego mamy 2 rodzaje informacji: ile osób na 100 posiada jakąkolwiek aktywację i ile jest aktywnych kart na 100 osób.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-08 17:18
    bez czytania w ciemno komentuję - wyniki zapewne bardzo dobre i w 52 na 70 wskaźników Polkomtel odnotował wzrost w stosunku do poprzedniego okresu? Zgadłem? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-08 17:45
    wlo i issa to na pewno teraz jesteście w siódmym niebie, nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2005-06-08 17:48
    ***lokop - i Polkomtel na pewno nie zapomni o ***wlo i ***issa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Corthess pisze: 2005-06-08 17:52
    A premii kwartalnych nie było, bo podobno firma biedna. Ale farsa...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-08 17:57
    *** ojcze.dyrektorze drogi :) Nasz dyskutant ***Wlo pisze właśnie ponaglenie do TP i straszy ich że jak się nie pośpieszą to sobie SimDATA sprawi :) Pewnie nie chcą mu Neo podłączyć, bo coś pamiętam że miało Neo być, ale jakoś cicho w tym temacie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lll pisze: 2005-06-08 17:57
    *** corthess naprawdę nie było? jeżeli tak to mamy drugą biedronkę fuujj
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-08 19:03
    Grzegorz co to za program Framework 1.1 instaluje mi się z programem z Twojej stronki...mam nadzieje że Microsoft nie będzie mnie szpiegował?
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-08 18:20
    No a ja włąśnie otrzymałem kolejną edycję promocji "Stały abonent bez mydła w y r u c h a n y IV" z jednorazowym pakietem 10 min za wycofanie rezygnacji. potrzymali cały szajs mi oferowany, kwadraciki do zaznaczenia na kartce ze sporym napisem : wycofanie rezygnacji. Za wycofanie zaoferowali jednorazowy pakiecik 10 minut , wzruszyłem się szczodrością Polkomtela .. bu ha haha ;))) Niech mnie oni w wycofanie rezygnacji pocałują. Prędzej zobaczą UFO niż moje wycofanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    lll pisze: 2005-06-08 18:32
    ***Alexander25 tak trzymać . Jeszcze trochę i będą d.. całować przy utrzymaniu klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-08 18:35
    Alexander25, zajrzyj na moją stronę, opisałem tam to co "zaproponowano" mi wczoraj, gdybym właśnie teraz w tej chwili grzecznie czekał w kolejce w salonie Plusa ściskając w trzęsącej się z wrażenia rączce rezygnację z wypowiedzenia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-08 18:36
    zatem w moim przypadku "złamali się" dopiero na trzy dni przed końcem wypowiedzenia. Ale gdybym sam nie zadzwonił to guzik bym się dowiedział.
    0
  • Users Avatars Mini
    asd pisze: 2005-06-08 18:40
    Alexander25 to sie ciesz z 10 minut, era mi po 4 latach nic oprocz 25 minut nie chciala dac. Prezeszedlem na tt i nie zaluje
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-08 18:51
    ~~~ lll na takie pieszczoty bym nie liczył i nie liczę - już pokazałem im 4 litery , kupiłem sobie nowy, bez łaski :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-08 18:52
    ~~~asd no to cieniutko. Wyznaję zasadę ,że jestem klientem a nie żebrakiem, a braku szacunku nie toleruję.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-08 18:52
    ~~~Grzegorz Z. - zaraz zajrzę , muszę tylko Twoją stronkę namierzyć :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-08 18:58
    Widziałem właśnie... Nokia 6610i za 157 zł brutto przy taryfie 25 zł zł brzmi jak bajka. Trudno mi uwierzyć , skoro mnie przy taryfie NP55 chcieli ją wcisnąć za bez mała 500 zł. Dość tych kpin. Kupiłem nowy za 1 zł ze swietnymi warunkami. Pytanie - kto na tym stracił? Na pewno nie ja.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-08 18:59
    Alexander zmieniłeś operatora?
    0
  • Users Avatars Mini
    WADI pisze: 2005-06-08 23:10
    koszty im spadły pozyskania klienta bo kolejny raz obcięli prowizje POSom i tym razem już nie wytrzymały i był strajk teraz niestety koszty wzrosną bo prowizje od lipca mają podnieść, jak nie to mogą mieć problemy z siecią sprzedaży ale oczywiście z tych podwyżek to POSy mało dostaną bo agenci sobie większość kasy zostawią tak jak to się teraz dzieje Plus jest wobec agentów bezradny jak dziecko bo się boi ich protestu!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin b pisze: 2005-06-08 19:04
    No to są postępy.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-08 19:12
    Nic mi się nie świeci, nie wiem czemu :( U mnie chyba ten programik nie dział....
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-06-08 20:26
    no i bardzo dobrze ;) jestem dumny, ze jestem klientem takiej sieci jak Plus GSM ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 20:54
    To mi się opiera o sado-masochizm;-) Jak mi coś nie pasuję to mówię "żeganaj" , jak pasuje to podpsiuje. I nie zwracam gitary:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 20:55
    No tak - głodnemu chlem na myśli;-D Nie opiara ,a ociera ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-08 20:57
    No to mamy już trzy wersje. Mix to - a)pre paid , b)post paid , c )po prostu Mix:-)) ***sznuri - jak trafnie zauważył ojciec.dyrektor - była już promocja "Zero abonamentu" , nawet kupiłem w niej mojej żonie T610. Jak myślisz , czy ona też jest w prepaid? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-06-08 21:14
    Też mam abonament zero, ale nazwa to tylko taki chwyt, też wtedy dostałem T610:) A MIX to taki abonament na karte, ale umowa na 2 lata jest...
    0
  • Users Avatars Mini
    iss pisze: 2005-06-08 21:14
    I jeszcze jedno - dlaczego POlkomtel ma mi być wdzięczny i wlo? I dlaczego mam być w siódmym niebie? Przyjemność osiągam na inne sosoby , niż przez czytanie i komentowanie wyników Polkomtela:-D Aby nie było wątpliwości - w decyzji o rozwiązaniu umowy , popierałem Alexander25 w 100% , bo widziałem warunki jakie mu dali i nic innego się z tym po prostu zrobić nie dało.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-08 22:20
    Ok, sysytem mam XP Pro ale mam radiówke, programik zainsrtlowałem, ala cały czas zero było, nie łapał ani pakietów przychodzących, ani wychodzących szkoda.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Łysy pisze: 2005-06-08 23:24
    WADI jak Ci się nie podoba praca dla agenta to nie pracuj. Sprzedawcy narzekają bo już nie jest tak łatwo na rynku jak kiedyś. Trzeba ruszyć dupcię do klienta. A tak na marginesie; agenci to nie organizacje non profit, a twoja opinia dot. obaw i bezradności operatora ni jak się ma do rzeczywistości.
    0
  • Users Avatars Mini
    MR F pisze: 2005-06-08 23:45
    ***WADI masz rację z tym że zmiejszenie kosztu pozyskania klienta to głównie zmniejszenie prowizji do posów, nie zgadzam się natomiast z drugą częścią twojej wypowiedzi, to agenci są bezradni wobec Polkomtela, przynajmniej byli, ale jak się wszyscy zbiorą.....
    0
  • Users Avatars Mini
    MR F pisze: 2005-06-08 23:49
    ***Łysy: nie pisz takich tekstów jak "jak ci się nie podoba to nie pracuj", w swoją działalność subagenci wkładają nawet do klikuset tysięcy złotych, w przeciągu kilku lat jak inwestują w firmę a nie nowe samochody/domy, więc to nie jest tak że zabieram swoje zabawki i idę w piz-du; masz natomiast rację nijak ma się do rzeczywistości
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-09 00:12
    heh, nawet ktoś z Plusa zabłądził na mój stronek :) Wielki brat patrzy :) i ma host plus-**-***.polkomtel.com.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 00:33
    Grzegorz Z. - nie ma neostrady bo nie mam czasu kupić routera... Nie mam nawet czasu iść zamówić do zaprzyjaźnionego sprzedawcy. Bo marka i model już wiadomo jaki - z oferty U.S. Robotics... Praca - proza życia ;-) A co do wyników... No chłopaki będą musieli nadgnić trochę, jeśli chcą planowane 2 miliony zdobyć. Biorąc pod uwagę terminy wprowadzenia nowych taryf i reakcję klientów, drugi kwartał (to też ze względu na kolejną odsłone MixPlus z niższymi cenami usług) będzie lepszy niż pierwszy. Jak tam Era z abonamentowymi? Bo ja ma jakieś dziwne przeczucie, że będą mieli ubytek w tym roku. W 3. kwartałach 2004 niecałe 60 tys. abonamentowców tylko złapali (nie podali raportu rocznego za 2004 więc nie wiadomo ile za cały) przy stracie w 2. kartale 377 aktywacji post-paid ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 00:40
    Ale zysk rożnie - przekroczą miliard spokojnie w tym roku - jak Era w zeszłym (ponoć bo rapotu nie ma - komunikat tylko był). Przy mniejszej ilości klentów (i to znacznie mniejszej) wygląda na to, że Plus to zdzierus ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 00:44
    Nie wiem też czy to dobrze, czy źle z punktu widzenia firmy i ekonomii (ponoć lepiej mieć kredyty niż nie mieć - kwesti ich wysokości tylko), ale zadłużenie Polkomtela w porównaniu z konkurencją można powiedzieć, że jest groszowe ;-) I się zmniejsza, co dowodzi, że przychody są przeznaczane na ich spłatę - pomniejszają więc zysk netto...
    0
  • Users Avatars Mini
    WADI pisze: 2005-06-09 00:52
    Łysy, z tym "niepracowniem" to nie takie proste, wpakowałem sporo kasy, czasu, życia i zdrowia, mam kilkunastu ludzi na etacie, co mam ich na "zupkę" wysłać? Chcę uczciwie pracować i dostawać za to uczciwą kasę. Nie chcę nic więcej poza tym co Polkomtel dla mnie przeznacza. Z tą bezradnością opa to jest tak, że nie potrafi wyegzekwować od agentów aby kasę dla POS im w całości wypłacali. Agenci sobie zabierają spory % z prowizji dla POS mimo, że od opa dostają już niezłą kasę za prowadzenie sieci, więc nie robią tego za free. Dlatego jest konflikt bo operator wydaje sporo kasy a POSy są poniżej progu opłacalności. Jak zwykle pośrednik robi najmniej a zgarnia najwięcej. Powstaje jakiś nieformalny związek POSów więc może się coś zmieni z korzyścią dla POS i co za tym idzie dla klientów!
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-06-09 01:29
    wyniki niezłe, czekam na zestawienie wyników naszej trójcy...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 10:36
    No ale widzę, że Plus bierze zły przykłąd z konkurencji i na siłę pzenosi użytkowników na inne taryfy! Likwidacji widzę uległa taryf Simplus MONO - piszą, że szczęśliwych użytkowników tej taryfy przeniiesiono na TEAM 4 albo 7 ;-) BTW - ktoś używał MONO? Coś i się zdaje, ze tylko ktoś kto z jaskini nie wychodził... No ale faktycznie - utrzymywanie w ofercie tamtych taryf trochę bez sensu jest - z drugiej strony, może ktoś nie chce zmieniać?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek19 pisze: 2005-06-09 10:54
    Jak chcą pozyskać 2 mln klientów i część z tego w prepaidzie, to powinni zmienić rewelacyjne taryfy Easy, bo ja w swoim gronie zachwytu nimi nie widziałem, a jedynie krytykę :P Wszyscy zostają w Team 7.
    0
  • Users Avatars Mini
    dociekliwy pisze: 2005-06-09 12:04
    Polkomtel podał, że ma udział 35% wśród kontraktowych (nie sprzedaż) tylko całkowity udział jego bazy, natomiast Idea ma 67% sprzedaży w pierwszym kwartale. Jest to możliwe i nie należy tego dodawać do siebie bo jest to bez sensu. Osobiście uważam, że udział w całej bazie na poziomie 35% jest lepszym osiągnięciem niż 67% sprzedaży bo to oznacza, że z Idei tak szybko odchodzą jak i przychodzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-09 12:10
    wlo - obudziłeś się. Stare taryfy w Simplusie wycofano jednocześnie z wprowadzeniem "nowej platformy". I to nie tylko dla tych, którzy na nią przeszli. Po prostu wtedy zablokowano możliwość zmiany taryfy na Multi, Mono, Team, Team 2, Sekunda a z wprowadzeniem Easy także Team 4.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 12:53
    Grzegorz Z. - nie wycofano... Tylko dla tych, którzy zmienili platformę. Wprowadzenie platformy nie spowodowało likwidacji taryf - na starej można było korzystać. Tak to rozumiem - nie piszą tego co mówisz. Gdzie czytałeś, że poprzenosili z multi na team7?
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-09 14:12
    nie napisałem przecież że zabrali tym co mają, tylko że zostały wycofane.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2005-06-09 15:45
    ***wlo: na nowej platformie, ktora dalej niestety dziala zawodnie nie da sie korzystac ze wszystkich taryf, tylko te nowsze chyba TEAM4 juz tez dziala. Na 100%
    0
  • Users Avatars Mini
    Leszku555 pisze: 2005-06-09 16:11
    Ten zlodziejski Plus na moje dopiero specjalne zapytanie przeslali mi oferte w ramach programu wymiany aparatu. Napisali mi wprost: "Doceniajac zaufanie jakim zostalismy obdarzeni pragniemy zaproponowac kontynuacje wspolpracy na bardzo korzystnych warunkach i przygotowalismy specjalnie dla Pana oferte: 1.zachowanie dotychczasowego numeru 2.nowy aparat juz od 1 zl 3.zestaw startowy minisimplus za 1 zl. Oprocz powyzszego moze Pan skorzystac z dodatkowych przywilejow dla Naszych Satlych klientow tj. Polecenie Zaplaty\"
    0
  • Users Avatars Mini
    Leszku555 pisze: 2005-06-09 16:12
    c.d. Oni sa chyba smieszni. Jestem juz uzytkownikiem Plusa 4 lata, i nie korzystalem z PWA zaraz po zakonczeniu 24 miesiecy umowy a oni mi oferuja nie dosc ze cos takiego to jeszcze aparaty np. SE700i, CX65, N6610i,N6020 drozej niz dal nowego klienta. Nie wspomne ze te ceny sa teraz wyzsze niz w ofercie przeslanej mi niespelna 30 dni temu. Wpierw zaproponowali mi zmiane taryfy, a teraz tlumacza sie tym iz wyzsze ceny wynikaja z rachunkow jakie place. Smiechu warte... Nie wspomne o tym ze nowym klientom daja mozliwosc darmowych minut w wieczory i weekendy przez okres 12 miesiecy. Mi tego nie zaproponowali. Zakichany Plus. Zlodziejski Polkomtel. Jak oni traktuja stalych sprawdzonych klientow?? Nie dziwie sie ze potem sie chwala milionami 9wirtualnych) uzytkownikow
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 16:18
    Grzegorz Z. - a skąd to wiesz? tkubon - wiem ( ja nie zauważyłem problemów z tą nową... Naprawdę, może na początku coś ktoś kwękał, ale teraz... żadnych problemów. Leszku555 - jeśli już raz dostałeś ofertę, to chyba się nie dziwisz, że drugiej nie przysyłali? Widać jesteś kolejnym niezadowolonym (pechowcem? czy inni są szczęściarzami?) klientem. Czy mi się zdaje czy nie napisałeś, że zmieniasz operatora?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-06-09 16:19
    O , następny....
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-06-09 16:51
    LEszku ale na SE 700i skusiłbym sięmimo wszystko hehe ;D
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-09 19:39
    Wlo, wiem bo specjalnie sprawdziłem u kogoś kto ma simplusa w "starej platformie" - tam także podaje, że nie można zmienić na żadną ze starych taryf. Zatem są one już wycofane. Co mam jeszcze udowadniać?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-06-09 19:45
    Grzegorz Z. - ah! na starą to od dawna nie można... Ja nie o tym mówię przecież. Tak jak nie można zmienić w taryfach abonamentowych, wprowadzili blokadę na simplusa. Ja mówię o tym, że nie zmuszają (oprócz MONO właśnie) do zmiany taryf na nowe - tak jak do dzisjaj można mieć bonusa za 10 zotych ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-06-09 21:36
    z tym bonusem to już zwykłe droczenie się? Tak wiem, brat teść znajomego dzisiaj dostał .... bonusa ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2005-06-10 02:34
    calkiem ladne te wyniki. Zawsze Plus podawal je na koncu ze wszystkich. Czy ja przeoczylem czy jeszcze inni nie podali swoich wynikow?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: