Polscy udziałowcy dokupują akcje Polkomtela

Newsy
Żródło: ORLEN
Opinie: 40

10 marca 2006 r. pomiędzy KGHM Polska Miedź, PKN ORLEN, PSE i Węglokoks oraz TDC Mobile International zawarta została umowa warunkowego zbycia akcji Polkomtelu. Zawarcie umowy zostało poprzedzone zawarciem przez KGHM, PKN ORLEN, PSE oraz Węglokoks jako akcjonariuszami Polkomtel umowy akcjonariuszy w sprawie nabycia akcji oraz podjęcia wspólnych działań w celu zbycia wszystkich akcji posiadanych w Polkomtel S.A.

W wyniku wystąpienia tzw. Zmiany Tytułu Własności w odniesieniu do TDC, pozostali akcjonariusze Polkomtelu (w tym Vodafone Americas) uzyskali prawo nabycia łącznie 4.019.780 akcji znajdujących się w posiadaniu TDC, w proporcji równej procentowi akcji będących w posiadaniu każdego z akcjonariuszy, poza akcjami znajdującymi się w posiadaniu TDC. Oferta nabycia została skierowana przez TDC do pozostałych akcjonariuszy w dniu 8 lutego 2006 roku. Zawarcie umowy nastąpiło w wykonaniu przysługującego KGHM, PKN ORLEN, PSE oraz Węglokoks prawa nabycia akcji objętych ofertą TDC. Z ofertą tą związany jest spór pomiędzy Vodafone Americas a TDC, w związku z którym w dniu 24 lutego 2006 r. ustanowione zostało zabezpieczenie.

W przypadku nabycia przez KGHM, PKN ORLEN, PSE i Węglokoks akcji na podstawie umowy, podmioty te razem z posiadanymi obecnie akcjami będą miały łącznie ponad 75% ogólnej liczby akcji Polkomtelu.

Strony zobowiązały się do wspólnego głosowania na walnych zgromadzeniach Polkomtel za dokonywaniem wypłat w formie dywidend na rzecz akcjonariuszy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, niepodzielonego zysku netto za lata poprzedzające 2005 rok, 100% zysku netto za rok 2005 i rok 2006, oraz nie mniej niż 50% zysków netto Polkomtel, które zostaną osiągnięte w kolejnych latach obrotowych. Kwota dywidend wypłaconych sprzedawcy pomniejszona o odsetki liczone od maksymalnej ceny nabycia akcji wpływałaby wówczas na obniżenie ostatecznej ceny nabycia akcji.

Umowa została zawarta pod warunkiem zawieszającym wygaśnięcia lub uchylenia w stosunku do akcji objętych umową ustanowionego postanowieniem Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 24 lutego 2006 r. zabezpieczenia lub zabezpieczenia udzielonego przez inny organ orzekający (lub innego podobnego środka) zakazującego TDC zbycia akcji Polkomtel S.A. objętych umową.

Zgodnie z umową KGHM kupujący uprawnieni są do odstąpienia od wykonania umowy nabycia akcji, jeśli do dnia 10 marca 2009 r (lub do innej daty uzgodnionej przez strony) nie spełni się powyższy warunek zawieszający lub do takiej daty będą istnieć inne okoliczności związane ze sporami pomiędzy Vodafone Americas i TDC, mogące stanowić przeszkodę w nabyciu w rezultacie czego umowa w takiej dacie ulegnie rozwiązaniu.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-10 22:34
    No i pytanie - kto chce doić Polkomtel? Pytanie do "patriotów" ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-10 22:36
    Znaleźli sposób na sfinansowanie (częsciowe) zakupu...
    0
  • Users Avatars Mini
    weqr pisze: 2006-03-10 22:44
    cały zysk do wypłaty.........a tymczasem era pospłacała wszystkie , nawet te jeszcze neiwymagalne, długi parę lat do przodu....... no ale właścicielem ery nie jest pośrednio państwo, a co państwowa firma to państwowa.... pożyjemy zobaczymy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-10 22:47
    weqr - z tym akurat Polkomtel nie miał problemu - nie byli zadłużeni...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 01:38
    ***wlo: Kto chce doic??? Vodafone chce doic. Ma juz mase oddzialow na calym swiecie. Bedzie tak samo jak z Orange, czyli wyrownanie stawek roamingowych (w gore oczywiscie), zeby klient nie mial problemu z zapamietaniem. Bedzie plaska stawka. Oczywiscie 1,7% kasy do Anglii, bo przeciez tej oblesniej lezki czerwonej w Polsce nikt nie zna, wiec nie ma nic za darmo i trzeba za brand placic. Stawki wewnatrz sieci na poziomie 60gr tak jak w Orange. mam wymieniac dalej?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 01:41
    Jesli plan stworzenia silnej konkurencji wobec TPSA sie powiedzie to moze byc naprawde niezle. W USA byl AT&T i Bell South dwaj najwieksi gracze i to tylko wyszlo klientom na dobre, do tego powinna byc liczna lokalna konkurencja. I bedzie wszystko ok. W Anglii do niedawna British Telekom byl wlasnoscia panstwa. I tutaj jesli panstwo dla swoich obywateli zainwestowalo w to pieniadze ma prawo regulowac w pelnym wymiarze wpuszczanie konkurencji, co robi od wielu lat, wiec powodzenia Polkomtelu
    0
  • Users Avatars Mini
    Max pisze: 2006-03-11 02:34
    Polkomtel kupi Vodafone, jak zaproponuje cos wiecej niz 19,5 mld. za telekom. (teraz wycena jest na 17,08mld.), czyli KGHM, PKN, PSE i Weglokoks chca zapewne 25% premii (21,35mld.) tak jak SP za resztowke TP S.A. Tak czy inaczej o obnizkach mozna zapomniec, rok 2006 to rok dywidend w telekomach i dojenie ile sie tylko da. Tylko Era bladzi na rynku wlascicielskim hehe. Cieszy mnie, ze dywidenda bedzie na poziomie 100%, bo tyle powinno byc po tak wartosciowym zakupie. Premia za kupno i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2006-03-11 09:59
    wiecie co mysle ze lepiej bedzie jak polkomtel zostanie w polskich rekach ale.... nie wiedzialem ze KGHM jako firma wydobywcza jest tak kasiasta
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2006-03-11 10:24
    sam już nie wiem czy lepiej byłoby aby Vodafone łyknął Plusa czy polscy współwłasciciele...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sybilla pisze: 2006-03-11 10:43
    i tak ostatecznie Polkomtel przejdzie w ręce Vodafone
    0
  • Users Avatars Mini
    miliard pisze: 2006-03-11 10:47
    Polkomtelu, inwestuj bo Cię rozgrabią. Mój apel chyba zostanie bez echa bo prezes wybrany z klucza partyjnego zadba odpowiednio o swoich przyjaciół z Orlenu, KGHM, PSE i Węglokoksu
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2006-03-11 11:32
    Vodafone ratuuujjjj :/
    0
  • Users Avatars Mini
    eMJay pisze: 2006-03-11 13:04
    Zobaczymy co z tego będzie...???
    0
  • Users Avatars Mini
    AndSa pisze: 2006-03-11 13:24
    A moze zmiana nazwy na Weglokoks Mobile ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Major Bień pisze: 2006-03-11 14:34
    Węglokoks Mobile, zmiana kolorystyki z zielonej na miedzianą,rozwój sieci stacjonarnej w oparciu o gniazdka elektryczne(PSE). Na stacjach Orlenu już można zamieniać punkty 5Plus. Taka firma ma przyszłość, że hej.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-11 15:15
    tkubon - no ja czytam co jest napisane... dlatego uważam, że nie masz racji ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-11 15:16
    tkubon - już wcześniej mówiliśmy o tym - to nie Vodafone'owi zależało na wypłacie dywidend kilka lat temu - to polscy udziałowcy forsowali wypłątę zysku - teraz chcą 100 procent zysku... Wziąc co swoje (no bo ich w sumie) i sprzedać - niech kto inny się martwi.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 17:40
    ***wlo: No ok, jakbys mial okazje do tego, zeby Ci troche kasy w portfelu przybylo to co nie skorzystalbys? Naprawde wierz mi, ze Plus sie rozwijal tak jak teraz niz, zeby kupil go rownie pazerny Vodafone i kase wywozil za granice. Mowie to tylko dlatego, ze przyklad Orange pokazuje o co chodzi zagranicznym operatorom. zeby nie byc goloslownym zobacz co sie dzieje z czeskim operatorem OSKAR przemianowanym na Voda, operatorem VipNET w Chorwacji i SI.MOBIL w slowenii. Wszedzie ten sam scenariusz
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 17:41
    juz wole zeby sobie polscy akcjonariusze wyplacali dywidendy, a nie zebym ja z wlasnej kieszeni wiecej placil za korzystanie z ich uslug. No tak niestety jest poki co w Orange i sieciach, ktore wymienilem
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2006-03-11 17:48
    Ale jak ma sie tak zmienić jak po zmianie Idei na Orange ,to lepeij żeby pozostałe sieci zostały takie jakie są czyli Era i Plus , kto jest za??:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-11 18:43
    tkubon - no co się dzieje właśnie? Nie sądzę byś więcej płacił...
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2006-03-11 19:14
    tukbone*** AT&T i BellSouth to juz prawie jedna firma. Bedzie ich fuzja, na razie AT&T polaczyl sie z inna dosc duza firma SBC a teraz nadciaga fuzja z BellSouth. Wiec sytuacja bedzie sie upodobniac do Polsiej TPsy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2006-03-11 19:18
    Co do tego newsa to mam tylko nadzieje ze te pieniadze nie pogorsza jakosci uslug w sieci i nie spowolnia i tak wolnego rozwoju. Podejzewam ze wczesniej czy pozniej ktos te pieniadze i tak by wzial i jak mialbym wybierac to wole zeby zostaly w Polsce. No oczywiscie najbardziej chcialbym zeby one szly na rozwijanie sieci i obnizanie kosztow, no ale przeciez firmy nie sa instytucjami charytatywnymi i robia to dla zysku, wiec ta opcja pewnie i tak jest nie realna.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 22:00
    ****wlo: Ale czy tak trudno jest brac przyklad z innych??? W kazdej niemal dziedzinie. Czy w Polsce trzeba zawsze na wlasna reke wszystko kombinowac i odkrywac na nowo cos co juz jest odkryte. Tak bylo z przenosnoscia numerow i tak jest teraz w Polkomtelem. Zbyt wiele przykladow jest na to, ze Vodafone bedzie chcial dokladac do tego interesu. Tak firma w kazdym kraju prowadzi inna polityke cenowa, zaleznie od konkurencji tam panujacej. Wiec juz z tego powodu sprzedaz Plusa Vodzie jest niedobrym
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 22:02
    pomyslem. Aby cokolwiek poprawic trzeba zwiekszyc konkurencyjnosc. Wielu analitykow mowi, ze sprzedaz TPSA France Telekom byla bardzo zlym posunieciem. Lepiej by bylo, gdyby rzad to trzymal i za pieniadze obywatelu doprowadzil te firme do poziomu i powpuszczal tyle konkurencji ile sie da, wtedy dopiero prywatyzacja mialaby sens. A teraz jest bardzo podobnie. Struktura udzialow niestety nie wplywa na konkurencyjnosc!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-11 22:04
    ***bcs: No i co z tego, ze to jedna firma???? Przy tak rozwinietej konkurencji jaka jest w USA niech to bedzie jedna firma. Nic w tym zlego. Nic sie takiego nie bedzie upadabniac, bo inni operatorzy, szczegolnie mniejsze firmy chca dalej miec klientow. Tu sie z pewnoscia sprawdzi scenariusz duzy moze wiecej, wiec tak jak pisalem wyzej o TPSA tak tutaj wlasnie to opisane przeze mnie rozwiazanie wdrazaja. Dlatego dalej wkurza mnie to, jesli taka argumentacja, logiczna, do niektorych nie przemawia
    0
  • Users Avatars Mini
    maciejd pisze: 2006-03-11 23:01
    Pytanie czy na giełdzie akcje polkomtela będzie mógł kupić każdy czy tylko więksi inwestorzy !?!
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-03-12 01:02
    W giełdowym obrocie publicznym akcje może kupić każdy. Trzeba tylko mieć gotówkę. Co innego oferta pierwotna, ona rzeczywscie moze być skierowna tylko do poważnych inwestorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-03-12 01:05
    *tkubon: ten rozwnięty rynek komórek w USA to podręcznikowy przykład tzw. "open market failure" :-) Ponieważ każdy op "robi co chce" (wliczając różne funkcjonujące niekompatybilne systemy telefonii komórkowej: AMPS, TDMA, CDMA, iDEN, GSM) i są to "wyspy" działające na zasadzie roamingu wewnętrznego to jest tam po prostu bałagan. Np.: do niedawna nie można było wysyłać tam SMS-ów między sieciami. cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-03-12 01:09
    *tkubon: zgadzam się całkowicie z tym, że Vodafone w każdym kraju prowadzi inną politykę cenową, zależnie od konkurencji tam panujacej. Widać to po ofertach w różnych europejskich krajach. U nas nie widać konkurencji choćby w postaci walki na taryfy więc z tego powodu sprzedaż Plusa Vodafone jest w mojej ocenie niedobrym pomysłem. Ale nie wiem czy lepsze będzie zarządzanie Plusem "zza biurka", przy pomocy akcjonariatu krajowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-12 01:56
    ***tymis: To sie zgadza w USA funkcjonuje wiele systemow telefonii komorkowej, ale co z tego? Jest wielu operatorow. Klient moze wybierac. Sa bardzo zroznicowane oferty. Teraz zrobili jakas jedna bramke, ze np. z Plusa na wszystkie komorkowe numery amerykanskiego mozna wysylac. USA jest tak duzym panstwem, ze chyba poza operatorami satelitarnymi nikt nie pokrywa np. w 98% powierzchni tego kraju, bo i tez po co? Nie wszedzie jest takie zaludnienie, aby sie to oplacalo.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-12 01:58
    powiem szczerze, ze bardzo chcialbym kiedys doczekac "takiego" balaganu w Polsce. Bo na razie sie nie zanosi. Choc niektorzy uzytkownicy z uporem maniaka lepszej sprawy przekonuja wszystkich, ze w Plusie maja najtaniej i nic im wiecej do szczescia nie potrzeba to ja uwazam, ze 4 gracz w Polsce jest po prostu niezbedny. To za duzy obszar jak na 3 sieci (oligopol). Do tego liczni operatorzy MVNO sa bardzo wskazani
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-12 02:00
    I to na zasadach ustalonych przez regulatora nawet. Oczyiwscie z poszanowaniem interesow obu stron. TO SIE DA!!!! Przyklad krajow Europy zachodniej to pokazuje. A wole osobiscie polski kapital i jesli o polityce Polkomtela beda decydowac ludzie na poziomie to zadna Voda nie musi swoich wstretnych lap pchac do Polski, bo juz nam jeden zachodni brand w zpelnosci wystarczy
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2006-03-12 15:06
    i dobrze, ostatni operator w polskich rękach :) tak trzymać
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2006-03-12 18:10
    Tak jest ,tkubon ma rację - musi być jeszcze jeden "duży" operator np P4 i jeszcze ze 2-3 małych MVNO i wtedy porozmawiamy o konkurencyjności rynku :) ja ostatnio czytałem na www/o2/co/ uk tam na krte jest ileś tam minut do wykorzystania ,u nas jeszcze tak dobrze nie ma więc mamy co nadganiać:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wwwspaniewpolscepl pisze: 2006-03-12 21:00
    tanie Państwo - tanie rozmowy?
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2006-03-12 22:03
    Skok na kasę. Już wiele razy państwowi udziałowcy doili Polkomtela. No cóż, kiespko to wygląda.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alienus pisze: 2006-03-13 17:40
    Zakładając nawet czarną wizję kolegi ***tkubon i transfer zysków za granicę (a takie jest prawo właściciela) to wolę już żeby się bogacił vodafone, niż żeby za moją kasę pasły się setki partyjnych kacyków którzy znają się na telekomunikacji i biznesie jak ja na średniowiecznych trenach hiszpańskich. Jak polkomtel pozostanie w rękachg skarbu państwa to zyski owszem zostaną w polsce tyle że w kieszeniach partyjnych oligarchów i ich kolesi, a nawet jak coś z tego trafi do budżetu to i tak zostanie
    0
  • Users Avatars Mini
    Alienus pisze: 2006-03-13 17:46
    przejedzone i zmarnotrawione w 90 procentach. Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w spółce skarbu państwa i dobrze wiem dlaczego się ich nie prywatyzuje... Bo jest to wysokodochodowe koryto na 4 lata dla zarządów ich znajomych i rodzin. Teraz jestem "wykorzystywany" przez zachodnich kapitalistów i jestem zajebiście zadowolony bo jest porządek, ciągły rozwój i nie trzeba żadnych "znajomości" żeby dostać dobrą robotę bo wystarczy się na czymś dobrze znać.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2006-03-14 15:15
    żeby tylko nie zrobiło się takie zamieszanie jak w erze z zarządami tak w plusie z udziałowcami...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: