Polski rynek mobilnych gier - prezentacja do pobrania

Newsy
Żródło: MME
Opinie: 24

Mobile Entertainment Europe zaprezentowało polski rynek gier komórkowych na konferencji Mobile Games Forum w Londynie.

Podczas organizowanej przez Osney Media konferencji The Mobile Games Forum w Londynie, Tomasz Witt, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Mobile Entertainment Europe zaprezentował potencjał polskiego rynku gier na telefony komórkowe. mee jest jednym z największych polskich dystrybutorów i developerów (poprzez zależną spółkę Gameleons) gier i aplikacji przeznaczonych na telefony komórkowe.

W konferencji wzięło udział ok. 140 przedstawicieli największych światowych firm z branż rozrywki mobilnej oraz operatorów GSM. W trakcie dyskusji panelowych dowiedzieć się można było, jakie są plany rozwoju największych graczy branży mobilnej, takich jak Electronic Arts (poprzez studio Jamdat), Glu Mobile czy Nokia.

Światowy rynek gier mobilnych konsoliduje się. Więksi kupują mniejszych (np. EA kupiło Jamdat za 680 mln USD) a inni łączą się i zaczynają działać w grupie (np. Glu Mobile powstałe z połączenia Sorrent i Macrospace) – mówi Tomasz Witt – Widoczny jest też podział na firmy wykorzystujące znane brandy (np. EA, Gamelefot, Indiagames producenci takich hitów jak Need For Speed, Splinter Cell czy Jurassic Park.) oraz takie, które starają się tworzyć własne marki (Digital Chocolate, Mr Goodliving czy polski Gameleons) . Strategią Mee jest postawienie na innowacyjność, a nie korzystania wyłącznie z kosztownych licencji, które największy zysk dają nie branży komórkowych gier, a wielkim producentom filmów z Hollywood.

Podobnego zdania jest były właściciel i założyciel Electronic Arts, Trip Hawkins, który obecnie jest prezesem developera gier komórkowych – firmy Digital Chocolate. Trip słusznie zauważył, że wiele gier brandowych to słabe produkcje, których jedynym atutem jest znana marka i dlatego produkcje jego firmy nastawione są na poszukiwanie takich rozwiązań, które same staną się brandem jak np. wyścigi Racing Fever.

Konferencja odbyła się w dniach 24-27 stycznia w Hotelu Marriot w Londynie.
 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (24):

Komentuj

Komentarze / 24

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: