Przychody ze sprzedaży smartfonów ważniejsze od ilości - Apple numerem 2, Xiaomi dopiero 4

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Przychody ze sprzedaży smartfonów ważniejsze od ilości - Apple numerem 2, Xiaomi dopiero 4

IDC zdradziło dane dotyczące polskiego rynku smartfonów pod względem wartości, a nie tylko ilości sprzedanych urządzeń. To ważniejszy ranking, choć jeszcze ważniejsze są finalne marże/zyski z handlu smartfonami.

 

Pod względem przychodów rynek wygląda inaczej niż przy standardowym podziale na ilość sprzedanych urządzeń.

Nadal liderem w IV kw. 2019 r. był Samsung (34.1%), ale drugie miejsce zajmował Apple z udziałem w wartości na poziomie 25.1%.

Trzecią pozycję ma Huawei z udziałem mniejszym od 20% (18.8%).

Xiaomi (czyli ilościowy numer 2 w IV kw.) jest dopiero czwarty z udziałem 14%.

 

Według danych zebranych przez IDC, w ujęciu wartościowym 4 producentów odpowiadało za 92% polskiego rynku smartfonów w 4 kw. 2019.

 

Kolejne mikroskopijne udziały w wartości polskiego rynku mają Motorola, LG i OPPO. Reszta firm się pod tym względem niestety nie liczy.

Tak wyglądają zyski ze sprzedaży smartfonów w ujęciu globalnym (dane za III kw. zeszłego roku):

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: