Polska Telefonia Cyfrowa, zgodnie z  przyjętym harmonogramem, uruchomiła od 16 stycznia 2006 roku usługę przenoszenia  numerów telefonicznych między sieciami komórkowymi. Wszyscy abonenci sieci  komórkowych w naszym kraju otrzymali możliwość wykonywania połączeń głosowych  oraz przesyłania wiadomości SMS i MMS. Podstawowym warunkiem przeniesienia  numeru do innej sieci komórkowej jest posiadanie uprawnień do tego numeru w  systemie abonamentowym. Aby go przenieść do innej sieci komórkowej należy:
 
 1. Uzyskać potwierdzenie technicznych możliwości przyjęcia numeru przez  operatora, do którego numer ma być przeniesiony,
 
 2. Uzgodnić warunki rozwiązania umowy u aktualnego operatora,
 
 3. Podpisać umowę z operatorem, do którego numer zostanie przeniesiony.
 
 Wnioski o przeniesienie numeru mogą być sporządzone na formularzach dostępnych w  punktach sprzedaży oraz witrynie www.era.pl lub zredagowane z pomocą konsultanta  Biura Obsługi Abonenta. Dostępna dla abonentów będzie również możliwość  uzyskania informacji, czy wybrany numer nie jest już w puli dotychczasowego  operatora. Abonent będzie mógł poprosić o stosowną informację w telefonicznym  biurze numerów lub sprawdzić ją na stronach www.era.pl w zakładce „Usługi Era”.  Opłata za przeniesienie numeru wynosi 122 zł z VAT.
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	 
		
	
 
		
	
 
		
	 
		
	
 
		
	
 
		
	 
		
	
 
           
           
           
           
           
          