Raport roczny Telekomunikacji Polskiej S.A. za rok 2000 - komunikat

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 8
Opinie: 8

Przychody Telekomunikacji Polskiej S.A. wzrosły w stosunku do 1999 roku o 18,5%, zysk netto został niemal podwojony i wyniósł 2.008.206 tysięcy zł. Równocześnie Spółka zainwestowała w rozwój przedsiębiorstwa 5.256.258 tysięcy złotych i dostarcza usługi dla ponad 10 mln abonentów telefonii stacjonarnej i 1,5 mln telefonii komórkowej. Potwierdzeniem słuszności działań Telekomunikacji Polskiej S.A. jest podwyższenie ratingu przez międzynarodową Agencję Ratingową Moody's z Baa3 na Baa2.
Telekomunikacja Polska S.A. dzięki konsekwentnie prowadzonej polityce redukcji kosztów oraz podniesieniu efektywności pracy na przestrzeni ostatnich lat generuje coraz wyższe przychody. Równocześnie dokonała się gruntowna zmiana struktur organizacyjnych firmy, których celem było zwrócenie całej firmy w stronę klienta i nastawienie jej na zaspokajanie jego potrzeb. Z organizacji technicznej TP S.A. staje się organizacja usługową, w której źródłem i celem wszystkich podejmowanych działań jest klient.
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły w 2000 r. 14 678 196 tys. zł, podczas gdy w 1999 r. było to 12 384 084 tys. zł. Wyraźnie wzrósł zysk netto. W 1999 roku wyniósł on  1 079 248 tys. zł, w roku 2000 już blisko dwukrotnie więcej i osiągnął  2 008 206 tys. zł.  Zysk na jedną akcję zwykłą wyniósł w 2000 r. 1,43 zł, w 1999 roku było to 0,77 zł.
"Dzięki sfinalizowanej w październiku transakcji pomiędzy Skarbem Państwa a konsorcjum France Telecom Kulczyk Holding, Telekomunikacja Polska S.A. weszła w alians strategiczny z wiodącym światowym operatorem, co pozwoli Spółce korzystać z najlepszych światowych rozwiązań i skutecznie stawić czoła globalnej konkurencji" - podkreśla Paweł Rzepka, Prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej S.A.
Telekomunikacja Polska S.A obok segmentu telefonii stacjonarnej aktywnie rozwija telefonię komórkową (PTK Centertel). Dzięki wysokiej jakości świadczonych usług ilość klientów korzystających z usług PTK Centertel wzrosła w 2000 r. o 118,1% i wyniosła na koniec roku 1.490 tysięcy. Pozyskanie w 2000 roku koncesji na świadczenie usług telefonii komórkowej trzeciej generacji (UMTS) stwarza kolejne, ogromne szanse rozwoju.
Zasoby i udział w rynku tradycyjnej telefonii Telekomunikacja Polska S.A. zamierza wykorzystać jako platformę do ekspansji w rozwijające się obszary rynku: transmisję danych, szerokopasmowy dostęp do sieci Internet i usługi internetowe, a w szczególności usługi handlu za pośrednictwem Internetu. W przyszłości te właśnie obszary będą stanowiły znaczący udział w przychodach Spółki. Telekomunikacja Polska S.A, poprzez dostarczanie klientom usług zintegrowanych, które będą obejmowały przekaz głosu (w technologii stacjonarnej i komórkowej), danych i dostęp do Internetu oraz usługi towarzyszące (usługi bezpieczeństwa w sieci, obsługa transakcji elektronicznych, wsparcie techniczne), pragnie być integratorem i głównym dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych dla społeczeństwa informacyjnego.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    morlov pisze: 2001-04-23 22:13
    Bardzo fajnie! Dzieki podwyzce abonentu za rozmowy lokalne przychody za rok 2001 wzrosna jeszcze bardziej! :((
    0
  • Users Avatars Mini
    Swider pisze: 2001-04-23 22:25
    Mało im? No ładnie na cholere im wiec te podwyżki?!?!? Kiedy Tpsa kłamie? Czy teraz chwaląc się zyskami czy przy każdej podwyżce mówiąc o stratach? Skurwysyny i tyle. Przepraszam, uniosłem się.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cool pisze: 2001-04-23 22:32
    TP SA to największe gnoje. Niedość że monopol to jeszcze ceny tylko w górę i w górę.
    0
  • Users Avatars Mini
    alex pisze: 2001-04-23 23:13
    Jedyne co mnie cieszy, to fakt, że nasza TP SA będzie mogła stawić czoło konkurencji w XXI wieku operatorom zachodnim, a że z jednym się już de facto połączyła (France Telecom) to zostają jeszcze tylko DT i BT!
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-04-23 23:20
    ad alex ... z którymi też w niedalekiej przyszłości pewnie sie połączy i bedzie konkurowac sama z sobą. Ale to chyba zbyt czarny scenariusz i mam nadzieje, że sie nie sprawdzi w życiu. O tej konkurencji to juz słychać od X lat ( za X prosze podstawić sobie liczbe z zakresy od 1 do 9) i obawiam sie, ze to bedzie przysłowiowa mysz urodzona przez górę. pozdrowienia
    0
  • Users Avatars Mini
    Pierzak pisze: 2001-04-24 03:31
    TP SA to pętaki i tyle.Lać w mordę wieśniaków.Ciągle im mało.Nie dadzą się rozwijać społeczeństwu tylko wszystkich gnoją. Mamy drożej niż na zachodzie i to kilka razy. Wierzcie mi(jeśli chodzi np. o Internet). Na zachodzie są operatorzy którzy lokalne rozmowy oferują całkiem za darmo. Ten nasz rząd, następne pętaki-tępaki mógłby się wziąć do roboty. Zrobić coś z ogólnym dostepem do internetu i wogóle....dobra rozpisałem się.pa
    0
  • Users Avatars Mini
    stach pisze: 2001-04-24 16:53
    mozna parę stron na ten temat napisać , a tepsa i tek ma klient w d......, i już sie zdenerwowałem , muszę zadzwonić ....... z komórki.
    0
  • Users Avatars Mini
    ayk pisze: 2001-04-25 15:44
    Ciekawe czy podadza ilu abonentow stracili i jeszcze straca przez podwyzke abonamentu? Bo w sklepach z komorami to sie nagle zwiekszyl ruch jesli idzie o telefony na karte. Moze w tym wielkim samozadowoleniu TPSA zaczna sie pojawiac jakies rysy i pekniecia. A o klienta to zaczna dbac tylko wtedy jak bedzie uczciwa konkurencja. Niedoczekanie nasze... juz tego dopilnuja prezesi co zgarniaja po bance rocznie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: