PLAY zdradza jak COVID wpływa na zachowania klientów

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Raport PLAY: Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci

Play przygotował raport Co zmienił COVID? Play i klienci podczas pandemii na temat wpływu COVID-19 na zachowania konsumentów usług mobilnych.

  • Zużycie danych komórkowych wzrosło w Polsce o 60% w ciągu roku, w porównaniu do okresu przed pandemią COVID-19
  • Play uruchomił w czasie pandemii ponad 1000 stacji bazowych
  • Ponad 99% Polaków i 98% powierzchni kraju znajduje się w zasięgu sieci Play

Można powiedzieć, że pierwsze 15 miesięcy trwania pandemii COVID-19 było dla operatorów cza­sem permanentnego tzw. “efektu sylwestra”, czyli jednego dnia w roku, gdy miliony użytkowników sieci w jednym momencie komunikują się ze sobą. Operatorzy z dnia na dzień musieli nie tylko przystosować się do realiów zdalnej pra­cy we własnych firmach, ale też umożliwić ją milionom polskich przedsiębiorców. Wyzwaniem stało się zapew­nienie odpowiedniego zasięgu i przepustowości łączy. Jestem przekonany, że jako branża absolutnie zdaliśmy ten egzamin. To ogromna zasługa tysię­cy ludzi pracujących w Play, ale też we wszyst­kich firmach telekomunikacyjnych. – mówi Michał Ziółkowski, Chief Technical Officer i członek zarządu odpowiedzialny za rozwój infra­struktury.

W marcu 2020 r., kiedy ogłoszono pierwszy lockdown, średni czas trwania rozmowy telefonicznej w sieci Play wzrósł z ok. 2 mi­nut i 30 sekund do 3 minut i 30 sekund, co w skali sieci oznacza, że w Play pojawiły się miliony klientów, którzy rozmawiali przez te­lefon po kilkadziesiąt minut lub dłużej. Klienci wrócili nawet do pisania SMS-ów, których popularność z roku na rok malała za sprawą rozwoju różnego rodzaju komunikatorów. Zmienił się także rozkład ruchu w sieci - wzrosła ilość danych przesyłanych przed południem, natomiast zmalała w dotychczasowym szczycie, czyli wieczorem.

Już po pierwszym lockdownie można było zaobserwować jak zmienił się rytm snu klientów Play. Zużycie transmisji danych wskazuje na to, że budzili się średnio o 30 minut później niż przed pandemią.

Z końcem lipca Play miał uruchomione 2576 nadajników 5G obejmując zasięgiem ponad 700 miej­scowości i 35% populacji.

Raport w formacie PDF jest dostępny poniżej.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: