Klienci polskich operatorów powinni uważać na roaming w UE, gdy płacą 0 zł za abonament

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Klienci polskich sieci komórkowych powinni pamiętać o zapisach w swoich umowach promocyjnych dotyczących roamingu w UE. 

Gdy jest aktywowany rabat 100% na abonament np. przez 1, 3 lub np. 6 miesięcy to klientowi limit roamingowy (pakiet DATA) na transmisję danych nie jest aktywowany (jest obniżany do zera).

Zgodnie z zapisami w regulaminach promocji wielkość przyznawanego pakietu w UE zależy od wysokości opłacanego abonamentu w Polsce, ale po odliczeniu rabatów i zniżek.

Część klientów, nowych i tych przedłużających umowę, otrzymuje wyższe rachunki po podróżach na obszarze UE. Spodziewali się oni, że ich pakiet DATA będzie oparty o abonament, który będą płacili już po zakończeniu okresu promocyjnego.

Takie reklamacje są niestety rozpatrywane odmownie.

Najlepszym źródłem informacji o pakiecie, który nam przysługuje, jest SMS, który otrzymujemy po przekroczeniu granicy. W każdej chwili możemy także sprawdzić komendą SMS, ile internetu nam jeszcze zostało.

Aktualizacja nr 1:

Orange twierdzi, że choć nie ma jeszcze odpowiednich zapisów w regulaminach, to nie stosuje obniżenia pakietów roamingowych i nie zamierza ich stosować. Informację taką otrzymaliśmy od Jana Chrostowskiego odpowiedzialnego w Orange za postpaid.

Aktualizacja nr 2:

Plus stosuje powyższe zasady wobec nowych i przenoszących numer klientów. Ich pakiety roamingowe są obniżone do zera. Klienci otrzymają taką informację po przekroczeniu granicy. Problem dotyczy oczywiście tylko promocji, w których klient otrzymuje rabat na abonament.

Aktualizacja nr 3:

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, również twierdzi, że jego sieć nie obniża pakietów, ale takich gwarancji również nie można na razie znaleźć w najnowszych regulaminach promocji.

Aktualizacja nr 4:

Czekamy na informacje z sieci T-Mobile.

Opinie:

Rekomendowane: