Od 12 listopada 2025 roku Ryanair wprowadził wyłącznie cyfrową kartę pokładową. Od tego dnia pasażerowie przewoźnika podczas odprawy online otrzymują kartę pokładową wyłącznie w aplikacji mobilnej Ryanair – papierowe wydruki nie będą już dostępne.
Według linii lotniczej przejście na cyfrowe karty ma przynieść kilku kluczowych korzyści: zmniejszenie kosztów operacyjnych, co może przełożyć się na niższe ceny biletów, natychmiastowy dostęp do informacji o locie w aplikacji oraz zredukowany wpływ na środowisko – Ryanair szacuje, że dzięki zmianie zostanie zaoszczędzonych około 300 ton papieru rocznie.
Nowy system działa następująco: po odprawie online karta pokładowa pojawia się w aplikacji Ryanair. Na lotnisku pasażer przy bramce pokazuje kod QR lub używa funkcji w aplikacji zamiast papierowego dokumentu. Przypomnienia e-mailowe o odprawie będą nadal wysyłane na 48 i 24 godziny przed odlotem. Jeśli pasażer nie dokona odprawy online, może zostać obciążony opłatą za odprawę na lotnisku.
Ryanair zapewnia, że dla pasażerów, którzy nie mają smartfonów lub tabletów, nadal będzie możliwe otrzymanie tradycyjnej karty pokładowej na lotnisku.