Sagem my301X z linii Slim wchodzi na polski rynek

Newsy
Żródło: Sagem Communication
Opinie: 53

SAGEM zaprezentował w Warszawie nowy telefon my301X, który jest pierwszym produktem linii Slim. Począwszy od tego modelu zmienia się także nazewnictwo produktów francuskiej firmy.

Nowy Sagem jest bardzo cienki, grubość telefonu to 14 mm. Ekran telefonu ma rozmiar 128x128 pikseli, wyświetla 65 tys. kolorów i jest wykonany w technologii CSTN. Wyposażenie telefonu w łącza Bluetooth, IrDA oraz USB czyni telefon elastycznym w komunikowaniu się z innymi urządzeniami, stając się częścią mobilnego biura klientów korporacyjnych. SAGEM my301X to również propozycja dla tych, którzy kupują swój pierwszy telefon komórkowy. Przejrzyste menu oraz opcja Pomoc wyświetlana dla większości funkcji pomagają w wykorzystaniu podstawowych i zaawansowanych funkcji telefonu.

Telefon my301X jest odpowiedzią na wyraźne zapotrzebowanie rynku na telefony umożliwiające wygodną bezprzewodową komunikację, a brak wbudowanej kamery zapewnia możliwość komunikowania się w miejscach, w których posiadanie aparatu fotograficznego jest zabronione. Oprócz łącza USB i portu podczerwieni telefon obsługuje Bluetooth, SyncML oraz działa w trzech zakresach GSM.

Telefon my301X pojawi się niebawem w ofertach operatorów.

Grzegorz Gierejko, dyrektor zarządzający Sagem Communication Poland podkreślił, że oryginalny, zgodny z najnowszymi trendami mody design telefonu oraz zaawansowane funkcje my301X potwierdzają, że Sagem jest nowatorski, zaś coraz większa liczba telefonów obecnych w ofercie postpaid ugruntowuje trend firmy w kierunku wyższego segmentu rynku.

Parametry telefonu:

  • bateria: płaska typu litowo -jonowa 

  • waga: 88g 

  • czas rozmów: do 4h 

  • czas czuwania: do 350h 

  • rozmiar: 105x46x14mm 

  • wyświetlacz: kolorowy wyświetlacz CSTN, 65 tys. kolorów (wyświetla do 8 linii) 

  • Rozdzielczość 128x128 pikseli 

  • Pamięć telefonu 3,2 MB dzielona między książkę adresową, wiadomości, multimedia 

  • 32/64* tonowe polifoniczne dzwonki 

  • Nagrywanie dźwięków 

  • Formaty graficzne: bmp, jpeg, png, gif, animacje gif 

  • Formaty audio: AMR NB, PCM, ADPCM, iMelody 1.2, Midi, mp3*, AAC* 

  • Alarm wibrujący 

  • Wbudowany zestaw głośnomówiący 

  • Tryb wyciszania rozmowy 

  • Do 3,2 MB pamięci telefonu do wykorzystania przez użytkownika na dzwonki, wygaszacze, tapety, zdjęcia, gry, ikony, wpisy do książki telefonicznej i wiadomości. 

  • WAP 2.0 

  • MMS 

  • EMS (R5) 

  • GPRS klasy 10 (4+1 & 3+2) 

  • GSM 900/1800/1900MHz 

  • Wbudowany modem (dane/fax) 

  • Java MIDP 2.0 

  • GPRS 

  • Łącze IrDA 

  • Zewnętrzne łącze USB 

  • Bluetooth 

  • Lista zadań 

  • Słownik T9 

  • Wybór 8 języków 

  • Połączenia konferencyjne 

  • Budzik 

  • Zegar (format analogowy lub cyfrowy) 

  • Timer 

  • Kalkulator 

  • Przelicznik walut 

  • Gry 

  • Kalendarz 

  • Notatki głosowe

Opinie:

Opinie archiwalne (53):

Komentuj

Komentarze / 53

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2005-10-26 19:32
    ŁAŁ - NORMALNIE SAGEM ALE NIE Z FRANCJI - TO MUSZA BYC CHINY... 10
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-26 19:35
    o prosze a jednak sie postarali i zrobili cos ciekawego. wykaz paramterów całkiem imponujący. tylko nie widze zmiany nazwewnictwa dalej uzywają 'my' na początku
    0
  • Users Avatars Mini
    robovit pisze: 2005-10-26 19:37
    Low end bez aparatu, popieram pomysł sagema bo nie każdemu potrzebna "cyfrówka" w telefonie. Zwłaszcza że w tej klasie cenowej byłby jak sądzę CIF, więc strata żadna, usprawiedliwia to trochę malutką pamięć. Wygląd aparatu bardzo przypadł mi do gustu, coś pomiędzy philipsem 355 a motką SLVR8. Ale wyswietlacz CSTN to już za duża oszczędność.
    0
  • Users Avatars Mini
    robovit pisze: 2005-10-26 19:48
    Cieszy irDA i bt
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2005-10-26 19:50
    fajne wzornictwo, moim zdaniem jednak skopiowane z nowej linii telefonów Motoroli jak np. L6, L7.
    0
  • Users Avatars Mini
    TelefonNaKarte.pl pisze: 2005-10-26 19:53
    Elegancki i klarowny.Po prostu przyszły polski HIT.
    0
  • Users Avatars Mini
    witosol pisze: 2005-10-26 20:07
    telefon nie na te czasy, brak pamieci, aparatu, radia, ekran beznadziejny chyba z 2003 roku, koszmar...
    0
  • Users Avatars Mini
    norb pisze: 2005-10-26 20:31
    *witosol - ekran beznadziejny? lepszy od ekranów połowy Nokii obecnych na rynku ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2005-10-26 20:51
    Hehe 'brak wbudowanej kamery umozliwi komunikacje w miejscach gzie uzywanie aparatów fotograficznych jest zabronione' - niezła wymówka :D:D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    robovit pisze: 2005-10-26 20:57
    Ciekawe czym się różni 301X od 302X? Funkcjami czy może 301X jest dla orejndż?
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2005-10-26 21:01
    blobi słuszna uwaga. czesto w miejscach gdzie jest zakaz uzywania aparatów fotograficznych jest takze zakaz korzystania z telefonow ;) jezeli telefonik bedzie w przystepnej cenie to pewnie bedzie mial szanse zaistniec w polsce :)
    0
  • Users Avatars Mini
    anthos pisze: 2005-10-26 21:03
    oj, młodzi użytkownicy będą zawiedzeni - brak pamięci, aparatu, to i pewnie drożej niż 1 zł - chociaż stylistyka całkiem niezła.
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-26 21:13
    funkcje jak w LG B2050 lub NOKIA 1600 tyle ze dołozyli jeszcze bluetooth. Telefony te kosztują 300 zł w Tak TAku. Gdyby ten tez tyle kosztował to byłoby ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    Namotore pisze: 2005-10-26 21:18
    jak to jest? 300,301,302 to to samo? inna obudowa jedynie? Najbrzydszy to ten telefon nie jest. jedynym hamulcem przy zakupie bedzie prawdopodobnie marka, ktora go firmuje czyli sagem. oprocz posiadania bluetooth nie widze zadnych zalet w tym telefonie a 14mm to wcale nie tak malo - nokia 6100 tez istnieje tylko od 4lat :-) . przy tej grubosci sluchawka powinna posiadac ekran tft conajmniej 176x220 i 1.3Mpix. Bez bajerow nie trudno byloby zejsc do poziomu 11-12mm jesli juz sagem bierze udzial w wyscigu na grubosc. do nowej motki slver wg mnie nawet sie nie umywa. sagem jednak wyjatkowo czesto daje nam do zrozumienia ze robi sluchawki "za 150 euro". P.S.pisanie o braku foto z racji uzytkowania telefonu w miejscach tajemnych i tajemniczych jest smieszne. Wiekszym dobrodziejstwem byloby wypuszczenie telefonu o tych samych gabarytach z foto i bez :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Hotman pisze: 2005-10-26 21:20
    MICHWRC: znajdz mi w tym LG podczerwien, 3MB pamieci, 32-tonowe polifoniczne dzwonki (lub MP3 :P), Jave 2.0, USB to ci zrobie zdjecie.
    0
  • Users Avatars Mini
    komorki.pl pisze: 2005-10-26 21:28
    Telefon jakich wiele.. Brak innowacji.... Zapraszam do wspólpracy przy stworzeniu serwisu www.komorki.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    ortodox pisze: 2005-10-26 21:54
    Jest kilka rzeczy na które się nigdy nie skuszę: Orange, TP SA, Sagem, Alcatel, żabie udka i inne francuskie ścierwo.
    0
  • Users Avatars Mini
    robovit pisze: 2005-10-26 22:03
    300X to dualband, 301X to triband, ceny odpowiednio 129E i 149E www.sagem.com
    0
  • Users Avatars Mini
    robovit pisze: 2005-10-26 22:44
    ortodox: ładna pani spod wieży Eiffel`a + wino w paryskiej restauracji = viva le France!
    0
  • Users Avatars Mini
    Aster pisze: 2005-10-26 22:48
    Piękny i prosty telefon! Teraz wydać tylko równie chudy acz bogato wyposażony i będzie git.
    0
  • Users Avatars Mini
    ortodox pisze: 2005-10-26 22:50
    *** robovit: Mości dobrodzieju ja do szabli nie do szpady stworzony. Dlatego pijam tylko wódeczkę... A paryskie lafiryndy mają ptasią grypę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-26 22:58
    do HOTMANa: B2050 ma jave 2 , moze troche mniej głosów w polifoni . No fakt ze brak u niego MP3,IRDy,Blutootha,USB - ale to SAGEM . Ale mi nie chodziło o dokładne porównanie tych tel tylko o CENE. Wiec idąc tropem mojego rozumowania marka SAGEM powinna wyjsc z ceną nizszą od LG i Noki(poniewaz jest mniej znana,mniej lubiana, mniej prestiżowa itp,itd). A to ze ma kilka bajerów wiecej wiec cena jej powinna byc zblizona do wyzej wymienionych rywali z mniejsza iloscią funkcji.No chyba ze SAGEM chce byc marką dla wybranych i bogatych ? -ale na to pytanie powiniennes sobie odpowiedziec sam.A tak dla przypomnienia to LG przedaje wiecej tel od SE. A SAGEM gdzie ? Wiec cena 300-350 na karte byłaby jak znalazł bo Nokia 1600-300zł a LG B2050 tez tyle w TAK TAKu
    0
  • Users Avatars Mini
    makoban pisze: 2005-10-26 23:00
    z boku wyglada jak SE t630 no może nie do końca ale podobny:) ogólnie bradzo ładny i funcjonalny telefonik brawo sagem!
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-10-26 23:05
    telefon dość fajny tylko troche za bardzo kanciasty :)
    0
  • Users Avatars Mini
    robrob pisze: 2005-10-27 00:37
    dziwnie ciężki jak na te rozmiary i brak aparartu
    0
  • Users Avatars Mini
    Siemensowiec pisze: 2005-10-27 02:26
    \"michwrc\" Sagem mniej prestiżowy itp, itd. Od razu widać ze jesteś spod znaku dresa. Nokia + prestiż = Science Fiction. Rozwalają mnie tępaki co mówią Nokia IS THE BEST. To jest szajs dla prostaków, dresów, chociaż w sumie to to samo. Dla wiedzy Nokiowców - to właśnie firmy takie jak Sagem czy Alcatel przodują w telefoni komórkowej jak i stacjonarnej. Nie wspomnę już o zapleczu telekomunikacyjnym, gdzie ww firmy + Motorola dominują na świecie. Ale wiem Nokia jest kolorowa, prosta... tak jak Wy.
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-27 03:20
    Do Siemensowca : Nie jestem frędzlu spod znaku dresa . Pomysl rozsądnie gdybys miał ochote cos kupic do tel (kabel,baterie lub zestaw słuchawkowy) np:na allegro to kupisz taniej do bardziej popularnej marki niz do tej co sprzedaje mniej. Bo taka jest ekonomia ze jesli czegos produkuje sie wiecej to mozna zejsc z ceny ( przynajmniej jezeli chodzi o podróby bo producenci telefonów orginałów tanio nie sprzedaja ). Chocby z tego powodu zakup np noki moze sie opłacic bo wszystkiego przeciez nie dostajesz w zestawie.A co do ALCATELA i SAGEMA to robia bardzo fajny sprzet ale dla operatorów a nie dla nas. Starają sie ale wciąz muszą uznac wyzszosc konkurencji i to nie przez to ze nie potrafią tylko dlatego ze taka Motorola czy Nokia zamawiając wiecej podzespołów od producentów ma mozliwosc wynegocjowania lepszych stawek za nie i moga zrobic to taniej poza tym mają wieksze zaplecze logistyczne ,marketingowe itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-27 03:20
    To tak jak z samochodami. Kazdy moze zrobic super samochód nawet ty(karoseria pininfarina,hamulce brembo, fotele recaro, silnik BMW lub ferrari, opony Pirelli Pzero, elektronika bosh itp) ale jak by ci za to policzyli to bys kupił 10 takich samych gotowych. Rozumiesz ?
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-27 03:26
    Wiec co pozostaje SAGEMOWI ? Zaproponowac rozsądną cene nawet kosztem obnizenia zysku od kazdego aparat bo inaczej nie podoła konkurencji. A co do tego aparatu to mi sie naprawde podoba i nawet chciałbym go miec, moze nawet bardziej niz nokie 1600 czy LG B2050
    0
  • Users Avatars Mini
    Siemensowiec pisze: 2005-10-27 09:15
    "michwrc" masz rację co do tanich akcsorii do Nokii (made in china). Jednak jeśli chcesz kupić coś wartościowego to nie kupujesz podróbek tylko oryginały. A wytwarzanie tanich podróbek oznacza tylko jak prosta jest technologia wykonania oryginału. Nie mogę natomiast zgodzić się z stwierdzeniem że Nokia lub Motorola przewyższają technologicznie Sagema lub Alcatela nie wspominając już o cenach. Nokia opiera się tylko na różnych typach obudowy, Motorola już lepiej jest nawet czasami wyznacznikiem na rynku( RAZR). Jednak to właśnie francuzi produkują tani sprzęt, który jakościowo i technologicznie przewyższa finów i niejednokrotnie amerykańców.
    0
  • Users Avatars Mini
    macmartin pisze: 2005-10-27 10:44
    oj panowie czytam tak ta wasza klutnie ktory lepszy i ktora firma lepsza i smiac mi sie chce :) Ja mialem juz wiele telefonow i nokie i sagema i powiem wam ze nokia to nokia jest jak mercedes zawsze trzyma wysoki poziom :) Tylko nie zawsze warto doplacac za ten "poziom" :) Sagem tez nie najgorsza firma, szczegolnie ostatnio sie zdecydowanie poprawil np My X5-2 :) ale np taki X6-2 nie jest pozbawiny bledow. Wiec zmierzam do, ze kazda marka ma bardziej udane telefony i mniej udane, a nokia ma 40% udzialow w swiatowym rynku telefonow miedzy innymi dlatego, ze tych mniej udanych telefonow wypuszcza najmniej:)
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-10-27 11:25
    macmartin***Ten mercedes 6230,którego mam wygląda dość blado,na obudowie nie mam już lakieru,a szybka wygląda jakby kot podrapał,identycznie jak srebrna obudowa 6610 z plusa:-) A My x7 jakoś się trzyma i nie ma rysek,odprysków.Więc taniej nie znaczy gorzej.Kiedyś nienawidziłem sagema już a sam wygląd i pochodzenie.Ale 5-2 zmienił to najpierw reklamą.A jako posiadacz stwierdzam,że tam jednak ktos porządnie pracuje.A ekran w tym 30x to pomyłka,ale to bedzie tani telefon więc tłumaczy.Fajna jest wszechstronność komunikacjijeszcze edge i nawet ekran może być :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    michwrc pisze: 2005-10-27 12:14
    Ja równiez miałem mnustwo telefonów lub z nimi do czynienia:siemense,nokie ,motorole,se . I zgadzam sie ze kazdy producent ma złe i dobre modele.Na niektórych sie zawiodłem np 6610,6310i ,Motorola: C115,E365 Ale jak to w masówce czasem to zalezy od egzemplarza. . Za kilka miesiecy konczy mi sie umowa a wtedy zobacze co jest ciekawego i co wybiore. TAk naprawde to teraz łatwiej podjąc decyzje co wziąc bo nie wiąze sie to z ryzykiem . Teraz po wejsciu do uni na kazdy model jest 2 lata gwarancji!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2005-10-27 12:24
    ***michwrc zawiodłeś się na 6310i?
    0
  • Users Avatars Mini
    Siemensowiec pisze: 2005-10-27 13:39
    Ludzie tu nie chodzi o przekonywanie innych która firma jest najlepsza. Tak jak pisze wyżej każda firma ma lepsze i gorsze modele. Jednak twierdzenia ze to właśnie Nokia jest Mercedesem oznacza że są na świecie ludzie co pojęcia nie mają o komórkach. Przykładów można tu przytoczyć wiele, np: weźmy Allegro i udajmy tam 500zł na nowy telefon. Tak więc mamy do wyboru: Nokia 3220, Sagem MY X7, Siemens C75, CX65, Motorola MPX200, V547, Samsung X640. Tak więc widać jak ten mercedes wygląda na tle konkurencji. Wydaje mi się, że każdy kto ma pojęcie o komórkach nie będzie miał problemu z wyborem. Przecież widać wyraźnie że ten "Mercedes" to raczej Tico wśród telefonów. ps. nie obrażając właścicieli Tico
    0
  • Users Avatars Mini
    macmartin pisze: 2005-10-27 14:40
    Do siemensowiec: czesciowo sie z Toba zgadzam, pisalem wlasnie o tym, ze za marke Nokia trzeba slono zaplacic, i nie koniecznie warto :) ale nie porownuj telefonu 3220 z motka v547 to zupelnie inna klasa telefonow!! a ze sa w podobnej cenie to juz inna sprawa. Dalatego wlasnie sadze, ze czesto nie warto doplacac za znaczek nokia, a sagem robi naprawde coraz lepsze telefony (tylko, zeby mialy profile :) A ten my301X moze sie naprawde dobrze sprzedawac, jesli tylko bedzie w niskiej cenie, no i wizualnie bardzo ladny :) a ten wyslietlacz tez nie najgorszy! jak na low end oczywiscie :) w takim np se t290 macie 4 tys kolorow a rozdzielczosc 101na80, wiec sagemik ma lepszy wyswietlacz, a wlasnie w podobnej cenie ma byc sprzedawany, wiec jak dla mnie fajny telefonik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu pisze: 2005-10-27 15:05
    kulowy fon, a brak zbędnych bajerów typu aparat cyfrowy ułatwi życie ludziom którzy chcą telefonu dobrze sie prezentującego niedrogiego i przede wszystkim do prowadzenia rozmów a nie zabawy w fotografa.
    0
  • Users Avatars Mini
    macmartin pisze: 2005-10-27 15:21
    krychu dobrze to napisales, zgadzam sie z Toba :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Generic pisze: 2005-10-27 16:09
    robi bardzo pozytywne wrazenie.... coprawda na sagemie x5 sie zawiodlem ale lubie cienkie telefony wiec kto wie, moze kiedys...
    0
  • Users Avatars Mini
    barracuda pisze: 2005-10-27 17:15
    Za zdjęcie tego faceta fotograf nie powinien dostawać premii przez 3 lata...
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2005-10-27 17:59
    Ma bluetooth nie no fajny ciekawe jaka cena?
    0
  • Users Avatars Mini
    Namotore pisze: 2005-10-27 19:05
    Wasza dyskusja jest bardzo ciekawa i wiele wnoszaca :-) nokia ma swoja klase i cene, jesli kogos na nia nie stac, lub do niej nie pasuje, wtedy ma alcatele, sagemy, siemensy i inne cienkiej jakosci produkty.
    0
  • Users Avatars Mini
    6150 pisze: 2005-10-27 19:54
    tylko nokia! mam 6150 od 1999 roku i nie znalazłem jeszcze lepiej wykonanego modelu
    0
  • Users Avatars Mini
    Siemensowiec pisze: 2005-10-27 20:19
    No właśnie macmartin. Każdy oczekuje od telefonu czegoś innego. Jedni profili a inni aparatu cyfrowego. Jednak nadal uważam, że jakby nie patrzeć Nokia jest najgorszym telefonem (obojętnie który model w swojej klasie), co zresztą widać przy zestawieniu cen. Ich popularność polega na reklamie. Rozwiązania techniczne są marne, prawie się nie zmieniły od lat. Modele, które wg założenia producenta (Nokia) mają być z wyższej półki posiadają wyświetlacze 128x128 i 4096 kolorów, podczas gdy konkurencja wypuszcza już od dawna min 128x160 w 65k jak nie 256k. A to tylko jeden przykład na zacofanie techniczne finów. No i cena jaką każą sobie płacić za swoje telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2005-10-27 21:57
    6150: Powaga? Nic ci się nie zepsuło?
    0
  • Users Avatars Mini
    sayco pisze: 2005-10-28 11:41
    faje wzoenictwo,ale nadal to sagem
    0
  • Users Avatars Mini
    sayco pisze: 2005-10-28 11:41
    ups wzornictwo
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-10-28 19:44
    nawet ciekawy ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tweetyxx pisze: 2005-10-28 23:19
    Widzę tutaj poważne uprzedzenia odnośnie francuskich telefonów... a niepotrzebnie. Widać, że wypowiadają się tutaj osoby które często sagema nie miały nawet w rękach. Też byłem sceptykiem ale jakieś 1,5 roku temu spodobał mi się sagem my-x6 więc kupiłem go na allegro. Używam telefonu dość często, średnio rozmawiam ok 45 minut dziennie, wysyłam kilka smsów i często korzystam z niego jako modemu GPRS podłączonego przez port IRDA do laptopa. Fakt, że czasem jak ma bardzo zapchana pamięć to potrafi się przywiesić ale poza tym sprawuje się idealnie. Bateria nadal trzyma ok 3 - 4 dni, telefon mimo licznych upadków na parkiet, kostkę czy terakotę świetnie się trzyma i nadal potrafi zaskoczyć jakością polifonii czy wyświetlaczem duuużo lepszym niż np Siemens S65.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tweetyxx pisze: 2005-10-28 23:19
    Może i nie jest mały ale jest bardzo przyjemny w użyciu. Poza tym aparat ma zasłaniany klapką dzieki czemu soczewka wogóle nie jest porysowana. Nie przeczę że są lepsze telefony ale naprawdę do sagema nie ma się co czepiać jeżeli się go nigdy przynajmniej tydzień nie użytkowało. Poza tym muszę zauważyć bardzo ważną rzecz, na którą większość chyba nie zwraca uwagi... telefon służy PRZEDE WSZYSTKIM do dzwonienia i wysyłania wiadomości i przez półtora roku mój sagem z tej funkcji wywiązywał się wzorowo...
    0
  • Users Avatars Mini
    grzegorz pisze: 2006-02-11 12:38
    telefon jest wyśmienity sprawóję się dobrze nawet w trudnych warunkach metereologicznych yakich jak mróz czy upał wiem bo sam sprawdzałem poza tym ma bardzo dobrą baterie , też miałem uprzedzenie do tego telefonu ale teraz nie zamienił bym go na żaden iny
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastian pisze: 2007-01-15 21:38
    mam ten teleonik od 7 miesięcy. i ne iwem gdziue moge do nego kuić obódowe:/ ludzie pomocy
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastian pisze: 2007-01-15 21:38
    mam ten teleonik od 7 miesięcy. i ne iwem gdziue moge do nego kuić obódowe:/ ludzie pomocy
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: