Samsung: nie oglądamy zdjęć w galerii i na razie nie poprawiamy ich w AI

Newsy
Opinie: 0
Samsung: nie oglądamy zdjęć w galerii i na razie nie poprawiamy ich w AI

Najnowsze badanie zrealizowane przez Samsung pokazuje, że robiąc zdjęcia coraz częściej odczuwamy presję uchwycenia „idealnego ujęcia”.

Niemal co druga z ankietowanych osób w Polsce (49%) deklaruje, że w momencie robienia zdjęcia bardziej myśli o kadrze niż o chwili, którą chce zachować.

88% odczuwa presję, by uchwycić idealny kadr „na przyszłość” – to więcej niż w przypadku pozostałych europejskich krajów (83%).

Zdecydowana większość z nas (81%) deklaruje, że chciałaby móc bardziej skupić się na teraźniejszości – bez odrywania się od rozmowy czy wydarzenia tylko po to, żeby zrobić kolejne ujęcie.

Badanie zostało przeprowadzone w terminie 28 października – 7 listopada 2025 r. przez Opinium Research na próbie 500 dorosłych mieszkańców Polski oraz Wielkiej Brytanii, Holandii, Danii, Czech, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Austrii (wyniki ważone do poziomu reprezentatywności).

W związku ze zbliżającymi się świętami, Samsung zachęca, by skupić się na czasie spędzonym z najbliższymi i odłożyć telefon podczas ważnych momentów. W tym celu marka uruchamia inicjatywę One Shot Challenge, która pomoże zachować magię chwili i przywrócić moc zdjęć, które utrwalają wspomnienia, a nie wywołują w nas presję pogoni za idealnym ujęciem.

Wykonujemy średnio 5 niemal identycznych ujęć próbując uchwycić idealny moment, a tylko nieliczni (4%) ograniczają się do jednego ujęcia.

Spora część z nas (74%) później nawet nie przegląda większości zawartości swojej galerii.

W Polsce niemal co druga fotografująca osoba przyznaje, że traci ważne chwile podczas rodzinnych i spotkań i świąt, bo skupia się na robieniu zdjęć. Dla porównania – w pozostałych krajach Europy jest to co trzecia osoba.

Do innych częstych momentów, kiedy tracimy ważne chwile z powodu skupienia na spuście migawki, należą:

  1. Koncerty i wydarzenia na żywo – 38%
  2. Spotkania ze znajomymi – 35%
  3. Sportowe emocje – 16%

2 na 3 osoby rozważają w przyszłości stosowanie AI do edycji zdjęć, ale 67% nigdy nie korzystało z takich narzędzi.

Dostrzegamy jednak na swoich zdjęciach elementy, które psują ujęcie. Do najczęstszych z nich należą: niechciani bohaterowie drugiego planu (38%), przypadkowe obiekty (33%), cienie czy refleksy (34%).

Samsung zachęca do wzięcia udziału w swojej nowej inicjatywie i publikowania zdjęć dopracowanych z pomocą Galaxy AI z hashtagiem #SamsungOneShot na Instagramie.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: