Skype wchodzi do komórek 3G

Newsy
Żródło: Skype
Opinie: 38

Skype oraz Hutchison 3 Group ogłosili dziś porozumienie mające na celu udostępnienie Skype w telefonii komórkowej 3G. Oczekuje się, że pionierski operator telefonii 3G, Hutchison 3 Group, pierwszy rozpowszechni telefony komórkowe kompatybilne ze Skype. Hutchison prowadzi testy użytkowe dla optymizacji oprogramowania i sprzętu. Po zakończeniu testów, nowe produkty będą dostępne najpierw w Austrii, Australii, Hong Kongu, Szwecji, Wielkiej Brytanii, i Włoszech. Testy zostaną przeprowadzone na dostępnym sprzędzie wiodących producentów aparatów telefonicznych.

3 Sweden już oferuje wspólną usługę Skype z abonamentem i kartą danych 3G. W ramach planu abonamentowego 3G, użytkownicy mogą wykonywać nieograniczoną ilość rozmów Skype.

“Skype na telefonach 3G, karty danych oraz inne urządzenia to urządzenia, z których nasi użytkownicy będą chętnie używali. Dzięki Skype będą mogli rozmawiać ze swoimi przyjaciółmi na świecie tak długo jak zechcą. Będzie to doskonały dodatek do naszej szerokiej palety usług multimedialnych. Uważamy, że Skype to jeszcze jeden powód, dla którego ludzie będą korzystać z 3G – klienci oczekują wyboru innowacyjnych usług. Dlatego jesteśmy zachwyceni, że możemy współpracować Skype”- powiedział Christian Salbaing, z Europe Telecommunications w Hutchison 3. “Chcemy oferować wspólne usługi dla naszych abonentów na kluczowych rynkach, zaczynając od Szwecji, a potem w innych krajach, jak tylko zakończone zostaną wszystkie testy.”

Skype na sprzęcie telefonii komórkowej oferuje następujące możliwości:

  • Połączenia między użytkownikami Skype i rozmowy SkypeOut

  • Rozmowy tekstowe i czaty między wieloma użytkownikami

  • Status użytkownika, przekazywanie połączeń

  • Skrzynka głosowa

  • Łatwe przeszukiwanie kontaktów

  • Autoryzacja nowych kontaktów, dodawanie nowych kontaktów

Opinie:

Opinie archiwalne (38):

Komentuj

Komentarze / 38

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 16:35
    I już widzę jak niektórzy po nogach zaczną sikać z tego powodu... O pampersie pomyślą, kiedy zobaczą cenniki na transmisję danych w UMTS ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    amu pisze: 2006-02-14 16:38
    Widze, ze nadciaga rewolucja :-) Nie powstyrzyma tego zadna kontrre-WLO-ucja :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 16:45
    *wlo - "użytkownicy mogą wykonywać nieograniczoną ilość rozmów Skype." ryczałt to chyba wystarczająco niska cena żeby się z tego cieszyć :) żeby to miało sens rozmowa MUSI być o wiele tańsza niż normalnie... chociaż to co mówisz jak najbardziej się tyczy Polski, np. w GB jak wszedł UMTS miał przedewszystkim kilkukrotnie tańsze zwykłe głosowe rozmowy, a w Polsce... w NAJLEPSZYM wypadku cena minuty głosowej poprzez UMTS będzie taka sama jak w GSM, bo u nas jest quasi-monopol i najwyższe ceny w europie, w stosunku do zarobków, a jeśli chodzi o telefony w promocji to u nas nie tylko w stosunku do zarobków, ale NOMINALNIE telefony są najdroższe w europie...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 16:56
    lennox - no wiem, tylko ile kosztuje ten plan 3G? Żeby to miało sens, to... No tak to o naprawdę wielu rzeczach można powiedzieć. Ale być może - zamiast telefonów do połączeń głosowych będziemy nosić termnale do transmisji danych z opcją połączenia głosowego - oczywiści "over IP" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2006-02-14 17:00
    proponuje rozpalic ognisko i porozumiewac sie znakami dymnymi; koszt: pudełko zapałek przeciętnie 48 szt.
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-02-14 17:03
    marcinsky: Ty jesteś geniuszem!!! Hehe :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2006-02-14 17:16
    ;) technologia daje nowe możliwości ... zarobienia kasy... operatorowi. news jest piekny ale nam przyjdzie na to poczekać . narazie wystarcza mi to co mam czyli Kontakt Plus w MaxProficie :P
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 18:02
    No, po ile jest ten "ryczałt"?
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2006-02-14 18:13
    wlo, mozesz sie nielicho zdziwic. W GB O2 (3G) i "3" przy wyzszych abonamentach "z ulicy" ma ceny nizsze niz u nas ktokolwiek. Mam siostre studiujaca w Londynie. Jakie ma warunki? 1000 minut wszedzie w UK na miesiac, 150 SMSow/MMSow miesiecznie - za £25.00, 25 p/min "wsie strany mira" (tu akurat byla akcja, nie wlicza sie w abo) plus fon Samsung D600 za darmo. Co do cen w Szwecji to poinformuje cie, ze to obszar w ktorym operatorzy porozumieli sie na tyle, ze oplaty roamingowe sa niewiele wyzsze niz oplaty wewnetrzne, wiec nie chce mi sie wierzyc aby postepowano tak chamsko jak w jakims bantustanie nad Wisla. Co do oferty szwedzkiej "3". Mowisz i masz: www.tre.se.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 18:27
    Longman - mówimy o transmisji danych chyba?
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 18:28
    *Longman - dokładnie ! nikt takiej hamówy z klientami nie robi jak nasi kochani - niekonkurujący ze sobą - operatorzy :/ w GB, czy w Niemczech (zresztą w większości krajów UE) są wypasione telefony klasy motoroli V3x ZA DARMO do abonamentu w wysokości poniżej 100zł, a u nas nawet jak abo weźmiesz za 150zł to musisz gruuubo bulić za telefon NIŻSZEJ klasy nież wymieniony przezemnie, bo V3x przecież jeszcze w afryce nie mają opewratorzy. Nasi operatortzy robią klientom ŁASKĘ że na dwa lata mają ZAGWARANTOWANY dochód na ZAGWARANTOWANYM poziomie (!!!) W Polsce poprostu klient nie ma zawsze racji... i to na każdym kroku podkreślają ludzie (chociażby i na GOLu) którzy obsługują klientów, zresztą nie muszą, to widać na każdym kroku w Polsce, zaprzeczyć temu może chyba tylko człowiek który nigdy nie był za granicą (bo nie widzi tej GIGANTYCZNEJ różnicy w podejściu do klienta w europie a w Polsce)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 18:33
    *wlo - niewiem ile ten ryczałt kosztuje, nie znam szwedzkiego żeby to sprawdzić :) ale myślę że zaskakująco mało, tzn. dla nas Polaków zaskakująco, bo w Szwecji raczej to zaskoczeniem nie jest że klient dostaje dobrą tanią ofertę, gdyby taka nie była poszedł by do konkurencji, a w Polsce do konkurencji może co najwyżej pójść żeby dostać DOKŁADNIE TO SAMO G... czyli właściwie nie ma po co
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 18:40
    Longman - 100 minut enytime jest w taryfie za 75 funtów a nie za 25... Chyba, ze O2 ma różne cenniki ;-) Ew. poza szczytem w tańszych taryfach dają takie ilości minut lub w promocjach może. Jeśli już podajesz takie liczby to wskaż konkretną taryfę, bo naprawdę chciałbym to sprawdzić ale nigdzie tego nie widzę.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 19:08
    *wlo - no, no... tak jak u nas ;D nawet jeśli oferty by były takie jak u nas (a nie są, bo są lepsze) to do tych ofert są dodawane telefony z wyższej półki za DARMO ! a u nas za najtańszy badziew trzeba kilkaset złotych płacić, niech przykładem będzie stary model V3, który już jest weycofywany ze sprzedarzy, a u nas to jest jako nowość w erze w abo za 80zł jest za 99zł ale to jeszcse nic, bo w plusie jest jeszcze droższy (niepamiętam, ale chyba ok 300zł w plus 85) powtórzę jeszcze raz że do oferty za poniżej 100zł abonamentu w three jest NASTĘPCA V3, czyli V3x ZA DARMO, więc sory, ale chyba trzeba bardzo chcieć, żeby zobaczyć jakiekolwiek podobieństwo między ofertami polskimi a np. brytyjskimi
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 19:12
    lennox - no rzeczywiście - jak się płaci 75 funtów miesięcznie to nie dziwię się, że operator da za grosze jakiś telefon. To czy telefon jest sprzedawany tu czy tam, u producenta w tej samej walucie tyle samo trzeba zapłacić. Zatem który operator mniej dokłada do interesu? Tak - ja widzę podobieństwo - w nominale taryf - w ich wartości już nie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 19:15
    nie nie *wlo nie za grosze tylko za darmo i to nie przy abo 75 funtów (takiego w ogóle na o2 nie znalazłem) tylko za 30 funtów i to przy umowie nie na dwa lata, tylko na rok, albo 18 miesięcy... jeszcze jakieś pytnia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-14 19:17
    co do dokładanie do interesu, to NIKT NA ŚWIECIE NIE MA TAKICH DUŻYCH ZYSKÓW JAK NASI OPERATORZY, W STOSUNKU DO PRZYCHODÓW... POPROSTU NIKT
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-14 19:29
    lennox - OK, OK!! - 30 funtów na 12 miesięcy...
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2006-02-14 21:44
    Anglia na tapecie, czyżby dlatego, że tak wielu rodaków tam teraz żyje i zarobkuje? ;-) Wielu chwali jak tam jest dobrze i oczywiście numer przenosimy kiedy chcemy. Nikt nie bierze pod uwagę, że tam operator znacznie szybciej uzyskuje zwrot kwoty "na pozyskanie klienta" i zaczyna zarabiać niż u nas. Oczywiście inne są relacje zarobki/koszty utrzymania jednak choćby wspomniane 25GBP to jednak nie to samo co 25PLN ;-) Mówi się jaki rynek takie ceny. Ja sie zastanawiam czy w pewnym stopniu rynku nie kształtują sami klienci i ich zwyczaje. Niereprezentatywny Anglik mówił, że ludzie zmieniają oczywiście operatora ale nie na zasadzie "kupą mości panowie, idziemy gdzie jest dobra promocja" ;-) Kiedyś czytałem, że w Polsce migracja wynosiła ok 30% a "tam" jest znacznie mniej. Próbowałem dotrzeć do zestawienia danych ale na Europe-Mobile -Market- Overview średnio zyczą sobie 40$ za opa i zrezygnowałem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-02-14 22:12
    no to super, wlo nie przsesadzaj ze bedzie tak drogo. Zobacz jakie teraz sa ceny. Jak ktos ma zasieg EDGE to moze spokojnie sobie korzystac ze Skype i olać TP :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-02-14 22:51
    Srednie ARPU na jednego aboneneta w UK jest przynajmniej raz wyższe niż w PL dlatego operatorów komórkowych stać na dobre ceny telefonów również w niższych abonamentach
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 10:13
    tymis - o tym mówię właśnie... tkubon - Mówimy o UMTS... Powiedz, kto spośród nas - tutaj wypowiadających się ma iPlusa czy Blueconnecta (bo wszelkie inne pakietowe rozwiązania nie mają w tym przypadku sensu)? Niewielki promil. A i to nie jest super rozwiązanie. Bo i tak (podobnie jak wszędzie - także w tej Anglii będącej przykładem) są ograniczenia, z których jestem bardziej niż pewien operatorzy skorzystają jeśli tylko zorientują się, że do VoIP używana jest usługa transmisji danych ;-) Ja nie mówię, że będzie drogo, bo to bardzo subiektywna sprawa, mówię tylko, że 2/3 klientów Orange się posika z radości, że usługa jet (to przykład tytlko) i nagdyba co by było gdyby... Jednak kiedy zobaczą cenę (jaka by nie była) i tak powiedzą, że w swoim pre-paidzie mają taniej ;-) A tak w ogóle po co skype w komórke jak jest w komputerze? I to 512 kilobitów a nie nędzie 200 czy nawet 350 ;-) I za te cenę??!! Dzisiaj iPlus kosztuje 60 złotych - to tanio jak na mobilną usługę.
    0
  • Users Avatars Mini
    stary pisze: 2006-02-15 10:23
    Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi doszłem do wniosku że na zachodzie wszyscy i wszystko dają za darmo,a tylko w naszym kraju trzeba za wszystko płacić,to ciekawe.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-02-15 12:08
    ****wlo: alez Ty masz katastroficzne wizje. czemu maja niby operatorzy obciac skype??? Tp tez powinna, inni operatorzy tez. Co Ty gadasz? To nie China Telekom. EDGE spokojnie wystarczy do skype, nawet na stabilnym 4KB na GPRS da sie poszaleć. Po co w komorce skype jak w kompie jest??? Fajnie, ze zawsze masz kompa przy sobie. Nawet laptop jest problemem, aby go zawsze przy sobie miec.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 12:38
    tkubon - ja nie mam tych problemów - nie muszę nawet używać Skype'a w komputerze. Mówię o problemach jakie się pojawiają w komentarzach do podobnych newsów ;-) A co do "przy soie" - właśnie ;-D Przy sobie mam telefon (!!!) komórkowy, który mi wystarcza do przeprowadzenia rozmowy ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 13:29
    *tymis - no porównywanie abo 25zł, do abo za 25 funtów jest czystą demagogią, bo w abonamencie 25zł telefony kosztują tyle co w sklepie, a 25 funtów to jest 150zł przy czym jest jedna bardzo ważna, pominięta przez Ciebie sprawa, u nas umowy są na 2 lata, a tam na 12 miesięcy (ew. na 18miesięcy) czyli przenosząc to na nasze warunki jest to 150zł na pół (bo umowa dwa razy dłuższa) czyli umowa na dwa lata z abonamentem 75zł, teraz zobacz sobie jakie w Polsce są oferty z takim abonamentem, albo nawet i wyższym, tam za taki abonament dostajesz motorolę V3x ZA DARMO i masz 200 minut (też na pół, czyli 100 minut) a u nas ? no ludzie czy wyście poszaleli, nie mówcie mi że u nas jest tak samo, albo nawet lepiej, mówiąc dosadnie u nas jest %#$@$% u nich miód, taka prawda, następną sprawą ciężką do zmieżenia w statystykach, czy tylko po wejściu na stronę jest diametralnie inne podejście do klienta, np. w Niemczech to klient jest najważniejszy, w Polsce prawie jak w PRlu jadźka zza lady żądzi ;D
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 13:30
    ocenzurowali mi, miało być: u nas jest g*ówno, u nich miód :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 13:37
    *wlo - przecież do tego nie trzeba blueconnecta, to jest oferta VoIP i operator nie ma co się kapować że ktoś używa transmisji danych do VoIP, bo abonent korzystający z takiej oferty MA korzystać z VoIP, bo na tym polega taka oferta, a nie na tym że ktoś cichaczem użyje EDGE żeby rozmiawiać przez Skype, po co komu to w komórce skoro ma w domu lepsze łącze ? to chyba żart ? równie dobrze można by spytać poco komu komórka, skoro w domu ma telefon, właśnie po to komóś Skype w komórce, żeby mógł sobie dzwonić przez VoIP z każdego miejsca, dzwoniąc za cenę rycząłtu, przez cały miesiąc zawsze... ogranicznia o jakich piszesz 1024mega w ZUPEŁNOŚCI wystarczy na dzwonienie nawet jak by ktoś dzwonił 24/7, takie ograniczenie ma na celu to żeby abonenci nie używali tej transmisji do innych celów niż VoIP
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 13:39
    *stary - "Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi doszłem do wniosku że na zachodzie wszyscy i wszystko dają za darmo,a tylko w naszym kraju trzeba za wszystko płacić,to ciekawe." no jeżeli po przeczytaniu komentarzy doszedłeś do takich wniosków, to nie obraź się ale poprostu jesteś kretynem ! za darmo są telefony za granicą do takich ofert jak u nas, a nawet lepszych, a u nas musisz płacić za taki sam telefon np. 500zł, jeżeli w ogóle jest dostępny... jest u jakiegoś operatora polskiego V3x ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 14:02
    lennox - człowieku - Ty popatrz na polskie drogi, polskie domy i porównaj to do tego co jest TAM. Opanuj się trochę. Nie rozumiem po jaką cholerę przepłacasz w tej swojej uczeli, ciężko na to pracujesz, podczas gdy naprawdę taniej i lepiej i z większum prestiżem mógłbyś ukończyć TAMTEJSZĄ uczelnie? No i praca... Tam być 10 razy więcej niż w Polsce zarabiał!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 14:04
    A samochód po pięciu latach jeżdżenia (oczywiście kupiony w salonie pełny wypas) byś z pocałowaniem ręki Polakom z Polski ;-) oddawał...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 14:10
    *wlo - " Ty popatrz na polskie drogi, polskie domy i porównaj to do tego co jest TAM." masz rację, dlatego mówię że u nas jest g*ówno (nie tylko w telefoni) a u nich nie... jak ktoś mi próbuje udowadniać że u nas jest lepiej to mnie szlag trafia ! "Nie rozumiem po jaką cholerę przepłacasz w tej swojej uczeli, ciężko na to pracujesz, podczas gdy naprawdę taniej i lepiej i z większum prestiżem mógłbyś ukończyć TAMTEJSZĄ uczelnie?" też fakt, już kończę swoją uczelnie, ale teraz bym nie zaczynał już studiów w Polsce, tylko za granicą, jak ja zaczynałem były trochę inne czasy... "No i praca... Tam być 10 razy więcej niż w Polsce zarabiał!!" no i tu trafiłeś w sedno ! za pół roku kończe studia i wyjeżdżam do Angli, wolę tam zapie...lać na zmywaku na początku (potem zrobię kursy i inne... i znajdę sobie pracę godną moich kompetencji) niż w Polsce pracować zgodznie z kierunkiem jaki skończyłem, bo tam nawet w ten sposób zarobię 10 RAZY WIĘCEJ.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 14:13
    lennox - życzę powodzenia w realizacji tych planów (szczerze) ;-) BTW - mam taką zdrapkę na kilkanaście minut na Skype'a na międzynarodowe połączenia... Jeśli ktoś chce kod... Proszę o wyrażenie chęci. Zaznaczam, że pozwolę sobie wybrać kto dostanie kod spośród chętnych ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 14:16
    15 minut do Eurpu albo USA dokładnie
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 14:19
    i dlatego powiem Ci że jak będę tam już mieszkał, korzystał ze świetnych ofert sprzedawanych z uśmiechem, kupował w sklepie od uśmiechniętego życzliwego sprzedawcy, pracował zarabiając 300zł DZIENNIE, BEZ ŁASKI, to jak sobie przypomne te polskie skrzywione MORDY (naprawde... po każdym powrocie z Niemiec muszę mieć dwa tygodnie na aklimatyzacje z hamstwem i skrzywionymi polskimi gębami, bo u nas uśmiech to coś nienormalnego) przypomne sobie użeranie się ze sprzedawcami, którzy łaskę robią że w ogóle kogoś obsługują i wszystkie inne niuansy Polski, ale przedewszystkim pensje, u nas 2000zł do dużo (sic!!!) :DDD czyli 500 euro, jeszcze zazwyczaj na czarno, ja akurat należę do wyjątku i pracuję legalnie, to... nie będę napewno płakał że z tego popie...rdolonego kraju wyjechałem, jak zarobię duże pieniądzę wrócę i otworzę biznes, bo tutaj można żyć spokojnie jak się ma kasę jak się ma dochód kilkadziesiąt tys miesięcznie ta nawet w Polsce można żyć NORMALNIE
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 14:21
    *wlo - "życzę powodzenia w realizacji tych planów" nie dziękuję ;) bo to przynosi pecha, ale to miło z Twojej strony, również życzę powodzenia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2006-02-15 16:33
    lennox - nawiązując do sprzedawców z "krzywymi mordami" :) jestem sprzedawcą i proponuje ci sie postawić w sytuacji takiego sprzedawcy ktory zarabia 10 razy mnie niz w anglii jeździ po dziurawych drogach 100 gorszych niz w Niemczech studiuje i placi 10 razy wiecej za uczelnie gorszą , mieszka w domu odrapanym, ktorego wiek zbliza sie do 100 lat itp itd. a w dodatku co drugi klient to z "mordą" i cham bo inaczej nie potrafi.... sam rozumiesz ze czesto temu sprzedawcy morda sie krzywi ?:)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-02-15 18:55
    *marcinsky - zgadzam się z Tobą w 100%, nie... w 1000% !!! :) dokładnie tak jest, ja o tym wiem, ale i tak szlag mnie trafia jak np. ekspedientka mi robi łaskę, że mnie obsługuję, zaraz potrem sobie myślę, nie no ciężko żeby było inaczej skoro kobita zap.... w pampersie 12 godzin dziennie za 600zł miesięcznie :( to jest straszne, dlatego chcąc na to coś poradzić uciekam za granicę bo tutaj się nie da normalnie żyć... to że Polacy są tacy ponurzy, a jak byś się do ludzi uśmiechał na ulicy to chyba by się to wręcz źle skończyło, to jest uzasadnione i co gorsza nasila się, bo w Polsce żyje się coraz gorzej w końcu 20% bezrobocie to KATAKLIZM, wszyscy śmigają na czarno, a państwo na to właściwie oficjalnie zezwala... ehhh szkoda gadać, ale masz rację na "krzywe mordy" się składa to wszystko co napisałeś... nawet jak ktoś chce, to za pensję np. 1000zł nie może dobrze wykonywać swoich obowiązków bo w podświadomości czuł by że daje się wykorzystywać...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: