BLIK w Spółdzielczej Grupie Bankowej

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Od 31 lipca klienci korzystający z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej mogą korzystać z BLIKA

Dzięki temu zyskali możliwość szybkiego płacenia w Internecie, wypłacania gotówki z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach.  

Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą od dziś płacić z użyciem smartfonów, dzięki aplikacji mobilnej Portfel SGB.

Od końca 2018 roku BLIK jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. To wynik blisko trzykrotnie wyższy niż w roku 2017 i dwa razy lepszy niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku użytkownicy zapłacili BLIKIEM już 40 milionów razy. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. 

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A, a od teraz także w bankach spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.

Opinie:

Rekomendowane: