W styczniu rynek wygrał Huawei, bardzo duże spadki Samsunga i Xiaomi - GFK nie przyznaje się do tych danych

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Agencja China News Network podała najnowsze dane GFK dotyczące globalnej sprzedaży smartfonów w styczniu 2019 r.

Dane te potwierdził także polski oddział Huawei na paryskiej premierze serii P30.

Sprzedaż spadła przez rok aż o 27% do 59.08 mln sztuk.

Liderem rynku smartfonów w styczniu był Huawei, którego sprzedaż urosła o 21%. Udział Huawei byłby większy, ale GFK nie sumuje wyników Huawei z Honorem. Sprzedaż marki Honor również wzrosła – o 11%.

W styczniu Huawei, jako jedyna marka, sprzedała ponad 10 mln sztuk smartfonów.

Bardzo źle w styczniu sprzedawały się na świecie Samsungi i iPhony – spadki wynosiły odpowiednio o 41 i 21%.

Bez uwzględnienia Chin sprzedaż smartfonów spadła przez rok o 35% do 28.51 mln sztuk. Liderem rynku był Samsung, następnie Apple i Huawei. Sprzedaż Xiaomi poza Chinami spadła aż o 61%.

Sama agencja GFK twierdzi jednak, że te dane nie pochodzą od niej! Specjalne oświadczenie agencji badawczej jest poniżej.

Oświadczenie GfK Polonia

Instytut GfK Polonia odpowiadając na zapytania dziennikarzy i podmiotów branżowych dotyczących informacji o wynikach rynkowych marki Huawei, w której jako źródło danych podane zostały rezultaty badań instytutu GfK, a opublikowanej pierwotnie przez chińską agencję prasową i przedrukowaną przez media w wybranych krajach, w tym w Polsce, niniejszym wyjaśnia, iż wzmiankowane wartości nie pochodzą z raportów instytutu GfK oraz że instytut GfK nie posiada żadnych informacji uzasadniających tezy, które znalazły się w opublikowanym przez chińską agencję prasową komunikacie.

Beata Chądzyńska, PR Manager w Huawei CBG, wysłała nam własne oświadczenie w sprawie raportu GFK:

„W odniesieniu do oświadczenia GfK Polonia, pragniemy powiedzieć, że jesteśmy zaskoczeni informacją, że liczby podane przez chińskie media okazały się nieprawdziwe. Czekamy z niecierpliwością na oficjalne dane GfK”.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: