Rynek tabletów kolejny raz się zmniejsza - niewielkie wzrosty notują tylko iPady i tablety Huawei

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

IDC podało, że sprzedaż tabletów w II kw. 2018 r. spadła o 13.5% do 33 mln sztuk z 38.2 mln sztuk rok wcześniej.

Niewielkie wzrosty sprzedaży zanotowali tylko Apple i Huawei. Najwięcej sprzedaje się tabletów bez klawiatury - 28.4 mln sztuk. Sprzedaż takich urządzeń spadła o 14.5%.

Tablety z dołączanymi klawiaturami również sprzedawały się gorzej.

Liderem rynku tabletów pozostaje Apple. Drugie miejsce jest zajmowane przez Samsunga, ale koreański producent sprzedał aż o 16.1% tabletów mniej.

Company

2Q18 Unit Shipments

2Q18 Market Share

2Q17 Unit Shipments

2Q17 Market Share

Year-Over-Year Growth

1. Apple

11.5

34.9%

11.4

29.9%

0.9%

2. Samsung

5.0

15.1%

6.0

15.6%

-16.1%

3. Huawei

3.4

10.3%

3.1

8.2%

7.7%

4. Lenovo*

2.0

6.0%

2.2

5.7%

-8.4%

5. Amazon.com

1.6

4.9%

2.4

6.4%

-33.5%

Others

9.5

28.8%

13.1

34.2%

-27.1%

Total

33.0

100.0%

38.2

100.0%

-13.5%

Opinie:

Rekomendowane: