Komputery, tablety, chromebooki - duże spadki sprzedaży

Newsy
Opinie: 0
Chromebook and tablet shipments fall for fourth quarter in a row in Q2 2022

Dane Canalys pokazują, że światowe dostawy komputerów PC (w tym tabletów) w drugim kwartale 2022 r. odnotowały drugi z rzędu spadek, spadając o 14% do 105 milionów sztuk. Rosnąca inflacja, blokady związane z COVID w Chinach oraz spadki wydatków konsumenckich i edukacyjnych przyczyniły się do trudnego kwartału dla branży. Liczba dostarczonych na rynek tabletów spadła czwarty kwartał z rzędu, tym razem o 11% rok do roku, a na całym świecie sprzedano ich 34,8 miliona sztuk. Chromebooki również spadły czwarty kwartał z rzędu, ale przeżyły znacznie większy spadek, a sprzedaż spadła o 57% do 5,1 mln sztuk w drugim kwartale 2022 r., ponieważ popyt ze strony sektora edukacyjnego nadal słabł.

Lider rynku Apple tabletów spadł o 15%, sprzedając 12,1 miliona iPadów na całym świecie. Samsung zajął drugie miejsce z 7,0 milionami sprzedanych egzemplarzy, utrzymując stały udział w rynku pomimo 13% rocznego spadku. Lenovo zajęło trzecie miejsce w rankingu z 25% spadkiem sprzedaży rok do roku do 3,5 miliona. Amazon utrzymał czwarte miejsce ze wzrostem o 6%, sprzedając 3,3 miliona sztuk. Huawei zamknął pierwszą piątkę z 26% spadkiem rok do roku i 1,7 miliona dostarczonych tabletów.

Acer stał się wiodącym dostawcą Chromebooków w drugim kwartale 2022 r., zabezpieczając ponad jedną czwartą rynku - jego dostawy spadły o 28%, co jest stosunkowo niewielkim spadkiem w porównaniu z dostawami głównych konkurentów. Lenovo utrzymało się na drugim miejscu pomimo spadku dostaw o 56% w porównaniu z rokiem poprzednim. HP odnotował największy spadek wśród czołowych dostawców ze względu na zależność od amerykańskiego sektora edukacyjnego (79% spadek sprzedaży). Resztę pierwszej piątki stanowili Dell i Asus.

Lenovo jest liderem na rynku komputerów stacjonarnych (komputerów stacjonarnych, notebooków i tabletów), ponieważ sprzedał 20,9 miliona sztuk na całym świecie, uzyskując 20% udziału w rynku. Drugie miejsce zajmuje Apple z dostawami 16,6 mln sztuk i 19% spadkiem rok do roku. HP zajął trzecie miejsce z 27% spadkiem wysyłek do 13,6 miliona sztuk. Dell odnotował najmniejszy spadek wśród dostawców, sprzedając 13,3 miliona sztuk i zyskując jeden punkt procentowy udziału w rynku. Sprzedając 7,7 mln sztuk, Samsung zajął piąte miejsce na światowym rynku w II kwartale 2022 roku.

Worldwide tablet shipments (market share and annual growth)
Canalys PC Market Pulse: Q2 2022

Vendor (company)

Q2 2022
shipments

Q2 2022
market share

Q2 2021
shipments

Q2 2021
market share

Annual
growth

Apple

12,102

34.8%

14,185

36.4%

-14.7%

Samsung

6,959

20.0%

7,996

20.5%

-13.0%

Lenovo

3,511

10.1%

4,688

12.0%

-25.1%

Amazon

3,313

9.5%

3,118

8.0%

6.3%

Huawei

1,707

4.9%

2,305

5.9%

-25.9%

Others

7,181

20.7%

6,726

17.2%

6.8%

Total

34,773

100%

39,018

100%

-10.9%

 

Worldwide Chromebook shipments (market share and annual growth)
Canalys PC Market Pulse: Q2 2022

Vendor (company)

Q2 2022
shipments

Q2 2022
market share

Q2 2021
shipments

Q2 2021
market share

Annual
growth

Acer

1,345

26.1%

1,878

15.5%

-28.3%

Lenovo

1,174

22.8%

2,644

21.9%

-55.6%

HP

926

18.0%

4,320

35.7%

-78.6%

Dell

858

16.7%

1,112

9.2%

-22.8%

Asus

415

8.1%

991

8.2%

-58.1%

Others

433

8.4%

1142

9.4%

-62.1%

Total

5,151

100%

12,086

100%

-57.4%

 
 

Worldwide PC (including tablet) shipments (market share and annual growth)
Canalys PC Market Pulse: Q2 2022

Vendor (company)

Q2 2022

shipments

Q2 2022

market share

Q2 2021

shipments

Q2 2021

market share

Annual growth

Lenovo

20,931

19.9%

24,694

20.3%

-15.2%

Apple

16,617

15.8%

20,597

16.9%

-19.3%

HP

13,566

12.9%

18,618

15.3%

-27.1%

Dell

13,297

12.7%

14,034

11.5%

-5.3%

Samsung

7,710

7.3%

9,638

7.9%

-20.0%

Others

32,882

31.3%

33,983

28.0%

-3.2%

Total

105,003

100%

121,564

100%

-13.6%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: