Polacy - średni czas przed ekranem 5 godzin 10 minut dziennie

Newsy
Opinie: 0
Nielsen świętuje 25 lat pomiaru mediów w Polsce

1 kwietnia 1996 roku Nielsen Media rozpoczął badanie oglądalności telewizji w Polsce. W tym czasie pomiar telewizji linearnej na jednym ekranie rozszerzył się o pomiar streamingu wideo na czterech ekranach: telewizorze, smartfonie, laptopie i tablecie. W przyszłości obejmie również pomiar cenzusowy treści i reklam w internecie oraz pomiar oglądalności poza domem.

Dane za rok 1997 i 2020 pokazują ewolucję pomiaru, który podąża za rozszerzaniem się dostępnych treści i zwyczajami korzystających z nich widzów. Liczba monitorowanych ekranów wzrosła cztery razy: z jednego ekranu tradycyjnej telewizji do czterech ekranów obejmujących aktualnie również smartfon, laptop i tablet. Zwiększyła się także liczba monitorowanych kanałów i to aż 26 razy z sześciu do 156. Polacy poświęcali kiedyś średnio 3 godz. 20 min. dziennie na oglądanie tradycyjnej telewizji. Dziś wraz ze streamingiem wideo zajmuje im ona średnio 5 godz. 10 min. dziennie. Spektakularny rozwój branży medialnej potwierdzają również dane dla branży reklamowej. Liczba marek obecnych w telewizji zwiększyła się siedem razy z 554 do ponad 4 tys., a liczba wyemitowanych spotów 170 razy z 200 tys. do 35 mln.

W Polsce Nielsen Media podąża w kierunku budowania holistycznego zdeduplikowanego obrazu oglądalności na wszystkich urządzeniach. Realizowany jest projekt Total Audience, w którym finalnie Nielsen będzie monitorować wszystkie treści wideo, pojawiające się na dowolnym ekranie i oglądane w wybranym przez widzów miejscu i czasie. Aktualny pomiar telewizji linearnej i streamingu wideo zostanie uzupełniony o pomiar cenzusowy treści i reklam w internecie oraz pomiar oglądalności poza domem. Jednocześnie rozszerzany jest panel, który docelowo będzie liczył 3,5 tys. gospodarstw domowych.

Jednoźródłowy pomiar TV i oraz streamingu wideo Nielsen Media realizowany jest w oparciu o panel  liczący aktualnie 2540 gospodarstw domowych i obejmującym ok. 7000 osób.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: