Telestrada oszukiwała klientów innych operatorów

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Telestrada - postępowanie UOKiK

Przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora.

Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów.

UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów.

Do urzędu trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora.

Przedstawiciele Telestrady najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu.

UOKiK wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty:

  1. Wprowadzanie konsumentów w błąd - ze skarg wynika, że przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą. Otrzymałem telefon z propozycją obniżenia rachunków telefonicznych w nagrodę za regularne wnoszenie opłat. Z przebiegu rozmowy wynikało, że rozmawiam z dotychczasowym operatorem – skarżył się m.in. konsument z Gdańska.
  2. Niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich. Po tych zapewnieniach dał mi do podpisu rzekomy aneks do mojej umowy (…), po czym zabrał oba egzemplarze dokumentu i wyszedł w pośpiechu – pisała konsumentka z Warszawy.

Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową.

W przeszłości UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora, np.: PGT (Telefonia Polska Razem), Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: