T‑Mobile ma w Warszawie Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa

Newsy
Opinie: 0

T‑Mobile uruchomił w Warszawie Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa.

Głównym zadaniem Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa – SOC (Security Operations Center) jest wykrywanie i zapobieganie incydentom związanym z cyberbezpieczeństwem dzięki monitorowaniu i analizie zdarzeń bezpieczeństwa - w trybie 24x7. Zespół reaguje na wykryte incydenty oraz przedstawia zalecenia dotyczące rozwiązania incydentu zgodnie z określonym SLA, wraz z przygotowaniem raportu podsumowującego działania. SOC stanowi centralny punkt zarządzania bezpieczeństwem, sprawdza na bieżąco i raportuje stan bezpieczeństwa infrastruktury IT, minimalizuje czas potrzebny do wykrycia zagrożenia, a również umożliwia szybką odpowiedź na incydenty.

T‑Mobile Polska uruchamiając SOC korzysta z doświadczeń i zaplecza technologicznego Grupy Deutsche Telekom, która posiada jedno z największych i najnowocześniejszy zintegrowanych SOC w Europie.

Pracuje w nim 200 ekspertów, którzy przez całą dobę monitorują systemy przedsiębiorstwa oraz jego klientów, w Bonn oraz we wszystkich połączonych ośrodkach w Niemczech i za granicą. Narzędzia DT, służące do zapewnienia cyberbezpieczeństwa, każdego dnia analizują miliard wrażliwych danych pochodzących łącznie z 3000 źródeł. Codziennie spółka obsługuje 1000 zapytań w celu ochrony własnej infrastruktury oraz zapewnienia bezpieczeństwa swoim klientom.

Usługi dostępne w SOC T‑Mobile Polska:

W ramach Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa, T‑Mobile oferuje swoim klientom biznesowym:

  • Zarządzany Firewall, usługa ochrony sieci przy pomocy firewalla następnej generacji NGFW (ang. Next Generation Firewall)
  • Zarządzany WAF (ang. Web Application Firewall), usługa ochrony klienckich aplikacji i serwisów www.
  • Anty DDOS: zabezpieczenie przed atakami DDoS dzięki wydajnej platformie o pojemności 120Gbps, pozwalające na realizację ochrony serwisów i procesów biznesowych oraz korzystanie z zasobów firmowych nawet w momencie trwania ataku DDoS o dużej skali.
  • usługi bezpieczeństwa IT. W kontekście bezpieczeństwa niezwykle istotne jest, aby firma była poddawana regularnym audytom bezpieczeństwa, testom podatności i wdrażała z nich zalecenia. Tylko wtedy przedsiębiorcy mogą mieć pewność, że systemy zabezpieczeń są odpowiednio uszczelnione, a ryzyko ataku zostało zminimalizowane. Usługi T‑Mobile zapewniają dostęp do wiedzy i wieloletnich doświadczeń inżynierów bezpieczeństwa IT, a oprócz audytów i testów penetracyjnych infrastruktury, sieci i aplikacji, świadczone są usługi szkoleń w zakresie bezpieczeństwa IT, doradztwo w zakresie architektury bezpieczeństwa oraz zaawansowane usługi analizy powłamaniowej.
  • Identyfikowanie podatności systemów Internetu Rzeczy, T‑Mobile posiada specjalistyczne laboratorium do wykrywania luk zabezpieczeń urządzeń i oprogramowania IoT.
  • Autorskie, innowacyjne rozwiązanie bezpieczeństwa IT służące szybkiej identyfikacji urządzeń mobilnych (w tym IoT), które są celem ataku bądź zostały już skompromitowane poprzez zainfekowanie złośliwym oprogramowaniem. Dzięki zawansowanym algorytmom opartym na technologii Big Data, możliwa jest niemal natychmiastowa reakcja na wykradanie danych z urządzeń. Narzędzie działa w oparciu o analizy sieci mobilnej, w związku, z czym nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania na urządzeniach końcowych.
  • Projekty integracji systemów bezpieczeństwa IT uwzględniające technologie takie jak DLP (ochrona przed wyciekiem danych), SIEM (monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami bezpieczeństwa), ANTY-MALWARE (wykrywanie i eliminowanie szkodliwego oprogramowania), ENDPOINT PROTECTION (ochrona stacji roboczych).

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: