Prezes T-Mobile: kasujemy martwe dusze, będzie rewelacyjna promocja dla prepaid

Newsy
Opinie: 51
Adam Sawicki, prezes T-Mobile

Adam Sawicki, prezes T-Mobile, przygotował list tłumaczący weryfikację bazy prepaid. Oto jego treść:

Robimy porządki w prepaidzie

Dziś kilka słów o tym, czym „martwa dusza” różni się od aktywnego użytkownika prepaid z czego ta różnica wynika i dlaczego raz na jakiś czas operatorzy ogłaszają tąpnięcia w liczbie klientów prepaid. „Wycinka prepaidów” – to hasło, które w branży telekomunikacyjnej od zawsze rodzi ogromne emocje. Nic dziwnego, takie działanie potrafi w ciągu jednego dnia zupełnie zmienić wygląd rankingu wielkości operatorów, nawet jeżeli w rzeczywistości nie zmienia się absolutnie nic.

W naszym przypadku do tak głębokiej weryfikacji naszej bazy prepaid przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu. Jest ona elementem szerszych zmian, które obecnie zachodzą w naszej firmie. W procesie weryfikacji bazy nie oglądaliśmy się na innych operatorów i rynek, który – co warto podkreślić – nie wypracował do tej pory jednolitych standardów weryfikacji bazy czy metodologii raportowania liczby aktywnych kart SIM.

Standardowo operatorzy nie usuwają z systemu SIMów zaraz po upływie terminu ich ważności. W praktyce jeszcze przez kilka miesięcy, rok, a czasem nawet dłużej karta jest gotowa do ponownego uruchomienia. To dlatego, że takich działań nie prowadzi się na bieżąco – dotyczy to zarówno T-Mobile, jak i innych operatorów – tylko raz na jakiś czas w ramach większego „czyszczenia bazy”. Dlaczego tak jest? „Martwe dusze” – to w rzeczywistości karty, które przez użytkowników zostały już spisane na straty. Jednak zanim upłynie 12-miesięczny termin ważności konta, „margines bezpieczeństwa” jaki dajemy osobom, które być może będą jeszcze chciały odzyskać numer, a w końcu czas do kolejnej weryfikacji bazy, widzimy je jako aktywne.

Teraz chcemy to zmienić. Co z tego, że „martwe dusze” w tabelkach podwyższają wirtualnie naszą liczbę klientów, skoro w rzeczywistości z numerów tych nikt już nie skorzysta? Jest jeszcze jedna rzecz, o której należy pamiętać. Każdy utrzymywany w ten sposób numer, każda „martwa dusza”, to dla operatora rzeczywisty koszt. Z jednej strony koszt techniczny – obsługi większej bazy abonentów, a z drugiej – stała kwota, którą należy odprowadzić od każdego posiadanego przez operatora numeru do UKE. Po przemnożeniu przez tysiące „martwych dusz” daje to konkretną kwotę, którą można wykorzystać znacznie lepiej. To właśnie chcemy zrobić. Wyeliminować zbędne koszty, a za to znacząco zwiększyć atrakcyjność naszych ofert dla naszych Klientów.

Powyższe oznacza, że w raporcie za czwarty kwartał pokażemy mniejszą liczbę użytkowników prepaid. Pamiętajmy, że oznacza to urealnianie liczb i statystyk, a nie rzeczywistą stratę Klientów.

A już w ciągu kilku najbliższych dni wypatrujcie rewelacyjnej promocji T-Mobile na kartę!

Adam Sawicki
Prezes Zarządu T-Mobile Polska

Dane o ilości aktywnych kart SIM na koniec 2015 r. znajdują się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (51):

Komentuj

Komentarze / 51

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-01-26 15:02
    Prezesie: Liczymy na Ciebie. W abonamencie sektora prywatnego, także! Nie zawiedz.
    3
  • Users Avatars Mini
    reed pisze: 2016-01-26 15:15
    Przebijcie ofertę orange za 28 i będzie git!
    5
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-01-26 15:18
    Chyba muszą przebić :-)
    4
  • Users Avatars Mini
    borneo pisze: 2016-01-26 15:21
    Nic nie muszą. Wystarczy, że dadzą tyle co VM i dobrze to zareklamują.
    0
  • Users Avatars Mini
    P. pisze: 2016-01-26 15:24
    Wojciechu, T-mobile musi wiele rzeczy zrobić, a nie tylko przebić ofertę Orange:-)
    3
  • Users Avatars Mini
    Kristo pisze: 2016-01-26 15:45
    Mi skasował 4 karty sim które leżakowały w szufladzie od kilku lat.
    1
  • Users Avatars Mini
    Lo-Lo pisze: 2016-01-26 15:52
    To że t-mobile sprząta wirtualny śmietnik to tylko pogratulować. Trzeba dać odejść staremu, żeby zrobić miejsce na nowe ;)
    2
  • Users Avatars Mini
    m-a-t pisze: 2016-01-26 16:04
    Ważność konta w plus mam do 15 lutego, ciekawe czy przejdę jednak do orange czy może do t-mobile, a może plus wprowadzi nowe bonusy do doładowań i zostanę tu gdzie jestem?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2016-01-26 16:47
    No, może wreszcie się skończy to sztuczne pompowanie liczby kart SIM
    0
  • Users Avatars Mini
    ikado pisze: 2016-01-26 16:48
    Zamiast gadać i obiecywać - wprowadzić !
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2016-01-26 16:52
    No to może wzorem T-Mobile pójdzie reszta operatorów
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-01-26 17:03
    Panie prezesie Sawicki, w starych polskich filmach powiadali "tylko bez głupich kawałów", mam nadzieję że nie ulepszycie ponownie waszego słabego niekonkurencyjnego prepaida jakimś czterema albo może tym razem dwoma groszami za sprawdzenie stanu konta. Koncern jest chciwy, Niemcy nie pozwolą na wiele, a żebyście byli jakąś konkurencją poważnie braną w segmencie prepaid to musicie zaoferować przynajmniej tyle samo co nju i vm, inaczej się nie liczycie. Klient przedpłacony jest takim samym klientem jak abonamentowy, różnią się formą płatności, są tacy którzy nie chcą abonamentu i tacy którzy go nie dostaną - i dla tych klientów musi być sensowna oferta.
    4
  • Users Avatars Mini
    Jana pisze: 2016-01-26 17:20
    Czekam z niecierpliwością na ofertę na kartę ;) Swoją drogą, zastanawiam się, czy inni operatorzy pójdą tą samą drogą...
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-01-26 17:28
    @up Już chyba dawno poszli, no może solorzkomtel ze swoim ja+ na kartę jest w tyle.
    1
  • Users Avatars Mini
    Nie ufaj złotowłosym! pisze: 2016-01-26 17:58
    Czy on jest rudy?
    5
  • Users Avatars Mini
    Janusz pisze: 2016-01-26 18:03
    Ciekawe! Najlepszy zasięg zobowiązuje :D
    -1
  • Users Avatars Mini
    Mesjasz pisze: 2016-01-26 18:30
    I kolejny news i kolejne komentarze na zlecenie Tmobile... To już nie jest śmieszne, to ŻAŁOSNE.
    0
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-01-26 18:43
    Jak nie zobacze oferty to nie uwierzę. Pre paid w tmobile istnieje tylko teoretycznie.
    3
  • Users Avatars Mini
    Jnko pisze: 2016-01-26 18:44
    może warto pochylić się nad jakością komunikacji z BOK, obecnie zlodziejska stawka za połączenie z pre paid plus 10 min kiepskiej muzyki za 10pln przed konsultantem
    1
  • Users Avatars Mini
    Dawn pisze: 2016-01-26 18:54
    Dziwie sie ze ludzie płaca za połączenia z bok. Wystarczy dzwonic z innego opa (jak nie masz to można pożyczyć) i nie płacisz nic przy nolimicie. Tmobile ma dla abo numer 224136996. Ostatnio czekałem na połączenie ponad 50minut tylko po to, żeby gość z działu utrzymania powiedział, ze jak mi sie nie podoba oferta to mogę zrezygnować... Tak tez zrobię, bo ich podejście to jakaś kpina. Ta nowa jakość obsługi to chyba fleta prezesa!!!!
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-01-26 18:56
    Fajne jest to, że teraz to prezes komunikuje się z klientami. Robi za guru komunikacji korporacyjnej. To dobry trend. Przynajmniej jasne i klarowne jest to, bez owijania w bawełnę że to pośrednio on odpowiada za jakieś tam zmiany w firmie i się utożsamia z nimi. Mi jedynie brakuje odświeżenia firmy i przyśpieszenia tempa zmian - CIĄGLE JEST WRAŻENIE ŻE ZMIANY ZACHODZĄ ZA WOLNO. Oczywiście tak jak pozostali - czekam na konkrety! P.S. Prezesie, nie wszyscy zapomnieli - ja ciągle czekam na nowe "wrześniowe" otwarcie w ofertach sektora abonamentowego. Prezesie, PAMIĘTAMY o tym !
    1
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2016-01-26 20:03
    Z komunikacja Prezesa jest tak jak z komunikacją Prezydenta Rosji. Prezes jedno a zielone ludzik drugie :-)
    1
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-01-26 20:07
    @OTD otwarcie miało być jedynie marketingowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    prezesruzielec pisze: 2016-01-26 20:17
    Tmobile jest piękny, wspaniały i do ucieczki doskonały. Spieszmy sie go kochać bo tak szybko odchodzi.
    1
  • Users Avatars Mini
    Neska pisze: 2016-01-26 20:35
    Czekamy zatem na rewolucyjne oferty:)
    0
  • Users Avatars Mini
    woxo360 pisze: 2016-01-26 21:08
    Brzmi zachęcająco, oby tak dalej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2016-01-26 21:18
    to ten gostek leci z maliniakiem na narty. No jak go prezydencik wyduda to mu nie będzie wesoło
    0
  • Users Avatars Mini
    hutt pisze: 2016-01-26 21:41
    niech reszta operatorów pojdzie śladem tmobile - powinno być im to na rękę, skoro "martwe dusze" realne koszty
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-01-27 00:50
    A sa jakies przecieki moze z firmy odnosnie nowej oferty t-mobile na karte...?? Jak cos wiecie, piszcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    frik pisze: 2016-01-27 06:28
    Prezes mowi ze to mabyc rewelacyjna promocja a nie oferta, wiec chodzi tylko by nalapac leszczy
    1
  • Users Avatars Mini
    Fan pisze: 2016-01-27 07:48
    Hahaha rewelacyjna promocja i t-mobile użyte w jednym zdaniu. Dobre :)
    1
  • Users Avatars Mini
    amnie pisze: 2016-01-27 11:45
    a mnie chcą skasować numer ostatnio doładowany ok. 29 listopada 2015 za 25 zł, i nie dość, że nie dali obiecanej premii (mimo reklamacji), to jeszcze nie akceptują przedłużenia o 100 dni za 4.99zł... za to żądają doładowania za 10 zł, grożąc likwidacją konta... przeniosę :(
    1
  • Users Avatars Mini
    x pisze: 2016-01-27 13:46
    a ja sam skasuje swój numer na karte a T, mam go jeszcze bo liczyłem, że Tt zrobi jakąś sensowną ofertę z której będzie można korzystać, a tu zamiast oferty jest zapowiedź skasowania, no ok, jak tam sobie T chce, póki co daje zarobić Virgrin, a zastawiam się nad przeniesieniem numeru do Orange na 28 zł za wszystko no limit i 8GB, w obietnice T nie wierze po niespełnionych wcześniej obietnicach, parę dni jeszcze poobserwuje jaką to rewelacje wprowadzi T choć wątpię czy to będzie coś lepszego od Virgin albo Orange, jak nie to numer sam usune z bazy T nie przedłużając ważności konta bo to nie ma sensu jeśli nie będzie dobrej oferty jak do tej pory
    1
  • Users Avatars Mini
    sywian pisze: 2016-01-27 15:33
    Najlepsza sięć pod względem technicznym, pora żeby dobili do tego poziomu ofetą!
    -4
  • Users Avatars Mini
    T-mobile pisze: 2016-01-27 18:06
    W sumie to najlepszy operator teraz pora na prepaid.
    -7
  • Users Avatars Mini
    drukarz pisze: 2016-01-27 18:22
    Czy sprawdzał ktoś warunki oferty prepaid kto jest właścicielem numeru telefonu u operatora? Jeśli kupujący, to co operatorowi do tego kiedy chce z niego korzystać... Jak chce za 3 lata od ostatniego doładowania to moja sprawa i nikt nie powinien wykasowywac mojego numeru za który zapłaciłem.
    -3
  • Users Avatars Mini
    goldenmen pisze: 2016-01-28 00:31
    nie wiem na co czekacie jakbyście dobrze doczytali ze zrozumieniem to nie bedzie to oferta rewelacyjna na stałe tylko promocja a promocja to może być krótkotrwała wszystko można dać nawet że beda dopłacać wam za korzystanie z telefonu ludzie sie rzuca pójdzie fama ze najtanszy operator a potem wam dowala odpowiednie ceny i z nadwyżką odzyskaja to co dali a do tego Pan prezes nie dodał jednego że będzie rewelacyjna promocja ale dla operatora
    2
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-01-28 02:07
    @up jeśli tak będzie, to Prezes już całkowicie się zbłaźni i ośmieszy. Straci twarz i w tej branży będzie spalony - dla klientów.
    1
  • Users Avatars Mini
    --y pisze: 2016-01-28 14:19
    A moze karty rozmowy miedzy nami przywrocić?
    -1
  • Users Avatars Mini
    elaludka pisze: 2016-01-28 20:48
    Pożyjemy zobaczymy. Dajmy im szanse.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Drukarz pisze: 2016-01-29 08:22
    To wiadomo co będzie w prepaid TM, Duże pakiety DATA bez obniżenia cen. To co jeszcze wróble ćwierkają to maja dać ofertę telefonów na raty - coś takiego jest już dostępne w sieci sklepów aetka oraz VM...
    0
  • Users Avatars Mini
    SH pisze: 2016-01-31 19:28
    Napisze krótko, potrzebowale3m awaryjnie internet prze weekend. Kolejny DE "gigant", który potwierdza, że solidne to już nie niemieckie. (po VW, DB). Ale dziękuje za pomoc w podjęciu decyzji i wymianie pracownikom nie tylko telefonów ale i operatora. Więc prepaid żył swoim życie niedługo, a za 2,5 miesiąca bardzo stare Wasze numery będzie obsługiwał inny operator. Populizm i gra na niedomówienia. Szacunek należy się też klientom prepaid. Na szczęście są sytuację, gdzie Ci kluczowi potrzebują awaryjnie internetu i prepaid ratuje sytuacje.No chyba, ze przekaz jest podobny jak powyżej na grze by przekaz poszedł najwięcej na rynku za najmniej. I "pan opiekun" nawet nie wie gdzie jest haczyk, przecież on tylko jest od biznesowych... A na marginesie lojalność się nie opłaca, sam fakt przeniesienia numerów do sąsiada za miedzy był wystarczający by kierowcy nie liczyli minut i w roamingu by przegadać minuty w promocji dla firmy. Kurde ciekaw kiedy przyjdzie zamienić MAN na DAF. A słupki coraz bardziej trzeba kreować, by nie podziękowali i podpisali kontrakt z nowym managerem choć stary aktualny i przenieśli "numery czyt. managera na płatny urlop". Szacunek należy sie każdemu klientowi, nawet za kartę za 10 PLN. Ale wyścig szczurów by mieć HIT, działa podobnie u konkurencji. A dumping na wykończenie rywala tu nie działa i trzeba uaktywniać martwe duszę na chwilę, by doczytali gdzieś na forum, co ciężko doszukać się nawet między wierszami. A urząd ochrony konkurencji czy rzecznik konsumentów czytał regulamin jak wiersz Świetlickiego. Na szczęście w Toyocie bez zmian czy kupuje się wycieraczki czy Toyotę czy Lexusa. I produkt lepszy niż w reklamie, nie trzeba konkurować na oszustwie. A praca ciągła praca nad udoskonalaniem rozwinęło technologie. Jak w sezonie w Mielnie, klientów na rybę tylu ze kupią dorsza "marketowego" z przewaga uzupełniaczy by waga była (w Waszym przypadku najszybszy, najtanszyi choć 0,5 GB więcej byle prze chwile pozornie oferta no.1). Nie interesowało mnie do momentu, aż przyszlo olśnienie ze solidność i przewidywalność to pozory dla tych 15 % co robią zysk, aż magla potrzeba innego produktu tej samej firmy przynosi wymierne straty. Jak w transporcie, na szemranym paliwie rentowności się nie podniesie.
    -2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-02-01 12:45
    @up Niezły bełkot, a tak w jednym zdaniu to o co chodzi? Koncerny to zalegalizowane złodziejstwo, te które są chciwe wypadają z rynku tak jak T-shamboo nie liczy się na rynku prepaid. Ci którzy tego jeszcze używają to albo są nieświadomi (nie każdy interesuje się rynkiem) albo nikt im nie doradził i nie wskazał korzystniejszych ofert.
    3
  • Users Avatars Mini
    Zoreintowany pisze: 2016-02-01 23:50
    Ide o zaklad ze wytna minimum 3 mln kart , ktore przez wiele lat cwaniacy ze sredniego szczebla produkowali w gazetach i innych sciamach by zgarnac premie . Kto przyjmie :)
    4
  • Users Avatars Mini
    łat? pisze: 2016-02-02 12:50
    @SH masz jakieś problemy z tymtym? Dawno nie przeczytałem takiego potoku bzdur. @t-mobile czy można bardziej wpienic klienta niz zapowiedziec rewelacyjna oferte i przedstawic badziewie?
    2
  • Users Avatars Mini
    eulb pisze: 2016-02-04 12:21
    No i gdzie ta super oferta na pre-paid ?? brak pomysłów, czy możliwości wykonawczych ?? czy też jednego i drugiego ??. Ciekawe kiedy wywalą tego gadającego a nie działającego Prezesa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bulba pisze: 2016-02-05 12:04
    No i czekamy... dni mijaja ... a T-Mobile jak zawsze... będzie oferta... taaaaa za kilka dni :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2016-02-10 09:24
    Czym Krowa głośniej muczy tym mniej mleka daje. Ale Orange ma taką samą metodę, część tych co mają odejść - odejdzie o miesiąc później.
    0
  • Users Avatars Mini
    iteb pisze: 2016-02-11 14:08
    pobiją nju z ceną 19 gr za minutę i fakt mobile 15 gr za minutę?
    0
  • Users Avatars Mini
    kry pisze: 2016-02-15 19:38
    prezesie kiedy ta oferta??
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzięki ci T-mobile pisze: 2017-03-01 14:38
    Super promocją za rejestrację w T-mobile jest zgoda na spamowanie numeru reklamami :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: