T-Mobile Polska - wyniki w IV kw. i całym 2016 r.

Newsy
Opinie: 23

Deutsche Telekom podał wyniki T-Mobile Polska za IV kw. i cały 2016 r.

Wyniki finansowe

    Note Q4
2015
millions of €
Q1
2016
millions of €
Q2
2016
millions of €
Q3
2016
millions of €
Q4
2016
millions of €
Change

%
FY
2015
millions of €
FY
2016
millions of €
Change

%
                       
TOTAL REVENUE     386 378 343 373 394 2,1 1 544 1 488 (3,6)
PRODUCT VIEW     386 378 343 373 394 2,1 1 544 1 488 (3,6)
 - Fixed network     23 24 24 26 26 13,0 101 100 (1,0)
 - Mobile communications     362 354 319 347 368 1,7 1 443 1 388 (3,8)
SEGMENT VIEW     386 378 343 373 394 2,1 1 544 1 488 (3,6)
 - of which Consumer     215 196 198 201 217 0,9 868 812 (6,5)
 - of which Business     132 124 126 128 138 4,5 536 516 (3,7)
EBITDA   1 141 120 100 125 137 (2,8) 580 482 (16,9)
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) %   36,5 31,7 29,2 33,5 34,8 (1,7p) 37,6 32,4 (5,2p)
CASH CAPEX (AS REPORTED)     48 546 35 492 70 45,8 189 1 143 n.a.
CASH CONTRIBUTION     93 (426) 65 (367) 67 (28,0) 391 (661) n.a.

Wyniki operacyjne

    Note Q4
2015
Q1
2016
Q2
2016
Q3
2016
Q4
2016
Change
%
FY
2015
FY
2016
Change
%
                       
FIXED NETWORK (END OF PERIOD)                      
Fixed network Access Lines ('000)   18 18 18 20 20 11,1 18 20 11,1
 - IP ('000)   3 2 2 2 2 (33,3) 3 2 (33,3)
Broadband Access Lines Retail ('000)   10 10 10 10 10 0,0 10 10 0,0
TV (IPTV, SAT, Cable) ('000)   0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Bundled Access Lines ('000)   0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
ULLs/Wholesale PSTN ('000)   0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Unbundled Access Lines ('000)   5 6 5 5 5 0,0 5 5 0,0
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                    
Service revenue (€ million)   243 244 220 235 246 1,2 1 034 945 (8,6)
CUSTOMERS ('000)   12 056 11 821 11 635 11 221 10 634 (11,8) 12 056 10 634 (11,8)
 - contract ('000)   6 569 6 518 6 516 6 541 6 612 0,7 6 569 6 612 0,7
 - prepaid ('000) 1 5 487 5 303 5 119 4 680 4 022 (26,7) 5 487 4 022 (26,7)
NET ADDS ('000)   (3 641) (235) (186) (414) (587) 83,9 (3 646) (1 422) 61,0
 - contract ('000)   (71) (50) (3) 25 70 n.a. (254) 43 n.a.
 - prepaid ('000) 1 (3 569) (184) (183) (440) (657) 81,6 (3 391) (1 465) 56,8
AVERAGE MONTHLY CHURN (%)   11,0 3,4 3,3 3,2 3,4 (7,6p) 4,3 3,3 (1,0p)
 - contract (%)   1,2 1,2 1,1 1,2 1,4 0,2p 1,1 1,2 0,1p
SAC PER GROSS ADD   7 7 6 6 10 42,9 7 7 0,0
 - contract   35 31 27 16 15 (57,1) 38 21 (44,7)
 - prepaid   1 2 1 1 4 n.a. 2 2 0,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER   (12) 1 0 (1) 13 n.a. 1 4 n.a.
ARPU   6 7 6 7 8 33,3 6 7 16,7
 - contract   10 10 9 10 11 10,0 11 10 (9,1)
 - prepaid   2 2 2 2 2 0,0 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%)   40 39 46 42 42 2,0p 39 42 3,0p
MOU PER CUSTOMER (min)   172 204 213 215 232 34,9 157 216 37,6
 - contract (min)   322 325 334 327 338 5,0 311 331 6,4

Oficjalny komunikat:

Nowa filozofia działania oraz wprowadzone przez T-Mobile Polska zmiany przynoszą pierwsze efekty. Spółka kolejny kwartał z rzędu zakończyła ze wzrostem bazy abonentów oraz przychodów całkowitych. W 2016 roku klienci T-Mobile otrzymali większy zasięg LTE oraz nową ofertę SuperNet z nieograniczonym dostępem do Internetu w wybranych aplikacjach. Działania T-Mobile cieszą się coraz większą popularnością, co jest szczególnie dobrze widoczne w rekordowej liczbie wyświetleń spotów marki na YouTube.

T-Mobile Polska na koniec grudnia 2016 roku obsługiwała bazę 10,634 miliona klientów. W przypadku segmentu usług przedpłaconych Spółka zamknęła rok liczbą 4,022 miliona klientów, a niższa o 657 tysięcy liczba kart SIM w czwartym kwartale odzwierciedlała trendy rynkowe związane z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów usług przedpłaconych. W czwartym kwartale 2016 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 70 tysięcy i Spółka na koniec roku obsługiwała bazę 6,612 miliona abonentów.

  

W przypadku segmentu usług abonamentowych liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się kolejny kwartał z rzędu zgodnie z trendem widocznym w wynikach operacyjnych od początku ubiegłego roku. Dzięki temu bilans T‑Mobile Polska na koniec 2016 roku w segmencie klientów abonamentowych jest dodatni, a liczba klientów zwiększyła się o 43 tysiące w porównaniu do roku 2015.

„Z satysfakcją możemy powiedzieć, że zakończyliśmy ubiegły rok ze wzrostem bazy abonentów i przychodów. Nasze nowe podejście przynosi już pierwsze efekty, choć wiemy, że to początek drogi i wiele pracy jeszcze przed nami” - mówi Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska S.A. i dodaje „Inwestycje w rozbudowę sieci LTE oraz dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług przyczyniły się do uzyskania przez T-Mobile certyfikatu najlepszej sieci trzeci rok z rzędu. Cieszymy się, że coraz więcej klientów docenia nasze starania, bo to potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku”.

W 2016 roku T-Mobile Polska zwiększył swoją aktywność promocyjna oraz reklamową. Udział wydatków reklamowych Spółki na tle branży telekomunikacyjnej zwiększył się z około 18% w 2015 roku do około 24% w 2016 roku. Dużą popularnością cieszyły się spoty T-Mobile Polska, które na kanale operatora na portalu YouTube wyświetlono ponad 27 milionów razy. W porównaniu z 2015 rokiem liczba wyświetleń spotów T-Mobile zwiększyła się blisko 7 razy. Sama platforma Electronic Beats zgromadziła społeczność ponad 450 tysięcy fanów zainteresowanych nowymi trendami w muzyce i w świecie kultury miejskiej. W 2016 roku dzięki szeroko prowadzonym działaniom nastąpiła wyraźna zmiana w postrzeganiu marki T-Mobile, która zaowocowała wzrostem świadomości spontanicznej oraz Top of Mind.

W segmencie klientów biznesowych T-Mobile Polska uzyskał w 2016 roku wzrost przychodów ze sprzedaży usług ICT oraz M2M w porównaniu do 2015 roku. Stawiając na najwyższą jakość obsługi klientów Spółka w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw uzyskała wynik ponad 9 na 10 spraw załatwionych przy pierwszym kontakcie telefonicznym. Dzięki optymalizacji procesów T-Mobile Polska skróciła również o 25% czas dostarczenia usług i produktów dla klientów biznesowych. O pozycji Spółki w segmencie usług biznesowych w 2016 roku świadczy również dodatni bilans przenoszalności numerów stacjonarnych, który wyniósł blisko 95 tysięcy numerów.

W 2016 roku nakłady inwestycyjne T-Mobile Polska wraz z zakupem częstotliwości osiągnęły poziom 5,025 miliarda złotych, z czego znaczną część stanowiło pozyskanie częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz. Realizowane przez Spółkę w ciągu roku inwestycje zaowocowały zwiększeniem o 16 punktów procentowych zasięgu LTE, który obecnie jest oferowany ponad 99% populacji Polski. W tym samym czasie Spółka niemalże podwoiła powierzchnię kraju, na której oferuje dostęp do technologii LTE zwiększając ją o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju.

 

O najwyższej jakości usług oferowanych w sieci T-Mobile Polska świadczy wynik badania sieci mobilnych w Polsce przeprowadzonego przez niezależną międzynarodową firmę badawczą P3 Communications, w którym T-Mobile Polska już po raz trzeci uzyskała największą liczbę punków oraz Certyfikat: Best In Test 2016.

„W 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska utrzymały się na stabilnym poziomie. Natomiast na wynik EBITDA wpłynęły m.in. większe nakłady marketingowe i wyrównanie poziomu komunikacji z naszą bezpośrednią konkurencją oraz wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich związanych z rosnącą popularnością taryf z nielimitowanymi usługami wliczonymi w abonament” – powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.

Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w czwartym kwartale 2016 roku 1,723 miliarda złotych i były wyższe o 4,8% w porównaniu do ubiegłego roku. W całym 2016 roku przychody całkowite Spółki wyniosły 6,491 miliarda złotych i były wyższe o 0,5% w porównaniu do 2015 roku.

 

W czwartym kwartale 2016 roku skorygowany zysk EBITDA Spółki wyniósł 598 milionów złotych. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7 % zmniejszając się o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2015 roku. Wypracowany przez Spółkę skorygowany zysk EBIDTA w 2016 roku wyniósł 2,1 miliarda złotych i był niższy o 13,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (23):

Komentuj

Komentarze / 23

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Naar78 pisze: 2017-03-02 07:57
    Obsługa w T-mobile to dno. Szczególnie w CH Reduta w Warszawie. Z takim podejściem do klientów wyniki będą spadać
    -2
  • Users Avatars Mini
    Www pisze: 2017-03-02 08:26
    Wiecie co to rzetelnosc dziennikarska? Zero komentarza, naprawde sadzicie ze ludzie nie zauwaza w tych surowych wynikach po angielsku olbrzymiego spadku klientow prepaid u nich?? To przeczytaja u konkurencji! Brawo!
    4
  • Users Avatars Mini
    Frasag pisze: 2017-03-02 08:47
    TeMobile Polska pisane po anglołacinie- dla kogo te wyniki???
    4
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2017-03-02 08:47
    Bardzo dziwne, że nie ma żadnego komentarza. Ale telepolis nie zawiedzie wam już dziękujemy.
    3
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2017-03-02 08:47
    T-Mobile Polska a tabele po angielsku, na polskim portalu, gdy by to był mój portal to nigdy bym takiego gówna nie zamieścił, ale ja nie jestem cool
    3
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2017-03-02 09:16
    nastepne wyniki prosze oglosic w jezyku serbsko-chorwackim, albo w "papuaskonowogwinejskim". Tez bedzie fajnie widac cyfry
    1
  • Users Avatars Mini
    celo pisze: 2017-03-02 09:23
    może jakiś komentarz od redakcji czy tylko kopiuj wklej tabelek?
    1
  • Users Avatars Mini
    krk pisze: 2017-03-02 09:42
    Och jak ciężko się prowadzi portal telekomunikacyjny. Pewnie 3 godziny siedziałeś nad wklejeniem tej tabeli...
    2
  • Users Avatars Mini
    Jakub pisze: 2017-03-02 09:53
    Jaki przesył danych w 2016?
    0
  • Users Avatars Mini
    klon pisze: 2017-03-02 10:26
    wyniki P4 tez sie pojawily. wiadomo kiedy polkomtel?
    1
  • Users Avatars Mini
    bialoglowy pisze: 2017-03-02 11:38
    oferta wymaga jeszcze poprawy ale zaleglosci nadrabiaja i wsrod konkurencji jako jedyni są stabilni pod wzgledem jakosci
    1
  • Users Avatars Mini
    tłumacz pisze: 2017-03-02 12:08
    a może tak po polsku tibombaje, niedługo to po hindusku będziecie te raporty robić. A tak sensu stricto to w 4 kwartale ubyło wam 660 tys klientów prepaid , a przybyło wam 70 tys abonamentowych, więc ogólnie baza klientów kolejny kwartał z rzędu uszczuplała , tym razem to ok. 600 tysięcy na minusie. Oj sporo.
    -1
  • Users Avatars Mini
    kmn pisze: 2017-03-02 12:09
    wprowadzili 2x abo czy 3x abo za logiczne pieniadze wiec to efekt łapanki nowy klientów. a dla starych najdroższe opcje do wyboru...i ucieczka do innych opów. zobaczymy jakie będa wyniki gdy zaatakują inni. np. virgin zaoferował dobry abonament....zobaczymy w 2018 r.
    -1
  • Users Avatars Mini
    fiss pisze: 2017-03-02 12:26
    @kmn virgin i abonament? słyszysz co mówisz?
    1
  • Users Avatars Mini
    kawowy pisze: 2017-03-02 14:42
    wyciągneli wnioski i wychodzą na prostą. wizerunek jeszcze nie jest doskonaly ale patrząc na poprzednie lata to różnica jest. czekam na wyniki polkomtela i bedzie komplet
    -2
  • Users Avatars Mini
    qwak pisze: 2017-03-02 14:53
    wszystko się zweryfikuje po pierwszym kwartale gdy bedzie widac jaki wplyw na opów miala rejestracja prepaid. w tej chwili zasiegowo zdecydowanie tmobile, ofertowo jeszcze chwilę poczekamy
    0
  • Users Avatars Mini
    Bocian pisze: 2017-03-02 15:53
    @tłumacz nie można zero jedynkowo porównać klienta prepaid do abo. Tego na kontrakcie wartość dla opa znacznie wyższa
    1
  • Users Avatars Mini
    toy pisze: 2017-03-02 17:36
    @kmn virgin za chwile powie, ze z abonamentu rezygnuje, bo nagle zmienili zdanie. akuart oni na rynku wiele do gadania nie mają
    0
  • Users Avatars Mini
    Mosesik pisze: 2017-03-02 18:00
    Cześć z tych komentarzy jest żałośnie śmieszna. Czemu niby tmobile ma upaść bo co bo jest średnio 50% droższa od konkurencji? No jest ale przynajmniej wszystko działa dobrze i wydajnie. Rok czasu testowałem jedna taryfę dla firm z qos i muszę powiedzieć że była tylko jedna awaria. Natomiast w play było ich kilkanaście na 14 numerach że nie wspomnę już o błyskawicznym internecie w play całe 3 Mbps w porywach. Za 3 miesiące zabieram pozostałe numery z play do tmobile bo wolę płacić więcej ale mieć usługi na poziomie. A że mają mniej abonentów niż play plus czy Orange to mnie w ale nie dziwi bo polak za 5 złotych rabatu sprzedalby matkę i ojca.
    -1
  • Users Avatars Mini
    ghuulip pisze: 2017-03-02 18:10
    @Mosesik: Czytałeś w ogóle te komentarze? Kto niby pisał o upadku TMobile? Bo ja takich komentarzy nie widzę. Coś mi się wydaje, że jesteś z jakiejś agencji i masz zadane dobrze pisać o T-Kobile i źle o Play. Ciekawe, że zawsze w takich wpisach jest kontra do Play, a nie do Orange czy Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-03-02 18:46
    Tak czytam komentarze, jaki to T-Mobile jest super, mój sąsiad Był przez kilka ostatnich lat w T-Mobile, miał płacić 60 PLN, a rzadko kiedy płacił poniżej 100 PLN. Ciągnące się w nieskończoność reklamacje, po kilku miesiącach uznane, obiecywane rekompensaty które nigdy nie zostały przyznane. Możecie mówić o Virgin co tam chcecie, ale od listopada jest w Virgin mobile i płaci 29 PLN i ani grosza więcej. Nie ma też dupotrui typu: horoskopy, wróżki, garnki, czy legendarny już wróżbita Maciej. W T-Mobile jest tego od groma. Czym innym jest jakość, a czym innym jest naciąganie i oszukiwanie klientów na każdym kroku.
    -2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-03-02 19:27
    A takiego bałaganu i niekompetencji jak w TM, nie ma chyba u żadnego operatora. http://ifotos.pl/z/aspeerx
    -2
  • Users Avatars Mini
    owsiaklg pisze: 2017-03-02 20:10
    jestem w TM 12 lat i nie narzekam, płace 80 zł abo 10 gb net resztę no limit prędkości bajka ,jak czytam jak dzieci z fleja piszą bzdury to mnie trzęsie :) niech napiszą ile TM płaca rocznie za roaming :):):) skromne 100 mln, kiedy wprowadza VoLTE ?
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: