T-Mobile Polska - wyniki za III kw. 2016 r.

Newsy
Opinie: 29

T-Mobile Polska  opublikował swoje wyniki za III kw. 2016 r.

T-Mobile Polska na koniec września 2016 roku obsługiwał 11,221 miliona klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,541 miliona i wzrosła o 25 tysięcy klientów w trzecim kwartale.

Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,680 miliona i zmniejszyła się o 414 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. 



W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju. Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 roku. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych - powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.

 W tym roku inwestycje T-Mobile Polska (CAPEX) wyniosły 4,717 miliarda złotych. Firma w niespełna 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła swoim klientom ponad 1 000 stacji wykorzystujących je do świadczenia usług w technologii LTE. Dzięki temu zasięg sieci LTE T-Mobile Polska wzrósł z 83% w grudniu 2015 roku do aktualnie blisko 98% populacji kraju.


W ciągu 9 miesięcy tego roku w sieci T-Mobile średnie wykorzystanie pakietu danych w smartfonie wzrosło dwukrotnie: z około 530 MB do ponad 1,1 GB miesięcznie.

W trzecim kwartale br. wyniki wielowymiarowego badania poziomu satysfakcji klientów ze świadczonych usług TRI*M pokazały wyraźny wzrost dla rynku prywatnego w T-Mobile w obszarach takich jak: poczucie bycia w dobrych rękach, ogólna ocena oferty, stosunek jakości do ceny czy jakość sieci w trakcie wykonywania połączenia. W tym okresie wzrosły również wszystkie najważniejsze wskaźniki świadomości marki w porównaniu z ubiegłym rokiem: TOM (Top of Mind) z 19% do 23%, świadomość spontaniczna marki z 68% do 74%.

Raport UKE o przenoszalności numerów stacjonarnych w trzecim kwartale tego roku pokazuje, że T-Mobile pozyskał z rynku ponad 80 tysięcy numerów, co stanowi około 50% wszystkich przeniesionych numerów w tym czasie. Spółka z sumarycznym bilansem plus 64 tysięcy numer jest liderem rynku w tym segmencie.

W trzecim kwartale 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 miliarda złotych i były niższe o 1,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 milionów złotych i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.



Przychody całkowite Spółki są na stabilnym poziomie. W trzecim kwartale T-Mobile zdecydowanie inwestował w rozwój największej sieci LTE w Polsce, marketing, pozyskanie klientów oraz częstotliwości. Wyniki finansowe w tym EBITDA Spółki odzwierciedla te działania, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych oraz roamingowych wynikające z większej aktywności użytkowników w tym okresie - powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych.

W okresie od 1 lipca do 30 września 2016 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 543 milionów złotych. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2015 roku.

Dane finansowe w euro

  Note Q3 2015
millions of €
Q4 2015
millions of €
FY 2015
millions of €
Q1 2016
millions of €
Q2 2016
millions of €
Q3 2016
millions of €
Change
%
Q1 - Q3 2015
millions of €
Q1 - Q3 2016
millions of €
Change
%
TOTAL REVENUE   391 386 1 544 378 343 373 (4,6) 1 158 1 094 (5,5)
PRODUCT VIEW   391 386 1 544 378 343 373 (4,6) 1 158 1 094 (5,5)
- Fixed network   26 23 101 24 24 26 0,0 78 74 (5,1)
- Mobile communications   365 362 1 443 354 319 347 (4,9) 1 081 1 020 (5,6)
SEGMENT VIEW   391 386 1 544 378 343 373 (4,6) 1 158 1 094 (5,5)
- of which Consumer   216 215 868 196 198 201 (6,9) 653 595 (8,9)
- of which Business   132 132 536 124 126 128 (3,0) 404 378 (6,4)
EBITDA 1 164 141 580 120 100 125 (23,8) 439 345 (21,4)
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) % 41,9 36,5 37,6 31,7 29,2 33,5 (8,4p) 37,9 31,5 (6,4p)
CASH CAPEX (AS REPORTED)   34 48 189 546 35 492 n.a. 141 1 073 n.a.
CASH CONTRIBUTION   130 93 391 (426) 65 (367) n.a. 298 (728) n.a.

Dane operacyjne

  Note Q3 2015 Q4 2015 FY 2015 Q1 2016 Q2 2016 Q3 2016 Change
%
Q1 - Q3 2015 Q1 - Q3 2016 Change
%
FIXED NETWORK (END OF PERIOD)      
Fixed network Access Lines ('000) 17 18 18 18 18 20 17,6 17 20 17,6
- IP ('000) 3 3 3 2 2 2 (33,3) 3 2 (33,3)
Broadband Access Lines Retail ('000) 8 10 10 10 10 10 25,0 8 10 25,0
TV (IPTV, SAT, Cable) ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Bundled Access Lines ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
ULLs/Wholesale PSTN ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Unbundled Access Lines ('000) 4 5 5 6 5 5 25,0 4 5 25,0
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)      
Service revenue (€ million) 267 243 1 034 244 220 235 (12,0) 791 699 (11,6)
CUSTOMERS ('000) 15 696 12 056 12 056 11 821 11 635 11 221 (28,5) 15 696 11 221 (28,5)
- contract ('000) 6 640 6 569 6 569 6 518 6 516 6 541 (1,5) 6 640 6 541 (1,5)
- prepaid ('000) 9 056 5 487 5 487 5 303 5 119 4 680 (48,3) 9 056 4 680 (48,3)
NET ADDS ('000) (130) (3 641) (3 646) (235) (186) (414) n.a. (5) (835) n.a.
- contract ('000) (68) (71) (254) (50) (3) 25 n.a. (183) (28) 84,7
- prepaid ('000) (62) (3 569) (3 391) (184) (183) (440) n.a. 178 (807) n.a.
AVERAGE MONTHLY CHURN (%) 2,6 11,0 4,3 3,4 3,3 3,2 0,6p 2,3 3,3 1,0p
- contract (%) 1,1 1,2 1,1 1,2 1,1 1,2 0,1p 1,1 1,1 0,0p
SAC PER GROSS ADD 6 7 7 7 6 6 0,0 7 6 (14,3)
- contract 34 35 38 31 27 16 (52,9) 39 24 (38,5)
- prepaid 1 1 2 2 1 1 0,0 2 1 (50,0)
SRC PER RETAINED CUSTOMER 12 (12) 1 1 0 (1) n.a. 6 0 (100,0)
ARPU 6 6 6 7 6 7 16,7 6 7 16,7
- contract 11 10 11 10 9 10 (9,1) 11 10 (9,1)
- prepaid 2 2 2 2 2 2 0,0 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%) 39 40 39 39 46 42 3p 39 42 3p
MOU PER CUSTOMER (min) 154 172 157 204 213 215 39,6 153 211 37,9
- contract (min) 313 322 311 325 334 327 4,5 308 329 6,8

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Adam555 pisze: 2016-11-10 08:03
    Czyli w prepaidzie ubywa klientów. :) Ciekawe dlaczego.
    -6
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2016-11-10 08:09
    @Adam555....a jak myslisz? Bo to akurat juz wiadomo dlaczego :-)
    -8
  • Users Avatars Mini
    Gilbert pisze: 2016-11-10 08:42
    Czyli rozdawanie darmowych kart do internetu w abonamencie przynioslo wyniki :-)
    -6
  • Users Avatars Mini
    brez pisze: 2016-11-10 10:09
    @Adam555 Virgin Mobile ci powie jak to sam prepaid nie generuje zysków. Klient prepaida jest chimeryczny, abonament jest gwarantem przypływu $ dla operatora. przyrost nowych klientow w abo dla tmobile to duza sprawa i wyrazne odwrucenie dendencji z ostatnich miesiecy
    12
  • Users Avatars Mini
    Semi pisze: 2016-11-10 10:09
    Pierwszy tak dobry kwartał w tmobile od dawna, stopniowe zmiany ale konsekwentne
    10
  • Users Avatars Mini
    Halk pisze: 2016-11-10 10:32
    Ostatnie rankingi lte mówią same za siebie i to widać gołym okiem. Przed takin plusem jeszze długa droga do dobrego zasięgu który T mobile wypracował
    9
  • Users Avatars Mini
    kanka pisze: 2016-11-10 10:32
    wciaz były zarzuty że plus i tmobile nawet jak czasem cos nie najgorszego rzuca klientom, to nic za tym potem nie idzie. magenta chyba odrobila lekcje - wyrazista kampania (nie moja estetyka ale w pamiec zapadalo), supernet, apliakcje ktore nie zżeraja danych, netflix za free. działo się i dzieje. październik komunikacyjnie nalezał do nich - play ogromnie na tym polu mnie rozczrował, a kolejna reklama z celebrytka ktora w dodatku jest klientka plusa byla porażająco słaba
    9
  • Users Avatars Mini
    miklos pisze: 2016-11-10 10:49
    Zmiany w ofercie, mocne akcje promocyjne w tym roku (współpraca przy wydarzeniach kulturalnych, czy konkurs wideo dla klientów) i efekty są zauważalne. Wizerunek t-m zaczyna się zmieniać na plus. Nie dziwi mnie to.
    11
  • Users Avatars Mini
    piter pisze: 2016-11-10 11:10
    @wojciech.piechocki - nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulować błyskotliwej odpowiedzi i dziennikarstwa najwyższych lotów!
    3
  • Users Avatars Mini
    czester pisze: 2016-11-10 11:20
    4q i podsumowanie 2016 przed nami ale juz widac, ze ten skostnialy dinozaur wział sie do roboty. nawet sama komunikacja jest bardzo odswieżona - logo t-mobile było obecne latem na duzej ilosci festwiali (off, audioriver, nowe horyzonty). przywiazania do cleo nie rozumiem, ale widocznie młodzi dto kupują
    5
  • Users Avatars Mini
    Semi pisze: 2016-11-10 11:28
    kiedy od nich odchodziłem ponad rok temu bylem wsciekly ze po tylu latach (jeszcze od ery) nie potrafia niczego dac stalym klientom, wysokie abonemanenty, drogie telefony, słabo było. przeszedłem dp orange i przysżło pozałowac: liczne ale nierealnie krotkie promocje, 3 razy wymieniali mi telefon, ktory od startu nie działal. patrzac na to co tmobile robi, nie wykluczam ze za czery miesiace przyjdzie mi do nch wrocic (jesli oczywiscie oferta bedzie rownie ok jak teraz)
    3
  • Users Avatars Mini
    Wulo pisze: 2016-11-10 11:36
    A co z VoLTE?
    0
  • Users Avatars Mini
    biz2 pisze: 2016-11-10 11:48
    wzrost w abo? pewnie nabili statystyki ktorzy wieją jak najszbciej z orange
    7
  • Users Avatars Mini
    sasha.b pisze: 2016-11-10 11:52
    no i nie dziwi wzrost w abonamentach. ogromna częśc znajomych zachwala t-m za zasieg lte i powoli sama sklaniam sie ku przejsciu do nich. niestety w plusie mam mizerię poza dużymi miastami i mimo, że przywiazalam sie do plusa to chyba czas odrzucic sentymenty na bok.
    1
  • Users Avatars Mini
    vino pisze: 2016-11-10 12:45
    same reklamy akurat naprawde mogly byc gorsze patrząc choćby na gimbusiarskie play. u mnie tmobile przedewszystkim przoduje z zasięgiem i dobrym netem, temuu ciezko zaprzeczyc
    3
  • Users Avatars Mini
    biz2 pisze: 2016-11-10 13:17
    nikt raczej nie kwestionował zasięgu i jakości LTE w odniesieniu do tmobile, problemy były nie tylko z jakością usług co z atrakcyjnoscia oferty. tmobile pomógl swojemu szczesciu, bo z oferta faktycznie sie ogarnał ale konkurencja dopomogła mocno awariami (orange), skostniałą ofertą (plus) czy słabym zasięgiem LTE (play)
    2
  • Users Avatars Mini
    murmur pisze: 2016-11-10 18:56
    widzę już nagłowki: play przeszedł do t-mobile
    -1
  • Users Avatars Mini
    Pracownik (były) pisze: 2016-11-10 19:58
    Zaczyna się nowa strategia reklam Tmobile w internecie. Dostali przykaz łagodniejszych autoreklamowych komentarzy i masowe ich plusowanie. Przyzwyczajcie się do takich akcji jak powyżej, tak będzie w co drugim artykule na ich temat. Ti-żenady ciąg dalszy.
    3
  • Users Avatars Mini
    Jo pisze: 2016-11-10 21:05
    400 klientów im uceklo to widać bo ... mogło abonamentu się gorzej pozbyć i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamil Wrzeszczu pisze: 2016-11-10 23:58
    @Jo to są nieaktywne karty, bo w skończyło się kupowanie ich na tony, a w zestawieniu z 2,2 mln ogólnego zmniejszenia ilości prepaidów wydaje mi się, że nie wypada to źle, zwłaszcza, że inne sieci będą tracić swoje przez bonusy tylko na miesiąc
    1
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2016-11-11 01:12
    Nie wypada żle? TM wie jak zarządzać słupkami i wyłącza niealtywne karty na raty. Zernij sobie na 3q2015 i 3q2016. 4,4 mln sim poza bazą. Super wynik. Uzyskali 25 tysięcy abonentów kosztem reklamy,która kosztowała kilka milionów. Tylko pogratulować. :)
    4
  • Users Avatars Mini
    zx pisze: 2016-11-11 08:18
    Hmmmm... Kto jest lepszy? Plus czy Play? https://youtube.com/watch?v=rgEI2iXYfok
    -2
  • Users Avatars Mini
    Przeniesiony pisze: 2016-11-11 16:13
    Supernet czy Netflix to tylko jedne z wielu ciekawych ofert jakie ostatnio wprowadziło TM. Klienci oczekują nowości a tu TM wyszedł na prowadzenie. Gdzie w tym momencie jest chociażby Plus?
    -2
  • Users Avatars Mini
    nicolas pisze: 2016-11-11 20:28
    Tyko ze T Mobile pl MA LTE a plus nie ma zasiegu u nas :)
    -2
  • Users Avatars Mini
    abo na pół pisze: 2016-11-12 10:19
    Abo na pół roku za trzy dyszki i w ten sam moment do konkurencji po abo z no limit na pół roku i telefonem i dodatkową 100 za telefon. To przyciąga. Na pół roku.
    0
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-11-12 13:42
    Super mają no limit w prepaidzie za 25zł, tylko:-) Trzeba mieć taryfę Frii, osobnym kodem trzeba uruchomić no limit dla smsów, lub uwaga.... hit - no limit całe 50MB internetu na dzień, potem trzeba uruchomić no limit głosowy do wszystkich, oczywiście cylkicznie się sam odnawiający:-) ale... po 30min. rozmowy T-mobil zastrzega sobie prawo do rozłączania... Gdzie oni żyją? Jakiś własny świat T-mobile marketingu? Po 1 lutego 2017 chyba już nie ędzie komu korzystać z ich prepaida, 3 mln jak nic wyłączą:-))))) Taka polityka firmy, co zrobić, klient prepaidi jego pieniądze im śmierdzą to niech szukają jeleni na abo za 150 przy gigantycznych wydatkach na reklamę, T-idioci.
    11
  • Users Avatars Mini
    Asx pisze: 2016-12-09 20:34
    Najlepsze że chwalą sie ze sa liderem w pozyskiwaniu numerów stacjonarnych, bo w komórkowych nadal cienizna, znając życie prezes Adam tymi stacjonarnymi podbił postpaid bo inaczej było by -35k. Chciał pokazać że przełamał trend, bo inaczej by się go pozbyli :-))). Cash w dalszym ciągu w dół no i chyba T ma 4 pozycję co do klientów wśród operatorów. Sukces naprawdę sukces. Życzę kontynuacji Sukcesu :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    E pisze: 2017-07-07 08:42
    Rossi arrr
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: