To będzie 5 kluczowych trendów na rynku mobilnym

Newsy
Opinie: 0
To będzie 5 kluczowych trendów na rynku mobilnym

Kantar Group, globalna firma zajmująca się badaniami rynkowymi, analizą danych i doradztwem strategicznym przygotowała zestawienie pięciu kluczowych trendów na 2024 rok w technologii konsumenckiej. Trendy te zostały zidentyfikowane na podstawie szczegółowej analizy zachowania konsumentów w sześciu kategoriach technologicznych na 20 światowych rynkach.

1. Zmaleje wpływ inflacji

Według Kantar, grupa konsumentów, która odczuwa mocno wpływ inflacji zmniejsza się. Inflacja maleje, a stopy procentowe się stabilizują. Osoby, które w mniejszym stopniu są dotknięte przez inflację odczuwają mniejsze ryzyko przy wyborze nowego telefonu. Z tego względu mają oni mniejszą potrzebę dokonania optymalnego wyboru na podstawie starannie zebranych informacji. Znów będziemy patrzeć na zakup droższych telefonów przychylniejszym okiem.

2. Sztuczna inteligencja przyspieszy innowacje w zakresie oprogramowania

AI stanie się fundamentem w rozwoju nowych funkcji w oprogramowaniu urządzeń mobilnych. Ponieważ rozwój sprzętowy smartfonów spowolnił i ustabilizował się producenci będą kładli o wiele większy nacisk na funkcjonalność oprogramowania opartą o sztuczną inteligencję. Wprowadzenie tego typu funkcji na smartfonach Pixel spotkało się z ciepłym przyjęciem konsumentów. Teraz kolejni producenci pójdą tym śladem. Pierwszym przykładem może być Samsung, którego kampania reklamowa nowych flagowców jest właśnie pod sztandarami AI.

3. Wzrost zainteresowania odnowionymi telefonami

Odnowione i używane smartfony będą nadal zyskiwały na popularności w 2024 roku. Trend napędzają poszukiwanie oszczędności oraz chęć postępowania w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. W okresie świąt w 2024 roku 14% sprzedanych smartfonów będzie odnowiona lub używana na pięciu kluczowych europejskich rynkach.

Rynek wymiany smartfonów wzmocni się, oferując coraz lepsze wyceny używanych urządzeń. Apple i Samsung wzmocnią swoją ofertę wymiany starych urządzeń na nowe, chcąc przejąć jak najwięcej rynku używanych urządzeń.

Kontynuowane będą wysiłki, aby dążyć do zerowej emisji, którą Apple i Google mają osiągnąć do 2030 roku, a Samsung do 2050 roku. Za trendem stoją bardziej rządowe naciski niż presja konsumentów, wśród których tylko 1% zwraca uwagę na tę kwestię.

4. Coraz mocniejsza rywalizacja Apple i Samsunga z chińskimi producentami

Apple i Samsung pozostają na pozycjach największych producentów smartfonów na świecie. Coraz bardziej będą jednak odczuwać presję ze strony chińskich producentów. Zwłaszcza, że w Chinach, które są największym rynkiem dla smartfonów na świecie, coraz bardziej zyskują rodzimi producenci. Udział Huawei w całkowitej sprzedaży w trzecim kwartale ubiegłego roku wzrosło o 6 punktów procentowych rok do roku.

5. Popularność składanych telefonów będzie powoli rosła

Analitycy z Kantar nie spodziewają się gwałtownego wzrostu popularności składanych smartfonów. Obecnie składane smartfony stanowią zaledwie 1% urządzeń w posiadaniu użytkowników. Wśród użytkowników składanych smartfonów, którzy zmieniali telefon w przeciągu ostatnich 12 miesięcy 55% zdecydowało się wrócić do klasycznego smartfonu, który się nie składa.

Apple wciąż nie ma w ofercie składanego smartfonu. Ponieważ obecnie skupia się na wprowadzeniu na rynek gogli rozszerzonej rzeczywistości Vision Pro, jest mało prawdopodobne, aby pokazał składany telefon w 2024 roku. Zaprezentowanie przez Apple składanego smartfonu z pewnością zwiększyłoby zainteresowanie tą kategorią, ale na razie się na to nie zapowiada. Dlatego wzrost popularności składanych smartfonów nie przyspieszy gwałtownie i pozostanie na podobnym poziomie jak dotychczas.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: