UOKiK opóźnia przejęcie Netii przez Solorza

Newsy
Opinie: 5

UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Cyfrowy Polsat kontroli nad Netią.

Konieczne jest przeprowadzenie badania rynku. Nie przesądza to o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Wniosek Cyfrowego Polsatu o zgodę na przejęcie Netii wpłynął do UOKiK 21 grudnia 2017 r. Działalność przedsiębiorców pokrywa się m.in. w zakresie usług dostępu do płatnej telewizji, internetu mobilnego oraz telefonii komórkowej.

W opinii UOKiK przedsiębiorcy prowadzący działalność na  rynku dostępu do płatnej telewizji  rywalizują o klienta, niezależnie od tego, w jaki sposób dostarczają usługę (w tej sprawie Cyfrowy Polsat poprzez platformę satelitarną, a Netia za pomocą sieci kablowej). Konsument otrzymuje bowiem porównywalną usługę. Natomiast w ujęciu geograficznym rynek zależny jest od stosowanej technologii. Dla operatorów platform satelitarnych jest to co do zasady rynek krajowy, a dla operatorów kablowych rynek ten ograniczony jest zasięgiem sieci i stanowi obszar miasta lub miejscowości.

Urząd musi przede wszystkim sprawdzić udziały Cyfrowego Polsatu, Netii oraz ich konkurentów na lokalnych rynkach. Dlatego konieczne jest przeprowadzenie przez UOKiK badania tego rynku.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    job pisze: 2018-02-02 15:23
    We wszystkim musi być niestety element polityki. Pewnie targi trwają.
    3
  • Users Avatars Mini
    Abel pisze: 2018-02-02 17:09
    Konkurencja blokuje w obawie przed dominacja Plusa.
    6
  • Users Avatars Mini
    WWW pisze: 2018-02-02 19:34
    Plus to dzisiaj skansen. Po dwóch latach uwolniłem się (stety) od nich. Handlowcy stacjonarni kantują, brak oferty (jak dla mnie) Apple (te dwa telefony na stronie to niech Zygmunt sobie wsadzi), brak WifiCalling, brak VoLTE, słaby internet, brak współpracy z zagranicznymi dostawcami streamingu audio (Spotify, Tidal), jakość rozmów jak z beczki (nie wiem czy w ogóle mają HD Voice, a jak mają to chyba na papierze, a nie w praktyce), dla produktów Apple operator (czyt. Plus) przewidział tylko konfigurację ręczną (mms, hotspot, internet) co w 2018 roku jest nie do pomyślenia. Ogólnie to bym mógł wymieniać i wymieniać... Plus to dno, które może było fajne w końcówce lat 90 i początku 2000 roku. Dziś użytkownicy oczekują od operatora tzw. myśli technologicznej, dobrej oferty, jakości etc. Tego Plus nie ma i nie zapowiada się żeby coś się zmieniło. To gra na przetrwanie bo konkurencja nie śpi tylko działa i działa.
    -12
  • Users Avatars Mini
    Onanis Samokopulos pisze: 2018-02-02 19:44
    @up: na każdym portalu wklejasz ten sam tekst? Nudne to.
    12
  • Users Avatars Mini
    Bobek pisze: 2018-02-02 21:54
    Już to gdzieś czytałem pracowniku playa z nowiutkim srajfonem
    8

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: