UPC Polska - wyniki w II kw. 2018 r.

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Liberty Global podało wyniki UPC Polska za II kw. 2018 r.

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 36 800 rok do roku, osiągając poziom 2 994 300.

Główne wydarzenia II kwartału:

  • Wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki wzrostowi łącznej liczby usług o 36 800 rok do roku oraz wzrostowi użytkowników Connect Boxa do ponad 42 proc. klientów internetu i platformy Horizon do ponad 56 proc. klientów telewizji cyfrowej.
  • Podniesienie satysfakcji klientów poprzez kolejne przyśpieszenie internetu dla obecnych klientów, dzięki czemu średnia prędkość oferowana użytkownikom wzrosła do blisko 150 Mb/s ze 100 Mb/s w ciągu zaledwie półrocza.
  • Przyśpieszenie wzrostu B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej.
  • Kontynuacja rozwoju sieci światłowodowej – blisko 150 tys. nowych gospodarstw w jej zasięgu w ciągu roku, co oznacza wzrost do ponad 3,4 miliona mieszkań w zasięgu światłowodowej sieci UPC.

Na koniec II kw. 2018, 1 430 100 klientów UPC Polska korzystało z 2 994 300 usług (RGU):

Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu) kontynuowano program podnoszenia prędkości internetu klientom, przenosząc kolejną ich grupę do grona użytkowników 250 Mb/s.

W ciągu ostatniego półrocza, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s, a w ciągu dwóch ostatnich lat – blisko dwukrotnie. W efekcie, liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza już 66 proc. (11pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, znacząco zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 000, co oznacza jej podwojenie w ciągu roku. W II kw. 2018 r. liczba użytkowników internetu UPC wzrosła do 1 147 700, co daje 2 400 więcej aniżeli w I kw. i 30 200 więcej rok do roku.

W II kwartale wprowadzono nowe kanały tv takie jak Epic Drama czy BBC CBeebies i udostępniając usługę Horizon Go w całej Unii Europejskiej. Liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 2 500, osiągając poziom 1 029 200, co jednocześnie daje wzrost rok do roku na poziomie 15 300. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła do prawie 580 000, co stanowi 56% bazy klientów telewizji cyfrowej. Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.

UPC Biznes wprowadziło nową identyfikację wizualną, wspartą kampanią „Otwórz się na sukces”, a także nową ofertę dedykowaną segmentowi SoHo, podzieloną na trzy główne grupy: Start, Smart i Pro, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorców prowadzących domowe lub małe biura. W II kw. 2018 UPC kontynuowało również wsparcie dla przedsiębiorców z finałem 5. edycji programu Think Big „Let’s Cinnect to Grow”, który miał miejsce w maju. Zwycięzcą została firma Vintom - twórcą rozwiązania  służącego do generowania spersonalizowanych materiałów wideo.

W ciągu II kw. 2018 objęto zasięgiem światłowodowej sieci UPC i oferty Happy Home kolejne ponad 31 000 nowych domów (145 700 rok do roku), dając dostęp do usług Internetu i telewizji 3,4 milionom gospodarstw domowych.

* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług

Liczba klientów - koniec II kw. 2018 r.

  Homes Passed Two-way
Homes
Passed
Cable
Customer
Relation-ships
Video Internet
Sub-scribers
Telephony
Sub-scribers
Total
RGUs
Total Mobile
Sub-scribers
Basic Video
Sub-scribers
Enhanced
Video
Sub-scribers
DTH
Sub-scribers
Total
Video
Poland 3,408,400 3,351,900 1,430,200 180,600 1,029,300  - 1,209,900 1,147,800 636,800 2,994,500 3,500

 

Zmiana liczby klientów - koniec II kw. 2018 vs koniec I kw. 2018

  Homes Passed Two-way
Homes
Passed
Cable
Customer
Relation-ships
Video Internet
Sub-scribers
Telephony
Sub-scribers
Total
RGUs
Total Mobile
Sub-scribers
Basic Video
Sub-scribers
Enhanced
Video
Sub-scribers
DTH
Sub-scribers
Total
Video
Poland 33,200 33,400 (2,400) (2,900) 2,600 - (300) 2,600 2,800 5,100 (300)


Opinie:

Rekomendowane: