UPC przekroczyło próg 1,5 miliona klientów

Newsy
Opinie: 0
UPC Polska - wyniki w IV kw. 2020 r.

W 2020 roku UPC przekroczyło próg 1,5 miliona klientów, zdobywając największą ich liczbę od 5 lat – 41 200. Dzięki stałemu wzrostowi lojalności klientów, liczba subskrypcji cyfrowych urosła o blisko 100 tysięcy, do 3 267 500, a aktywnych klientów usług mobilnych – siedmiokrotnie, do blisko 63 tysięcy. Przełożyło się to na 4% wzrost przychodów rok do roku.

Najważniejsze wydarzenia 2020 roku:

  • Wzrost liczby klientów do 1 525 000, w tym o 21 500 w IV kwartale, który był dziesiątym kwartałem nieprzerwanego wzrostu z rzędu
  • Rosnące zaufanie klientów, które przełożyło się na 99 900 nowych subskrypcji cyfrowych usług (RGUs), sięgając poziomu 3 267 500, i najniższy od 4 lat wskaźnik rezygnacji (churn)
  • Rozwój bazy użytkowników internetu o 26 300 w IV kwartale oraz 60 100 rok do roku, do poziomu 1 289 700, a także dalszy przyrost użytkowników modemu Connect Box o 83 494 w ujęciu rok do roku
  • podniesienie średniej prędkości internetu do poziomu 322 Mb/s, co oznacza potrojenie od 2017 roku
  • Dalszy rozwój zasięgu gigabitowego internetu do ponad 80% gospodarstw domowych i 36 602 jego użytkowników na koniec 2020, trzykrotnie więcej niż w roku 2019
  • Rosnąca liczba użytkowników telewizji cyfrowej, o 29 000 w IV kwartale i 71 200 rok do roku, do 1 334 800, wsparta wprowadzeniem dekodera UPC 4K TV BOX, wybranego już przez 41 tysięcy klientów, a także stałym rozwojem platformy Horizon
  • Siedmiokrotny wzrost użytkowników usług mobilnych do liczby 62 700, w tym aż o 34 400 nowych użytkowników w IV kwartale
  • Zwiększenie zasięgu sieci o 29 200 nowych gospodarstw domowych w IV kwartale oraz 87 400 w ciągu roku, do 3 635 200 domostw, ponad 266 000 gospodarstw domowych w zasięgu cyfrowych usług UPC na obszarach POPC
  • Na koniec 2020 roku 1 525 000 klientów UPC Polska korzystało z 3 267 500 usług cyfrowych:

W 2020 roku UPC rozpoczęło ekspansję i zdobywanie klientów w nowych lokalizacjach, wykorzystując sieci światłowodowe wybudowane w ramach programu POPC. Dzięki temu, do końca 2024 roku zasięg oferty UPC poszerzy się o blisko 1,7 mln gospodarstw domowych. Na koniec 2020 roku na obszarach POPC w zasięgu usług UPC znajdowało się już ponad 266 000 gospodarstw domowych.

Starając się zapewnić klientom najwyższej jakości internet w czasie pandemii, UPC rozwijało bazę klientów korzystających z usług internetowych. Ich liczba wzrosła o 60 100 w porównaniu z rokiem 2019, do poziomu 1 289 700, i był to najszybszy wzrost w ciągu ostatnich 3 lat. Liczba użytkowników modemu Connect Box, wyniosła 771 487. Średnia prędkość przekroczyła 322 Mb/s, co daje o 70 Mb/s więcej niż w roku ubiegłym, i jest wynikiem ciągłych inwestycji w sieć i wydajność urządzeń końcowych.

Liczba klientów - koniec IV kw. 2020 r.

  Poland
Homes Passed 3,635,200
Fixed-Line
Customer
Relationships
1,525,000
Total
RGUs
3,267,500
Internet
Subscribers
1,289,700
Video Basic Video
Subscribers
255,000
Enhanced
Video
Subscribers
1,079,800
Total
Video
1,334,800
Telephony
Subscribers
643,000
Total Mobile
Subscribers
62,700

Liczba klientów usług mobilnych:

Poland

Total Mobile Subscribers

- koniec IV kw. 2020 r.

Organic Mobile Subscriber Variance

- koniec IV kw. vs koniec III kw. 2020

Prepaid Mobile
Subscribers
- -
Postpaid Mobile
Subscribers
62,700 34,400
Total Mobile
Subscribers
62,700 34,400

 

Materiały dodatkowe:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: