UPC włączało klientom kanały premium i szybszy internet bez ich zgody

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Opłaty za niezamówione usługi - zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC

UOKiK postawiło nowe zarzuty UPC Polska.

Klienci kablówki byli obciążani opłatą za dodatkowe kanały telewizyjne i wyższą prędkość internetu, choć tych świadczeń nie zamawiali.

Jeśli zarzuty się potwierdzą UPC Polska grozi kara do 10  proc. obrotu.

Świadczenie nowych usług powinno odbywać się na wniosek lub za uprzednią zgodą konsumentów.

W ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” spółka UPC Polska w okresie od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia ubiegłego roku podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony. 

Konsumenci otrzymywali od spółki wiadomości, z których dowiadywali się, że będą mieli dostęp do większej liczby kanałów (w tym programów premium) lub szybszy internet.

Wiązało się to z wprowadzeniem dodatkowej opłaty od 4 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu. 

Abonenci mogli całkowicie wypowiedzieć umowę ze spółką, zgłosić rezygnację z tych zmian przed ich wprowadzeniem lub korzystać z oferty, przy czym mieli w dalszym ciągu możliwość przez 6 miesięcy zrezygnować z niej i otrzymać zwrot różnicy w abonamencie. 

Wszystkie te opcje oznaczały jednak, że to na konsumentów zostanie przerzucony ciężar braku wyrażenia zgody na nowe usługi, których nie zamawiali. W umowach zawieranych z konsumentami takie działanie jest prawnie zakazane.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: